Hét Raspberry Pi / RaspBMC topic

Started by CineSmurf, January 16, 2013, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snopper

en de raspberry 3 komt eraan:

wat zit er o.a. in:
- quad-core 64-bit 1.2 GHz ARM Cortex A53 chip
- 1GB of RAM, maar gaat nu van 450MHz naar 900MHz
- integrated Bluetooth 4.1 en
- integrated 802.11n WiFi
- geen 4K support (wegens backward compatibility)
en het beste is .. de prijs blijft hetzelfde

Snopper

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kjelt

Ik ga zelf eens met de BBB experimenteren die heeft een echte NIC.

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kingpin

Klopt het dat de RP2 max 1A vraagt bij gebruik van alle 4 de usb ingangen?
Dit om na te gaan welke voeding ik hiervoor ga maken.

Zelf heb ik nog een ontwerp van 5V/5A liggen, dat gaat dus altijd, alleen de usb connectoren zijn niet geschikt voor deze amperes.
Nu weet ik wel dat dit geen probleem geeft als er niet meer dan 1A gevraagt wordt, maar stel dat de voeding gebruikt gaat worden voor de RP3 in de toekomst (2.4A).
Ik wil geen gedonder dat de connectoren problemen gaan geven of erger brand veroorzaken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Quote from: Kingpin on March  9, 2016, 21:37:37
Klopt het dat de RP2 max 1A vraagt bij gebruik van alle 4 de usb ingangen?
Dit om na te gaan welke voeding ik hiervoor ga maken.
Dat hangt van de USB devices af die je er aan hangt, die kunnen in theorie ieder 500mA krijgen, vandaar ook de 2A voeding die standaard is.
Maar als je zeker weet dat alle devices bij elkaar < 800mA gebruiken dan is er met 1A voeding prima te draaien.
Eigenlijk jammer dat je de USB voeding niet apart kunt voeden dat zou dus wel meteen een oplossing kunnen wezen door een apart gevoede USB hub te gebruiken  ;).

Kingpin

Ik meende dat bij de RP2 de usb uitgangen gelimiteerd zijn op 100 a 150mA (kan het mis hebben), vandaar dat ik dit even zeker wil weten.

Je zou ook een hub kunnen aansluiten op 1 usb ingang en de hub apart voeden, maar goed daar gaan we even niet vanuit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

https://www.raspberrypi.org/help/faqs/

2B trekt normaal 280mA
Tijdens h2.64 video playback 360mA
En 100% CPU usage (full load) 750mA met peaks van 820mA

Daarnaast welke i/o's gebruik je en hoeveel belast je deze etc.

Kingpin

Zou ik even moeten navragen, de voeding is voor iemand anders.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#259
The device is powered by 5V micro-USB. Exactly how much current (mA) the Raspberry Pi requires is dependent on what you hook up to it. We have found that purchasing a 1.2A (1200mA) power supply from a reputable retailer will provide you with ample power to run your Raspberry Pi for most applications, though you may want to get a 2.5A (2500mA) power supply if you want to use all 4 USB ports on the Models B+/2B/3B without using an external powered USB hub. The table below outlines the power requirements of each model.


Duidelijk.
Bedankt voor de link. Is aan hem wat ie wil.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Klopt het dat de power over een micro usb type B gaat bij een RP2B ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Quote from: Kingpin on March 10, 2016, 09:03:59
Klopt het dat de power over een micro usb type B gaat bij een RP2B ?
Ja dat klopt volgens mij. We hebben hier op het werk een standaard USB kabel verknipt en daarvoor gebruikt.
Bij vaste montage heb ik zelf twee montagedraden op het bord gesoldeerd, ik vind die micro USB wat priegelig en die draadjes die in zo'n kabel zitten zijn ook maar iets van 0,1mm2 ofzo. Genoeg voor 2A hoor.

Kingpin

Thanks !
Gaan we daarmee aan de slag.
FF een mooie voeding voor de RP2 maken :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: Kjelt on March 10, 2016, 09:40:05
Ja dat klopt volgens mij. We hebben hier op het werk een standaard USB kabel verknipt en daarvoor gebruikt.
Bij vaste montage heb ik zelf twee montagedraden op het bord gesoldeerd, ik vind die micro USB wat priegelig en die draadjes die in zo'n kabel zitten zijn ook maar iets van 0,1mm2 ofzo. Genoeg voor 2A hoor.
Kabel is klaar.
miniXLR naar micro-B USB met leuke snakeskin mantel.
Bedrading is volgens mij 0,3-0,5mm2.



PCB print werkt ook al, mooi afgeregeld op 5,00V. Volgende week het chassis maken (aanpassen).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

skank1

Ook aan het spelen met mijn eerste pi (3B)

Draait momenteel openelec
Hoe doen jullie dit nu met aan/uitzetten in kodi?
Ik weet dat hij niet veel verbruikt en zou mogen blijven aanstaan ... maar toch
aan/uit zou welkom zijn
Heb de originele voeding bijgekocht.

Zijn er nog opties?



Ander vraagje is of je bv je ipad kunt mirroren naar kodi? Iemand? indien dat niet kan, eventueel enkel beelden audio doorsturenn? (is niet hetzelfde)

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

skank1

Ik ben niet zot, voor een simpele pi
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii