JBHT

Started by JB81, January 15, 2013, 10:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB81

Hallo allen,

Al een aantal jaren geleden heb ik me geregistreerd op dit forum en ben een vervend meelezer. Een actieve poster ben ik niet, maar dat betekend niet dat ik niet geintereseeerd ben in wat jullie allemaal te melden hebben. Ik vond het echter wel netjes om mijzelf een keer voor te stellen.

Ik (31 jaar oud) woon (samen) in Haarlem met mijn WAF, die gelukkig ook erg kan genieten van onze set en de vele films/series die we erop kijken.

Hoe is het begonnen:
Op mijn 15e heb ik mijn eerste stereo set (2e hands) aangeschaft. Dit betrof een Technics versterker met een set Technics speakers en een (nieuwe) Sony cd-speler, waar ik jaren plezier van heb gehad.

Een jaar of 6/7 geleden heb ik een Home Cinema Set aangeschaft, namelijk de JVC DD3 (http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_set/jvc/dd-3/268408/) Een mooie subtiele 2.1 set welke ook al upscaling deed naar 1080i.

Mijn huidige set zal er een zijn die jullie vaker voorbij hebben zien komen op dit forum en hij is ook mede samengesteld dankzij dit forum.

- Focal Chorus 816W (fronts)
- Focal Chorus 800CC (center)
- Focal Chorus 806v (rears)
- BK XLS 400 (sub)
- Denon AVR2310 (receiver)
- Panasonic DMP-BD80 (blu-ray)
- Qnap NMP-1000p (mediaspeler)
- Panasonic 50v10 (plasma)

Toekomst plannen? Tja, wie niet... Ik zou heel graag beginnen met projecteren, misschien een 5-kanaals eindversterker en wellicht een keer mijn fronts/rears vervangen voor 4x de Focal Chorus 807v.

Echter, ik ben al heel blij met de set die ik momenteel heb en er zijn momenteel andere prioriteiten, waaronder verhuizen etc.

Ik weet dat jullie graag ook foto's zien en die komen er zeker, maar vanwege de verhuizing lukt dat niet nu.

Vragen, opmerkingen? altijd welkom!

Groet,
JB




Bas Akkerman

Leuk dat je post JB81! Er is een topic over nieuwe mensen die zich nauwelijks voorstellen, des te leuker dat jij dat doet!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

kathos

lijkt me een mooie set, vanzelfsprekend benieuwd naar een paar foto's!

waarom denk je eraan om je fronts ook te vervangen door de 807v? Plaatsbesparing?
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

JB81

Quote from: Bas Akkerman on January 15, 2013, 11:13:35
Leuk dat je post JB81! Er is een topic over nieuwe mensen die zich nauwelijks voorstellen, des te leuker dat jij dat doet!

Graag gedaan.

Quote from: kathos on January 15, 2013, 12:24:16
lijkt me een mooie set, vanzelfsprekend benieuwd naar een paar foto's!

waarom denk je eraan om je fronts ook te vervangen door de 807v? Plaatsbesparing?

Bedankt Kathos.

Plaatsbesparing zal meevallen ivm de stands eronder, maar ik speel nu (ivm met de verhuizing) tijdelijk met alleen de 806's als fronts + sub en dat bevalt zeer goed (minder wollig). Ik heb destijds ook de 807's beluisterd, die ik mooier vond maar voor de rears een overkill. Vandaar de twijfel.