De HTforummaandlijst voor Qobuz

Started by Bas Akkerman, December 31, 2012, 13:58:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wil je bijdragen aan de abonnementskosten voor Soundiiz ($36 per jaar)?

Ja, handig als ik de Qobuz-lijst in Spotify of Excel kan krijgen. Ik stuur Bas een PM.
Nee, het is wel goed zo.

Bas Akkerman

Quote from: Nosferatu on January  9, 2013, 23:25:09
Bas, ik kan het gemist hebben maar waarop baseer jij je keuze voor de spotify lijst ?
Op dat wat er in het topic 'Welke muziek luister je vandaag?' wordt gepost. Niet alles is beschikbaar in Spotify, maar toch wel het overgrote deel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

flakkees

ik ben inmiddels ook van de partij
top gedaan bas echt van alles en nog wat door elkaar heen  :thumbs-up:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Bas Akkerman

Quote from: flakkees on January 13, 2013, 08:21:28
ik ben inmiddels ook van de partij
top gedaan bas echt van alles en nog wat door elkaar heen  :thumbs-up:
Leuk hè? Ik vind het topic 'Wat luister je vandaag?' verreweg het tofste van dit forum. Daar gaat het om,   nieuwe muziek ontdekken en daarvan genieten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

flakkees

dus hoe vaker je post in welke muziek luister je vandaag
hoe groter de kans dat jou favorieten in de spotify ht lijst te vinden zijn  :pompom:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Bas Akkerman

Quote from: flakkees on January 13, 2013, 08:52:29
dus hoe vaker je post in welke muziek luister je vandaag
hoe groter de kans dat jou favorieten in de spotify ht lijst te vinden zijn  :pompom:
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar het zou wel een mooi bijeffect kunnen zijn, nog meer nieuwe muziek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nosferatu

Quote from: Bas Akkerman on January 10, 2013, 08:13:01
Op dat wat er in het topic 'Welke muziek luister je vandaag?' wordt gepost. Niet alles is beschikbaar in Spotify, maar toch wel het overgrote deel.
Duidelijk !  ;D
Quote from: Bas Akkerman on January 13, 2013, 08:28:08
Leuk hè? Ik vind het topic 'Wat luister je vandaag?' verreweg het tofste van dit forum. Daar gaat het om,   nieuwe muziek ontdekken en daarvan genieten.
Ja, ik 'vind' regelmatig wat via dat forumdraadje. Even google en/of youtube gebruiken en dan weet ik vaak genoeg wel of ik iets interessants vind of niet.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

rovinggecko

Mooi initiatief. Jammer dat het lastig is om het in m'n squeezebox spotify app the krijgen (die zoekt niet op playlists), dus eerst naar de native ipad app, even zoeken op htform + maand, subscriben en dan lekker luisteren...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Quote from: rovinggecko on January 13, 2013, 11:57:29
Mooi initiatief. Jammer dat het lastig is om het in m'n squeezebox spotify app the krijgen (die zoekt niet op playlists), dus eerst naar de native ipad app, even zoeken op htform + maand, subscriben en dan lekker luisteren...
Ik heb een andere Spotify plug-in dan de standaard. Kom even niet op de naam, maar daar kan ik via de webbesturing van Logitech Media Server Spotify selecteren. En daar kan ik dan weer playlists selecteren die ik in Spotify heb gemaakt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

Klopt, die heb ik ook. Maar... jij ziet je eigen playlist, ik moet op zoek naar die van jou. Anyway, het werkt, The Police staat te spelen. Interessant, weer andere versies dan ik gewend was. Sommige wel leuk, anderen meer in de 'bak herrie' richting. Leuk dus zo'n lijst!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Quote from: rovinggecko on January 13, 2013, 13:37:06
Klopt, die heb ik ook. Maar... jij ziet je eigen playlist, ik moet op zoek naar die van jou. Anyway, het werkt, The Police staat te spelen. Interessant, weer andere versies dan ik gewend was. Sommige wel leuk, anderen meer in de 'bak herrie' richting. Leuk dus zo'n lijst!
Ah ja, toevoegen is inderdaad lastig volgens mij vanuit de webbesturing. Zal eens kijken of dat op één of andere manier toch lukt.

Zelf luister ik ook naar alles wat in de lijst staat, wat me bevalt kopieer ik naar de favorietenlijst.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

abbcdcg

Leuk om de muziekkeuze's van overige forumleden te zien. Is even op zoek naar wie de Radettzky Marsch heeft genoteerd. ::)

rovinggecko

Vast 1 januari rond 12 uur 's middags.

Vwb SBT, mijn afspeel lijst voegt altijd maar de eerste 50 toe. Is er een truck om makkelijk de 2de 50 etc te krijgen?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Quote from: rovinggecko on January 13, 2013, 13:59:29
Vast 1 januari rond 12 uur 's middags.

Vwb SBT, mijn afspeel lijst voegt altijd maar de eerste 50 toe. Is er een truck om makkelijk de 2de 50 etc te krijgen?
Ja, bij de webbesturing onder instellingen - interface, kun je bij items per pagina het aantal wijzigen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Heb de januari lijst even meegenomen Bas...Top weer.  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martin!!!

Lekker die lijst Bas al draait ie nog niet helemaal vlekkeloos met m'n tablet  :hehe:
mainly British stuff

rovinggecko

Moest even zoeken naar de lengte van de playlist op de SBT (de tip van Bas was voor de lijst om te zoeken in de webinterface, niet de playlist).

via de webinterface:
SBS > Settings > Advanced > Performance > Max Playlist Length > *het aantal dat jij wilt*

Dacht, met 2200 nummers in de maandlijst zet ik die op 2500.... eh, dat speelt wel, maar dan blijft de UI dus hangen op de SBT en webinterface.
Dus maar op 250 gezet, dat werkt wel.

Of iedereen dus aan het begin van de maand de beste nummers wil roepen :)

Nogmaals Bas: mooi initiatief, mooie manier om nieuwe muziek te ontdekken. Dank.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Quote from: rovinggecko on January 27, 2013, 12:43:10
Moest even zoeken naar de lengte van de playlist op de SBT (de tip van Bas was voor de lijst om te zoeken in de webinterface, niet de playlist).

via de webinterface:
SBS > Settings > Advanced > Performance > Max Playlist Length > *het aantal dat jij wilt*

Dacht, met 2200 nummers in de maandlijst zet ik die op 2500.... eh, dat speelt wel, maar dan blijft de UI dus hangen op de SBT en webinterface.
Dus maar op 250 gezet, dat werkt wel.

Of iedereen dus aan het begin van de maand de beste nummers wil roepen :)

Nogmaals Bas: mooi initiatief, mooie manier om nieuwe muziek te ontdekken. Dank.
Doe je dat via pc?
Als ik tijd heb zal ik straks eens kijken welke settings ik nog meer had gewijzigd, zodat het bij mij nu zo goed als vlekkeloos gaat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

SBS draait op mijn Synology DS411+II NAS. Die vindt het dus niet leuk als de playlist 2200 items heeft, dan slaat de UI vast (cq ik heb het geduld niet te wachten tot hij er mee terug komt).
Geen probleem, 250 nummers houdt me ook wel even bezig :)
Maar ben wel benieuwd hoeveel items jij in je playlist hebt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Er staan 2317 nummers in nu. Het zullen er nog iets meer worden met nog een paar dagen te gaan in januari.
De specificaties van mijn laptop (waar ik Sqeeuzebox Server op draai) lijken niet heel anders dan die van je NAS, maar ik weet niet of je dat één op één kunt vergelijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

Ik wacht met smart op de februari lijst  :D Laat maar komen Bas  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bas Akkerman

Quote from: RubenV. on January 31, 2013, 02:17:13
Ik wacht met smart op de februari lijst  :D Laat maar komen Bas  :headbanging:
Nog 1 nachtje slapen... *tromgeroffel* ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

Zie nog niks, ook gepublished? (of is Spotify traag?)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

#49
Quote from: rovinggecko on February  2, 2013, 17:53:17
Zie nog niks, ook gepublished? (of is Spotify traag?)
Och, vergeet hem inderdaad te delen. :blush: Doe ik zo even!

Edit: Voilá, deel II
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten