KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HenkJan

Dank voor de antwoorden. Waar gebruikt men de LS50 Meta dan juist voor? Aangezien dit een erg populaire speaker is. Of de sub er komt of niet ligt aan mijn vriendin. Zij wilde een 2.0 opstelling voor muziek en ik 4.1 voor films en series. De center speaker laten we sowieso vallen ivm de ruimte op/in het tv meubel.
Als de sub er niet komt dan lijken me de R3's als front interessant omdat ik daar veel meer bass hoorde dan de LS50 meta. En anders eerst nog even aankijken met de BK XXL-400DF die ik nu nog heb staan.

twani

Quote from: noot87 on May 17, 2022, 13:05:42
Dan zou ik voor een setje MFB van Philips gaan, hou je ook nog een heleboel euro's in je zak.

Kijk, iemand met verstand van zaken 😉

FS249

Quote from: Binnetie on May 17, 2022, 17:16:09
Dank voor de antwoorden. Waar gebruikt men de LS50 Meta dan juist voor? Aangezien dit een erg populaire speaker is. Of de sub er komt of niet ligt aan mijn vriendin. Zij wilde een 2.0 opstelling voor muziek en ik 4.1 voor films en series. De center speaker laten we sowieso vallen ivm de ruimte op/in het tv meubel.
Als de sub er niet komt dan lijken me de R3's als front interessant omdat ik daar veel meer bass hoorde dan de LS50 meta. En anders eerst nog even aankijken met de BK XXL-400DF die ik nu nog heb staan.

Je zou ook naar de Elac BS (Bookshelf) series kunnen kijken met de type 5 tweeter. Deze geeft een heel mooi breed en diep beeld. Heb hier ook een setje bij de TV. Klinkt top als 2.1 set met een Rel sub.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Pjotr27

Zag net in het AD dat de LS50 en LS50 wireless (Piet model) wel voor hele leuke prijzen worden aangeboden bij de dozenschuiver in Rotterdam.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Paul1967

Quote from: Pjotr27 on July  8, 2022, 08:52:18
Zag net in het AD dat de LS50 en LS50 wireless (Piet model) wel voor hele leuke prijzen worden aangeboden bij de dozenschuiver in Rotterdam.

Mooie aanbieding, zou bijna weer een setje kopen voor die prijs.  :P

naish123

Vandaag een set LS50 (non meta) opgehaald. 1 week oud met bon en doos. De gouden kleur stond zijn vrouw niet aan.
Ik heb een Hegel h190 en wilde ze toch een keer horen op deze versterker. Blij verrast. Brede soundstage en gedetailleerd. Kijken of ik bij mijn dealer het eens kan worden over een kc62 subwoofer. Plaatje compleet.