KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

audio_stabilo

Gedaan ;) kan dus alleen met de knop aan en uit ?

Dirk

als je de hele 6 bladzijden hebt gelezen :thumbs-up: is dit een overbodige vraag, maar what's new right  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Ik zou er een topic voor openen.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo


Sirius666

#529
Quote from: audiogek on August  5, 2017, 13:33:50
Zoals je ziet doe ik dat niet ;)

Poging 2  :D

Ga je voor een andere sub? Oftewel: waarom gaat de F12 weg?

Is de NAD weer weg? Zo ja: eigenlijk ook weer waarom haha

En de laatste: waarom de H80?

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on August  5, 2017, 13:40:04
Poging 2  :D

Ga je voor een andere sub? Oftewel: waarom gaat de F12 weg?

Is de NAD weer weg? Zo ja: eigenlijk ook weer waarom haha

En de laatste: waarom de H80?

Sub heb ik nog en wil misschien de f15.
Nad is weg. Hegel gekocht omdat dit een mooie match is met de kefs. Werd me ook aangeraden. En ze hadden gelijk

yorkie13


audio_stabilo


Sirius666

Quote from: audiogek on August  5, 2017, 14:44:00
Sub heb ik nog en wil misschien de f15.
Nad is weg. Hegel gekocht omdat dit een mooie match is met de kefs. Werd me ook aangeraden. En ze hadden gelijk

Wat zijn de verschillen met de NAD? Heb je de NAD nog aangesloten gehad na de Hegel?

Quote from: Ralf67 on August  5, 2017, 15:20:11
En weer een stapje serieus naar High end  8)

Als dat de insteek is dan zou ik de de Kefjes zsm vervangen ;)

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on August  5, 2017, 17:43:37
Wat zijn de verschillen met de NAD? Heb je de NAD nog aangesloten gehad na de Hegel?

Als dat de insteek is dan zou ik de de Kefjes zsm vervangen ;)

Ben jij altijd zo negatief of ? Zijn alleen maar domme opmerkingen de hele tijd

audio_stabilo

#535
Quote from: Sirius666 on August  5, 2017, 17:43:37
Wat zijn de verschillen met de NAD? Heb je de NAD nog aangesloten gehad na de Hegel?

Als dat de insteek is dan zou ik de de Kefjes zsm vervangen ;)

Veel meer detail... mooier laag... meer rust. Hegel werkt samen met Kef en wordt ook bij veel winkels als set verkocht Kef Ls 50 en de Hegel H80.

Sirius666

#536
Quote from: audiogek on August  5, 2017, 20:05:15
Ben jij altijd zo negatief of ? Zijn alleen maar domme opmerkingen de hele tijd

Waarom negatief?

Ten 1e reageer ik op iemand anders. Ten 2e zijn de Kef's natuurlijk geen high end en vraag ik mij daarvoor af of dat de insteek is. Die heb je nooit geuit dus conclusie: een zeer vreemde reactie jouwerzijds. Ik zeg niks over de Hegel én niks vreemds over de LS50. Audiogek slaat door naar zijn 4e lettergreep. Koekoek :D

Kortom: als jij mijn opmerkingen (meervoud zelfs :D) als dom opvat....ik ben vereerd  ;D

In vergelijk met de NAD ben ik benieuwd naar het verschil in vermogen.

audio_stabilo

#537
Quote from: Sirius666 on August  5, 2017, 21:40:29
Waarom negatief?

Ten 1e reageer ik op iemand anders. Ten 2e zijn de Kef's natuurlijk geen high end en vraag ik mij daarvoor af of dat de insteek is. Die heb je nooit geuit dus conclusie: een zeer vreemde reactie jouwerzijds. Ik zeg niks over de Hegel én niks vreemds over de LS50. Audiogek slaat door naar zijn 4e lettergreep. Koekoek :D

Kortom: als jij mijn opmerkingen (meervoud zelfs :D) als dom opvat....ik ben vereerd  ;D

In vergelijk met de NAD ben ik benieuwd naar het verschil in vermogen.

Ik ga er verder maar niet op in :)

Qua vermogen is de hegel sterker. Qua aantal watts minder maar dat boeit niet. De hegel levert meer stroom. Prima controle zo en een mooiere sound.

audio_stabilo

En nee ik hou van goed geluid. Maar wat is volgens jou high end geluid dan ?Kan nu genieten van muziek waarbij ik mooi laag hoor en mooi gedetailleerd open geluid.

yorkie13

Misschien is de Kef Blade dan iets  8)

audio_stabilo


[/quote]

He grappig de zelfde unit als de ls50 ;)

JGvH

De driver vd blade LIJKT hetzelfde maar is dat neem ik aan niet daarom wat prijsverschil😁

audio_stabilo

Quote from: JGvH on August  6, 2017, 16:16:12
De driver vd blade LIJKT hetzelfde maar is dat neem ik aan niet daarom wat prijsverschil😁

Die is gewoon het zelfde ;) zie internet

yorkie13

Na beluisteren van de Kef Blade voor mij toen reden genoeg om de LS50 aan te schaffen. :pompom:

Trabuca

Quote from: audiogek on August  6, 2017, 16:52:27
Die is gewoon het zelfde ;) zie internet
Toch niet helemaal. Blade heeft meer ribben in de mid-unit. Internet zegt ook 'is afgeleid van', niet exact gelijk. De R-serie en de Reference lijken er ook op, maar e.e.a. zal vast iets verschillen.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

mimic

Ik heb de LS50W inmiddels draaien, mooi hoor! Heerlijk; Tidal aan en gaan.

Iemand nog tips voor een leuke stand?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Nosferatu

Quote from: mimic on August  6, 2017, 21:13:52
Ik heb de LS50W inmiddels draaien, mooi hoor! Heerlijk; Tidal aan en gaan.

Iemand nog tips voor een leuke stand?
Dynaudio Stand 3X of 6. Relatief goedkoop en zien er (imho) prima uit. Wat een smaak kwestie is natuurlijk.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

AirTimeDMC12

Quote from: Ralf67 on August  6, 2017, 17:12:42
Na beluisteren van de Kef Blade voor mij toen reden genoeg om de LS50 aan te schaffen. :pompom:

Voor mij ook toen ik het prijskaartje van de Blades zag! :crazy:
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

WillyP

De Blade 2 is vrijwel net zo goed. Er zijn recensenten die de voorkeur geven aan dat model boven de eerste Blade. Twee Blades 2 voor en drie LS50 voor midden en achter heb ik serieus overwogen, eh, ik bedoel, heb ik over gedroomd.

Groet,

WillyP

Sirius666

Quote from: audiogek on August  5, 2017, 21:49:24
En nee ik hou van goed geluid. Maar wat is volgens jou high end geluid dan ?Kan nu genieten van muziek waarbij ik mooi laag hoor en mooi gedetailleerd open geluid.

High end is een illusie. Enkel gecreëerd zodat een bepaald slag mensen deze term te pas en onpas kan gebruiken waaruit dient te blijken dat er met euro's wordt gesmeten. Dat is hetzelfde slag dat pronkt met bijv auto's en dikke horloges. Voor mij hebben dergelijke zaken 0 waarde dus ik kan daar altijd hartelijk om lachen.

Kortom: high end geluid bestaat niet :D