pioneer VSX-c300

Started by mondo, December 24, 2003, 13:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mondo

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem.
Ik heb een HT set DV-44SYS ,hier zit een receiver bij VSX-C300 en een DVD speler DV-444.
Bij het afspelen van een DVD gaat het geluid en het beeld happeren na ongeveer een uur.
De receiver wordt behoorlijk warm.Is dit een bekend probleem van pioneer?
Wie kan me helpen dit probleem op te lossen

Point7

Quote from: mondo on December 24, 2003, 13:38:22
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem.
Ik heb een HT set DV-44SYS ,hier zit een receiver bij VSX-C300 en een DVD speler DV-444.
Bij het afspelen van een DVD gaat het geluid en het beeld happeren na ongeveer een uur.
De receiver wordt behoorlijk warm.Is dit een bekend probleem van pioneer?
Wie kan me helpen dit probleem op te lossen

Als die 2 toestellen op mekaar staan en nu staat de DVD op de receiver, dan zou je deze gewoon eens om kunnen wisselen.
Dus de DVD speler onderaan en de receiver op de DVD speler.

Een receiver geeft namelijk altijd redelijk wat warmte af. Meestal veel meer dan een DVD speler.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

mondo

Ik heb de dvd speler nu onder de receiver gezet en hou het zelfde probleem.Wanneer ik ze van elkaar haal 10 cm ertussen heb ik het probleem niet meer.Dit is natuurlijk niet z'n fraai gezicht.Het is eigenlijk te gek dat ze niet opelkaar kunnen staan.

Point7

Staan die toestellen in een kast ofzo? Of een plaats waar de warmte slecht weg kan ?
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

mondo

Nee, ze staan gewoon open in de huiskamer.De warmte zou normaal wel weg moeten kunnen.

VlisChris

Quote from: mondo on December 31, 2003, 13:36:03
Ik heb de dvd speler nu onder de receiver gezet en hou het zelfde probleem.Wanneer ik ze van elkaar haal 10 cm ertussen heb ik het probleem niet meer.Dit is natuurlijk niet z'n fraai gezicht.Het is eigenlijk te gek dat ze niet opelkaar kunnen staan.

Dat is wel gek inderdaad, want ik heb namelijk exact dezelfde set (gehad). (De speakers heb ik ondertussen volledig vervangen).
In eerste instantie toen ik nog bij mijn ouders zat had ik mijn speler en receiver ook op elkaar staan. Maar nooit geen last van dat probleem gehad? Vreemd allemaal :).
Dat je receiver warm wordt klopt als een bus: dat hebben volgens mij eigenlijk alle receivers wel ;) (en alle versterkers :o)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Point7

Het probleem met dat nieuwe slimline design dat je tegenwoordig bij vele merken ziet is ook dat de voetjes onder de toestellen zo plat mogelijk moeten zijn waardoor er tussen 2 apparaten bijna geen ruimte meer is om de warmte te laten afvloeien.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

VlisChris

die dingen zijn inderdaad maar een x aantal milimeter hoog ja. Ik heb er zelf nog eventjes spikes onder gehad, maar omdat het er niet uitziet bij die slimlines en omdat met die dingen toch geen verschil te horen is heb ik ze eruit gehaald.
(toen stonden ze overigens al in mijn eigen huisje, in een tvmeubel ;))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

stimpyke

ik heb een VSX c301 en die heeft een ingebouwde ventilator :-)

VlisChris

De 300 ook.
Wel grappig trouwens: mijn vsx-c300 werd altijd duidelik warmer dan mijn huidige denon :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FrankB

Ik heb die set ook gehad, maar nooit dit probleem. De 300 werd idd wel warm (lang zo warm niet als m'n huidige 909 amp  >:D ) maar dat gaf geen enkel probleem. De 444 stond er ook op en de verwarming zat er pal achter  :o

Staat ie wel op een vlakke ondergrond? Op vloerbedekking ofzo gaat het afvoeren van warmte ook langzaam  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Lars1980

Ik heb deze set ook, maar van dit probleem heb ik nooit last.
Ook staan ze bij mij op elkaar en in een kast. de versterker wordt inderdaad wel warm.  ::)
Maar zelfs als ik 2 of meerdere films achterelkaar draai heb ik hier geen last van. Als ik jou was zou ik naar je dealer gaan en het laten uitzoeken.

hoi he

lars