OPGELOST: Ineens geen internet meer via WiFi, maar wel via LAN

Started by DVDGuy, January 12, 2013, 13:59:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDGuy

Sinds vanochtend van het een op het andere moment is dit probleem ontstaan.

Wij hebben 2 laptops, 2 iPads en 2 iPhones die niet meer draadloos met het internet zijn te verbinden.

Buren hebben gewoon internet

Reset van de modem en de router gedaan --> geen oplossing
Cat 5 Kabel van modem naar router vervangen --> geen oplossing
LAN rechtstreeks in de modem --> internet
Modem met router verbonden via kabel en laptop bedraad vanaf router --> internet via LAN, maar niet via WiFi
Andere router aangesloten --> geen oplossing

Lijkt mij geen hardware probleem, maar een software probleem

Ik weet het even niet meer en misschien heeft een van jullie nu een frisse kijk en daarmee de oplossing  :satisfied:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

eddy135

Gebruik je de wifi van het modem of de router?
Daar zal je 't in moeten zoeken lijkt me, aangezien LAN wel werkt.
Hier helpt stroom van het modem eraf en er weerop ook nog wel eens.
Succes
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

dennism

Is het draadloze netwerk nog wel zichtbaar, of is deze in zijn geheel verdwenen?

Verschillende opties, zonder de detaisl van de specifieke situatie te kennen:
1. Verander je wifipassword eens in de router, en daarna op de apparaten, misschien werkt het dan weer.
2. Je zou kunnen proberen de router naar defaults te resetten en opnieuw in te stellen, eventueel icm met een firmware upgrade als deze beschikbaar is.
3. Je router kan een radio faillure hebben, het router gedeelte werkt dan nog wel, evenals bekabeld. Echter de wireless radio (of een deel ervan) werkt dan niet meer, dit is een hardware defect en de router zal vervangen moeten worden.

DVDGuy

Wifi van de router wordt gebruikt.

Ik heb in totaal 3 routers geprobeerd en alle routers + kabelmodem zijn d.m.v. > 10 seconden stroomloos, gereset.

Alle SSID's die ik gebruik voor mijn diverse netwerkaansluitingen via WiFi zijn gewoon zichtbaar en ik kan er contact mee maken; ik kan alleen geen internetverbinding maken.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DVDGuy

Nu ik via een Cat5 kabel internet heb op mijn PC, heb ik met alle andere apparaten (2 x iPad, 2 x iPhone en andere laptop) gewoon via WiFi internet; wie snapt het (nu) nog?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

SpeedyAndré

Windows 7 heeft een troubleshooter voor dit soort problemen.
Je kan beginnen met de Wndr4000 of die wel een normaal wan ip krijgt en een correcte dns.
Mijn wndr3700 kan ik bekijken via 192.168.1.1 (standaard instelling), bij basic instellingen zie je het ip en de dns van de wan ;)
Dit zou hetgeen je provider levert moeten zijn.


André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Quote from: DVDGuy on January 12, 2013, 15:58:09
Nu ik via een Cat5 kabel internet heb op mijn PC, heb ik met alle andere apparaten (2 x iPad, 2 x iPhone en andere laptop) gewoon via WiFi internet; wie snapt het (nu) nog?

Ik niet, kennelijk is de hickup opeens weg en werkt het straks ook met de laptop via wifi  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

DVDGuy

Bedankt allemaal voor de reactie(s); de werkende oplossing is uiteindelijk door mijn zoon aangedragen:

We hebben eerst geprobeerd via Hotspot van de iPhone 5 verbinding te krijgen en toen dat ook niet lukte, hebben we alle bestaande draadloze internetverbindingen waarmee automatisch werd ingelogd, verwijderd en onderstaande uitgevoerd:

1.Start - Uitvoeren - typ: cmd - OK.
2.Typ ipconfig /flushdns.

Nu is de hele opslag van het DNS geheugen leeg gemaakt en daarna had ik ook op mijn laptop weer draadloos internet.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com