Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

De vrouw heeft helaas niet kunnen shoppen, .....ze moest thuis blijven haha.
Ben met 6 vrienden die kant in geweest, mannenweekendje. Erg vermaakt, lekker gegeten, lekker gedronken, je kent het wel ;D ;D

Quote from: Raymond187 on October 21, 2013, 13:23:45
eigenlijk ben ik de nakomeling van Wolverine  8)

VET!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

ooh dat is relax. Soort van hangover part X? :D

Mannen weekend en zuip..uhhh drinken.... neuhhh ken ik niet  :angel:

Quote from: RalphH on October 21, 2013, 13:26:35

Ben met 6 vrienden die kant in geweest, mannenweekendje. Erg vermaakt, lekker gegeten, lekker gedronken, je kent het wel ;D ;D


larzie

Quote from: Raymond187 on October 21, 2013, 13:23:45
Mijn huid bloed vrijwel niet dus heelt ook sneller  O0 .... eigenlijk ben ik de nakomeling van Wolverine  8)

Dacht dat bloed juist ervoor zorgt dat wonden sneller genezen, dus kun je nagaan als je wel zou bloeden! ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Nope. Door bloeden krijg je meer last van korstjes. Al kan je die als chips gebruiken tijdens film kijken. :D

Hhmm ik luister natuurlijk regelmatig muziek. De muziek staat op me NAS en gebruik de oppo 103 om alles af te spelen. Ik irriteer me eraan dat ik de TV moet aan doen. Met de Oppo App kan je niet naar de NAS browsen. En dan nog de Oppo is of dyslectisch of een analfabeet aangezien hij alle NRs door elkaar gooit  :-X

Streamer zou de oplossing zijn toch??

Al begin ik zelf steeds meer te twijfelen om de Oppo weg te doen en een HTPC te gaan bouwen, maar dan zit ik weer met streamen en TV aan doen  :wacko:

Iemand een idee wat het beste zou passen?

Uiteraard een eis van de HTPC dat hij ook audio kan afspelen op minimaal niveau Oppo.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 14:38:41
Nope. Door bloeden krijg je meer last van korstjes. Al kan je die als chips gebruiken tijdens film kijken. :D

Hhmm ik luister natuurlijk regelmatig muziek. De muziek staat op me NAS en gebruik de oppo 103 om alles af te spelen. Ik irriteer me eraan dat ik de TV moet aan doen. Met de Oppo App kan je niet naar de NAS browsen. En dan nog de Oppo is of dyslectisch of een analfabeet aangezien hij alle NRs door elkaar gooit  :-X

Streamer zou de oplossing zijn toch??

Al begin ik zelf steeds meer te twijfelen om de Oppo weg te doen en een HTPC te gaan bouwen, maar dan zit ik weer met streamen en TV aan doen  :wacko:

Iemand een idee wat het beste zou passen?

Uiteraard een eis van de HTPC dat hij ook audio kan afspelen op minimaal niveau Oppo.

Is de Oppo misschien dyslectisch door slechte TAGS?

Heb er zelf ook wel eens aan gedacht een htpc, maar zit nu meer te denken aan een oplossing als een Mac Mini met XMBC of Plex. En voor het Audio deel of via iTunes of ik blijf mijn Squeezebox Touch gebruiken welke in gebruiksgemak ideaal is.

Raymond187

Wat is ene slechte tag?

1. titel
2. titel
3. titel

Zo staat ze erin. alleen dan door elkaar  :wacko:

Is je squeezebox alleen te gebruiken in combi met Apple shizzle?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 14:52:56
Wat is ene slechte tag?

1. titel
2. titel
3. titel

Zo staat ze erin. alleen dan door elkaar  :wacko:

Is je squeezebox alleen te gebruiken in combi met Apple shizzle?

Stel je hebt een album met liedjes, dan staan er per liedje (*.flac) metadata in (de TAG) deze tags geven aan waar het liedje toebehoort, welk album, artiest etc. Staan die tags niet goed dan kan een applicatie er vaak geen soep van maken en gooit het door elkaar.

nope squeezebox is multi inzetbaar, ik stuur hem aan via een Synology NAS, maar jij kan het ook via een QNAP aansturen. De Squeezebox serverpackage is voor een QNAP beschikbaar.

Raymond187

ahhh vandaar. Wel irritant. En om nou 300 GB aan *.FLAC langs te lopen en alles opnieuw invoeren..... nee is niet te doen.

Ik ga ff googlen op squeezebox. Ik ga er vanuit dat dit niet >5K kost. Deze is ook met een App te bedienen toch? Irriteerde me al en van het weekend weer. TV om de browsen....dat is pas zoooo 2000.

thx

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 15:15:39
ahhh vandaar. Wel irritant. En om nou 300 GB aan *.FLAC langs te lopen en alles opnieuw invoeren..... nee is niet te doen.

Ik ga ff googlen op squeezebox. Ik ga er vanuit dat dit niet >5K kost. Deze is ook met een App te bedienen toch? Irriteerde me al en van het weekend weer. TV om de browsen....dat is pas zoooo 2000.

thx

Squeezebox Touch op de kop zien te tikken, helaas is Logitech ermee gestopt met produceren (onbegrijpelijk als je mij vraagt). Aansturing kan o.a. met de Logitech Squeezebox App, nu heeft Synology ook een DS Audio App die ook werkte en anders heb je nog het alom geprezen iPeng als aansturing.

En nee geen 5K plus, eerder 200,- tot 300,- euro ofzo :)

Raymond187

Gevonden. Staat er 1 op MP voor 225. Logitech. Sluit je dat ding aan tussen je NAS en Oppo?

WickedGame

#1260
Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 15:34:33
Gevonden. Staat er 1 op MP voor 225. Logitech. Sluit je dat ding aan tussen je NAS en Oppo?

Nope, NAS koppel je aan router (bedraad of draadloos) en dmv (ethernet of wifi) aan de Squeezebox. Op de NAS moet de squeezebox server draaien (QNAP heeft hiervoor een package).

Daarna kan je kiezen of analoog naar je receiver/versterker of digitaal naar je receiver of versterker. Sommige tweaken dit nog extra met een DAC er tussen. Heb ik ook gedaan uiteindelijk.

Raymond187

Ahhh DAC ertussen lijkt me wel noodzaak. Kan me moeilijk voorstellen dat de touch beter afspeelt dan de Oppo.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 15:44:26
Ahhh DAC ertussen lijkt me wel noodzaak. Kan me moeilijk voorstellen dat de touch beter afspeelt dan de Oppo.

Geen idee, ken de muzikale kwaliteiten van de Oppo niet ;)

De SB is een van de opties waarvoor je zou kunnen gaan. Ga je voor HTPC dan heb je alles in 1 maar zou ik wel gaan voor iets wat met een tablet of phone te bedienen is. Vandaar dat ik zelf op een Mac Mini ben beland om eens te onderzoeken. XMBC/Plex zijn beiden goed. En voor muziek zou je zelfs uch uch iTunes uch uch kunnen gebruiken ;)

Raymond187

Dat is een eis. Een App voor zowel IOS als Android.  Als ik de Oppo verkoop voor 600e en daar 200 bij leg dan kan er wel een leuke HTPC gebouwd worden lijkt me, maar ik heb me daar nog niet in verdiept.

Ralph71

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 15:44:26
Ahhh DAC ertussen lijkt me wel noodzaak. Kan me moeilijk voorstellen dat de touch beter afspeelt dan de Oppo.

Squeezebox is analoog niet te vergelijken met de Oppo, heb zelf ook beide (gehad). Als je wil weten hoe de Squeezebox digitaal aangesloten (ongeveer) zal klinken op jouw Anthem, zou ik de Oppo eens digitaal aansluiten en dan muziek luisteren. Je hebt dan bij de Squeezebox wel de speciale voeding (Best of two worlds) nodig, dit maakt veel verschil!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

Oppo is met HDMI aangesloten. HDMI is een analoge kabel. Of bedoel je interlinks vs optical?

De QED silver anniversary interlinks die ik heb zijn te kort  :-X

Dirk

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 16:33:58
HDMI is een analoge kabel.
een kabel is een kabel, maar HDMI is toch wel degelijk digitale signaaloverdracht
of bedoelde je wat anders?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ralph71

#1267
Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 16:33:58
Oppo is met HDMI aangesloten. HDMI is een analoge kabel. Of bedoel je interlinks vs optical?

De QED silver anniversary interlinks die ik heb zijn te kort  :-X

Via optical of coax, zodat je gebruik maakt van de DAC van de Anthem. Dat zal je ook met de Squeezebox gaan doen, vermoed ik.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 15:44:26
Ahhh DAC ertussen lijkt me wel noodzaak. Kan me moeilijk voorstellen dat de touch beter afspeelt dan de Oppo.

Je hebt toch een DAC in de Anthem? Bovendien alle analoge signalen in de Anthem worden gedigitaliseerd. Of je het nu wilt of niet ;)

Raymond187

Quote from: Dynky on October 22, 2013, 16:46:29
een kabel is een kabel, maar HDMI is toch wel degelijk digitale signaaloverdracht
of bedoelde je wat anders?
De kabel zelf is analoog. Optisch of glasvezel is digitaal. Bedoel dus het materiaal waar de kabel van gemaakt is.

Quote from: Ralph71 on October 22, 2013, 16:51:47
Via optical of coax, zodat je gebruik maakt van de DAC van de Anthem. Dat zal je ook met de Squeezebox gaan doen, vermoed ik.
Quote from: bmateijsen on October 22, 2013, 17:01:21
Je hebt toch een DAC in de Anthem? Bovendien alle analoge signalen in de Anthem worden gedigitaliseerd. Of je het nu wilt of niet ;)
Dus hoef ik geen aparte DAC te kopen. Die van de Anthem is niet slecht.

Ff wat meer lezen. Lijkt me een stuk fijner zo om muziek te gaan luisteren.

morca

Quote from: Raymond187 on October 22, 2013, 19:22:52

Dus hoef ik geen aparte DAC te kopen. Die van de Anthem is niet slecht.

Ff wat meer lezen. Lijkt me een stuk fijner zo om muziek te gaan luisteren.
Of het beter kan zal je moeten testen,smaken verschillen.
Losse dac doet het vaak beter,gezien de prijs vd Anthem mag er wel een leuke DAC inzitten idd 
Dus proberen denk ik.

Raymond187

Anthem is ook niet duur.

Wat kost een average DAC dan?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 23, 2013, 08:24:22
Anthem is ook niet duur.

Wat kost een average DAC dan?

Zo gek als jezelf het wil maken ;) Kan dus alle kanten op gaan. Ik heb zelf toendertijd gekozen voor een Cambridge DacMagic.

Raymond187

Helemaal niet gek maken. Als zo'n logitec voor 200e kan kopen is dat prima te doen.

Ben druk spaarmans voor de speaker upgrade. Als het mee zit kan ik volgend jaar gaan upgraden  :pompom:

Vreemde is wel dat ondanks dat ik de Revels niet meer gehoord heb ze nog steeds boven op me lijst staan. Meestal zakt dat wel weg. Voor de nieuwprijs en geluid ben ik nog steeds onder de indruk.

MAAR ik ga sowieso 3 verschillende merken beluisteren. o.a. de Usher MD.

2e hands is ook een mogelijkheid zolang de speakers niet ouder zijn dan 3 jaar.

Ik denk dat ik in nov. of dec. een rondje ga maken om wat te beluisteren. Ik heb nog 7 vrije dgn over dit jaar.

frank2

Toen ik laatst bij mijn audiowinkel op bezoek was, kreeg ik te horen dat enkele mensen de Anthem DAC hadden getest met andere DAC's. De uitslag was dat de Anthem DAC beter was dan de MF M1  DAC. Ervanuit gaande dat men mij de waarheid vertelde betekend dat wel dat als je beter wilt je toch naar DAC's moet kijken die boven de 1000 euro kosten.
Wat ik ondertussen wel weet is dat een betere "bron" aan de Anthem, dit ook resulteert in een beter geluid ongeacht dat alles door de Anthem gedigitaliseerd wordt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren