SACD + Vinyl Roger Waters - Amused to Death release 24/7/2015 US

Started by Ron_Z, January 13, 2013, 11:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron_Z

http://www.analogplanet.com/content/analogue-productions-reissue-roger-waters-amused-death

Geen wonder dat de Mastersounds je om de oren vliegen hier  ;)

Indien net zo mooi gedaan als Wish You Were Here en in 5.1 een no-brainer voor mij.

Edit: volgens release e-mail Acoustic Sounds, het verkoopkanaal van Analogue Productions. Helaas (voor mij althans) geen 5.1 mix op de SACD. :blush: :blush:


roeleken

zie dit album overal voorbijkomen in hifi bladen, hier op dit topic etc. Maar kan me niet bekoren de muziek
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Criterionlover

Quote from: roeleken on January 13, 2013, 16:25:03
zie dit album overal voorbijkomen in hifi bladen, hier op dit topic etc. Maar kan me niet bekoren de muziek

Nou dat is dan jammer voor je  :devil:
T+A ; Sonos

Deleted member

Pff... Als die inderdaad uitkomt heb ik Amused to Death binnenkort vijf keer!!!  :D
Stereo-fan for life!

Jumping Jack

Quote from: roeleken on January 13, 2013, 16:25:03
zie dit album overal voorbijkomen in hifi bladen, hier op dit topic etc. Maar kan me niet bekoren de muziek

Idem, leuke effectjes maar muzikaal niet mijn ding...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ron_Z

Ik gok op 35 dollar voor de CD in de USA, gezien de pricerange van 30 tot 35 dollar die Analogue Production vraagt voor zijn releases. WYWH was ook 35 dollar. Wordt zo'n 40 euri in de Europese webwinkels dan, schat ik in.

Maar we kunnen nog even sparen als de daadwerkelijke release even lang duurt vanaf aankondiging als met WYWH  :unhappy: .

Atmoz


Is/wordt deze SACD van betere kwaliteit dan die gouden Master Sound editie?

Ik heb nog nooit een SACD gehoord, maar het zou toch altijd beter moeten klinken, right?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Ron_Z

SACD versus CD kunnen net van die discussies als CD versus vinyl worden als je niet uitkijkt. Voor mij zou de meerwaarde in ieder geval in de eventueel aanwezige surround-layer van SACD liggen. Als ie alleen stereo wordt hou ik het denk ik lekker bij mijn non-Mastersound non-remaster.

Atmoz

Quote from: Ron_Z on January 14, 2013, 15:37:19
SACD versus CD kunnen net van die discussies als CD versus vinyl worden als je niet uitkijkt. Voor mij zou de meerwaarde in ieder geval in de eventueel aanwezige surround-layer van SACD liggen. Als ie alleen stereo wordt hou ik het denk ik lekker bij mijn non-Mastersound non-remaster.

Hmzz oke. Dus het is een lastig gebied begrijp ik?
Maar ik heb toevallig gisteren hier op 't forum de gouden Master Sound CD laten reserveren omdat ik dit album in de beste kwaliteit wil.
Die kost echter vele malen meer dan de SACD die uit komt. Dus ik vraag mij dus af wat nu wijsheid is...?


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

SpeedyAndré

Een surround versie is niet te vergelijken met een cd natuurlijk, die is zeker anders.
Als er ook een stereo versie op de sacd komt (geen 5.1 downmix) dan kan je je afvragen of de cd nog steeds zal uitblinken.
Echter is en blijft de cd een collectors item dus in die zin zal hij z'n waarde niet verliezen ;)
Met je Oppo kan je alvast sacd's afspelen, volgens mij ook via hdmi.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Ron_Z

Zolang de SACD nog de status van "vaporware" heeft is alles m.b.t. geluidskwaliteit van deze versie speculatie. Ik sta bij Analogue op de mailinglijst dus als de officiele aankondiging er is zal ik het melden hier. En als de SACD er is zal er vast wel een topic komen op het Steve Hoffman forum met vergelijkingen tussen de diverse versies. Als het bij 1 topic blijft...

En mijn Oppo 83 speelt inderdaad SACD af via HDMI.

Deleted member

Vergeet niet dat de charme van de stereo opname verloren gaat met een 5.1 mix. Het beleven van de effecten in stereo zal heel anders zijn dan in een 5.1 mix.

Voor mij persoonlijk is dit een referentie-CD. Een set is -om welke reden dan ook- niet goed afgesteld als 'ie de effecten in stereo op deze CD niet met de juiste diepte en breedte kan weergeven. In een eventuele 5.1 mix zal dat veel "platter" zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. De diepte die je uit een stereo opname weet te peuteren vergt veel meer van een set dan een 5.1 opname waar de effecten sowieso al op een specifiek kanaal uitgestuurd worden.

Voor mij is deze CD nog steeds een belevenis. En de Mastersound Edition doet daar nog een schepje bovenop qua klank en detaillering.

Tis natuurlijk maar een aanname van mij, maar de SACD zal in surround een heel andere beleving zijn dan de Mastersound Edition.

Daar komt voor mij nog bij dat ik totaal los ga op dit album en sowieso iedere mogelijke versie wil hebben!  :headbanging:

Fenomenale muziek, topartiesten, textueel bijzonder sterk en qua geluidskwaliteit exceptioneel. Maar goed, dat is persoonlijk...
Stereo-fan for life!

Peerless Monster

De gewone CD heb ik nog nergens hetzelfde gehoord.
Dan staat de waterdruppel van nummer 6 naar links, naar het midden, naar voren, naar achteren...
Ik heb zelfs dingen gehoord die je normaal links hoort nu ineens naar rechts kwamen.
Een hele wazige CD blijf ik het vinden.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Deleted member

Roger schrijft zelf in het boekje dat de hond in track 1 moet klinken of ´ie bij de buren in de tuin staat.

Over de druppel schijnt concensus te zijn dat die links naast je moet klinken.

En ik weet uit ervaring inderdaad dat de effecten alle kanten op kunnen gaan... Maar het is wel een indicator dat er iets niet in de haak is als alles van voren klinkt.
Stereo-fan for life!

Midcall

Quote from: technative on January 14, 2013, 22:54:06
Voor mij persoonlijk is dit een referentie-CD. Een set is -om welke reden dan ook- niet goed afgesteld als 'ie de effecten in stereo op deze CD niet met de juiste diepte en breedte kan weergeven. In een eventuele 5.1 mix zal dat veel "platter" zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. De diepte die je uit een stereo opname weet te peuteren vergt veel meer van een set dan een 5.1 opname waar de effecten sowieso al op een specifiek kanaal uitgestuurd worden.
Als er 1 cd GEEN referentiemateriaal is, dan is het Amused to Death wel. Er is niet veel voor nodig om alle effectjes een beetje uit fase door de kamer te laten lopen en omdat het zo een onnatuurlijke opname is weet niemand hoe die effecten EXACT horen te klinken. Dat het hondje ergens 'buiten' moet blaffen is leuk, maar of dat het hondje 2 meter verder of 50 cm verder naar links of naar rechts hoorbaar zou moeten zijn, geen hond die het weet ;). Natuurlijk is het een spectaculair klinkend album, maar om hier een set op te beoordelen is volstrekt onzinnig vind ik.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Deleted member

Niet onzinnig als je de CD goed kent en op meerdere sets gehoord hebt. Bovendien: wie weet van welke cd dan ook hoe die exact hoort te klinken? Als jij jouw favoriete cd draait, heb jij dan exact de beschrijving van hoe het moet zijn? Lijkt me stug! Alles is perceptie, en het gaat erom hoe jij iets ervaart. Ik weet wat ik wil horen en hoe ik het wil horen. Hoe ik denk dat het moet klinken, wat ik prettig vind.

Wat ik wil aangeven is dat ik AtD op een aantal sets gehoord heb en op dit moment niet de diepte haal die ik ken van andere sets. Er is dus iets mis: een component, akoestiek, of wat dan ook.

Verder kan ik deze cd dromen. ieder piepje, blafje, stukje boom dat wegspat bij de inslag van een bijl, iedere slepende hoef van een paard... Er zit zoveel detail in en ik heb 'm zo ontieggelijk vaak gehoord dat ik 'm echt kan dromen. Ja, het is een kunstmatige cd. En de effecten zijn gefabriceerd, maar je weet dat als geen breedte of diepte hoort, dat er iets niet klopt.

Als de druppel in track 6 niet links naast je klinkt, dan is er iets niet goed. ik weet hoe ik vind dat AtD moet en kan klinken. daarmee is het voor mij een referentie.

Overigens niet de enige hoor, wees gerust... ik ken m'n klassiekers van Marcus Miller tot Paul Simon, van Pink Floyd en Dire Straits tot John Hopkins, enz...
Stereo-fan for life!

Peerless Monster

Quote from: Midcall on January 15, 2013, 00:14:17
Als er 1 cd GEEN referentiemateriaal is, dan is het Amused to Death wel. Er is niet veel voor nodig om alle effectjes een beetje uit fase door de kamer te laten lopen en omdat het zo een onnatuurlijke opname is weet niemand hoe die effecten EXACT horen te klinken. Dat het hondje ergens 'buiten' moet blaffen is leuk, maar of dat het hondje 2 meter verder of 50 cm verder naar links of naar rechts hoorbaar zou moeten zijn, geen hond die het weet ;). Natuurlijk is het een spectaculair klinkend album, maar om hier een set op te beoordelen is volstrekt onzinnig vind ik.

Wellicht niemand opgevallen, maar volgens mij zijn het 2 honden ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Deleted member

Stereo-fan for life!

Deleted member

Ik las overigens op een Roger Waters fansite, dat dit jaar de bluray van de The Wall concerten uit gaat komrn, en dat Roger ook denkt dit jaar de opvolger van Amused to Death uit te brengen!  :clapping:
Stereo-fan for life!

Ron_Z

Release mail vannacht ontvangen. De nu gecommuniceerde releasedatum bij Acoustic Sounds in US is half oktober 2013. Prijzen worden 50 dollar voor de dubbel-LP en 30 dollar voor de hybrid stereo SACD. 200 gram vinyl LP's gemastered door James Guthrie en Doug Sax en de SACD door James Guthrie.

Deleted member

Stereo-fan for life!


Midcall

http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -