Philips 900 serie opknappen...

Started by Peerless Monster, January 13, 2013, 15:38:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

En in het bezit van een witte, tweedehandse Lackkast van IKEA.
Ook inmiddels een vieze oude FA-950 gekocht voor de aansturing van 2 philips HTR 9900 speakers.

Ik ben nu as we speak de studeerkamer op stelten aan het zetten om mijn nieuwe aanwinsten te stallen ... ;)
Foto's? Die volgen uiteraard nog!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#26
En wat sneak preview foto's...
Even gewoon netjes neergezet.
Moet nog veel doen, zoals aansluiten ;). Maar dan is het gewoon duidelijk hoe mooi het is, dat vintage spul ;D...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

#28
Gaaf al die philips app. Ik zak ook nog en heus DCC recorder, heb nog stuk of 30 DCC bandjes netjes vol, met diverse muziek, heb hier thuis ook nog 2 DCC recorders maar die spelen niet meer fatsoenlijk af. (marantz)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on June 27, 2013, 19:15:37
Gaaf al die philips app. Ik zak ook nog en heus DCC recorder, heb nog stuk of 30 DCC bandjes netjes vol, met diverse muziek, heb hier thuis ook nog 2 DCC recorders maar die spelen niet meer fatsoenlijk af. (marantz)

Ik heb dat ook nog, maar deze 951's zijn helaas nog niet gemaakt. Heb ik nog geen tijd voor gehad.
Ik ga ze wel mergen, dus van 2;1 maken...
Wellicht liggen er nog wel flink wat DCC bandjes op zolder. Ook richting 50 of zo...
Is wel weer grappig om dat aan de praat te krijgen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

m9

heb me laten vertellen dat de 900 serie een soort troetelkindjes waren van de mensen van natlab destijds dus over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken.

Henkjan_O

Quote from: BarcoCRT on January 13, 2013, 20:31:22Deze serie zou je kunnen zien als het laatste 'hoogstandje' van Philips op audio gebied.
nou, de DVD963SA mocht er ook zijn anders (zolang als die t deed dan, ik heb 2 defecte exemplaren in de kast staan)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb beiden gehad de dac en het transport  type 960 staat mij bij......ik had er op het laatst erg veel aan gemodificeerd zeg......ook veel misgegaan  ;D

Leuke herineringen aan over gehouden  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

weust

Zojuist via Marktplaats een Philips CD940 gekocht.
Deze heeft een Philips CDM9 loopwerk, en zal 'm gaan gebruiken als transport op de Devialet.

Op de site van Lampizator kwam ik een interessante link tegen om het nog veel beter te later klinken.

Vroeger heb ik een CD911 gehad, en de CD940 was voor mij toen wel ultiem.
Geen idee hoe het klonk, laat staan het loopwerk, maar het uiterlijk vond ik prachtig.
Kon het dus niet laten om voor 92 Euro incl verzendkosten er een te kopen :-)

Met electronica heb ik al heel lang niets gedaan, dus leuk om weer eens mee bezig te gaan.
Alleen even een nieuwe soldeerbout kopen. Ding wat ik nu heb is wat lomp.

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

MechanicalAnimal

#34
Geinig!

ik heb ooit overwogen uit deze componenten mijn eerste set samen te stellen, uiteindelijk gekozen voor separates van Sony maar wel gekozen voor een set Philips luidsprekers uit de FB-serie die nu op zolder staan.

De FB690, heerlijke luidsprekers

Plaatje van het net, ik heb zwarte frontjes.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MacJunk

Wauw, dat ziet er indrukwekkend uit.

Philips heeft zeker in het verleden goede spullen gemaakt.
Ik heb in 1990 een Philips CD850 gekocht die ik nog steeds gebruik.
Dit was 1 van de weinige (lees: enige) Philips producten die destijds op de bovenste etage van Staffhorst in Utrecht stond opgesteld!
Dit was de etage met zgn. top-hifi / high end.

Volgens mij is de 900-serie het vervolg op de 800-serie, waar mijn cd-speler onderdeel van was.

Het negatieve imago van Philips is in mijn ogen niet terecht.
Ze zijn nog steeds op veel gebieden behoorlijk innovatief.
De consumentenelektronica hebben ze laten lopen, alsmede de car-audio (destijds verkocht aan Dayton).
Veel mensen die een zgn. high-end buizenversterker hebben en de buisjes vervangen gebruiken veelal exemplaren van.... jawel.... Philips.
Cambridge Audio Azur 651A, Cambridge Audio DacMagic Plus, B&W CM-1, BlueSound Node, Synology DS 1513+ 20TB, DX 213 extender, Philips CD 850.

John Wx

wil die FP930 draaitafel DUAL KLOON
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wilger

Quote from: Peerless Monster on January 13, 2013, 15:39:05
Zou dit alle componenten zijn zo'n beetje? Ze hebben ook ooit een DCC-930 proberen uit te brengen, maar die heb ik nergens op de markt gezien...

Platenspeler: FP930 (heeft het 900-design is echter een dual platenspeler)
Tuners: FT920 zonder rds, FT930 met rds en timer functie, FT950 dsr-tuner in combinatie met gewone tuner.
Versterkers: FA920 2x55w, FA930 2x75w, FA950 2x125w, FA911 2x40w, FA931 2x80w en de FA951 2x100w.
Receivers: FR910 2x70w, FR911 2x65w, FR920 2x90w, FR930 2x100w, FR931 2x65w met dolby pro logic, FR940 2x115w met dolby pro-logic en de FR951 verbeterde versie van de 940 met meer center en surround vermogen 2x125w.
Cassette-decks: FC910 dubbeldeck, FC920 enkel deck, FC930 dubbeldeck, FC940 luxe dubbeldeck, FC950 enkel deck met drie koppen en de FC931 en de FC911 beide dubbeldeck.
DCC-decks: DCC900 de eerste, DCC951 de tweede generatie met turbo drive loopwerk.
CD-spelers: CD910, CD920, CD930, CD940, CD950 topmodel van de eerste generatie, CD911, CD931 en de CD951 topmodel van de tweede generatie (uiterlijk precies hetzelfde als de CD950)
CD-wisselaars: CDC925, CDC935, CDC916, CDC926 en de CDC936 allen 5-cd wisselaars volgens het carrousel principe.
Equalizer: FV930
DSC digital system controller voor de digitale speakersystemen DSS930 en de latere DSS940.

Feitjes op een rijtje:
- CDF200 is een afgeleide van de 900 serie
- DCC-730 heeft het loopwerk van een DCC-951 (voor de vervanging van onderdeeltjes)
- Marantz DD82 heeft het loopwerk van een DCC-900
- CD-911 is echt het slechtste component van de gehele serie. Veel uitval etc.
- CD 910 zit de SAA7341GP als DAC
- In de CD950 en CD-951 zit een DAC7

Ik heb hier nog een FR 980 staan samen met de DCC951 en de CD951 , en werken nog perfect !

morca

Quote from: MechanicalAnimal on November 16, 2013, 19:34:52
Geinig!

ik heb ooit overwogen uit deze componenten mijn eerste set samen te stellen, uiteindelijk gekozen voor separates van Sony maar wel gekozen voor een set Philips luidsprekers uit de FB-serie die nu op zolder staan.

De FB690, heerlijke luidsprekers

Plaatje van het net, ik heb zwarte frontjes.


Daar heb ik ook een setje van gehad,leuke speakers voor toen.

Peerless Monster

Inmiddels heb ik mijn verzameling weten uit te breiden met een DSC-950 en een setje DSS-940.
Jeetje wat mooi spul is dat. Niks geen scherpte, alles is muziek...
Het zijn opknappers, maar ze gaan naar mijn schoonzus als ze klaar zijn.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler