Squeezebox Touch & Linn DS Renew op bezoek bij Kingping's Hideout

Started by jvanhambelgium, January 19, 2013, 23:12:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Zoals Kingpin aangeeft is het feit dat er geen verschil te horen was nog het meest opvallende, je zou verwachten dat Linn zijn eigen sound zou hebben tov dac + sb.
Dit los van het feit of het beter zou zijn, bij beter versta ik dan meer detail, plaatsing, ...

Bewijst wel dat goede voeding zeer belangrijk is en blijkbaar een pijnpunt.

Het voordeel van linn DS tov de setup van Kingpin is dat alles in 1 kastje zit en je moet ook geen batterij opladen.

Voor iemand gaat zeggen het is de beperking van de luidsprekers/versterker, van zodra we een aanpassing deden aan de sb was er wel verschil hoorbaar :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Joris1971

Quote from: Kingpin on January 20, 2013, 12:54:48
Klopt Frank maar vergeet niet dat de gehele combi LiPo voeding, Touch met tweak, DAC en interlink ook aardig in de papieren kan lopen, en dan ziet de Linn esthetisch er stukken beter uit.
Voor mij geen probleem want alles muv de buizenbak staat in een afgesloten kast.

Wellicht om ook eens te vermelden
Welke dac er gebruikt is?
Welke interlinks er gebruikt zijn

Oftewel wat kost nu de gehele touch nu op deze manier?

Kingpin

Quote from: Joris1971 on March 28, 2014, 20:46:13
Wellicht om ook eens te vermelden
Welke dac er gebruikt is?
Welke interlinks er gebruikt zijn

Oftewel wat kost nu de gehele touch nu op deze manier?
Bij deze:
- Logitech Touch
- DIY Lipo voeding voor de Touch incl LiPo en lader
- Metrum Quad DAC
- DIY 15VA voeding voor de Metrum (deze is in deze test niet gebruikt overigens)
- alles bekabeld met de Apogee Wyde Eye, laatste versie

Grofweg denk ik zo rond de €1400,- te zitten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

denoontje

Quote from: Kingpin on March 29, 2014, 00:19:04
Bij deze:
- Logitech Touch
- DIY Lipo voeding voor de Touch incl LiPo en lader
- Metrum Quad DAC
- DIY 15VA voeding voor de Metrum (deze is in deze test niet gebruikt overigens)
- alles bekabeld met de Apogee Wyde Eye, laatste versie

Grofweg denk ik zo rond de €1400,- te zitten.


even vs een linn 2e hands (ik denk zonder dynamik voeding) = 1475 vraagprijs

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m783503245-linn-majik-ds.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Dirk

Quote from: denoontje on March 29, 2014, 08:16:55
even vs een linn 2e hands (ik denk zonder dynamik voeding) = 1475 vraagprijs
da's er eentje met Dynamik ;) (staat in de ad/specs)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

denoontje

Quote from: Kingpin on March 29, 2014, 08:33:26
Het vergelijk was met een Klimax Renew DS, dit is een Majik.

dat is inderdaad andere koek en die zijn wel een stuk duurder

Mediator

Ik heb één en ander met interesse gelezen. Men vindt het kennelijk vreemd dat er niet meer verschil werd gehoord tussen de beide apparaten. Vergis je ook niet dat iedere ketting zo sterk is als de zwakste schakel. De kwaliteitsverschillen zijn op een bepaald niveau niet meer zo groot, maar soms wel erg essentieel. De rest van de apparatuur moet ook in staat zijn om verschillen te laten horen. Ik heb het in een thuissituatie ook gehad dat ik een apparaat onterecht op iets mindere prestaties afrekende.

Kingpin

Quote from: Mediator on June 25, 2014, 17:29:35
Ik heb één en ander met interesse gelezen. Men vindt het kennelijk vreemd dat er niet meer verschil werd gehoord tussen de beide apparaten. Vergis je ook niet dat iedere ketting zo sterk is als de zwakste schakel. De kwaliteitsverschillen zijn op een bepaald niveau niet meer zo groot, maar soms wel erg essentieel. De rest van de apparatuur moet ook in staat zijn om verschillen te laten horen. Ik heb het in een thuissituatie ook gehad dat ik een apparaat onterecht op iets mindere prestaties afrekende.
Daar heb je gelijk in.
Aan m'n apparatuur twijfel ik niet. (de Cayin is gemod en kost met mod bijna 1,5x als nieuw (nu tegen de 3k). De speakers van AP zijn uit de Reference series (het hoogste level van AP) welke onderling over het gehele frequentie bereik nog geen .5 dB verschil in zit).
Daarnaast zijn kleine verschillen als het wisselen van voedingen op de Touch of kabels gewoon duidelijk hoorbaar in m'n set.
Met al dat getweak zit je inderdaad op een level dat het niet meer om beter of slechter gaat maar gaat het meer een 'smaak' kwestie worden.

Aangezien de apparaten (bron), DAC en kabels al zeer verschillend waren tussen beide bronnen uit de test was het voor mij en ik denk voor Jan en Björn ook best wel verassend qua resultaat.
Al met al een leuke test en fijne dag gehad.

Edit: in de tussentijd heb ik de voeding van mijn DAC ook vernieuwd met een eigen gebouwd exemplaar (zie op 2:30):

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack