Huiskamer HT in vrijstaand huis

Started by NielsLu, January 18, 2013, 22:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: NielsLu on February  9, 2014, 15:02:39
Ja, ze bevallen absoluut!

Ik val zo nu en dan van de ene verbazing in de andere, ik hoor ineens dingen die ik niet eerder hoorde, en heb ineens een basweergave waarvan ik niet eens wist dat er zoveel in bepaalde opnames zit.

Ook de ruimtelijkheid en plaatsing vind ik echt bijzonder duidelijk met deze speakers.
Echte een mooie upgrade dus!
En ik herken hetgeen je schrijft; was ook onder de indruk van z`n broer (S10), zeker ook in het licht van diens prijs.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

Het is zeker een mooie upgrade geweest. Als ik nieuw iets had willen kopen op dit niveau, had ik behoorlijk diep in de buidel moeten tasten.

Nu nog op zoek naar een Saturn S8c. Ik heb afgelopen week meegeboden op ebay op zo'n center, maar werd overboden helaas.

Op dit moment is helaas mijn dvd-speler nog stuk (er kijkt momenteel iemand naar of deze nog te maken is), anders wil ik daar nog wel een andere voor hebben. Het zou ook kunnen zijn dat ik dan naar een Marantz blu-ray speler ga kijken.

Verder heb ik voorlopig geen andere upgrade plannen, de set bevalt erg goed zo.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

JanM

Je hebt de sub weggehaald, voor stereo lijkt me dat meer dan prima met deze speakers, maar waar stuur je nu het LFE signaal heen dan? Voor films etc. heb je toch een sub nodig ivm de effecten?

Mooie setup verder! Wat voor materiaal is de natuursteen precies? En wat was je hier ongeveer voor kwijt? Ik moet zelf nog een steen op maat laten maken voor mijn subwoofer. :)

NielsLu

Het LFE gaat ook via de fronts, dat gaat met deze speakers heel erg goed.

Het soort natuursteen weet ik niet, dit was 1 stuk, vijverrand, kostte 35 euro.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Jeriko

Quote from: NielsLu on February  5, 2014, 13:13:08
Zou het ook nog zin hebben om mijn speakers te bi-ampen met de Marantz receiver (dus de surround-back kanalen gebruiken voor de fronts)?

Ik zou dit gewoon eens proberen als het niets doet in jou oren dan kun je toch terug naar de oude situatie. Ik heb het toen wel gedaan alleen weet niet meer of het beter klonk de reden is omdat ik mijn SR7001 niet meer gebruik voor stereo.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeriko

Je hebt nu een systeem waar ik jaren luister plezier van heb gehad, ik heb de tannoy saturn s6 gehad en daar was ik toen heel tevreden mee en ook op een marantz Receiver ik meen de SR 7300 en een Harman Kardon dvd 20 maar die heb ik volgens mij wel 3 nieuwe gehad (zat een bug in) waardoor ik toen ben over gestapt op een dvd 6200 van marantz.
Ik vond persoonlijk de dvd 20 wel veel beter als de dv6200 alleen die ging te vaak kapot.
Je hebt een mooi systeem waar je jaren mee vooruit kan, maar als ik je een tip mag geven om meer vermogen te krijgen zou je eens een naim supernait op die tannoy's moeten proberen die heeft pas power oef (vergis je niet in de watts).

Gr. Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

NielsLu

Quote from: Jeriko on February 15, 2014, 14:53:38
Ik zou dit gewoon eens proberen als het niets doet in jou oren dan kun je toch terug naar de oude situatie. Ik heb het toen wel gedaan alleen weet niet meer of het beter klonk de reden is omdat ik mijn SR7001 niet meer gebruik voor stereo.

Het vervelende is dat ik geen goede bekabeling heb om het even te testen. En ik wil er ook niet nog zo'n set dikke kabels bij aansluiten (zoals de Xindak SC-03 die ik er nu tussen heb), bovendien wordt het dan een duur experiment als blijkt dat het niet nodig is.

Dus als ik wil bi-ampen, moet ik er eerst een bi-amp kabelset bijkopen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

Haal je toch ff ene paar dropvetertjes bij de gamma?
Als het wat brengt moet je het daar ook mee horen, kun je daarna beslissen om andere kabels te kopen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Quote from: Jeriko on February 16, 2014, 09:04:42
Je hebt nu een systeem waar ik jaren luister plezier van heb gehad, ik heb de tannoy saturn s6 gehad en daar was ik toen heel tevreden mee en ook op een marantz Receiver ik meen de SR 7300 en een Harman Kardon dvd 20 maar die heb ik volgens mij wel 3 nieuwe gehad (zat een bug in) waardoor ik toen ben over gestapt op een dvd 6200 van marantz.
Ik vond persoonlijk de dvd 20 wel veel beter als de dv6200 alleen die ging te vaak kapot.
Je hebt een mooi systeem waar je jaren mee vooruit kan, maar als ik je een tip mag geven om meer vermogen te krijgen zou je eens een naim supernait op die tannoy's moeten proberen die heeft pas power oef (vergis je niet in de watts).

Gr. Jeroen

De combinatie tussen Marantz en Tannoy is wat mij betreft sowieso zeer geslaagd. Ik ben inmiddels nog wat meer gewend aan de speakers en heb ze al uitgebreid getest (en grotendeels ingespeeld). Ik heb totaal nog geen moment gehad, dat ik het gevoel had dat de Marantz power tekort kwam, dus ik vraag me echt af of losse eindversterking wel wat zou brengen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: RalphH on February 16, 2014, 21:03:33
Haal je toch ff ene paar dropvetertjes bij de gamma?
Als het wat brengt moet je het daar ook mee horen, kun je daarna beslissen om andere kabels te kopen.

Ja, zou kunnen. Maar een dunne dropveter heeft toch een behoorlijk ander klankkarakter dan mijn Xindak's lijkt me...

Wat zou eventueel een goede speakerkabel-upgrade kunnen zijn (tussen Marantz en Tannoy), stel dat ik zou willen bi-ampen?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

Quote from: NielsLu on February 16, 2014, 21:06:10
Ja, zou kunnen. Maar een dunne dropveter heeft toch een behoorlijk ander klankkarakter dan mijn Xindak's lijkt me...

Als er positief verschil is tussen standaard 2,5mm2 dropveter enkel en dubbel aangesloten, dan weet je genoeg toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Ja, dat is waar. Misschien binnenkort maar eens proberen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Jeriko

Wat zou eventueel een goede speakerkabel-upgrade kunnen zijn (tussen Marantz en Tannoy), stel dat ik zou willen bi-ampen?
[/quote]

Ik heb goede ervaring met audioquest maar wat die voor bi-ampen kost weet ik niet.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

NielsLu

#63
Vandaag heb ik een setje Tannoy S6LCR gekocht, waarvan ik 1 ga gebruiken als centerspeaker. De andere ga ik weer proberen te verkopen.

Deze speakers (LCR) zijn geschikt om in te zetten als frontspeakers, maar ook als center (op z'n kant). Ik heb het logo (op het doekje) verplaatst naar het midden van de lange zijde. Ik ga hier morgen wel even foto's van plaatsen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Faxe

Zo te zien heb je de nieuwe speakers in Zuidlaren gekocht  :smile:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

NielsLu

Quote from: Faxe on February 21, 2014, 22:08:02
Zo te zien heb je de nieuwe speakers in Zuidlaren gekocht  :smile:

Dat klopt  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

#67
Hierbij zoals beloofd duidelijke foto's van de Tannoy S6LCR centerspeaker:





Ik heb het frontje van nieuw doek voorzien, er zaten namelijk 2 gaatjes van het logo in het doek op de korte zijde (ivm staand model). Het frontje is ook voorzien van gaatjes in frame om het logo aan de lange zijde te monteren, zoals het nu het geval is. Ik vind het strak geworden!
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

#69
Dankje. De andere S6LCR ben ik ook al kwijt, ook verkocht als center (dus ook daarvan het doek vervangen).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

Proficiat met de center!
Ook al geluisterd, of dat nog niet?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Ja zeker  ;) Deze speaker matched veel beter dan mijn oude center (ook niet zo gek natuurlijk, komt uit dezelfde serie).

Het geluid klinkt erg goed, ook de Arena surrounds matchen bijzonder goed bij de rest (deze waren ook sowieso al niet bedoeld om nog weer te gaan vervangen).

Ik heb mijn oude P40's ingeruild op de S6LCR speakers, ik kon er nog een redelijke prijs voor krijgen en dan staan die dingen niet meer in de weg.
Het was wel grappig: we hebben in de winkel de S6LCR nog even vergeleken met mijn oude P40's; de Saturns klinken echt veel beter (zal denk ik wel komen door de DC units).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Na een tijdje met een Raspberry Pi met Openelec te hebben gedraaid, met de nodige frustraties af en toe, heb ik dan nu vandaag een Dune HD Smart D1 gekocht.

De Raspberry is toch duidelijk een hobby apparaatje, waar je zo nu en dan wat aan moet klooien om het lekker te laten draaien. Voor mij moet een mediaspeler gewoon goed stabiel werken en niet tijdens films stoppen met spelen enz..

Volgens mij is de Dune echt een stabiele speler voor zover ik het nu kan beoordelen. Nu nog even verdiepen in zaken als Yadis, Zappiti oid. Iemand nog tips hiervoor?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: NielsLu on April  5, 2014, 21:19:18
Volgens mij is de Dune echt een stabiele speler voor zover ik het nu kan beoordelen. Nu nog even verdiepen in zaken als Yadis, Zappiti oid. Iemand nog tips hiervoor?

Inmiddels ook het programma WifiMedia geprobeerd, deze scraped ook automatisch alle informatie en afbeeldingen van films (geen serie's). Echter blijf ik het jammer vinden dat Dune hier niet zelf iets voor inbouwt in hun firmware.

Zou dit ooit nog komen?

Ik speel eventueel toch met de gedachte om een Mac Mini te zoeken en dan XBMC te gaan gebruiken (op de Raspberry heb ik echter veel problemen gehad met XBMC, voornamelijk out of sync geluid en/of ondertiteling, dat weerhoudt met er op dit moment nog van om een Mac Mini te gaan zoeken).

Hebben jullie ervaringen met XBMC op een Mac Mini? Werkt dat altijd goed of is dat niet altijd stabiel?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

coldbullet

Mac mini is een prima machine als ht, ik gebruik nu de 2011 versie met i5
En draai daar plex op (dochterprog van xbmc) heb het bu 3 jr draaiend en zeer stabiel per jr mischien 2 vastlopers en hij staat hier 24/7 aan.