Huiskamer HT in vrijstaand huis

Started by NielsLu, January 18, 2013, 22:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

#25
Quote from: NielsLu on February  2, 2014, 20:14:10
Maar jij hebt een Onkyo versterker toch? ik vind de match met Marantz veel mooier dan Onkyo (mijn ouders hebben Onkyo op Tannoy D500).

In mijn geval haalde de Onkyo de boel flink op. Met de 7001 was het allemaal wat te warm, wollig, rommelig. De Onkyo gaf net ff de pit en controle die miste.
Wellicht had ik met een stapje hoger in Marantz hetzelfde kunnen bereiken.
Heb onlangs wel gemerkt dat eindversterking het geheel nog weer een niveautje hoger kan tillen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


NielsLu

Quote from: RalphH on February  2, 2014, 20:17:19
In mijn geval haalde de Onkyo de boel flink op. Met de 7001 was het allemaal wat te warm, wollig, rommelig. De Onkyo gaf net ff de pit en controle die miste.
Wellicht had ik met een stapje hoger in Marantz hetzelfde kunnen bereiken.
Heb onlangs wel gemerkt dat eindversterking het geheel nog weer een niveautje hoger kan tillen.

Kan het zijn dat jouw 615's ook wat warmer/wolliger klinken van zichzelf? Ik vind het namelijk niet wollig klinken, eigenlijk wel lekker muzikaal (waar de Marantz receivers dan ook wel bekend om staan), al is een stereo versterker waarschijnlijk nog wel mooier. Maar dan zit je met allerlei praktische zaken zoals een losse dac, extra volume regeling enz (ik zou dan namelijk een premium Marantz versterker willen hebben.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: morca on February  2, 2014, 20:19:23
Wow mooie speakers,staat er weer goed bij zo  :music:

Ja dankje, ik heb ze inmiddels nog wat verschoven, ze staan nog wat vrijer in de kamer (komt het geluid absoluut ten goede). Ik heb nu ook meer ruimte, nu de subwoofer er niet meer staat.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

Kan ik niet meer testen, ze zijn de deur uit ;D en heb niet meer de moeite genomen om te kijken wat de 7001 (die nu in de woonkamer dienst doet) op mijn huidige speakers doet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Ok. Ik denk dat het je nog niet eens zou tegen vallen op de S10 (al zijn die natuurlijk nog een stap zwaarder dan de S8).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: RalphH on February  2, 2014, 20:17:19
Heb onlangs wel gemerkt dat eindversterking het geheel nog weer een niveautje hoger kan tillen.

Overigens hou ik deze optie ook nog open. Ik zou dan bijv. de Marantz MA-500 of MA-6100 willen uitproberen. Eerst maar eens zo proberen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

Als je kunt, altijd eerst proberen wat en of het wat doet inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Mocht het zover zijn, dan zal ik inderdaad eerst proberen om dergelijke eindversterkers te testen.

Een Marantz Premium versterker (bijv. PM16 oid) lijkt me opzich ook wel een upgrade, echter gebruik ik eigenlijk alleen maar bronnen die digitaal aangesloten kunnen worden. Dan zou ik er een externe dac bij moeten hebben. Ik heb geen idee hoeveel verbetering dit dan zou opleveren...

Voorlopig eerst maar zo proberen, wennen aan de speakers (anders hoor je het verschil niet zo goed denk ik).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

't Is dat je niet om de hoek woont, anders was een keer aankomen met de eindbak (als ie gefixt is) vast wel een optie geweest.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Quote from: RalphH on February  3, 2014, 21:27:17
't Is dat je niet om de hoek woont, anders was een keer aankomen met de eindbak (als ie gefixt is) vast wel een optie geweest.

Ja, wij wonen wat dat betreft een beetje in een uithoek maar "het rustige noorden" bevalt mij prima  ;) Volgens mij zijn er maar weinig forumleden die uit deze regio komen.

Overigens is een M&G best een leuk idee om een keer te doen hier (dan wel in de zomer, wij hebben erg grote tuin). Misschien een keer BBQ of zo.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

#36
Quote from: NielsLu on February  3, 2014, 21:32:22
Volgens mij zijn er maar weinig forumleden die uit deze regio komen.

Zitten minimaal 2 fanatieke Friezen met ook nog erg leuke Tannoy setjes soort van bij je in de buurt. (Highq en Larzie)

En nog een rondje Hoge Noorden in de zomer kan nooit kwaad natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on February  3, 2014, 21:36:50
Zitten minimaal 2 fanatieke Friezen met ook nog erg leuke Tannoy setjes soort van bij je in de buurt. (Highq en Larzie)

En nog een rondje Hoge Noorden in de zomer kan nooit kwaad natuurlijk.

Eens, moeten die kant wel weer een keer op ralph

Alex Groningen

Leuke set!

Was me nog niet opgevallen, maar leuk dat je een eigen topic hebt geopend.
Ook erg gaaf zo'n jaren 30 woning. Toevallig zijn wij ook achter een jaren 30 woning aan geweest aan het Damsterdiep, maar helaas is deze verkocht aan een ander.


Quote from: NielsLu on February  3, 2014, 21:32:22
Overigens is een M&G best een leuk idee om een keer te doen hier (dan wel in de zomer, wij hebben erg grote tuin). Misschien een keer BBQ of zo.

Lijkt me erg leuk om zoiets weer een keer in het noorden te houden.
laat me maar weten of ik dan welkom ben. :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Quote from: Alex Groningen on February  4, 2014, 19:48:47
Leuke set!
Dankje!

Quote from: Alex Groningen on February  4, 2014, 19:48:47
Was me nog niet opgevallen, maar leuk dat je een eigen topic hebt geopend.
Ook erg gaaf zo'n jaren 30 woning. Toevallig zijn wij ook achter een jaren 30 woning aan geweest aan het Damsterdiep, maar helaas is deze verkocht aan een ander.
Hmm, jammer dat die woning dan voor jullie neus was verkocht.


Quote from: Alex Groningen on February  4, 2014, 19:48:47
Lijkt me erg leuk om zoiets weer een keer in het noorden te houden.
laat me maar weten of ik dan welkom ben. :D

Zodra ik hier iets ga organiseren hoor je het van me  ;)
Wij hebben een grote tuin (ongeveer 900m2, ruimte genoeg voor BBQ)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Zou het ook nog zin hebben om mijn speakers te bi-ampen met de Marantz receiver (dus de surround-back kanalen gebruiken voor de fronts)? Ik zit dan bijv. te kijken naar de Canare 4S11 kabel. Ik heb geen idee hoe deze kabel zich verhoudt tov de Xindak SC01 die ik er nu tussen heb.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

BJF

#42
Ik heb mijn speakers met die kabel bi-amp aangesloten op mijn receiver. Gewoon, omdat het kan. Vanaf het begin gedaan, dus niet eerst vergeleken.
NAD M10 V2
Elac FS247

RalphH

Bi-ampen heeft naar mijn idee weinig nut. Heb het eigenlijk wel altijd gedaan (wanneer mogelijk) maar als je er over nadenkt, zal het weinig verschil maken. Hoog en mid/laag worden apart aangestuurd. Hoog vergt nagenoeg geen vermogen, dus een volledig kanaal van je receiver op dat beetje hoog zetten, laat niet noemenswaardig veel extra vermogen over voor de rest.

Boven is de theorie, nu de praktijk ;D
Toevallig recent mijn bi-amp configuratie (via NR808) weer single wire gemaakt en ik hoorde geen verschil. Dmv een eindversterker de speakers een bak extra vermogen geven, had in mijn geval wel een positief effect, vooral te merken in een stuk strakker laag.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Quote from: RalphH on February  5, 2014, 14:21:14
Bi-ampen heeft naar mijn idee weinig nut. Heb het eigenlijk wel altijd gedaan (wanneer mogelijk) maar als je er over nadenkt, zal het weinig verschil maken. Hoog en mid/laag worden apart aangestuurd. Hoog vergt nagenoeg geen vermogen, dus een volledig kanaal van je receiver op dat beetje hoog zetten, laat niet noemenswaardig veel extra vermogen over voor de rest.

Boven is de theorie, nu de praktijk ;D
Toevallig recent mijn bi-amp configuratie (via NR808) weer single wire gemaakt en ik hoorde geen verschil. Dmv een eindversterker de speakers een bak extra vermogen geven, had in mijn geval wel een positief effect, vooral te merken in een stuk strakker laag.

Ok, duidelijk. Dan hoef ik dus geen andere luidsprekerkabel te kopen (scheelt weer). Dan later misschien nog maar een keer losse eindversterkera erbij oid. Ik heb via ebay wel een setje jumper kabeltjes besteld, zodra deze binnen komen zal ik een foto plaatsen.

Voor nu ben ik erg tevreden.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

#45
Gisteren heb ik natuursteen gehaald en op maat gemaakt om onder mijn luidsprekers te doen.





Ik twijfel nog om de stenen smaller te maken (iets breder dan de speakers). Ze zijn nu 30 x 30.


Edit: foto's opnieuw geplaatst
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

Het ziet er direct een stuk sjieker uit, en bovendien is de bas er nog strakker van geworden  O0
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

Quote from: NielsLu on February  9, 2014, 14:57:10
Het ziet er direct een stuk sjieker uit, en bovendien is de bas er nog strakker van geworden  O0
Ben je onderwijl al helemaal gewend aan de nieuwe speakers?
Hebben deze gebracht wat je hoopte?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

#49
Ja, ze bevallen absoluut!

Ik val zo nu en dan van de ene verbazing in de andere, ik hoor ineens dingen die ik niet eerder hoorde, en heb ineens een basweergave waarvan ik niet eens wist dat er zoveel in bepaalde opnames zit.

Ook de ruimtelijkheid en plaatsing vind ik echt bijzonder duidelijk met deze speakers.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D