H3DII + beamer + tft-scherm?

Started by Martijn H, December 11, 2003, 23:11:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn H

Hi,

Voordat ik binnenkort overga tot de aanschaf van een H3DII-kaart, wil ik nog eventjes een paar dingen kortsluiten.

Ik heb al even lopen zoeken, zowel hier als op het immersive forum, maar weinig concreets kunnen vinden (een beginners handleiding zou toch wel makkelijk zijn).
Ik vraag me namelijk af hoe ik de PC tevens voor normale toepassingen kan gebruiken op een tft-scherm. De DVI-uit van m'n Radeon-kaart gaat immers al naar de beamer. Ben ik nu verplicht om de kabel steeds te verwisselen? Een splitter misschien?
Of zou de DVI-uit van de HD-aux uitkomst bieden (HD-aux naar beamer en Radeon naar tft)?

En is het trouwens mogelijk om de OSD/menu's van de H3D-software weer te geven op een apart tft-scherm terwijl de film gewoon doorloopt?

Domme vragen misschien, maar ik moet binnenkort maar eens een afspraak maken om het allemaal in actie te zien. Misschien dat het dan allemaal wat duidelijker wordt.

Alvast bedankt
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

jaco

Volcom,
Met een Holo2 kun je een HD-AUX module opprikken welke een DVI IN- en OUTPUT heeft.
Je kan dus theoretisch een DVI videokaart van een PC aansluiten op de HD-AUX en de 1 DVI kabel naar je projector.
MAAR.. er waren problemen met de opstart sequency. Op het moment dat de PC boot is de HD-AUX ingang nog niet actief, en starte de DVI poort van de videokaart niet op omdat hij geen monitor ziet. Dat is na te lezen op het immersive forum, en men schijnt nu een driver patch voor ATI te hebben en te werken aan die voor een Geforce.

Wat inderdaad nu wel kan is een TFT aanlsuiten op je PC, en daar dan de Holo GUI op bekijken. Daar kun je dan ook gewoon je PC desktop op zien. Zo gebruik ik het, en dat bevalt wel. Ik had toch al een extra scherm nodig voor DVD-A navigatie dus voor mij was dit niet een verkeerde oplossing.

Maar men is dus bezig de DVI ouput van de PC door de HD-AUX te lussen. Als je dan je PC gebruikt en de holo applicatie niet hebt lopen zou je je desktop hebben. Op het moment dat de HoloGUI loopt krijg je dan de Holo output. Als je dan in de HoloGUI wat doet zou de GUI in de plaats komen van de video output.
Ik weet niet of dit al zo werkt, en of het wenselijk is om te hebben.

Ik ben wel tevreden zonder desktop op de PC om eerlijk te zijn.
Wat zeker technisch wel werkt is de VGA output van de videokaart als analoog signaal op de HD-AUX aan te sluiten, en dit dan via de Holo chip weergeven aan de DVI uitgang. Dan zou je een TFT aan de DVI interface van de PC kunnen hangen. Dit moet lukken als de TFT primair is en de VGA uitgang secundair. Dan moet je videokaart dat wel ondersteunen.

Ik denk dat Frank je nog wel beter kan helpen met dit soort details.
Een PC als input via de HD-AUX heb ik in ieder geval wel werkend gehad. Ziet er alleen raar uit als je een 4:3 PC beeld omzet naar een 16:9 proectiescherm.. Maar dat is wel op te lossen door een 4:3 bron in de holo te selecteren. Het kan allemaal.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martijn H

Quote from: jaco on December 12, 2003, 08:20:16
Wat inderdaad nu wel kan is een TFT aanlsuiten op je PC, en daar dan de Holo GUI op bekijken. Daar kun je dan ook gewoon je PC desktop op zien. Zo gebruik ik het, en dat bevalt wel. Ik had toch al een extra scherm nodig voor DVD-A navigatie dus voor mij was dit niet een verkeerde oplossing.
Dit is eigenlijk precies waar ik naar op zoek was.
Je TFT heb je dus aangesloten op de DVI-out van je videokaart en je projector via wat voor uitgang dan ook. Maar omdat ik dus gebruik wil maken van 2 DVI's (1 naar pj en 1 naar tft), ben ik eigenlijk verplicht om de HD-aux erbij te doen?
En op deze manier kan ik, als ik de holo applicatie niet gebruik, gewoon m'n normale desktop gebruiken op m'n tft?
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

J.A.F._Doorhof

Ik heb het als volgt lopen.

TFT op de Radeon.
Projector aan de RGBHV output van de H3DII (om precies te zijn op het aparte RGBHV board).

Via de TFT kun je alle GUI informatie zien en eventueel internetten etc. etc. via de RGBHV output is alleen de projector te zien.
Leuke bijkomstigheid is dat als ik DVD-A wil gebruiken ik gewoon de HD-Aux uitschakel en ik heb het beeld van de DVD op mijn TFT (één herstart van alleen de software is voldoende).

Persoonlijk vindt ik dit ideaal, geen geknoei meer met een aparte monitor voor DVD-A en vooral geen geknoei meer met de instellingen van brightness, dit was lastig om exact te doen omdat er continue een menu over je projectie beeld heen liep, nu kun je je echt concentreren op het beeld en de instellingen doen op een aparte TFT.

Er is een loopback mogelijkheid voor de Radeon DOOR de HD-AUX maar zelf zie ik daar niet zoveel in, het gemak van die 2e monitor is onbetaalbaar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martijn H

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 12, 2003, 09:22:03
Ik heb het als volgt lopen.

TFT op de Radeon.
Projector aan de RGBHV output van de H3DII (om precies te zijn op het aparte RGBHV board).

Via de TFT kun je alle GUI informatie zien en eventueel internetten etc. etc. via de RGBHV output is alleen de projector te zien.
Leuke bijkomstigheid is dat als ik DVD-A wil gebruiken ik gewoon de HD-Aux uitschakel en ik heb het beeld van de DVD op mijn TFT (één herstart van alleen de software is voldoende).

Persoonlijk vindt ik dit ideaal, geen geknoei meer met een aparte monitor voor DVD-A en vooral geen geknoei meer met de instellingen van brightness, dit was lastig om exact te doen omdat er continue een menu over je projectie beeld heen liep, nu kun je je echt concentreren op het beeld en de instellingen doen op een aparte TFT.

Dit is inderdaad een ideale oplossing, exact waar ik naar opzoek was.
Het enige verschil met mijn situatie is dat ik niet de RGBHV-output ga gebruiken maar de DVI-uit van de HD-aux. En natuurlijk de TFT op de Radeon.

Frank, ik neem binnenkort contact met je op om een keer een afspraak te maken voor op een zaterdag ofzo.

(Ik heb langs-de-weg even m'n naam veranderd, is wel zo netjes)

Gr,
Martijn
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

jaco

Quote from: Martijn H on December 12, 2003, 08:58:35
Dit is eigenlijk precies waar ik naar op zoek was.
Je TFT heb je dus aangesloten op de DVI-out van je videokaart en je projector via wat voor uitgang dan ook. Maar omdat ik dus gebruik wil maken van 2 DVI's (1 naar pj en 1 naar tft), ben ik eigenlijk verplicht om de HD-aux erbij te doen?
En op deze manier kan ik, als ik de holo applicatie niet gebruik, gewoon m'n normale desktop gebruiken op m'n tft?
Je kunt de Holo Gui full screen of windowed draaien. Als de zaak 1 maal loopt kunt je in principe de GUI wel sluiten. De GUI stelt eigenlijk alleen registers op de chip in, en die blijven in de laatste stand staan. Dus je kan internetten en Film kijken tegelijkertijd  ;D

De HD-AUX kost wel wat extra, maar daarme kun je dus inderdaad DVI digitaal uit naar een projector. Het is wel DVI zonder HDCP, maar dat werk altijd op een projector natuurlijk. (het probleem zit hem in HDCP op je DVD speler, en niet op je projector -> geen beeld dan)
Verder heeft de HD-AUX ook nog als voordeel dat je de komende euro1080 beelden zou kunnen de-interlacen, al heb je daar met een digitale projetor minder last van, want die doet dat zelf toch ook wel met zijn interne scaler omdat het altijd naar de paneel resolutie toe moet voor projectie, dus up of down scaling.

Zeker gaan kijken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martijn H

Quote from: jaco on December 12, 2003, 15:21:59
De HD-AUX kost wel wat extra, maar daarme kun je dus inderdaad DVI digitaal uit naar een projector. Het is wel DVI zonder HDCP, maar dat werk altijd op een projector natuurlijk. (het probleem zit hem in HDCP op je DVD speler, en niet op je projector -> geen beeld dan)

Bij het gebrek aan een DVI-out, ben ik van plan om m'n DVD-speler via Component aan te sluiten op de H3DII. Dus voorlopig geen HDCP problemen voor mij.

In ieder geval beide bedankt voor de verhelderende uitleg!

Gr,
Martijn
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

jaco

Als je wel een DVI in op je projector hebt zou ik wel overwegen de output van de Holo2 over DVI-D te laten lopen. Dat zou een D/A en A/D overgang schelen.
Immers de Holo zend het zonder HDAUX ofwel via de RGBHV output uit, of via een overlay op je videokaart.
Deze laatste optie zou je kunenn gebruiken door de DVI uitgang van je videokaart aan te sluiten op je projector. Dan zou je ook digitaal van PC naar projector gaan.

Mijn ervaring is echter dat het allemaal beter werkt zonder die overlay en met outputs direct via de Holo2. Maar goed, ik ben ook niet een Die hard PC freak.

Ik zou wel testen of het allemaal al goed werkt als je ook een HD-AUX neemt. Neem dan je projector mee naar Frank en test of de 1280x720 pixel oplossingen goed werken. Er zijn mensen die het goed werkend hebben, en mensen die er nog steeds problemen mee hebben op het immersive forum

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martijn H

Quote from: jaco on December 13, 2003, 09:17:59
Als je wel een DVI in op je projector hebt zou ik wel overwegen de output van de Holo2 over DVI-D te laten lopen. Dat zou een D/A en A/D overgang schelen.
Immers de Holo zend het zonder HDAUX ofwel via de RGBHV output uit, of via een overlay op je videokaart.
Deze laatste optie zou je kunenn gebruiken door de DVI uitgang van je videokaart aan te sluiten op je projector. Dan zou je ook digitaal van PC naar projector gaan.

Mijn ervaring is echter dat het allemaal beter werkt zonder die overlay en met outputs direct via de Holo2. Maar goed, ik ben ook niet een Die hard PC freak.

Ik zou wel testen of het allemaal al goed werkt als je ook een HD-AUX neemt. Neem dan je projector mee naar Frank en test of de 1280x720 pixel oplossingen goed werken. Er zijn mensen die het goed werkend hebben, en mensen die er nog steeds problemen mee hebben op het immersive forum

Jaco

Ik stap binnenkort (lees: als m'n salaris binnen is) een keer langs bij onze oosterburen (Grobi) om de Sanyo Z2 te bekijken en zeer waarschijnlijk meteen mee te nemen. En inderdaad de Z2 heeft een DVI-I input.
Maar als ik de DVI-output van de HD-aux gebruik, dan is dat toch ook digitaal (DVI-D) mag ik aannemen?

Martijn
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ik heb de setup gezien met een TFT-tje erbij...

Dat werkt wel goed denk ik zo... stb timer kon niet verder verlaagd worden dan 1 minuut, maar daar zijn vast wel wat registrytweaks voor te vinden...

J.A.F._Doorhof

STB bedoelt Sir-round hierbij dat ik mijn TFT altijd aan laat staan, maar er zit altijd restlicht in een scherm, na ongeveer een minuut schakelt hij zichzelf helemaal uit tot pikzwart.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview