Sub werd een tegenvallertje

Started by bluemagics, January 21, 2013, 15:52:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: alexander2 on January 21, 2013, 22:33:00

Ik zou een andere sub uitproberen liefst met een parametric equalizer.
Dat is een goeie tip,maar gezien de plaatsing zou een meting wel eens nare dingen aan kunnen geven die beter kunnen.
Hij speelt het lange deel vd kamer in,helemaal niet goed imo,dat is geen idee,maar door plaatsing en vrienden ermee helpen in beeld gekomen.
Zelf een paar keer verhuist.

Dan is de 2e tip dat ie moet gaan leren meten denk ik,want een PEQ op het oor instellen,een eindje ja,tot je het nameet.
Want die peq heb je niks aan zonder meetsetje en de ervaring/het gaan leren meten.

alexander2

Quote from: morca on January 21, 2013, 22:39:32
Dat is een goeie tip,maar gezien de plaatsing zou een meting wel eens nare dingen aan kunnen geven die beter kunnen.
Hij speelt het lange deel vd kamer in,helemaal niet goed imo,dat is geen idee,maar door plaatsing en vrienden ermee helpen in beeld gekomen.
Zelf een paar keer verhuist.

Dan is de 2e tip dat ie moet gaan leren meten denk ik,want een PEQ op het oor instellen,een eindje ja,tot je het nameet.
Want die peq heb je niks aan zonder meetsetje en de ervaring/het gaan leren meten.

Ik heb een paar keer live meegemaakt dat iemand dacht dat hij het goed had ingeregeld totdat het echte werk werd ingezet. :D
Sub blijft moeilijk want meten is weten maar het oor telt ook mee. ;)

morca

#52
Quote from: alexander2 on January 21, 2013, 22:41:47

Sub blijft moeilijk want meten is weten maar het oor telt ook mee. ;)
Ik luister ook tussen elke meting en correctie door.
1Meten,
2beoordelen wat bij te regelen,
3bijregelen vd dsp,
4luisteren.
5 zie stap 1,tot je klaar bent  :)


LuPo

Quote from: RalphH on January 21, 2013, 21:15:11

De sub dan
Heb je het subvolume tov de fronts afgesteld met een dB meter? Doe je het op gehoor, dan ga je hier vaak onbedoeld vaak de mist mee in en staat ie veel te hard. Dus eerst ff meten, laat EQ (Audyssey) ook even achterwegen.

Waar moet je de dB meter houden als je de sub instelt? Op de luisterpositie zetten tijdens de hele meting? Ik kreeg dan nl. rare waarden.