KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Als ik de bluesound uitzet hoor ik hem niet

audio_stabilo


JGvH

Ik meen dat ik eerder ook over problemen (brom icm node 2 ) op dit forum heb gelezen.

solitaire

Kwam laatst een Ion Forge standaard tegen ( https://www.ionforgeonline.com/Pro-Series-Desktop-Speaker-Stands ). Tenminste ik denk dat dat 'm was, kon me de naam die er op stond niet goed meer herinneren. Leuk ding om te zien, aan de spulletjes komen werd niet op prijs gesteld maar de stand kwam solide op me over, je kan ook kleuren toevoegen (misschien past er een bij je KEF). Kijk alleen even naar de data, want misschien gaat deze niet laag genoeg voor jouw toepassing. En je moet er het geld voor over hebben natuurlijk ...

Je hebt de sites van de forum-sponsors al doorgespit denk ik ? Ook bij bv. bax-shop gekeken ? Er zijn best veel lage stands te krijgen ! En anders een stuk steekschuim (tbv. bloemschikken) op maat maken met een leuk kleedje er over ... klaar is Klara.

succes
Hinterm Horizont geht's weiter.

audio_stabilo

Quote from: JGvH on April 22, 2018, 10:17:54
Ik meen dat ik eerder ook over problemen (brom icm node 2 ) op dit forum heb gelezen.

Ik zie inderdaad dat ze een klein stukje kabel tussen de tulp en een schroefje van het apparaat doen. Maar hoe kan ik dit testen bij de bluesound want hier zit geen 1 schroefje

audio_stabilo



audio_stabilo

Iemand een idee hoe ik die brom met cinch aansluiten kan verhelpen bij de bluesound?

Sirius666

Heb je degelijke (afgeschermde) kabels gebruikt?

Verder zou ik Google raadplegen. De kans is minimaal dat je op dit forum een dergelijke combi tegen zal komen.

Nosferatu

Quote from: audiogek on April 25, 2018, 08:25:13
Iemand een idee hoe ik die brom met cinch aansluiten kan verhelpen bij de bluesound?
Gebruik je geaarde stopcontacten ? Heb je de Node al eens ergens anders geplaatst ? Google geprobeerd ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

BJF

Quote from: audiogek on April 25, 2018, 08:25:13
Iemand een idee hoe ik die brom met cinch aansluiten kan verhelpen bij de bluesound?
Ik had hetzelfde toen ik mijn toenmalige Beolabs 8000 aansloot op een Bluesound of (Sonos) Connect. Ik heb een kabel besteld bij SoundsHeavenly in GB die dit oploste. Aan de Beolabkant van de kabel was de aarde extra aangesloten op een pin (4 ipv 3 pinnen in gebruik)
Misschien hebben ze ook een oplossing voor jouw probleem; ze zijn gemakkelijk benaderbaar en reageren snel. Ik zag in elk geval een minijack-naar-RCA-kabel op hun site, welicht het proberen waard?
NAD M10 V2
Elac FS247

JGvH


Ralf67


fasteddie


mimic

Ik heb mijn setje Ls50wireless weer in gebruik genomen, tjonge wat een boel muziek voor dat geld!

Vraag : ik ga ze nu ook in een surround opstelling gebruiken en zou een soort HT bypass achtige functie willen hebben in de Ls50w. Iemand enig idee hoe ik ze effectief kan inzetten aan de pre out van mijn Anthem mrx 700 zonder dat ik steeds het volume van de kefjes moet afstemmen op de rest van de surround speakers?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

KEF LS50W - Velodyne DD12

naish123

Quote from: Sirius666 on December 25, 2017, 10:31:19
Wellicht een Rel Quake (MKII) van Marktplaats plukken. Wat duurder: BK XLS200. Meerdere forumgenoten hebben die BK staan. Goede prijs-kwaliteit.
Inmiddels een jaar later.. Ik heb sinds een week een BK XLS200 bij de LS50's gezet.
Wat een verschil! Compleet ander geluidsbeeld en uiteraard meer laag. Ik heb m weliswaar heel zachtjes staan maar het is een dag en nacht verschil.
In voorgaande jaren wel meer met een sub geëxperimenteerd maar dat was een Rel t5 en Quake en nooit een succes. De BK is meer een match. 

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Trabuca

Ja ze hebben het wel nodig. Hier is de sub even uit het stopcontact gehaald voor de kerstboomverlichting [emoji51] maar dat merk je direct.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Sirius666

Quote from: naish123 on December 17, 2018, 18:06:32
Inmiddels een jaar later.. Ik heb sinds een week een BK XLS200 bij de LS50's gezet.
Wat een verschil! Compleet ander geluidsbeeld en uiteraard meer laag. Ik heb m weliswaar heel zachtjes staan maar het is een dag en nacht verschil.
In voorgaande jaren wel meer met een sub geëxperimenteerd maar dat was een Rel t5 en Quake en nooit een succes. De BK is meer een match. 

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Ha, vet dat je die quote dan weer aanhaalt ;) Ik begon met een Rel Quake II (naast de LS50 die ik toen had) en vond dat al een opmerkelijk goede aanvulling. Ik was toentertijd trouwens best sceptisch m.b.t. subs maar kwam daar direct op terug :D Top dat de BK zo bevalt. Al dat geklooi met kabeltjes, versterking, dacs.....gerommel in de marge. Met een sub krijg je pas een volledig geluidsbeeld voor je kiezen. Laag volume is dan idd vaak al genoeg.

naish123

Ja, een sub is grote toevoeging. Ik wist nog dat iemand hier dit had aangeraden.
Vandaag de BK op Soundcare superspikes gezet, weer een verbetering.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Dr.Bedlo

Heb ze nu bij mijn vintage sets.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Bas Akkerman on November 13, 2013, 19:56:07
Paul, het zal vast appels met peren vergelijken zijn, maar hoe verhouden ze zich tot de Harbeth P3es2?
De Kefs zijn directer en geven een strakker en daardoor iets beter geluid door in het laag. Kwa stereobeeld en de natuurlijkheid van stemmen kunnen ze niet tippen aan de Harbeths.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: yorkie13 on July 11, 2017, 22:53:48
Daarom is een stevige versterker een aanrader bij de LS50.

Ik had er een ucd400 Hypex versterker op met 2x400 watt.

Ik draai met 30 watt en dat gaat meer dan voortreffelijk.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on February 18, 2019, 12:20:04
Ik draai met 30 watt en dat gaat meer dan voortreffelijk.

Met betere versterking (voeding!) is er meer uit te halen....

Dr.Bedlo

met de Naim voeding met flatcap is niks mis mee. Of vind je mij wederom schandalig onvriendelijk.
Quad vintage.

Sirius666

#699
Ach de een heeft online meer moeite met fatsoensnormen dan een ander. Om daarin te blijven hangen is zonde van de tijd. Als je je weer ouderwets gedraagt dan krijg je dat gewoon weer te horen hoor :D

Ah een aparte voeding, dan zit dat wel snor ja.