Yippie

Author Topic: Raymond zijn mini HT heaven.  (Read 428374 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ralf67

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 218
  • I love the HTforum
Re: Raymond zijn mini HT heaven.
« Reply #3225 on: August 30, 2019, 16:53:42 »
Dat zijn betere berichten  8)

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR power
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 254
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #3226 on: August 30, 2019, 20:27:16 »
Goed man!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Online Martijn90

« Reply #3227 on: April 20, 2020, 17:19:31 »
Pff, wat een heftig verhaal Raymond! Ik lees net in RalpH zijn topic dat het nog steeds allemaal niet mee zit zeg :( Verder nog wel lekker bezig met films kijken?

Ik ga zelf ook later dit jaar projecteren, vrijdag aanstaande kijken bij een JVC DLA-X5500. Qua scherm vind ik het lastig, ook al best wat gelezen over EliteScreens, maar ik lees dat jij er niet zo blij mee bent?

Veel beterschap in ieder geval!
LG OLED65C8 • Oppo BDP-93EU • Apple TV • Onkyo TX-NR3008 • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears • JL Audio 12W7 • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS4 • Silverstone HTPC

Huiskamer set

Offline Raymond187

• Trade Count: (+9)
  • Total likes: 53
  • Films moet je niet kijken maar beleven.
« Reply #3228 on: April 20, 2020, 18:05:03 »
Thx Martijn,

Zit idd niet mee :'(

Door het kudt ongeluk ook nog eens me baan kwijt en nog steeds elke dag pijn ...is niks fijns aan........als ik het ongeluk nou zelf had veroorzaakt had ik mezelf nog de schuld kunnen geven, maar dat is niet zo. Dus dankzij een ander in de shit...rrraargggg

Films kijken doe ik niet zo veel. Meer series, want die worden steeds beter en de films vallen mij vaak tegen.

Ik stream sinds September op Twitch en COD warzone. Ook erg leuk om te doen. Moest wel een nieuwe Game PC bouwen AMD R7 3700x en GTX 2070 super oc. Draait prima.

ahhh gaaf joh een 5500 nog wel Doe maar luxe  O0

Ik ben nog steeds elke x rete blij als ik de PJ aanslinger met groot scherm en de kids genieten ook optimaal.

Ik heb de CIneGrey 5D tap.  en de SOny HW 55. De mooie kleuren vallen weg in het doek. zwart waardes zijn wel beter dan ons vorige witte Kingston doek. Smiddags kan je goed film kijken.

Maar ik mis de mooie kleuren en de punch die ik wel op het witte doek had.

Ach... weer wat geleerd.

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR power
« Reply #3229 on: April 20, 2020, 18:10:03 »
O ray dat is niet nice zeg.
Veel sterkte.

En in deze tijd kunnen we ook niet een m&g doen.

Maar fijn dat je met het gezin nog kan genieten van de ht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 223
« Reply #3230 on: April 20, 2020, 18:21:06 »
Dat is zuur.
Beterschap kerel

Online Blue-Eyes

« Reply #3231 on: April 20, 2020, 18:31:51 »
Zuur zeg........ Sterkte, beterschap!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Online TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 741
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #3232 on: April 20, 2020, 18:58:10 »
Man, een echt WTF verhaal, behalve een aanrijding ook nog een medische misser en je baan kwijt. Daarbovenop nog eens de Covid-19-crisis. De Duvel schijt wel heel erg op één hoop :nopompom:.

Ben blij te lezen dat je nog steeds kan genieten en heel veel sterkte met alles!
HT set: PAP Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Online Martijn90

« Reply #3233 on: April 21, 2020, 08:41:53 »
Thx Martijn,

Zit idd niet mee :'(

Door het kudt ongeluk ook nog eens me baan kwijt en nog steeds elke dag pijn ...is niks fijns aan........als ik het ongeluk nou zelf had veroorzaakt had ik mezelf nog de schuld kunnen geven, maar dat is niet zo. Dus dankzij een ander in de shit...rrraargggg

Films kijken doe ik niet zo veel. Meer series, want die worden steeds beter en de films vallen mij vaak tegen.

Ik stream sinds September op Twitch en COD warzone. Ook erg leuk om te doen. Moest wel een nieuwe Game PC bouwen AMD R7 3700x en GTX 2070 super oc. Draait prima.

ahhh gaaf joh een 5500 nog wel Doe maar luxe  O0

Ik ben nog steeds elke x rete blij als ik de PJ aanslinger met groot scherm en de kids genieten ook optimaal.

Ik heb de CIneGrey 5D tap.  en de SOny HW 55. De mooie kleuren vallen weg in het doek. zwart waardes zijn wel beter dan ons vorige witte Kingston doek. Smiddags kan je goed film kijken.

Maar ik mis de mooie kleuren en de punch die ik wel op het witte doek had.

Ach... weer wat geleerd.
Die Sony is ook wel een mooi ding hoor! Ook nog even naar gekeken. Snap wel wat je bedoelt met dat de series steeds beter worden, maar een potje gamen op die monster PC is ook zeker geen straf :D

Mooi dat je je ondanks alles in ieder geval nog vermaakt..
LG OLED65C8 • Oppo BDP-93EU • Apple TV • Onkyo TX-NR3008 • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears • JL Audio 12W7 • W&M LS-03 • W&M HD-01 • Sony PS4 • Silverstone HTPC

Huiskamer set

Offline Raymond187

« Reply #3234 on: April 23, 2020, 20:36:28 »
Thx all,

zeker klote allemaal, maar mij krijgen ze niet zo makkelijk klein  O0

Nieuwe baan vinden gaat wat langer duren dan normaal, maar het zij zo.

Offline Raymond187

« Reply #3235 on: May 19, 2020, 09:11:20 »
Moguhh,

Tijd voor lekkere koffie B-)

Zijn er meer koffie liefhebbers hier?

Wij bestellen onze bonen bij Wakuli, zij leveren bonen waar de boeren een eerlijke loon ontvangen en ERG lekkere bonen leveren.
Het is voor het eerst dat ik thuis koffie drink.

De bonen zijn vers en wordt met een brievenbus pakketje geleverd, dus je ontvangt het ook als je niet thuis bent.

Als je onderstaande link gebruikt dan krijg je 1 zak bonen gratis (Y)

Link - https://www.wakuli.com/referral?grsf=kb39uo

Enjoy!!

Voor de koffie liefhebbers uiteraard en NEE deze toko is niet van ons en we hebben geen aandelen. Met deze link krijg jij een gratis zak bonen en wij ook.

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 223
« Reply #3236 on: May 19, 2020, 09:34:20 »
 Goeiemorgen Raymond
Geniet van je koffie, ik heb hem net op
Ik drink senseo ,die bonen passen niet denk ik  ;D

Offline Raymond187

« Reply #3237 on: May 19, 2020, 09:38:47 »
thx u2 :)

nee dat gaat niet  :pompom:

Offline denoontje

« Reply #3238 on: May 19, 2020, 10:07:29 »
tja net koffiebonen besteld bij brandzaak voor in de machine.
Zal het eens bekijken.

Online TabCam

« Reply #3239 on: May 19, 2020, 12:33:31 »
Hou zeker van lekkere koffie :coffee: maar de hoeveelheid verschilt nog wel eens. Heb een tijd lang erg lekkere koffie bij Stookers besteld maar dan moet ik erg opletten wanneer ik nieuwe bestel, dat gaat wel regelmatig fout :wacko:!

Heb tegenwoordig gewoon lokale, relatief goedkope biokoffie en zie het als een uitdaging om die zo goed mogelijk te zetten :angel:. Geniet van je koffie!
HT set: PAP Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline Raymond187

« Reply #3240 on: May 20, 2020, 13:48:43 »
We hebben nu bonen uit Ethiopia die vinden we erg lekker. Zijn ook elke x vers en de verpakking is relatief klein 225gr, zodat je het niet te lang in het koffie apparaat hebt.

De Illy Brasil bonen vind ik ook lekker.

Ik moet alleen nog de koffieapparaat iets tweaken qua temperatuur. Hij mag ietsie warmer zijn. Als hij te warm staat proef je meteen, want dan verbranden de gemalen bonen en dan krijg je een bittere smaak. Erg zonde.

Mjahh beetje trial and error.

Offline denoontje

« Reply #3241 on: May 20, 2020, 14:55:02 »
Ik stop de versgebrande bonen 1 dag nadat ze zijn gearriveerd in de vriezer.
Ik bestel altijd ons huistype (Brasilbourban) en een extra special per keer (3kg totaal).

proost!

Online TabCam

« Reply #3242 on: May 20, 2020, 15:32:52 »
We hebben nu bonen uit Ethiopia die vinden we erg lekker. Zijn ook elke x vers en de verpakking is relatief klein 225gr, zodat je het niet te lang in het koffie apparaat hebt.

De Illy Brasil bonen vind ik ook lekker.

Ik moet alleen nog de koffieapparaat iets tweaken qua temperatuur. Hij mag ietsie warmer zijn. Als hij te warm staat proef je meteen, want dan verbranden de gemalen bonen en dan krijg je een bittere smaak. Erg zonde.

Mjahh beetje trial and error.
Welk apparaat heb je?

Offline Raymond187

« Reply #3243 on: May 21, 2020, 16:09:09 »
Ik stop de versgebrande bonen 1 dag nadat ze zijn gearriveerd in de vriezer.
Ik bestel altijd ons huistype (Brasilbourban) en een extra special per keer (3kg totaal).

proost!
3kg  :headbanging: dat is een sterk bakkie koffie :D hoe lang doen jullie ermee?

Welk apparaat heb je?
Delonghi Eletta plus.
Onze eerste koffie apparaat hiervoor senseo oid, maar dat heb ik nooit gedronken.
Ik ben overigens GEEN fijn proever hoor. Ik drink ook max 1 kop koffie pd en vaak ook niks.

Vandaag voor het eerst een stukje op de motor gereden sinds het ongeluk. Kijken hoe het gaat, aangezien ik me been 70% kan buigen, wat ver genoeg is voor de motor.

Heb heerlijk gereden zonder pijn of oid  :pompom:

Online TabCam

« Reply #3244 on: May 21, 2020, 16:22:10 »
3kg  :headbanging: dat is een sterk bakkie koffie :D hoe lang doen jullie ermee?
Delonghi Eletta plus.
Onze eerste koffie apparaat hiervoor senseo oid, maar dat heb ik nooit gedronken.
Ik ben overigens GEEN fijn proever hoor. Ik drink ook max 1 kop koffie pd en vaak ook niks.

Vandaag voor het eerst een stukje op de motor gereden sinds het ongeluk. Kijken hoe het gaat, aangezien ik me been 70% kan buigen, wat ver genoeg is voor de motor.

Heb heerlijk gereden zonder pijn of oid  :pompom:
Ah, en vet dat je zonder pijn gereden hebt :pompom:.

Zie dat de DeLongi Eletta Plus inderdaad wat kan tweaken qua temperatuur. Bij mijn laatste volautomaat, een Gaggia Titanium, moet ik naar het servicemenu om dat te veranderen :P. Maak tegenwoordig notities welke boon op welke maling en temperatuur, anders kost het weer veel meer inleertijd en is het pak soms bijna op :nopompom:.