Welke settings dBpoweramp?

Started by Madhouse, January 15, 2013, 09:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Quote from: garmtz on January 15, 2013, 09:16:19
http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper-setup-guide.htm
ik heb deze gids gevolgd, maar bij Tom Waits's Blue Valentine cd krijg ik elk nummer "insecure". De flacs staan er wel na de rip, maar er scheelt blijkbaar iets mee. Wat kan ik daaraan verhelpen?

KayaRahnee

Quote from: Christiaan S on March 25, 2013, 16:24:35
Een vraagje: is er iemand die het ziet zitten om even een stukje tekst te schrijven met daarin een leesbaar overzicht welke instellingen je het beste kunt kiezen bij het gebruik van dBpoweramp?

Dat vraag ik (algemeen) in dit topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130324.0 al een hele tijd, echter blijkt het niet interessant te zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

Quote from: Exxar on January 15, 2013, 09:35:43
Cd's zijn dan ook gewoon 16bit. En flac blijft lossless, zelfs al zet je die op maximale compressie. Die compressie bepaalt alleen de grootte van het bestand, niet de kwaliteit.

Wel even oppassen met hdcd's, die zijn 24bit. Ik heb de bitdepth dan ook standaard op 24 staan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Charlemagne

Quote from: Jumping Jack on March 25, 2013, 23:00:53
Wel even oppassen met hdcd's, die zijn 24bit. Ik heb de bitdepth dan ook standaard op 24 staan...

Goede tip! De streamer moet die 24 bit flac's dan wel kunnen weergeven. Een Sonos bijvoorbeeld kan dat niet.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

johan d

Hoe kan je aan een flac zien of deze 4 parameters in het bestand zijn opgenomen? Kan dat met een gewone teksteditor?

Metadata:
For ReplayGain to do its work during playback, four values must be stored as metadata[11] with or within the audio file:
Peak track amplitude
Peak album amplitude
Track replay gain
Album replay gain
If calculated for an individual track, the loudness measurement (as specified above) yields track replay gain. If calculated on an album basis, with all tracks concatenated to make one long audio file, the loudness measurement yields album replay gain.

garmtz

Quote from: Jumping Jack on March 25, 2013, 23:00:53
Wel even oppassen met hdcd's, die zijn 24bit. Ik heb de bitdepth dan ook standaard op 24 staan...
En je hebt het DSP effect HDCD geladen? Neem aan dat je gewone CD's niet ook ript in 24 bit?

Jumping Jack

Ah dat klopt, er is een apart DSP voor HDCD. Ik heb er in het begin even moeten naar zoeken, vandaar de verwarring. Maar ik gebruik idd dat effect  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Charlemagne

Quote from: johan d on March 26, 2013, 08:28:22
Hoe kan je aan een flac zien of deze 4 parameters in het bestand zijn opgenomen? Kan dat met een gewone teksteditor?

Niet met een gewone teksteditor. Metadata kun je met dBPoweramp zelf zichtbaar maken en editen. Vanuit de verkenner op de flac gaan staan met je muis. Meestal verschijnt er dan vanzelf een pop-up met de metadata. Als je R-klikt als je op de flac-file staat, zie je o.a. de keuze-optie van 'editen met dBPoweramp'. Daar kun je dan alles zien en aanpassen. Het is ook mogelijk meerdere flac's te selecteren en dan met R-klik te editen. Handig als je metadata voor een compleet album wilt veranderen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

xlr8

Quote from: Charlemagne on March 25, 2013, 15:47:15
@xlr8: ik denk niet dat er 'compressie' aan te pas komt als  je de 'gain' instelt. Te zacht klinkende tracks kun je rustig via het dsp-effect 'ReplyGain' een paar dB harder laten klinken. Hoeveel dB is nauwkeurig in te stellen. Volgens dBPoweramp zelf heeft het geen effect op de geluidskwaliteit.

Ah! klinkt plausibel en tevens weer eens stukje gemoedsrust ;D 
In de 1e instantie had ik vanuit het jargon begrepen dat er toch een vorm van dynamiek compressie wordt toegepast (zoals bij de klassieke AC3 "nacht modus") en dit enkel bij compilatie's in multi sessie.

     

johan d

zetten jullie in DBPA iets aan om rare tekens te vermijden? ;.()?' en dergelijke....

johan d

Voor de geinteresseerden, DBPoweramp werkt dus ook gewoon onder Ubuntu (Linux) via Wine.

johan d

Ik heb nu een license aangekocht, via de dbpoweramp-site.
He maak ik van mijn free trial een officiele versie DbPoweramp?

Charlemagne

Volgens mij krijg je na betaling per email een downloadlink met de full version van het programma. Ik zou zeggen eerst de proefversie verwijderen en dan via de downloadlink de geregistreerde versie downloaden en installeren en klaar is johan d.  :)


QuotePurchase

Registering is quick and easy:
Pay by Credit Card or PayPal securely,
All personal details are kept private and never spammed,
Registration is delivered by email containing a download link,
All programs have a full trial, before purchasing check the program functions as required, refunds cannot be given after registered program is downloaded.
All payments are one off, there is no subscription or recurring
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

johan d

Quote from: Charlemagne on April 15, 2013, 12:34:44Ik zou zeggen eerst de proefversie verwijderen en dan via de downloadlink de geregistreerde versie downloaden en installeren
ben ik waarschijnlijk wel mijn huidige settings kwijt...

Charlemagne

Quote from: johan d on April 15, 2013, 12:37:15
ben ik waarschijnlijk wel mijn huidige settings kwijt...
Klopt helemaal! Daarom even goed noteren en daarna heb je ze binnen twee minuten weer ingevoerd. Een kind kan de was doen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

sam922

Quote from: Jumping Jack on March 25, 2013, 23:00:53
Wel even oppassen met hdcd's, die zijn 24bit. Ik heb de bitdepth dan ook standaard op 24 staan...
HDCD's zijn in 20 bits. Dit even terzijde.  ;)

Jumping Jack

Klopt, mea culpa. Met al die formaten de dag van vandaag...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sam922

#42
Er zijn trouwens ook gratis progjes hiervoor: EAC( Exact Audio Copy) -> http://www.exactaudiocopy.de/

of Foobar2000 -> http://www.foobar2000.org/

Mordante

Ik vind wil dat DBpoweamp lang doet over een CD rippen. Bijna 25 minuten.

katwax

Quote from: Mordante on August 24, 2013, 17:49:32
Ik vind wil dat DBpoweamp lang doet over een CD rippen. Bijna 25 minuten.
Kon hij de cd vinden in de database of niet? Want als hij hem niet kan vinden dan doet hij extra secure checks en dan kan het lang duren.
Ook als hij niet zeker is van een track en frames begint te onderzoeken kan het lang duren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xander32

Betreft album art; vaak zijn de door het programma aangeboden covers prima, in alle andere gevallen kan je heel gemakkelijk zelf een betere versie van het www afplukken, de naam wijzigen in "folder" en aan het betreffende album toevoegen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Charlemagne

Quote from: katwax on August 25, 2013, 10:36:58
Kon hij de cd vinden in de database of niet? Want als hij hem niet kan vinden dan doet hij extra secure checks en dan kan het lang duren.
Ook als hij niet zeker is van een track en frames begint te onderzoeken kan het lang duren.

Klopt! Meestal is het in 5 minuten klaar. Als de CD in de database zit en onbeschadigd is en dus geen re-rips nodig heeft.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xander32

Quote from: Charlemagne on August 25, 2013, 10:59:26
Klopt! Meestal is het in 5 minuten klaar. Als de CD in de database zit en onbeschadigd is en dus geen re-rips nodig heeft.
E.e.a. is ook afhankelijk van de gebruikte cd/dvd drive.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mordante

Quote from: katwax on August 25, 2013, 10:36:58
Kon hij de cd vinden in de database of niet? Want als hij hem niet kan vinden dan doet hij extra secure checks en dan kan het lang duren.
Ook als hij niet zeker is van een track en frames begint te onderzoeken kan het lang duren.

Ik ben er achter gekomen dat dit het inderdaad is. Sommige CDs worden niet gevonden in de database. Een andere CD lukt zelfs helemaal niet.

My Dying Bride: Songs of Darkness Words of Light.

Op deze CD crashed DBpoweramp. Dan krijg ik error meldingen dat het programma niet meer reageert en dan ik het programma alleen via task manager sluiten.

johan d

#49
Wat gebeurt er als je een "mp3 naar audio cd gekopieerde cd" ript naar FLAC?
ik bedoel je hebt een aantal mp3's.
Je maakt daarmee een audio cd
die cd rip je met dbpoweramp naar FLAC.