H3D in Windows MCE HTPC

Started by rapware, December 23, 2003, 16:44:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rapware

Sinds kort ben ik in het bezit van de volgende configuratie:

- Windows MCE based HTPC
- TV Home Decoder
- LCD TV

Ondanks dat de beeldkwaliteit van de TV (via decoder) acceptabel is, is het zeker voor verbetering vatbaar.

Als ik het goed heb begrepen zou de Immersive H3D kaart hier voor kunnen zorgen. Klopt dit?

Indien ik dit goed begrepen heb.. wat heb ik allemaal nodig om mijn HTPC uit te breiden met de H3D kaart?

De volgende situatie zou ik willen bereiken:

Mijn HTPC blijft dienen als videorecorder. De input hiervoor blijft mijn Hauppage PVR 250 kaart.
Windows MCE werkt namelijk alleen op deze kaart.
Het is op zich geen probeem dat de video input niet langs de H3D kaart komt.
Dat de kwaliteit van video iets minder is, vind ik niet zo heel erg.

Mijn TV-home decoder en mijn DVD speler zou ik graag aan de H3D kaart willen hangen.
Kan dit? of kan ik maar 1 apparaat tegelijk aan de H3D kaart koppelen en moet ik dan stekkers verwisselen?

Mijn TV-Home decoder en mijn DVD speler hebben beide een scart uitgang.
Welke kabel(s) heb ik nodig om dit aan de H3D te koppelen?
Heb ik hier de aparte RGB ingang module voor nodig?

En hoe zit het met de output? Heb ik de extra HD-AUX nodig om mijn PC output door te lussen? of heb ik deze kaart helemaal niet nodig, omdat alle output via mijn reguliere AGP kaart loopt?
Moet mijn videokaart een ATI kaart zijn (bv een ATI AIW 8500DV met DVI output) of mag dat ook een GForce4 zijn met een VGA output?

Ik gebruik mijn HTPC overigens ook om (draadloos) vanaf de bank mijn mail te kunnen lezen, internetten, messenger etc. Dit moet natuurlijk ook allemaal wel mogelijk blijven.

Ik ben nu al enkele dagen bezig de antwoorden op deze vragen te vinden, maar to zo ver helaas zonder success..


Peter.

J.A.F._Doorhof

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd in de MCE versie van windows.
Je zou met de PC langs kunnen komen dan kunnen we het proberen als je intresse hebt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rapware

Hoi Frank,

Dank je wel voor je aanbod, maar 170 km enkele reis vind ik toch wel wat ver om even te proberen.

Groeten,

Peter.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview