KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Het bestaat wel alleen wil jij je geld er niet aan uitgeven. Als ik het geld zou hebben zou ik (ook al weet ik dat het geluidstechnisch weinig tot niets uitmaakt) ook mooie, dure, bling, bling spullen kopen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


fasteddie

Quote from: Ralf67 on August  5, 2017, 15:20:11
En weer een stapje serieus naar High end  8)

Er bestaan alleen maar highend OREN ;D!

naish123

Ik heb de Kef's ls50 en de B&w's 706 te leen. Maar wat een gave speakers zijn die Kef's. Zo direct, laten alles horen. Je blijft luisteren naar nieuwe geluidjes en instrumenten. De B&w's maken er meer 1 geheel van. Voor het gezin en het draaien op de achtergrond zijn B&w's beter. Ben er nog uit maar neig naar de Kef's. 😆

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


fasteddie


Sirius666

Quote from: naish123 on December 10, 2017, 18:39:48
Ik heb de Kef's ls50 en de B&w's 706 te leen. Maar wat een gave speakers zijn die Kef's. Zo direct, laten alles horen. Je blijft luisteren naar nieuwe geluidjes en instrumenten. De B&w's maken er meer 1 geheel van. Voor het gezin en het draaien op de achtergrond zijn B&w's beter. Ben er nog uit maar neig naar de Kef's. 😆

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Zet een (kleine) sub bij de Kef's en je bent klaar. Ook op lager volume. Doe het en je zult versteld staan.

naish123

Het zijn de Kef's geworden. Heb ook de Hegel H80 gekocht. Erg blij mee. Als iemand nog een goed tip hebt voor een sub, graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sirius666

Wellicht een Rel Quake (MKII) van Marktplaats plukken. Wat duurder: BK XLS200. Meerdere forumgenoten hebben die BK staan. Goede prijs-kwaliteit.

Rowdy

Quote from: naish123 on December 25, 2017, 10:12:46
Het zijn de Kef's geworden. Heb ook de Hegel H80 gekocht. Erg blij mee. Als iemand nog een goed tip hebt voor een sub, graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zou eerst een aantal weken luisteren zonder sub. Misschien heb je hem niet eens nodig.

Sirius666

Quote from: Rowdy on December 25, 2017, 10:48:06
Zou eerst een aantal weken luisteren zonder sub. Misschien heb je hem niet eens nodig.

De LS50 komt genoeg tekort om de aanschaf van een (kleine) sub direct te rechtvaardigen. Daarbij is een sub natuurlijk niet enkel om het laag op te krikken.

Ejorne

Om op het niveau van de ls50 te blijven heb je denk ik wel een iets snellere sub nodig dan een xxls driver.
Ik zelf gebruik een jl 12inch woofer. Daarvoor gebruikte ik een css sdx15 woofer wat zeker geen slechte driver is. Maar wat een verschil met die jl ! En dat verschil werkt positief door op wat je uit de ls50 denkt te horen komen.

Zonder sub vind ik de ls50 te mager, de roll off zit al ergens tussen de 60 en 70 hz. Door roomgain loopt het laag wel iets verder door maar dat klinkt dan zonder al te veel definitie. De sdx15 gaf er met wat dsp wel twee octaaf bij. Maar het was alsof de ls50 iets minder strak klonk.

Toen kwam de JL. Die gaat wat minder laag dan de sdx. Maar zeker veel beter in detail. Ook met dsp is er echt voelbaar laag uit te krijgen maar het blijft strak.

In plaats van de ls50 een niveau omlaag te trekken, trekt de jl de ls50 een niveau omhoog.   

noot87

Helemaal mee eens met bovenstaand verhaal. Heb zelf een BK gehad, enorm verschil met de Rythmiks die ik nu heb. Wil je het meteen goed doen, zou ik JL of Rythmik bekijken.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

naish123

Sub gaat er wel komen. Het geluid is goed maar inderdaad een beetje mager. Beetje hier of op marktplaats kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


naish123

Een Rel Quake op MP gekocht. Om even te proberen voordat ik een serieuze sub ga zoeken. Maar het klinkt echt nu al zoveel beter!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

audio_stabilo

Hi. Een maat van mij heeft de kef ls50 wireless gekocht maar wilt mijn sub er een horen op die speakers. Er zit een sub aansluiting op maar geen links/rechts wat op mijn sub wel zit. Dan moeten we hem vanaf de kef de in de linker of rechter aansluiting doen van de sub. Nu heb ik hier nog een y splitter liggen met 2x mannetje in en 1x vrouwtje uit en dan naar de kef. Mag dit zomaar ? Of ga je dan iets kortsluiten op de sub of kef omdat je van stereo mono maakt ?

Nosferatu

De KEF LS50W heeft maar 1 output voor een sub. Lees de handleiding van jouw sub even om na te gaan waarom je een linker en een rechter input hebt en hoe dat aan te sluiten.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

audio_stabilo

Quote from: Nosferatu on February 27, 2018, 20:01:47
De KEF LS50W heeft maar 1 output voor een sub. Lees de handleiding van jouw sub even om na te gaan waarom je een linker en een rechter input hebt en hoe dat aan te sluiten.

Daar staat in dat je hem dan op rechts of links moet aansluiten. Maar dan lijkt het mij dat er geen stereo binnen komt

Nosferatu

Quote from: audiogek on February 27, 2018, 20:05:18
Daar staat in dat je hem dan op rechts of links moet aansluiten. Maar dan lijkt het mij dat er geen stereo binnen komt
Verdiep je dan eerst maar eens in de werking van een sub.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

audio_stabilo

#568
Quote from: Nosferatu on February 27, 2018, 21:15:36
Verdiep je dan eerst maar eens in de werking van een sub.  :smile:

?? Nou ik vraag om raad. Bij mij thuis zit die zelf op de pre out links en rechts en ook zo op de sub. Vandaar mijn vraag of er ook stereo binnen komt als ik vanaf de kef met 1 kabel naar bijv het rechter kanaal ga van mijn sub. Of geeft dit gewoon het zelfde weer?

Waarom zit er anders links rechts op? Of is dat alleen maar 3 db versterking?

Nosferatu

Geen idee wat voor sub jij hebt maar ga eens na; de meeste surround systemen zijn 5.1 of 7.1. Da's dus 2 fronts, 2 rears, 1 center (mono ???) en 1 sub (mono !!!). Er zit geen stereo informatie in de lage tonen die uit een sub komen.

Sluit dus de sub op de LS50's gewoon op of links of rechts aan met een interlink, klaar. Of er ingangsverschillen (+/- db's) op jou sub zitten dat staat in de handleiding.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

audio_stabilo

Quote from: Nosferatu on February 27, 2018, 22:49:16
Geen idee wat voor sub jij hebt maar ga eens na; de meeste surround systemen zijn 5.1 of 7.1. Da's dus 2 fronts, 2 rears, 1 center (mono ???) en 1 sub (mono !!!). Er zit geen stereo informatie in de lage tonen die uit een sub komen.

Sluit dus de sub op de LS50's gewoon op of links of rechts aan met een interlink, klaar. Of er ingangsverschillen (+/- db's) op jou sub zitten dat staat in de handleiding.

Zit wel op meer subs hoor links en rechts. Heb een svs sb13 ultra. Waarom zit het er dan op?0

Sirius666

#571
Vanuit de Kef gaat de enkele kabel naar L of R van de low level input. Speelt prima. Vanuit de pre out van een versterker gaat een stereo RCA naar idd L en R van diezelfde input. Speelt prima. Meerdere wegen leiden naar Rome ;) Sommige versterkers hebben een sub out. Dan gaat er dus weer een enkele interlink richting de sub.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on February 27, 2018, 23:15:30
Vanuit de Kef gaat de enkele kabel naar L of R van de low level input. Speelt prima. Vanuit de pre out van een versterker gaat een stereo RCA naar idd L en R van diezelfde input. Speelt prima. Meerdere wegen leiden naar Rome ;) Sommige versterkers hebben een sub out. Dan gaat er dus weer een enkele interlink richting de sub.

Oké dankje dan gaan we dat proberen. Maar de reden dat links en rechts op de sub zit is ? Want vanaf pre out kun je ook alleen links of rechts pakken

Nosferatu

Quote from: audiogek on February 28, 2018, 07:48:48
Oké dankje dan gaan we dat proberen. Maar de reden dat links en rechts op de sub zit is ? Want vanaf pre out kun je ook alleen links of rechts pakken
Dat een AV Receiver 2 sub uitgangen heeft doet niet ter zake; je stelt de vraag over de KEF LS50W. Die heeft maar 1 sub ingang, sluit die dus aan op of links of rechts. Maakt geen donder uit. Waarom op de sub 2 ingangen ? nou, tegenwoordig heb je o.a. 13.2 AV Receivers, daar sluit je 2 subs op aan als je je thuisbioscoop vol hangt met luidsprekers.

Er zijn er ook, die qua plaatsing, 2 subs willen, als een sub in een hoek staat dan krijg je 'versterking' door de muren en kan je het gevoel krijgen/horen dat laat (te) veel van 1 kant komt. Of zoiets. Verder is het voor de fabrikant ook handiger; geen vragen hoe je een sub met een enkele ingang aansluit in een 13.2 o.i.d. situatie want-dan-links-rechts-subs en voorkom je dat mensen een sub van een andere fabrikant koopt want-wel-links-rechts-ingangen.

Suc6 met uitproberen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000