Mijn pc en mijn Dune ziet mijn Synology NAS niet meer.

Started by eagleye50, January 1, 2013, 13:50:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eagleye50

Deze week kwam er een zwaar onweer opzetten (in Brazilië) en dan zet ik uit voorzorg alle appartuur uit. Ik heb mijn NAS via de aan en uit knop uitgezet. Na het onweer heb ik de NAS weer aangezet. Toen wij 's-avonds een film wilde zien kreeg ik op mijn Dune Smart D1 de waarschuwing Cannot access network folder. Ik heb in de configuratie niets verandert. Ik benader nooit control panels als alles goed werkt en dat deed het al anderhalf jaar. Ik heb van alles geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. NAS opnieuw opstarten met de Dune aan. Nas opstarten met de Dune uit, Router een paar minuten uit de wandcontactdoos gehaald, kabels gecontroleerd etc.).  Tijdens mijn pogingen en googelen ontdekte ik dat wanneer ik de NAS via mijn pc/synology assistent wil openen ik ook een waarschuwing krijg.Internet Explorer cannot display website. Als ik daarna de diagnose tool open krijg ik de waarschuwing : the remote device or resource won't accept the connection. Als ik dan de diagnose tool sluit is er ineens een geopende synology assistent (wachtwoord in voegen en hup het control panel is open).
Via Mijn Computer - Netwerk is de NAS zichtbaar en de inhoud ook. Via de Netwerkbrowser op de DUNe zie ik alleen maar lege mappen.
Ik weet even niet hoe ik verder moet. Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Joop.

papaleo

Wellicht heeft je modem/router een ander IP adres aan je Synology toegekend...?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

eagleye50

Het adres van de NAS is 192.168.0.102. Dat is het nu en ook altijd zo geweest. Ik ben weer een paar uur verder en nu lijkt alles in eens weer te werken. Het laatste wat ik heb gedaan is in de Dune in de setup - netwerk - Mode - Automatic DHCP geselecteerd en daarna op apply geklikt. Na wat zoeken komt er een adres uit 192.168.0.105 en alles werkt weer. Het adres van de server is echter nog steeds 192.168.0.102. Ik ben blij dat het weer werkt maar hoe dat komt kan ik met mijn lekenverstand niet verklaren. ;D

_ MarcelloW _

ergens heeft de reset je Dune hetzelfde adres als je nas gekregen. Dat heb je nu dus opgelost.

Je kunt dit voorkomen door in je router de DHCP pas te laten beginnen bij een adres hoger dan je nas (bijvoorbeeld 192.168.0.120)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Xstream

Je kunt met de meeste routers ook in DHCP modus apparaten (MAC adres) aan een ip koppelen (reserveren), zonder dat je manueel alles hoeft in te stellen.
MAC Adres > IP nr.

Op die manier krijg je ook dit soort fratsen niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

eagleye50

Ik ben in ieder geval blij dat het weer werkt. Bedankt voor het meedenken.