Studio Alkmaar Audio Show 2013

Started by Lord Elrond, January 19, 2013, 22:07:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lord Elrond

Ja wel het is bijna weer zo ver  ;D

Zaterdag 16 en zondag 17 februarie verzorgt Studio Alkmaar weer een Hifi show
in het AZ stadion te Alkmaar .
De entree is gratis en de beurs is beide dagen geopend van 10:00 - 18:00.

Site : www.audioshowalkmaar.nl

De volgende importeurs doen mee: ( de merken zijn niet volledig genoemd ):

- Hifinesse : Neodio, Nordost, QRT, Raidho, Waterfall
- Aspera Audio : PS Audio, Metronome, Graham, Tron, TW Acustic Raven
- Audiac : Ayre, Wadia, T&A, Tivoli,Geneva, Thie , Levinson, Reve ,
. Lexicon, Arcam, Transparent
- Nutters Audio : Cd's, WBT, Kimber, Oyaide
- Analogue Audio : Unison Research , Nottingham Analogue , Opera , Rosso . . Fiorentino , Diapason , Angstrom , Synthesis , Pathos
- More Music : Avalon, Spectral, Audio Physic, Moon, Primare, Finite
. Elemente, DCS, Shunyata, MIT
- Hear Everything : Guru Audio, CEC
- Indiana Line: Indiana Line
- Sound E-motions : MBL, Vovox
- Musical Reality : Von Schweikert, KR Audio, Harmonic Technology, Eera,
. Solid Tech
- Kemp Elektroniks : Line conditioners, Cables
- Hihat Audio : Lua, Symphonic Line, Lumen White, Elco Audio
- Centripetal : reparatie en onderhoud
- Hepta : Hepta luidsprekers
- Stage Acoustics : CARY Audio, PMC, HiDiamond
- AMAA : analoge accessoires, naalden, elementen

Verder heeft Home-4you de grootste zaal (500 m2) op de 3e etage gehuurd. Zij zetten hier een lifestyle stand op samen met enkele importeurs

- Audiac : o.a.Geneva, SimpleAudio, Tivoli
- Onkyo Europa : o.a. Onkyo, Quadral, Teac, Esoteric
- AND Benelux : o.a. NAD, Dali, Argon
- Audioquest Nederland : Audioquest
- Pioneer Nederland : Pioneer
- Smart Audio : Focal, Myriad, Inakustik
- AVTunes : Elipson, Highland Audio
- en meer lifestyle producten
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

clockwork

Daar ben ik vorig jaar ook geweest. Erg leuke relaxte sfeer en mooi producten. Dit jaar ga ik zeker weer (zondagochtend).


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Oranje


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

TheoPrime

Vorig jaar was ik er ook, op zondag 17 februari  kom ik zeker weer even kijken...maar vooral luisteren :music:
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

TheoPrime

#5
Nog een weekje... en dan is het weer zover. Hopelijk is de aanduiding van de te bezoeken zalen nu beter als vorig jaar, want dat miste ik wel.
Had nog heel wat niet bezichtigd bleek achteraf.  :(
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

Magura

Leuke show en gezellige sfeer! Ik ga zaterdagochtend even kijken/luisteren.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

VTEC_genieter

Ben zondag 17/2 waarschijnlijk vrij, dan kom ik ook kijken en luisteren!  :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Miesepies

Vandaag langs geweest. Ik was niet zo onder de indruk van de getoonde spullen/setups, maar nou moet ik wel toegeven dat ik daar eigenlijk altijd last van heb bij dit soort audio shows :)  Had het ook iets groter verwacht.  Desalniettemin vind ik het toch altijd wel leuk om even rond te struinen ;)

Mijn favoriet van deze show waren de monitors van Raidho in de hifinesse ruimte. Die gaven een erg indrukwekkend geluid voor zulke kleine speakers in een vrij grote ruimte.


yorkie13

Ook langs geweest en vond de actieve von Schweikerts wel mooi.

De VR44 geloof ik.

clockwork

Ik ga morgen :pompom:. Zijn er nog workshops die de moeite waard zijn?

Ik wilde in elke geval naar de 'akoestiek presentatie'.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Lord Elrond

#11
Hallo
Ik ben ook even geweest het viel me behoorlijk tegen (maar dat is mijn mening) tuurlijk stonden er mooie spulletjes vooral het merk Pass labs en Moon trokken mijn aandacht alleen helaas stonden deze niet aangesloten .
Ik heb de Vr's helaas niet horen spelen men was een andere set aan het showen wat niet echt verkeerd klonk ^^.
Bij de meeste set's die ik in die korte tijd heb mogen beluisteren had ik geen waauuuuwwww factor gevoel het geluid kleefde aan de luidsprekers en kwam ook niet los naar mijn mening.

Vindt het erg jammer de voorgaande keren was in mijn beleving veel beter hoop dat volgend jaar beter zal uitpakken.

Wens lijstje  ;)

Bladelius
Usher
Dynaudio
Mcintosh
Kharma
Harbeth
Naim

Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

papaleo

#12
Quote from: Miesepies on February 16, 2013, 16:18:52
Vandaag langs geweest. Ik was niet zo onder de indruk van de getoonde spullen/setups, maar nou moet ik wel toegeven dat ik daar eigenlijk altijd last van heb bij dit soort audio shows :)  Had het ook iets groter verwacht.  Desalniettemin vind ik het toch altijd wel leuk om even rond te struinen ;)

Mijn favoriet van deze show waren de monitors van Raidho in de hifinesse ruimte. Die gaven een erg indrukwekkend geluid voor zulke kleine speakers in een vrij grote ruimte.

Ik was er vanmorgen ook ffkes...,en ook ik was erg gecharmeerd van de "Raidho accoustics" geluid was waanzinnig,en ze zagen er ook nog eens heel stijlvol uit,zo op hun speaker-stands.
Wel erg prijzig deze C1.0 monitors...,ik dacht €17000,- (set)

Ik heb zeggen en schrijven op deze show twee foto's gemaakt,een er van was van de Raidho's en een van MBL,dat was ook erg mooi speelgoed.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Miesepies

#13
Quote from: Lord Elrond on February 16, 2013, 17:18:08Bij de meeste set's die ik in die korte tijd heb mogen beluisteren had ik geen waauuuuwwww factor gevoel het geluid kleefde aan de luidsprekers en kwam ook niet los naar mijn mening.

Ja, same here. Op de Raidho na was er geen een opstelling die me enthousiast maakt voor meer. Vaak vond ik het midden gebied te heftig, onprettig om te luisteren. De VR's vond ik zelfs het ergste op dat vlak. We waren erg nieuwsgierig naar de Kronzilla op deze VR's maar dropen al snel af.

Oh, en die vergat ik haast, de Indiana line speakers (die kleine vloerstaanders die zo klein zijn dat je ze haast om zou lopen) op het buizenbakje gaf ook een mooi beheerst en ruimtelijk geluid. Best wel prettig voor het gehoor :)

Quote from: papaleo on February 16, 2013, 19:33:43Ik was er vanmorgen ook ffkes...,en ook ik was erg gecharmeerd van de "Raidho accoustics" geluid was waanzinnig,en ze zagen er ook nog eens heel stijlvol uit,zo op hun speaker-stands.
Wel erg prijzig deze C1.0 monitors...,ik dacht €17000,- (set)

Ja, de monitors op die stands zien er inderdaad erg mooi uit.  Hoge WAF...  net zoals die glazen speakers (Waterfront ?) die op de tafel achter stonden. Dacht dat de prijs 'slechts'  €10000,-  was... Maar als ik dit even google kom ik op dat dit waarschijnlijk voor de C1.0 was, en de C1.1 dan €17K is.

1 minpuntje, het hoog was wel een tikje pittig soms, maar denk dat met een goede matching versterker dit geen probleem meer is.

Roksan

Net geweest. Was allemaal maar lastig te beluisteren. Maar de eerst die ik hoorde vond ik meteen de mooist klinkende. Namelijk de PMC pb1i. Gaf een heel lekker live gevoel. MBL vond ik erg tegenvallen. De Raidho was inderdaad een verrassing, maar ook een pittig prijskaartje.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Streamz

Ook net terug. Vorig jaar beviel me wel, deze keer iets minder. Er leek minder te zien ofzo.
Ook apart, net als vorig jaar stond dat stapeltje Orpheus producten, en ook nu weer zonder maar iets van promotie. Wel jammer, er zit wel degelijk innovatieve techniek in de versterkers.
Dezelfde CD speler ook, ik herkende m aan de niet lekker in elkaar geschroefde bovenkant.. Slordig.

TheoPrime

#16
Dit jaar beviel mij wel, het was niet al te druk, veel moois gezien/beluisterd. O.a. bij  Audiac , waarbij Revel mij zeer goed beviel.
Zo werd er gewisseld met USB kabels van Transparent, waarbij ik verrassend toch enig verschil ontdekte!

Zo ook wat Miesepies al aangaf vond ik de Indiana Line speakers verrassend fijntjes klinken, waarbij er ook met roomcorrectie gedemonstreerd werd.
Weer heel iets anders dan de Guru QM10 Two, die groots klonken voor hun maat, en die dat overigens zeer goed doen.

De GoldenEar Triton Three met Built-In subwoofer, vond ik wat te overdreven in het middengebied maar het laag maakte wel veel goed.
Al ben ik huiverig dat het te veel van het goede gaat worden, en gaat storen.
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

unknown

Ik vond de zaal met Raidho accoustics ook het indrukwekkendst.

Voor de rest vond ik het niet echt bijzonder moet ik zeggen, zeker niet de moeite waard om helemaal vanuit Breda naar Alkmaar te rijden.
Het leukste vond ik eigenlijk nog dat je zo het bordes bij de VIP-plaatsen van AZ op kon lopen, maar ja dat heb je na 5 minuten ook wel gezien. ;)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

VTEC_genieter

Quote from: unknown on February 18, 2013, 18:44:45
Ik vond de zaal met Raidho accoustics ook het indrukwekkendst.

Nog indrukwekkender was die man met de baard die de hele tijd naast z'n Riadho stond te "zwingen"  ;D
Ik ben ook op de beurs geweest en vond het best interessant (lees: nieuwe ervaring). Veel gepraat waardoor ik niet meer kon wachten en moest denken van "schiet op, doe de CD erin en laat horen".
Je hoorde natuurlijk hun geselecteerde muziek, was vaak non-top-40-muziek. Waar je de instrumenten goed kon horen.
Demonstraties (lees: bijvoorbeeld kabel-vergelijkingen) werden er gedaan waarbij er best veel mensen meteen na het stopzetten van de CD al naar buiten liepen. Bij deze mensen heb ik het gevoel dat ze geen vooruitgang horen in het geluid. Maar ik hoorde ook niet veel/geen verschil. Je moet een getraind oor hebben waarschijnlijk. (speakerkabels/met of zonder aarde netsnoeren)
Kortom: ondanks ik niks bijzonders heb gehoord, vond ik het best interessant. Volgend jaar ga ik d'r ook heen.

Thuis ging ik natuurlijk m'n setje aanzetten en luisterde naar mijn geluid: Klonk net zo schoon, maar de mijne klinkt ruimtelijker ;D
Maar hoe zou mijn setje klinken als ik hun CD's mee naar huis mocht nemen en luisteren? (denk dat het ook aan de muziek ligt)


HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Miesepies

Quote from: VTEC_genieter on February 18, 2013, 22:18:25(denk dat het ook aan de muziek ligt)

Mjah, dat was ook een probleem  :dry:   Waren we er helemaal klaar voor, lang verhaal ervoor aan moeten horen of speciaal naar een ruimte gekomen op een bepaalde tijd... en dan krijg een "stukje geweldig klassiek wat de kunnen van de set helemaal zou bloot leggen". ZZzZzZzzzz... boring!!  Krijgen we Variance van Wibi... ZZZzZZzZzzz   Welke variatie ??   We waren meestal gelijk weg :(

Uiteraard zullen er ook liefhebbers zijn voor deze muziek, absoluut. Dus ik hoop dat zij er ook van hebben kunnen genieten, maar voor mij een behoorlijke afknapper. Niet omdat ik niet van klassiek houd - er zijn genoeg geweldige stukken te vinden, maar gewoon omdat ik niet het idee had dat dit de muziek is die moet laten horen om een set te demonstreren.

Lord Elrond

#20
Wat eigenlijk mij heel erg opviel en waar ik me aan stoorde waren de Damens van Hifi.nl die waren naar mij smaak te overdreven aanwezig en behoorlijk amicaal.

Of ben ik nou zo'n ouwe zeikerd aan het worden   :-X :-X :-X :-X

Idd een verkeerde smiley keuze is reeds aangepast :)
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Streamz

Aparte smiley keuze..

Ik bedacht me intussen dat ik nog een merk zonder enge uitleg heb gezien. Dit was het Italiaanse Monrio. Geen folder, display, prijsinfo etc.
En er waren meerdere mensen aan het kijken wat het voor spul was, zonder dat ook maar iemand van de show zelf aanstalten maakte om hierbij te helpen.

clockwork

sommige producten verkopen zichzelf.....

;)

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Streamz

Als er een Apple logo op staat wel ja.

Voor de rest lijkt het me niet de meest verstandige aanpak. Zeker niet in deze tijden.

Deleted member

Quote from: Miesepies on February 18, 2013, 23:03:26
Mjah, dat was ook een probleem  :dry:   Waren we er helemaal klaar voor, lang verhaal ervoor aan moeten horen of speciaal naar een ruimte gekomen op een bepaalde tijd... en dan krijg een "stukje geweldig klassiek wat de kunnen van de set helemaal zou bloot leggen". ZZzZzZzzzz... boring!!  Krijgen we Variance van Wibi... ZZZzZZzZzzz   Welke variatie ??   We waren meestal gelijk weg :(

Uiteraard zullen er ook liefhebbers zijn voor deze muziek, absoluut. Dus ik hoop dat zij er ook van hebben kunnen genieten, maar voor mij een behoorlijke afknapper. Niet omdat ik niet van klassiek houd - er zijn genoeg geweldige stukken te vinden, maar gewoon omdat ik niet het idee had dat dit de muziek is die moet laten horen om een set te demonstreren.

Als ik 't zo lees is het eigenlijk best wel vreemd dat ze jou niet vooraf geconsulteerd hebben over de muziekkeuze! :blink:

Quote from: Lord Elrond on February 19, 2013, 08:34:42
Wat eigenlijk mij heel erg opviel en waar ik me aan stoorde waren de Damens van Hifi.nl die waren naar mij smaak te overdreven aanwezig en behoorlijk amicaal.

Of ben ik nou zo'n ouwe zeikerd aan het worden   :-X :-X :-X :-X

Bedoel je dames? En ik denk dat je 't vooral storend vond omdat ze juist jou die amicale aandacht niet gaven! :D