KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

DavyLermi

Sta op het punt om een set LS50 te bestellen waarvan ik er dan 1 kan gebruiken als center maar begin terug te twijfelen of een R200C toch geen betere keuze is?

Uiteindelijk is een pure center gemaakt om datgene te doen waar Hij voor gemaakt is, je vind echter weinig over de R200C. Ik lees alleen op "Sound and Vision" dat Hij heel mooi integreert met alle R-serie speakers en ook de LS50 door z'n neutrale response...

Uiteraard kan je geen betere bubble hebben dan 3 LS50 vooraan, ook uit esthetisch standpunt.

Pfff, als je dan begint te twijfelen is het helemaal omzeep...  :confused:

Wie trekt me over de meet?  :pompom:

Dirk

Quote from: DavyLermi on February  7, 2015, 11:30:07
Uiteraard kan je geen betere bubble hebben dan 3 LS50 vooraan, ook uit esthetisch standpunt.
ik zie maw geen enkele reden voor twijfel ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DavyLermi

#227
Quote from: Dynky on February  7, 2015, 11:37:21
ik zie maw geen enkele reden voor twijfel ;)

Zo simpel is het dus!  :clapping:

edit: En bij deze dus besteld!  ;)

yorkie13

 :clapping:  beste match voor de LS50 is een LS50 als center.

En natuurlijk passende LS50 surrounds.

DavyLermi

Quote from: RA SUBS on February  7, 2015, 11:56:01
:clapping:  beste match voor de LS50 is een LS50 als center.

En natuurlijk passende LS50 surrounds.

Hoe bevalt dat?!  8)

Ik kan mij voorstellen dat door hun brede afstraling deze niet zo kieskeurig zijn qua plaatsing als surround?  :)

yorkie13

Prima, zowel in steroe als 5.1.

Voor DolBy Atmos komt de Kef R50 er later bij denk ik.

De fronts stuur ik aan met een Hypex ucd400HG eindversterker.

DavyLermi

Bij deze heb ik dus een KEF LS50 op overschot, ongeopend en nog in de doos. Af te halen in Oost-Vlaanderen(België).

DavyLermi

Die front bubble met 3 LS50's is echt klasse!  :clapping:

Ben nu aan het nadenken om misschien een hypex monoblock aan de center te hangen op de pre-out van m'n Marantz SR7007. De fronts hangen (voorlopig) aan een Creek evo 50a.

Heeft het zin of is het zinloos?

Wetende dat de LS50 gevoelig is voor de aansturing lijkt het mij zin te hebben, maar is het de investering waard?

yorkie13

Betere eindversterker op de LS50  is zeker een upgraden waard.

Zelf heb ik er een Hypex ucd400HG  eindversterker op de front staan, en dat stuurt de LS50 prima aan.

DavyLermi

Quote from: RA SUBS on February 13, 2015, 20:39:39
Betere eindversterker op de LS50  is zeker een upgraden waard.

Zelf heb ik er een Hypex ucd400HG  eindversterker op de front staan, en dat stuurt de LS50 prima aan.

Stuur je je center LS50 ook met een hypex aan?  :)

yorkie13


DavyLermi

Ik ga overstappen op een Anthem MRX voor deze aan te sturen in surround, ik twijfel alleen nog over een MRX 510 of 710... Een beetje vermogen meer kan geen kwaad me dunkt..  :P

Marcel.B

Weet iemand welke maat je nodig hebt voor LS50 banana pluggen en/of welke jij gebruikt ?
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

yorkie13


Mausman

Misschien stomme vraag, maar kun je deze speakers eigenlijk ook ophangen aan de muur?



yorkie13

#240
In principe wel, al zitten er geen speciale bevestigingspunten op de LS50 zelf.

Er bestaand wandbeugels die de luidspreker klemmen ipv dat je ze moet vast schroeven.

Mausman

Quote from: RA SUBS on March  3, 2015, 12:27:49
In principe wel, al zitten er geen speciale bevestigingspunten op de LS50 zelf.

Er bestaand wandbeugels die de luidspreker klemmen ipv dat je ze moet vast schroeven.

Ok thanx!
Waarschijnlijk ergens dit jaar gaan we een dressoir kopen waar m'n apparatuur in gaat en ga (lees: moet  ;) ) ik m'n speakers (KEF Q65.2) vervangen door wat kleinere speakers. M'n vriendin wil eigenlijk dat de speakers dan wel aan de muur komen te hangen. Ik wil niet al teveel achteruit gaan in (geluids)kwaliteit, dus zat ik te denken aan de KEF eitjes E305 of de LS50.
M'n subwoofer wil ik absoluut wel houden.
@Ralf: Staat het aanbod nog om jouw LS50 es te mogen beluisteren bij mij thuis t.z.t? Is mijn receiver Denon 3313 eigenlijk goed genoeg om de LS50 aan te sturen?




yorkie13

ik woon om de hoek, dus aanbod staat nog steeds.

Ralf

Mausman

Quote from: RA SUBS on March  3, 2015, 15:46:55
ik woon om de hoek, dus aanbod staat nog steeds.

Ralf

Ok thanx. Mocht het zover zijn (en de LS50 komt bij m'n vriendin ook door de keuring heen kwa looks), dan neem ik tzt wel ff contact met je op.


Henrie

#244
Quote from: Mausman on March  3, 2015, 15:45:28
Waarschijnlijk ergens dit jaar gaan we een dressoir kopen waar m'n apparatuur in gaat en ga (lees: moet  ;) ) ik m'n speakers (KEF Q65.2) vervangen door wat kleinere speakers. M'n vriendin wil eigenlijk dat de speakers dan wel aan de muur komen te hangen. Ik wil niet al teveel achteruit gaan in (geluids)kwaliteit, dus zat ik te denken aan de KEF eitjes E305 of de LS50.
Leuk, zo'n vriendin zeg... Heb jij ook nog iets te willen? Behalve dan dat je niet al teveel achteruit gaat in geluidskwaliteit? Misschien kun je anders haar aan de muur hangen. Of in het dressoir stoppen... ::) :P
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Ruud-

Quote from: RA SUBS on March  3, 2015, 12:27:49
In principe wel, al zitten er geen speciale bevestigingspunten op de LS50 zelf.

Er bestaand wandbeugels die de luidspreker klemmen ipv dat je ze moet vast schroeven.

Doe je LS50 echt tekort mee. Vrije opstelling is gewoon een vereiste voor een goed geluid.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Ejorne

Quote from: Ruud- on March  4, 2015, 19:41:19
Doe je LS50 echt tekort mee. Vrije opstelling is gewoon een vereiste voor een goed geluid.

Misschien dat het nog een beetje goed komt wanneer je de speakers op zoiets weet te monteren.


Met een bereik van 91cm

AirTimeDMC12

Quote from: Mausman on March  3, 2015, 15:45:28
Ok thanx!
Waarschijnlijk ergens dit jaar gaan we een dressoir kopen waar m'n apparatuur in gaat en ga (lees: moet  ;) ) ik m'n speakers (KEF Q65.2) vervangen door wat kleinere speakers. M'n vriendin wil eigenlijk dat de speakers dan wel aan de muur komen te hangen. Ik wil niet al teveel achteruit gaan in (geluids)kwaliteit, dus zat ik te denken aan de KEF eitjes E305 of de LS50.
M'n subwoofer wil ik absoluut wel houden.
@Ralf: Staat het aanbod nog om jouw LS50 es te mogen beluisteren bij mij thuis t.z.t? Is mijn receiver Denon 3313 eigenlijk goed genoeg om de LS50 aan te sturen?

5.1 om op de hangen? Kijk eens naar de T301 als surrounds of T305-set. Heel erg goed geluid! Denk beter dan de E305. Je kan ze prima combineren met een set LS50, die zijn voor muziek weer vele malen beter (duh!)
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Mausman

Quote from: AirTimeDMC12 on March  4, 2015, 23:09:22
5.1 om op de hangen? Kijk eens naar de T301 als surrounds of T305-set. Heel erg goed geluid! Denk beter dan de E305. Je kan ze prima combineren met een set LS50, die zijn voor muziek weer vele malen beter (duh!)

Hmmm, die T301 ziet er ook wel strak uit idd. Iemand enig idee waar deze te beluisteren zijn? Want ik vraag me af of er uit zulke platte speakers wel voldoende laag komt.


DavyLermi

Hmm, ik vind maar geen koper voor een enkele nieuwe LS50 speaker...

Ik zit er serieus over na te denken om de set als surrounds te gaan gebruiken en een R200C als center in te zetten...

Dan heb ik 4x LS50 en de R200C, zal mij goedkoper uitkomen...