KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Started by Bas Akkerman, January 3, 2013, 16:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Zeg, Bram, Hans en andere...
Kunnen jullie mischien een "sub-topic" aanmaken?  :hehe:

bramsat

Quote from: Ejorne on July  9, 2021, 14:54:56
Zeg, Bram, Hans en andere...
Kunnen jullie mischien een "sub-topic" aanmaken?  :hehe:

Waarom? :o :o
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Graphtuner

Quote from: Ralf67 on June 30, 2021, 14:27:03
Gaat om de Kef LS50 en of daar wel of geen subwoofer bij kan/moet.
hangt volgens mij van de ruimte af... ik heb de LS50 staan in de woonkamer die één ruimte is met de eetkamer maar ook deels een open keuken bij.... de LS50 klinkt zeer mooi op gewoon luister niveau, maar als je het volume open zet merk je wel dat je weinig bas hebt om het geheel te ondersteunen. Volgens mij wel door de slechte plaatsing bij mij thuis (zit vast aan een "gemetste meubel"... dus ik overweeg wel om met een sub aan de slag te gaan.
Ik ga ze binnenkort wel eens testen in mijn bureau... ik verwacht dat ze daar prima gaan klinken zonder sub
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

noot87

Wat je precies mist hangt inderdaad af van de ruimte waar ze in staan en hoe het geluid aankomt op je luisterpositie.
Maar als je onderstaande meting ziet (die ik van onderstaande website heb geplukt) van de meta versie, dan zie je dat ze best wat hulp kunnen gebruiken in de onderste regionen.

https://www.stereophile.com/content/kef-ls50-meta-loudspeaker-measurements

NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

audio_stabilo

Morgen komen de stands ! Ben blij. En wat klinken ze NU AL beter dan de 1

Exxar

Vandaag de LS50 in de aanbieding bij Ibood. 700euro per paar met gratis verzending.

Geen idee of dit eigenlijk een koopje is.

Trabuca

Quote from: Exxar on October 27, 2021, 12:31:01
Vandaag de LS50 in de aanbieding bij Ibood. 700euro per paar met gratis verzending.

Geen idee of dit eigenlijk een koopje is.
Gangbare prijs. Correct verkoopt het voor dezelfde prijs, ook via Bolpuntcom.

Met het nieuwe type LS50 meta al een tijd op de markt zou ik ook niet meer uitgeven dan dit.
De nieuwe zijn soms in de aanbieding voor €1000
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

PorscheHD


Ejorne


fasteddie

En is iedereen nog happy met zijn LS50?

Zit er serieus aan te denken om toch een setje 2e hands aan te schaffen....vandaar.
Is de Meta de extra 300 euro waard of kan ik beter gaan voor de eerste versie.

Ben ook erg benieuwd met welke versterker de LS50 worden aangestuurd? Heb begrepen dat ze nogal stroom lusten om goed tot hun recht te komen of valt dat in de praktijk wel mee?

Opstelling in een luisterruimte niet groter dan 6 meter bij 3,85 meter....

Zijn er leden die een voorkeur hebben voor de wiresless uitvoering? Typ1 wordt nu ook al redelijk goedkoop aangeboden vandaar?

Ik hoor graag jullie mening en ervaringen

Dank

Samro

Quote from: fasteddie on December 20, 2021, 11:24:57
En is iedereen nog happy met zijn LS50?

Zit er serieus aan te denken om toch een setje 2e hands aan te schaffen....vandaar.
Is de Meta de extra 300 euro waard of kan ik beter gaan voor de eerste versie.

Ben ook erg benieuwd met welke versterker de LS50 worden aangestuurd? Heb begrepen dat ze nogal stroom lusten om goed tot hun recht te komen of valt dat in de praktijk wel mee?

Opstelling in een luisterruimte niet groter dan 6 meter bij 3,85 meter....

Zijn er leden die een voorkeur hebben voor de wiresless uitvoering? Typ1 wordt nu ook al redelijk goedkoop aangeboden vandaar?

Ik hoor graag jullie mening en ervaringen

Dank
Ik heb de LS50 een paar dagen op proef gehad van de dealer. Het hoog is prachtig fijn gedetailleerd en heel mooi breed stereo beeld. Maar het laag/bas mis je wel veel. Het totaal beeld vonden een audiovriend en ik niet geweldig. Ik vond de Marantz PM8005 (2x70 watt bij een belasting van 8 ohm) meer dan voldoende.

Ejorne

Ik ben uiterst tevreden met mijn LS50 van de eerste generatie.

Het laag is erg snel/dynamisch en detailrijk maar geef de speakers rondom wel wat ruimte. Te dicht op de achterwand/muur of een goede meter daar vanaf geeft echt een bizar verschil.

Ik heb ze aangestuurd met een onkyo surround processor naar een HK versterker
Een oudje die je met een schakelaar achterop kunt wisselen van integrated naar eindversterker.
Zwaar bakbeest met grote ringkern trafo en condensatoren. Gaf voldoende prik.

Nu speel ik met een Vanderveen UL40-S2 wat op papier maar een paar wat geeft maar het klinkt fantastisch.

Sublaag voor film/rap moet je inderdaad niet uit deze speakertjes verwachten. Maar voor muziek heb ik mijn JL subwoofer destijds eraf gehaald omdat de LS50 het in z'n eentje beter deed.

fasteddie

Dank voor de reacties zover: een bakbeest van een versterker hoeft er dus blijkbaar niet aan te hangen.....

MartijnR

Ik heb de meta's aangesloten op de nieuwste powernode. Klinkt prima. Ik weet niet of andere/betere versterking wat toevoegt. Er wordt vaak gezegd dat een subwoofer het nodige toevoegt. Misschien voor de toekomst. Ik vind dit nu een prima set. Plug en play en dat is eigenlijk wel zo fijn. Gewoon luisteren met wat mij betreft een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Martijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

denoontje

Kleine off topic, maar iemand ervaring met de kleintje de lsx serie. Evt voor op bureau te zetten naast pc scherm om wat muziek te hebben tijdens het werk.

Roksan

Quote from: denoontje on December 22, 2021, 18:39:12
Kleine off topic, maar iemand ervaring met de kleintje de lsx serie. Evt voor op bureau te zetten naast pc scherm om wat muziek te hebben tijdens het werk.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172442.0
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

denoontje


fasteddie

Te koop: Nieuw in gesealde doos ls50 meta voor 800 euro te mooi om waar te zijn?

ajbeefde

Quote from: fasteddie on December 25, 2021, 21:28:24
Te koop: Nieuw in gesealde doos ls50 meta voor 800 euro te mooi om waar te zijn?

Zeker eerst betalen via marktplaats?  (en dan natuurlijk niets meer horen)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Huub-13

Quote from: ajbeefde on December 26, 2021, 08:03:02
Zeker eerst betalen via marktplaats?  (en dan natuurlijk niets meer horen)

Nee: betalen bij aflevering . . .  :o
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

ajbeefde

Quote from: Huub-13 on December 26, 2021, 08:56:19
Nee: betalen bij aflevering . . .  :o

Zag op MP ook dat ze direct afleveren in geheel NL..... (toch te mooi om waar te zijn?)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Huub-13

Quote from: ajbeefde on December 26, 2021, 09:01:40
Zag op MP ook dat ze direct afleveren in geheel NL..... (toch te mooi om waar te zijn?)

Met eigen chauffeurs nog wel! Ik zou de doos toch eerst even openen, alvorens de portemonnee te trekken.  :xmas:
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

fasteddie

Ik denk dat ik deze maar aan me voorbij laat gaan....

jazzy

Wegens een aanstaande verhuizing ben ik mijn keuze voor luidsprekers aan het heroverwegen. Mijn set bestaat nu uit een allegaartje van B&W DM630 vloerstaanders, een Quad 12" sub en een Yamaha RX-V4A. Zeg maar 1991, 2001 en 2021. :) Ik luister gevarieerde muziek, meestal op niet heel hoog volume, en we kijken uiteraard tv. Dat zijn meestal series op Netflix, nadruk ligt daarbij eerlijk gezegd niet heel erg op geluid. Hoewel de vloerstaanders flink laag hebben speelt de sub altijd mee, simpelweg omdat ik de configuratie in de receiver niet telkens ga omzetten als ik wissel van tv naar muziek.

Als je dan naar boekenplankspeakers kijkt komt de KEF LS50 al snel in beeld vanwege de hoge populariteit (hyper?), maar ik lees inmiddels ook dat niet iedereen even onder de indruk is. Als je ziet wat ik nu heb, zou ik er met de LS50 icm. bestaande sub dan op vooruit gaan? Of zou het dermate afwijken van wat ik nu heb dat je me iets anders zou aanbevelen? Ik zou ze plaatsen op een zwevend tv-meubel, vrij dicht tegen de achterwand dus.

20211228_113923795_iOS by Jetze Mellema, on Flickr
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

FS249

In jouw andere huis zal de akoestiek anders zijn dan in je huidige.

Ik zou eerst verhuizen met de huidige installatie en dan daar mogelijk kijken naar andere speakers. Je kunt ook nu de LS50 in huis halen om te ervaren wat het verschil is tussen jouw vloerstaanders en de LS-en.

Dan krijg je een indruk. Monitoren met een goed afgestelde sub kunnen een heel mooi geluidsbeeld neerzetten.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.