The Underground Cinema --- DOLBY ATMOS!!!

Started by LocoJ, January 12, 2013, 09:50:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LocoJ

The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

W.Otter

usher x616
usher BE-718
emotiva xpa-5
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LocoJ

Quote from: W.Otter on January 21, 2013, 20:25:18
usher x616
usher BE-718
emotiva xpa-5

Damn... spot on!!!   :headbanging: 

De X-616 heb ik dan wel een upgrade gegeven met de beryllium tweeter zodat het front helemaal gelijk is qua tweeter.  :)
Aan de achterkant heb ik twee X718's staan. BE718's werd iets teveel van het goede  ;)

Ach, bij elkaar een niet verkeerd setje al zeg ik het zelf  ;D  Ik ben er in ieder geval heel blij mee!!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Xander32

Quote from: LocoJ on January 21, 2013, 20:46:22
Damn... spot on!!!   :headbanging: 

De X-616 heb ik dan wel een upgrade gegeven met de beryllium tweeter zodat het front helemaal gelijk is qua tweeter.  :)
Aan de achterkant heb ik twee X718's staan. BE718's werd iets teveel van het goede  ;)

Ach, bij elkaar een niet verkeerd setje al zeg ik het zelf  ;D  Ik ben er in ieder geval heel blij mee!!
Brute set hoor, dat zal wel erg fraai klinken :headbanging:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LocoJ

Quote from: Xander32 on January 21, 2013, 21:12:46
Brute set hoor, dat zal wel erg fraai klinken :headbanging:.

Thanx! Het klinkt nu al vet, maar moet nog wel wat tweaken om het zo te laten klinken als bij jou thuis  ;)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LocoJ

Daarover gesproken, ik heb de thread van akoestiek meten voor een groot gedeelte doorgelezen. Waar ik echter mee zit is dat ik geen pc heb en dus niet een REW meting kan doen. (daar heb je toch een kaart voor nodig?)
Zijn er nog andere manieren om een 5.1 meting te doen?

Ik ga btw woensdag bij Frank/Annewiek langs om een beamer uit te kiezen. Het wordt of een Epson TW5910, een Epson TW8100, of een Sony HW50.
Een groot verschil in prijs en performance, maar ik wil met m'n eigen ogen zien of de duurdere modellen het prijsverschil waard zijn.
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

W.Otter

leuke manier om je set te showen met impressie fotos! beetje puzzelen houdt ik wel van  8) hoewel het niet heel lastig was natuurlijk. had wel wat meer verwacht van m'n medeforummers  :P niet gelijk de full nudity van je set maar een teaser. leuk!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Mediasluis

Ziet er goed uit.
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

LocoJ

#58
Afgelopen woensdag ben ik bij Annewiek geweest in Emmeloord. Ze heeft me een uitgebreide demo gegeven van de drie beamers die ik graag wilde vergelijken. Bij deze mijn bevindingen van het vergelijk tussen de Epson TW5910, de Epson TW9100W en de Sony HW50.

Allereerst de Epson TW5910.
Voordeel is uiteraard de prijs. Hij kost minder dan de helft van een TW8100 bijvoorbeeld. Dat ie geen lensshift heeft is voor mij geen issue, dus dit is een serieuze kandidaat voor in The Underground Cinema.
Eerst de Epson demo disc kijken. Hmmm, dat ziet er niet slecht uit. Al veel beter dan mijn vorige Sanyo Z700. Scherper, vollere kleuren, meer licht, very nice. Maar na een paar minuten kijken beginnen wel wat dingen op te vallen. De kleuren, vooral het rood, is erg aanwezig. Dit valt vooral op bij het haar van Leeloo uit the Fifth Element. Een wat oudere film, maar ik ken hem erg goed, dus vandaar. Op mijn vraag of deze unit wel gekalibreerd was krijg ik van Annewiek een volmondig 'ja'. Het valt haar ook op dat het rood soms bijna neon-achtig overkomt, niet meer natuurlijk. Ook bij Batman Begins zijn wat mindere dingen te ontdekken. Ik hoop bijvoorbeeld dat in de donkere, bijna zwarte passages toch wel een hoop details zijn te zien, maar het valt me op dat er erg veel zwarte grote vlakken te zien zijn zonder details. Dat is toch wel jammer, hopen dat de andere beamers dit meer laten zien. Ook de iris is af en toe wel degelijk te horen net zoals de fans. In een luide actie scène ga je dit uiteraard totaal niet horen, maar in een stille scène wel. Nu is het zeker acceptabel en ik zat er zo'n 60 cm vandaan dus je mag voor jezelf uitmaken of dit een probleem is. Voor mij zijn de achterste stoelen in de Underground Cinema verhoogd en zit je met je hoofd zo'n 30 cm van de beamer af...
Maar ik moet wel zeggen, als je begint met projecteren met deze beamer ben je wel het mannetje.  ;) Erg goede prijs kwaliteit verhouding.  :clapping:

Daarna is de TW9100W aan de beurt. Er is geen TW8100 in het pand, maar zoals we inmiddels allemaal weten zijn deze projectoren gelijk.
We beginnen gelijk met de Fifth Element omdat we daar mee net geëindigd zijn bij de TW5910. Ja, een duidelijk verschil in kleuren. Veel natuurlijker. Het haar van Leeloo is rood/oranje zoals je het kent van iemand die Henna in haar haar smeert  ;D Doordat alles natuurlijker overkomt heb ik wel een beetje dat het er minder van af spat, maar na enige minuten is dat gevoel helemaal weg en geniet ik alleen nog maar van de natuurlijke weergave. Het geheel is niet persé scherper dan bij de 5910. Dat valt me op, maar wat ook opvalt is dat het detailslevel van de achtergrond een stuk hoger is. Er wordt meer informatie weergegeven en de achtergronden zijn over het algemeen gewoon scherper. Dan is Batman Begins aan de beurt. Ja, kijk, daar is het details in het zwart. Naar mijn idee een stuk meer dan bij de 5910. Voor mij in ieder geval zeer acceptabel en een genot om naar te kijken. Ook de felle koplampen steken enorm af tegen de zwarte beelden zonder dat er veel details verlies is in het zwart. Nice!!  ;) Ook de Epson demo disc ziet er veel natuurlijker uit. Bij snelle bewegingen is het een stukje minder blurry vanwege de FI die op low staat. Daar kan ik wel aan wennen  ;) Ook het geluid wat van de beamer afkomt is minder aanwezig dan bij de 5910. De fans zijn net wat stiller, nog wel hoorbaar, en de iris is mij eigenlijk niet opgevallen, which is a good thing!  :worship:

Nu ben ik erg benieuwd naar hoe de Sony HW50 gaat presteren.
De Epson demo disc wordt mooi weergegeven. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen groot verschil zie tussen de twee verschillende technieken die de TW9100W en de HW50 gebruiken. Er is wel iets, maar het echt omschrijven kan ik niet. Ik denk dat het meer op gaat vallen als je echt een A-B vergelijk kan doen, maar zoals nu dat de projectors na elkaar geshowd worden, is het verschil voor mij nauwelijks zichtbaar. Ik denk dat je na enkele seconde al gewend bent aan de manier waarop de projector het beeld op het scherm neerzet.
Qua kleur ligt de Sony een stuk dichter bij de TW9100W dan bij de 5910 al moet ik wel zeggen dat het net weer wat meer kleur is., iets meer verzadigde kleuren. Ik ben er niet zeker van of ik dit mooier vind. De kleuren van de Epson komen zo natuurlijk over dat ondanks dat meer verzadigde kleuren een groter 'wow' effect kunnen opleveren, ik toch de Epson prefereer boven de Sony. De scherpte van de HW50 is dik in orde en bij Batman Begins zie ik dat het contrast ook erg lekker is. Misschien is het verschil tussen de koplampen en het zwart nog wel meer dan bij de Epson, +1 voor de HW50. The Fifth Element is ook weer een genot om naar te kijken. Het valt me op dat de bruin/gele tinten in de ruimte waar Leeloo tot leven wordt gewekt, wat warmer overkomt dan bij de Epson. Weer het verschil in kleuren. het detailslevel van de achtergronden is weer om te smullen. Zeker vergelijkbaar met de 9100W.   :clapping: Het geluidsniveau van de projector is zeer acceptabel. Ik heb het idee dat het nog net iets stiller is dan bij de TW9100W en de iris heb ik niet gehoord; zit er überhaupt wel een iris in?


Hmmm, welke moet ik nou kiezen.

De Epson TW5910 is een erg mooie projector en ik zou hier veel plezier van hebben, maar na het zien van de beide andere beamers is dit toch wel duidelijk de mindere. Aan de andere kant scheelt het wel heel veel geld...

De Epson TW9100W heeft me absoluut kunnen bekoren. De kleuren zijn natuurlijk, de scherpte is dik in orde en het contrast is erg lekker. Ik moet er wel even bij zeggen dat het verschil met de 5910 natuurlijk zeker aanwezig was, maar dat het wel gaat om de laatste 10 procent als je begrijpt wat ik bedoel. Een beetje vergelijkbaar met speakers van 500 euro en speakers van 2000 euro. Het verschil is zeker hoorbaar, maar die van 500 klinken eigenlijk ook wel verdomd lekker! En hij is natuurlijk wel meer dan twee keer zo duur als de 5910...

De Sony HW50 is zeker ook een fantastische projector. De kleuren vind ik net wat minder natuurlijk overkomen dan de TW9100W, de scherpte is hetzelfde zo niet net ietsje beter en het contrast is gewoon erg goed! Deze beamer is echter nog weer enkele honderden euro's duurder dan de TW8100...

The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LocoJ

Annewiek, super bedankt voor de uitgebreide demonstratie van de drie projectoren.  :worship:
Het was gewoon een leerzaam en gezellig uur waarbij we ook gewoon lekker hebben zitten kletsen over onze bezigheden en over het forum.

Ik kan het iedereen aanraden als ze in de markt zijn voor een projector om langs Annewiek (of Frank) te gaan voor een demonstratie. Je hebt gewoon een beter beeld van de beamers en daardoor kun je een betere overwogen keuze maken over hoe je je geld spendeert.  ;D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Xander32

Goed hoe je het aanpakt J, zelf gaan kijken/luisteren/doorvragen en dan op basis van eigen ervaringen een besluit nemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LocoJ

Quote from: Xander32 on January 27, 2013, 16:09:07
Goed hoe je het aanpakt J, zelf gaan kijken/luisteren/doorvragen en dan op basis van eigen ervaringen een besluit nemen.

Thanx!! Kan niet wachten tot dat de projector hangt...
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LocoJ

Speaking of which...

Welke zouden jullie genomen hebben op basis van mijn bevindingen hier boven? Ik heb uiteraard al een keuze gemaakt, maar ben gewoon benieuwd. Ik heb zo eerlijk en volledig mogelijk mijn bevindingen opgeschreven.

;D ;D ;D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Raymond187

Als het financieel niet uitmaakt de 9100.

Hij is gewoon beter en daar betaal je voor. Genot ligt voor 100en films hoger dus waarom niet als je het kan betalen :)

Als hij €800 duurder is en de beaemr gaat 5jaar mee dan is 800/5 is 160euro p/j. Dat is het verschil toch wel waard?

LocoJ

Quote from: Raymond187 on January 28, 2013, 09:56:55
Als hij €800 duurder is en de beaemr gaat 5jaar mee dan is 800/5 is 160euro p/j. Dat is het verschil toch wel waard?

Dat is wel een grappige benadering. zo had ik het nog niet bekeken  ;)

En waarom niet de HW50 dan?
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Raymond187

Quote from: LocoJ on January 27, 2013, 13:29:13

De Sony HW50 is zeker ook een fantastische projector. De kleuren vind ik net wat minder natuurlijk overkomen dan de TW9100W, de scherpte is hetzelfde zo niet net ietsje beter en het contrast is gewoon erg goed! Deze beamer is echter nog weer enkele honderden euro's duurder dan de TW8100...

Vanwege bovenstaande en dat hij nog enkele 100en euro's duurder is. Dan kom ik weer bij wat ik net schreef. Net iets beter scherpte waarschijnlijk beter zichtbaar als je kamer goed donker is (Zo te zien aan je kamer is dat geen probleem  :headbanging: )

Alleen voor een beter contrast vind ik persoonlijk die 100en € het weer niet waard. Vooral als je dan het prijs verschil met de  5910 vergelijkt.

Tenzij ik die €3000 zou vinden in me sokken la dan is die Sony geen probleem. Uit me spaarpot zou ik kiezen best value voor money en dan het gene wat de meeste value voor mij is natuurlijk.

Het is wel mijn pers. mening.

Die paar 100e duurder zou ik dan liever uitgeven aan een goeie HDMI, want met beamers zie je het verschil wel bij lange HDMi kabels >5M.

Qlivian

hey loco. ik zie dat je ongeveer dezelfde speakerset als mij hebt.

ik heb de Usher cp6311 met de x616 als center, bij de fronts heb ik ook Be tweeters in laten zetten. in hoeverre zou een be tweeter in mijn center een goede upgrade zijn.
Ik moet zeggen dat het mij kwa klank verschil minimaal is opgevallen. Misschien zou ik dat even moeten testen hier.
oh ja en heb ook de x718 als rears. fantastische set toch. 
succes met je bioscoop.
had je nog niet bekeken hier.Anders had ik je vraag met die foto's gelijk wel goed.de 718BE hebben namelijk andere speaker aansluitingen dan de normale en ook als de cp6311

groet, benjamin
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

LittleNinja

#67
Je hebt dezelfde bevindingen als ik wat betreft de Epson vs de Sony. De kleuren van de Epson vond ik eigenlijk een stukje natuurlijker en daardoor mooier. Bij de Sony waren ze wel voller, wat mij vooral deed denken aan TV's die in een "winkel stand" staan. De Sony was wel net even beter in de donkere scènes vond ik. Maar de Sony had voor mij ook onrust in specifieke beeldvlakken ( alsof je de pixels zag trillen ). de scherpte bij de achtergronden vond ik bij de Epson weer beter.

Gezien het prijsverschil tussen de TW8100 en de HW50 zou het voor mij makkelijk zijn: De Epson!

Ik besef me overigens wel dat persoonlijke voorkeur een rol speelt maar ook de inzichten in het calibreren! Tijdens de demo bij home@themovies vielen deze verschillen niet op. Conclusie kan zijn een verschil in de ruimte maar dus ook verschil in de calibratie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LocoJ

Quote from: Qlivian on January 30, 2013, 19:03:05
hey loco. ik zie dat je ongeveer dezelfde speakerset als mij hebt.

ik heb de Usher cp6311 met de x616 als center, bij de fronts heb ik ook Be tweeters in laten zetten. in hoeverre zou een be tweeter in mijn center een goede upgrade zijn.
Ik moet zeggen dat het mij kwa klank verschil minimaal is opgevallen. Misschien zou ik dat even moeten testen hier.
oh ja en heb ook de x718 als rears. fantastische set toch. 
succes met je bioscoop.
had je nog niet bekeken hier.Anders had ik je vraag met die foto's gelijk wel goed.de 718BE hebben namelijk andere speaker aansluitingen dan de normale en ook als de cp6311

groet, benjamin

Hey Benjamin,

Wat heerlijk klinken die Usher's toch hè?  ;D ;D Gave set heb je ook!  :headbanging:

Over de BE tweeter, ik heb nooit een X616 gehad met een softdome tweeter. Ik kan er dus eigenlijk niet iets over zeggen. Mijn rears hebben wel een softdome tweeter. Wat me opvalt is dat de BE tweeter net wat helderder, maar soms ook weer té helder klinkt, tegen het felle aan. Dit kun je zelf ook horen als je je CP6311 naast je X616/X718 luistert. Ik heb het van te voren gedaan omdat ik een goede aanbieding kreeg van WenW. Kijk even of je iets kunt regelen met ze, wellicht hebben ze nog een BE tweeter liggen en kun je het goedkoop laten doen. Eerlijk gezegd vind ik het niet honderden euro's waard. Maar nogmaals, ik heb geen X616 gehoord zonder BE tweeter dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Na dit alles gezegd te hebben, moet ik er ook bij vermelden dat ik nog weinig akoestische verbeteringen aan mijn ruimte heb gedaan. Dat de BE tweeter soms bijna te fel klinkt in mijn oren kan ook goed zijn dat ik meerdere reflecties van de muren krijg... Binnenkort maar eens beginnen met meten  ;)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LocoJ

Quote from: LittleNinja on January 30, 2013, 19:18:43
Je hebt dezelfde bevindingen als ik wat betreft de Epson vs de Sony. De kleuren van de Epson vond ik eigenlijk een stukje natuurlijker en daardoor mooier. Bij de Sony waren ze wel voller, wat mij vooral deed denken aan TV's die in een "winkel stand" staan. De Sony was wel net even beter in de donkere scènes vond ik. Maar de Sony had voor mij ook onrust in specifieke beeldvlakken ( alsof je de pixels zag trillen ). de scherpte bij de achtergronden vond ik bij de Epson weer beter.

Gezien het prijsverschil tussen de TW8100 en de HW50 zou het voor mij makkelijk zijn: De Epson!

Ik besef me overigens wel dat persoonlijke voorkeur een rol speelt maar ook de inzichten in het calibreren! Tijdens de demo bij home@themovies vielen deze verschillen niet op. Conclusie kan zijn een verschil in de ruimte maar dus ook verschil in de calibratie.

Ja, ik had je review van de projectors gelezen en we hebben inderdaad dezelfde bevindingen.  ;) Dan kijken we gelukkig wel objectief ondanks dat je op het punt staat om iets heel moois te kopen.  ;D
Het trillen in specifieke beeldvlakken bij de HW50 heb ik niet gezien, maar wel een keer een soort artifact bij een close-shot van de veren van een papegaai. Dit werden op een bepaalde plek wat kringen die daar niet hoorden. Dit was ook de enige keer dat ik dit zag, maar we hebben het teruggespoeld en het was nog steeds aanwezig. Aan de andere kant...het was natuurlijk wel een Epson demo disc...  :P :P

Dat bij het calibreren een persoonlijke voorkeur speelt klinkt aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant zou het natuurlijk niet mogen. Alles wordt gemeten en daarop recht gezet. Ook het verschil in de ruimte bij 100% verduistering zou niet mogen uitmaken toch? Het gebruikte scherm denk ik een stuk meer.

Maar jij bent volop aan het genieten van je TW9100W toch? En daar gaat het uiteindelijk om!  :pompom:
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LittleNinja

Theoretisch zou het gelijk moeten zijn... Maar ik durf te wedden dat er verschillen zijn in de praktijk.

100% verduisterd betekent echter niet dat er geen reflecties zijn tijdens projectie.. Je kunt een volledig witte ruimte 100% verduisteren, echter bij het projecteren licht dan heel de ruimte op. Bij een zwarte ruimte is dat effect dus anders en daarmee het beeld ook.

Het scherm heeft uiteraard ook invloed.

Jazeker. De Epson doet het perfect! Ik ben echt blij met het apparaat. Binnenkort weer eens een film avondje met familie/vrienden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LocoJ

Quote from: LittleNinja on January 31, 2013, 22:31:40
100% verduisterd betekent echter niet dat er geen reflecties zijn tijdens projectie.. Je kunt een volledig witte ruimte 100% verduisteren, echter bij het projecteren licht dan heel de ruimte op. Bij een zwarte ruimte is dat effect dus anders en daarmee het beeld ook.

Hm, dat klinkt wel heel logisch ja. Elke ruimte geeft reflecties vandaar ook dat ik een zoveel mogelijk 'reflectieloze' ruimte heb geprobeerd te creëren.  :)

Quote from: LittleNinja on January 31, 2013, 22:31:40
Jazeker. De Epson doet het perfect! Ik ben echt blij met het apparaat. Binnenkort weer eens een film avondje met familie/vrienden.

Have fun! Ik ben ook zo benieuwd naar mijn projector...  ::)
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Qlivian

Quote from: LocoJ on January 31, 2013, 10:18:28
Hey Benjamin,

Wat heerlijk klinken die Usher's toch hè?  ;D ;D Gave set heb je ook!  :headbanging:

Over de BE tweeter, ik heb nooit een X616 gehad met een softdome tweeter. Ik kan er dus eigenlijk niet iets over zeggen. Mijn rears hebben wel een softdome tweeter. Wat me opvalt is dat de BE tweeter net wat helderder, maar soms ook weer té helder klinkt, tegen het felle aan. Dit kun je zelf ook horen als je je CP6311 naast je X616/X718 luistert. Ik heb het van te voren gedaan omdat ik een goede aanbieding kreeg van WenW. Kijk even of je iets kunt regelen met ze, wellicht hebben ze nog een BE tweeter liggen en kun je het goedkoop laten doen. Eerlijk gezegd vind ik het niet honderden euro's waard. Maar nogmaals, ik heb geen X616 gehoord zonder BE tweeter dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Na dit alles gezegd te hebben, moet ik er ook bij vermelden dat ik nog weinig akoestische verbeteringen aan mijn ruimte heb gedaan. Dat de BE tweeter soms bijna te fel klinkt in mijn oren kan ook goed zijn dat ik meerdere reflecties van de muren krijg... Binnenkort maar eens beginnen met meten  ;)

ik heb toendertijd een jaar geleden ook vergeleken en toen wou ik wel de BE tweeter erin. ik zal eens informeren of dat volgens WenW een meerwaarde heeft en of het mogelijk is. Hij moet dan wel een zelfde waarde hebben wat bij het filter past.
maar op dit moment ben ik erg tevreden over de set.dat ik het niet noodzakelijk vind maar wie weet wat er van terrecht komt.en het viel me op dat jij het ook had.
waarom ben je dan niet voor de BE616 gegaan dan?
succes met je set.
groeten
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

LocoJ

Quote from: Qlivian on February  1, 2013, 17:56:25
waarom ben je dan niet voor de BE616 gegaan dan?

Ik kreeg van WenW een goede aanbieding van een X616 en twee X718's. Toen ik vertelde dat ik eigenlijk een BE616 wilde vanwege de tweeter zeiden ze dat ze ook een X616 met een BE tweeter upgrade konden leveren. Hij had er toevallig een liggen. Al met al een stuk goedkoper dan een lossen BE616 en daarnaast twee X718's.  ;)

Dat je van je set geniet is het belangrijkste toch?!  :pompom:

Als het goed is krijg ik morgen mijn nieuwe beamer en dan voor het eerst een filmpje kijken!!!!  :headbanging: :headbanging:
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Qlivian

genieten is het belangrijkste inderdaad.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -