Marantz sr7007 small en large verschil in volume

Started by 2d0, January 22, 2013, 22:29:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

2d0

Ik heb een Marantz sr7007 met daarbij de tannoy mercury v line speakers. Als ik de front speakers instel op small dan is het volume veel zachter dan op de large setting.

Bij small kan ik dan wel weer de crossover instellen welke niet in te stellen is bij de large setting.
Mijn vraag is of dit normaal is dat het volume zachter is als de front speakers op small staan.

Dank.

raMniv

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

VTEC_genieter

Ik probeer  :bigsmile:

De bass tonen van je front speakers vallen een beetje "weg" als je de instelling voor je fronts op small zet. Daarom klinken ze een beetje zachter.
Je hebt bij deze situatie ook een subwoofer nodig. De subwoofer gebruik je dan voor de bass tonen. Subwoofer neemt het werk over zeg maar.

*corrigeer me als ik ongelijk heb*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

BJF

Voor wat het waard is: op mijn SR7005 is er geen verschil in volume bij schakelen tussen small en large.
NAD M10 V2
Elac FS247

jvanhambelgium

Quote from: 2d0 on January 22, 2013, 22:29:50
Ik heb een Marantz sr7007 met daarbij de tannoy mercury v line speakers. Als ik de front speakers instel op small dan is het volume veel zachter dan op de large setting.

Bij small kan ik dan wel weer de crossover instellen welke niet in te stellen is bij de large setting.
Mijn vraag is of dit normaal is dat het volume zachter is als de front speakers op small staan.

Dank.

Zoals eerder aangegeven kan dit zeer zeker zijn indien je geen subwoofer zou hebben. Dan knipt ie alles "onder" de opgegeven crossover af en stuurt dit naar de subwoofer...die ze niet is ;-)
Indien je subwoofer nog niet goed ingeregeld staat, slecht opgesteld staat oid kan dit ook zeer zeker negatieve invloed hebben op de luisterplek dit plots "dunner" "stiller" klinken.

In principe zouden "stemmen" of "cymbalen" of van die dingen niet echt stiller mogen klinken aangezien ze niet in het geluidsspectrum vallen dat beinvloed kan worden door "cross-over" settings.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

kathos

ik heb ook een sr7007, maar bij mij klinken small en large even luid. Pure direct is wel wat stiller.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

niels1962

en als je echt wilt weten hoe het zit kijk je gewoon in de volgende topic waarin alles van A tot Z wordt uitgelegd.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0

Groet, Niels
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4