KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

audio_stabilo

Kijk eens aan :)

Rowdy

Van links naar rechts, lipje naar beneden:
- wit-oranje
- oranje
- wit-groen
- blauw
- wit-blauw
- groen
- wit-bruin
- bruin

audio_stabilo

Quote from: Rowdy on March 14, 2018, 18:22:50
Van links naar rechts, lipje naar beneden:
- wit-oranje
- oranje
- wit-groen
- blauw
- wit-blauw
- groen
- wit-bruin
- bruin

Klopt en die andere kabel die raar doet zit het zelfde in elkaar

audio_stabilo


Rowdy

Bij crosswire zit aan één kant de oranje en groene aderpaar omgedraaid
Zie dat de connector afgeschermd is, is dat ook zo bij de Cat 5e kabel?

audio_stabilo

Quote from: Rowdy on March 14, 2018, 20:27:37
Bij crosswire zit aan één kant de oranje en groene aderpaar omgedraaid
Zie dat de connector afgeschermd is, is dat ook zo bij de Cat 5e kabel?

nee dit is niet afgeschermd :)

Deleted User

Quote from: chansig on March 14, 2018, 17:11:53
Ik heb speakers van 6000 euro en daar hangt voor 60 euro aan snoeren aan: Netwerkkabel, netsnoer en AES. Is wel iets beter qua verhouding dan bij Audiogek.  :D

Gr. Hans

Maar jij hebt geen foekiemoekie kabel die al uit elkaar valt als je ernaar kijkt....

Ik heb ooit een Nordost Demo bij mijn dealer meegemaakt waarbij ze een HP USB printerkabel vergeleken hebben met de Blue Heaven USB kabel... Iedereen in de ruimte hoorde een positief verschil.

En wat hier al eerder aangegeven is... Is die kabel van 3,50 euri wel goed afgeschermd?

audio_stabilo

#607
Quote from: jazzman on March 14, 2018, 20:35:37
Maar jij hebt geen foekiemoekie kabel die al uit elkaar valt als je ernaar kijkt....

Ik heb ooit een Nordost Demo bij mijn dealer meegemaakt waarbij ze een HP USB printerkabel vergeleken hebben met de Blue Heaven USB kabel... Iedereen in de ruimte hoorde een positief verschil.

En wat hier al eerder aangegeven is... Is die kabel van 3,50 euri wel goed afgeschermd?

Dat denk ik niet :P
Het was maar een test. Ik dacht een kabel naar een speakers zou niet zo heel veel uitmaken.

Wat was het verschil in geluid met de usb kabel?

chansig

Quote from: jazzman on March 14, 2018, 20:35:37
Maar jij hebt geen foekiemoekie kabel die al uit elkaar valt als je ernaar kijkt....


:D

Geen idee...ik kijk niet naar kabels. Maar nu wordt dat wel wat lastig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Heeft er iemand nog een idee om de kef kabels netjes te krijgen. Kabels heb ik achter op de stands vast gemaakt. Op de grond nu met een kabelgootje. Mijn stands staan naar voren. Dit omdat het mooier staat in mijn ruimte en beter klinkt. Alleen de gootjes liggen dus naast de stand en dan onder het tv meubel. Niet echt mooi dus. Als het nu bij de muur was was het niet zo'n ramp. Vind het wel mooi als je alleen 2 stands ziet staan. Hoe doen andere dit ?

audio_stabilo


Deleted User

Quote from: audiogek on March 14, 2018, 20:40:46
Wat was het verschil in geluid met de usb kabel?
HP kabel gaf printer geluid.... Blue Heaven USB kabel -> MUZIEK

chansig

Quote from: audiogek on March 14, 2018, 22:46:55
Heeft er iemand nog een idee om de kef kabels netjes te krijgen. Kabels heb ik achter op de stands vast gemaakt. Op de grond nu met een kabelgootje. Mijn stands staan naar voren. Dit omdat het mooier staat in mijn ruimte en beter klinkt. Alleen de gootjes liggen dus naast de stand en dan onder het tv meubel. Niet echt mooi dus. Als het nu bij de muur was was het niet zo'n ramp. Vind het wel mooi als je alleen 2 stands ziet staan. Hoe doen andere dit ?

Gat in de vloer boren ? Andere optie is er volgens mij niet. Als je niet over de vloer wil dan moet je eronder door.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Kun je een foto plaatsen hoe het bij jou eruit ziet?

Bij mij ligt de luidsprekerkabels over de vloer.

Sirius666

Het zien van kabels is m.i. inherent aan het hebben van speakers. Verder wat chansig zegt. Kan dat niet: accepteren dat je kabels ziet hangen. Wellicht kan je ze via je stands wat netter naar beneden geleiden? Vastplakken met blu-tack/ klein beetje dubbelzijdige tape?

i2Paq

Quote from: audiogek on March 14, 2018, 22:46:55
Heeft er iemand nog een idee om de kef kabels netjes te krijgen. Kabels heb ik achter op de stands vast gemaakt. Op de grond nu met een kabelgootje. Mijn stands staan naar voren. Dit omdat het mooier staat in mijn ruimte en beter klinkt. Alleen de gootjes liggen dus naast de stand en dan onder het tv meubel. Niet echt mooi dus. Als het nu bij de muur was was het niet zo'n ramp. Vind het wel mooi als je alleen 2 stands ziet staan. Hoe doen andere dit ?

Kijk eens hier naar:



Soort van rups om de kabel, in veel kleuren verkrijgbaar en ook een soort van "doorzichtig" en neemt dan de omgevingskleur op.
Je ziet er dan bijna niets meer van.

Die laatste gebruik ik zelf ook.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

audio_stabilo

Quote from: i2Paq on March 17, 2018, 08:47:09
Kijk eens hier naar:



Soort van rups om de kabel, in veel kleuren verkrijgbaar en ook een soort van "doorzichtig" en neemt dan de omgevingskleur op.
Je ziet er dan bijna niets meer van.

Die laatste gebruik ik zelf ook.

Dat is wel mooi. Waar te verkrijgen ?

Deleted User


Sirius666

Quote from: audiogek on March 17, 2018, 12:58:38
Dat is wel mooi. Waar te verkrijgen ?

Die rups is wel velen malen dikker dan de netwerkkabel ;)

Deleted User

Zijn in verschillende maten te verkrijgen, wij hadden een kat die dol op kabels was, die werden doorgebeten. We hebben stroomkabels, telefoonkabels en netwerkkabels ermee beschermd.

Sirius666

Vanuit die optiek onmisbaar dan! Ik heb er ook wat van in gebruik maar meer om het wat opgeruimder te laten lijken, zitten ook meerdere kabels in.

Bij audiogek zou het enkel de KEF kabel zijn. Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe het nu staat? Fotooooo :D

audio_stabilo

Kijk eens aan :)

audio_stabilo


Nosferatu

Als het nou de gewone LS50's waren geweest was het makkelijk geweest; koperkleurige luidsprekerkabel met transparante mantel, die valt op een houten vloer nauwelijks op. Weet niet of je (koperkleurige) stroomkabels met een transparante mantel kan krijgen, nooit naar gekeken. Anders iets om de kabel heen wat qua kleur in de buurt van je vloer komt, dan zie je ze haast niet meer.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Sirius666

#624
Quote from: audiogek on March 17, 2018, 17:09:31
nog 1

De rechterkabel zou ik niet zo doen maar via de kortste weg naar de achtermuur en vanaf daar achter de plint richting de linker. M.i. veel minder storend dan nu. Kan zelfs richting de hoek, dan valt ie weg achter de stand.