KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Ruud- on November 16, 2013, 20:37:39
Inmiddels heeft er een naamsverandering plaats gevonden, de naam is nu Sonore AC
Klinkt als een stroomtweak  :-\

DofN

Quote from: chansig on January  3, 2013, 17:22:36
Je zal maar tijd over hebben... :D

Ik heb ze hier thuis gehoord. Niet optimaal opgesteld...en een akoestiek die niet erg meehielp. Dus het gonsde hier enigszins bij bepaalde frequentie's. Welke frequentie dat dan is geweest weet ik niet...maar heel laag zal het niet geweest zijn gezien tot hoever ze naar beneden doorlopen. ;D

Maar om even duidelijk te zijn: Ik denk dat je dit voor dit geld weinig beters vind...

Gr Hans

Ik heb ze toen ook gehoord. Ik heb geen idee wat ze kosten: ik denk nooit zo in prijs/kwaliteitverhoudingen. Iets is goed, of iets is minder goed. Op basis van die ene weinig representatieve luisterervaring heb ik geen warme gevoelens gekregen. Dat zegt niet zo veel. Ik heb ook monitoren gehoord waar ik wel meteen een warm gevoel bij kreeg. Dus ja.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Onderschat de akoestiek  niet waar een luidspreker in opgesteld staat.  Thuis proberen is een must. 
**UNDER CONSTRUCTION**

yorkie13

#78
Setje Kef ls50 in de markt  8)
3 weken jong.

wim bruins

 :omg:

Nu al weer afscheid nemen ?
Gaat het open geluidsbeeld zo snel vervelen.

   

yorkie13

Zeer zeker niet, maar met een project van actieve luidsprekers die op stapel staan mot ik wat
geld vrij maken hiervoor.

Jackol

Ze vervelen mij voorlopig ook nog niet, nog steeds heel blij mee.
Vooral nu met een sub erbij, klinkt het helemaal fijn.

yorkie13

heb er eentje bij gekocht als centerluidspreker.

M:iNdO

Ik ben echt benieuwd hoe deze KEFS op mijn Arcam AVR360 zouden klinken, zeker in vergelijking met mijn Dali Ikon 6 mk2 speakers.

Heb namelijk altijd KEF speakers gehad en dat beviel mij altijd goed (heb zelfs nog een setje KEF Q55 te koop/te ruil staan).

Iemand enig idee?
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

yorkie13

En nog 2 erbij voor een 5.0 surround set up.

Uiteraard met passende subwoofer(s) en DSP.

chansig

Gister gehoord in combi met 2 dipool subwoofers...heeeeeel erg mooi.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Met 5 van deze compacte monitors is de surround bubble gewoon ook goed.

Al denk ikmook wel dat de Anthem mrx300 hier met ARC meetsysteem een grote rol in speelt.

Ook in 2.1 met stereo is de sounstage diep en met zonder scherp randje.

rovinggecko

5G zal ook een handje helpen voor het homogene beeld.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Hoe matchen de subwoofers qua klank? Valt daar nog watvte halen door expliciet te matchen met de ls50?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

yorkie13

Gesloten subwoofers zoals een xls200 zijn iets makkelijker te matchen met de LS50.

Maar met de Monolith (s) gaat het ook prima.

X-over staat netjes op 80 hz, ofwel small .

treky22

#90
Ik ben ook rond aan het kijken naar de LS50.
Wat is een goede sub voor bij deze speakers?
Ik heb als receiver een Marantz SR7008.
Op dit moment ben ik alleen aan het kijken voor een 2.1 set.
Dit zou later nog kunnen uitgebreidt worden naar 5.1/5.2

Wat voor stands gebruik je voor deze speaker?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Mr.M

Quote from: RA SUBS on January  1, 2014, 11:03:24
Gesloten subwoofers zoals een xls200 zijn iets makkelijker te matchen met de LS50.

Maar met de Monolith (s) gaat het ook prima.

X-over staat netjes op 80 hz, ofwel small .
Mee eens  gesloten subs zijn voor stereobgebruik wat beter dan gepoort.
**UNDER CONSTRUCTION**

treky22

Quote from: treky22 on January 30, 2014, 01:09:54
Ik ben ook rond aan het kijken naar de LS50.
Wat is een goede sub voor bij deze speakers?
Ik heb als receiver een Marantz SR7008.
Op dit moment ben ik alleen aan het kijken voor een 2.1 set.
Dit zou later nog kunnen uitgebreidt worden naar 5.1/5.2

Wat voor stands gebruik je voor deze speaker?

Nog een vraagje erbij.
Zou ik ze ook op mijn meubel kunnen plaatsen, of horen ze op een standaard ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

mimic

Ik heb ze toevallig voor het eerst zien staan en zie nu dit topic. Leuke berichten over deze luidspreker.

Ik lees her en der dat deze Kef nou niet bepaald neutraal is, maar een aangedikt middengebied zou hebben. Kunnen jullie aangeven waar dit aandikken plaats vind, het lage midden ( warm/ veel body ) of het hoge mid (dan haak ik af met mijn rondkijken ).
KEF LS50W - Velodyne DD12

Paul1967

Quote from: treky22 on January 30, 2014, 11:41:43
Nog een vraagje erbij.
Zou ik ze ook op mijn meubel kunnen plaatsen, of horen ze op een standaard ?

Zou ze op een goede stand plaatsen bv Pardington Dreadnought (daar staan ze bij mij op).
Hoe ze klinken op een meubel, tafel e.d. geen idee.

Paul1967

Quote from: mimic on January 30, 2014, 22:23:20
Ik heb ze toevallig voor het eerst zien staan en zie nu dit topic. Leuke berichten over deze luidspreker.

Ik lees her en der dat deze Kef nou niet bepaald neutraal is, maar een aangedikt middengebied zou hebben. Kunnen jullie aangeven waar dit aandikken plaats vind, het lage midden ( warm/ veel body ) of het hoge mid (dan haak ik af met mijn rondkijken ).

Levendige weergave in het hoog (maar niet scherp) en open in het mid.
Zou wel voorzichtig zijn als je versterker aan de analytische/heldere kant van neutraal zit. Kan dan teveel worden wat luisteren vermoeiend maakt.

treky22

Ik heb een Marantz SR7008.
Is dit een goede combi met de LS50?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Paul1967

Quote from: treky22 on January 30, 2014, 22:48:35
Ik heb een Marantz SR7008.
Is dit een goede combi met de LS50?

Durf het niet te zeggen, nooit die combi gehoord.
Je zou het eens moeten gaan beluisteren.


mimic

Quote from: Paul1967 on January 30, 2014, 22:46:52
Levendige weergave in het hoog (maar niet scherp) en open in het mid.
Zou wel voorzichtig zijn als je versterker aan de analytische/heldere kant van neutraal zit. Kan dan teveel worden wat luisteren vermoeiend maakt.

Nou ik heb ze vandaag even beluisterd, er stond iets van Yamaha als versterker op meen ik. Ik ging met een redelijk hoge verwachting zitten maar vond het heel erg tegen vallen. Dusdanig slecht dat ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker was in de setup ( of ik ben heel erg verwend ).

Ja het puntbron effect is mooi, maar het klonk iel, plat en bijna scherp. Ik verwacht geen laagextensie, en dat was er ook niet ( wel wat extra 60-100 hz zo op het gehoor ) maar het algehele beeld deed heel "iel" aan.

Als ik jullie enthousiasme zo lees , dan kan ik me dit resultaat niet voorstellen?
KEF LS50W - Velodyne DD12

chansig

Nee...zo zijn mijn ervaringen ook niet. Kijk het is geen laag knaller...maar iel/plat en scherp is niet wat er in me opkomt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.