Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Ik heb wel de special edition. Met glittertjes dus  :pompom:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Iedereen uff curz. Ben je helemaal hip in de sauna

RalphH

Nog paar uurtjes. Water is goedgekeurd, s10s ingespeeld, morgen ff bollen en worstenbroodjes halen en dan kunnen we los. Buren zijn op de hoogte, wat kan r mis?

Zin iiiin.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RubenV.

Dat wordt een epic meeting als ik de voorbereidingen zo lees  O0 Have fun! And behave  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Quote from: RalphH on August  2, 2013, 01:11:28
Nog paar uurtjes. Water is goedgekeurd, s10s ingespeeld, morgen ff bollen en worstenbroodjes halen en dan kunnen we los. Buren zijn op de hoogte, wat kan r mis?

Zin iiiin.
:pompom:

Zwembadje staat hier ook al in de zon. Water een beetje opwarmen voor de kleine man. Schoonpaps komt straks oppassen kunnen ze samen bommetjes maken :D

Quote from: RubenV. on August  2, 2013, 05:49:54
Dat wordt een epic meeting als ik de voorbereidingen zo lees  O0 Have fun! And behave  ;)
Goat goeh komn :D

Ik ben het meeste benieuwd hoe de center tussen die S10 speelt. Ik verwacht dat ze wat tekort gaan komen om het tot 1 geheel te laten komen.

RalphH

Quote from: Raymond187 on August  2, 2013, 08:23:48
Zwembadje staat hier ook al in de zon. Water een beetje opwarmen voor de kleine man. Schoonpaps komt straks oppassen kunnen ze samen bommetjes maken :D

Goed geregeld!

Ff schapjes doen nu, was beetje langzaam aan het opstarten vandaag...

Tot zo!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG


Raymond187

Het meet und greetje met Ralph was zeeeeeer geslaagd. Morgen een verslagke  :headbanging:

Gisteren A,dam in geweest pride 2013  :worship:

Was ERG gaaf weer. SWS Amsterdam  :wub: :D

Was lekker met vrouwlief aan de wittewijn en rose in de zon en en werd lekkere muziek gedraaid. Uiteraard zoals elk jaar staan we in reguliers. Zon was perfect aanwezig niet te warm. In een zijstraatje ook weer bij de Spanjaard gegeten Lekker tapas.

Waren om 13:00 in de stad en 21:30 weer bij moeders om de kleine man om te halen. Tja....ouwe l*l aan het worden we houden het niet meer zo lang uit.  :hmmm:

larzie

#1009
Klinkt als een geslaagde dag! Ben benieuwd naar het verslagje.
Ik heb komende vrijdag een feestje in A'dam op een rondvaartboot. Kameraad en 3 dames hebben dat geregeld.  :pompom:
Zal dan eerst naar Rotjeknor rijden met de auto, vervolgens met een andere kameraad met ov naar Utreg, van Utreg naar Mokum Zuid, met de boot beetje over kanalen toeren onder het genot van veel alcoholische versnaperingen en dan waarschijnlijk mochten we niet te veel last hebben van zeebenen  :angel:, nog even op stap in Utreg! Volgende dag weer met ov naar Rotjeknor en dan hopelijk nog wat energie over om weer naar het hoge noorden te rijden.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

mbt het trillen van de oppo..

het kan de cd zijn die in onbalans is :
probeer hem anders eens te kopiëren
probeer hem in een ander dvd loopwerp

bitumen (antidreunplaat) kan ook wonderen doen.

Raymond187

Verslagje meetje & greetje mit Ralph *Ik weet niet alles meer. Ik was zaterdag flinks lam en een handvol hersencellen kapot gedronken  :angel: *

We hadden al een aantal keer wat willen afspreken, maar de vorige 2 maanden waren erg druk thuis. Dus eindelijk hadden we een datum geprikt. vrijdag 2 augustus.

Donderdagavond de Oppo in gepakt, CDs gepakt en de center los gekoppeld.

Ralph was die dag vrij en ik moest gewoon werken, maar het is lekker rustig op het werk dus ging in de ochtend thuis werken en om 12:00 richting het zuiden rijden. In de ochtend de auto in geladen met de center op de achterbank en vast in de gordel......maar moest eerst nog ffkes langs de gall&gall paar biertjes meenemen. Lekkere witbiertjes. Daarna gas erop en naar het zuiden.....Uhhhhh in de ankers ff wachten ik had nog niks gegeten dus ff langs de mac 2 kip wraps en flesje water gehaald.

NU dan gas erop en naar het zuiden :D

De electronische vrouw vertelde me de weg wel ~45 min rijden prima te doen climate control aan op 25gr.

Kwam om 13:05 aangereden. Ff aanbellen ff groeten en Ralph kam helpen met de auto uitladen. Daarna auto ff op de parkeerplaats gezet. De biertjes gingen de vriezer in deze horen koud te zijn. Duits Weisbier gehaald hhmmmmmm.

Zo eerst ff kennis maken in de tuin koud glaasje water erbij. Phoe..... was erg warmmmm... HOE warm? heull heulll heullll warm (jochem meier).

Zo nu waarvoor we komen en dan is HT en stereo. Eerste wat me opviel zijn toch de S10 flinke mofo's zijn dat zeg had ik niet verwacht. Ze ogen waarschijnlijk groter dan de D700, omdat ze vierkant zijn. Even rond gekeken en de HT kamer zag er erg mooi en netjes uit. Petje af Ralph  :thumbs-up:

Even de center aansluiten. Ralph zijn DB meter erbij om de center goed af te stellen. Moest 4 DB bij.

Ralph liet me REW even zien en 2 metingen gedaan. Ja die dips..... Leuk project voor Ralph om die van de winter te fixen  :ph34r:

Paar fragmenten films kieken.

Transformers 3, master en commander, THX intro, TRON  :wub: , Monsters inc.

Scene op de snelweg. Gebeurd erg veel vooral van links naar rechts en naar achteren. Dus een mooie test om de verschillende kanalen te horen.

Frontstage (fronts+center) - Klinkt vol en dynamische r dan ik gewent ben thuis. Wat me vooral opviel is dat de center beter integreert dan ik had verwacht. Het klinkt vrij homogeen het verschil was in mijn oren vrij klein. Misschien zou de center aan de voorkant iets hoger geplaatst moeten worden om het geluidsveld net zo hoog te krijgen als  de fronts die zijn namelijk vrij hoog.

rears - Deze staan om de juiste hoogte. Vrij ingedraaid naar de luister plek. Ik ben erg benieuwd hoe de bubble wordt als deze iets meer naar binnen worden gedraaid dus naar elkaar toe. Ik hoor duidelijk of het LA of RA gebeurd en minder om je heen. Klinkt iets te direct.

Subs - Ja die SVS+ is een beste kerel en de BK LA is ook niet onzichtbaar. Op de sweetspot was het laag aanwezig, maar qua druk en LFE viel het me wat tegen, omdat er 2 subs stonden. Ja zegt Ralph dat is de dip ga maar wat opzij zitten. Dus ik 50CM opzij en dacht ahhhh dit is een stuk beter  :headbanging: en elke CM die ik meer naar het midden ging zitten viel het LFE steeds meer weg. Het viel me meteen op bij de scene met de motors in TRON. Deze scene is een favo scene van mij thuis dus ik weet wanneer ik iets hoor thuis. Nou in het begin heb je de eerste motor waarbij de vent springt motor klapt uit en dan hoor je de muziek en als hij neerkomt hoor ik thuis een beste klap. Op de sweetspot bij Ralph kon ik dit niet waarnemen. Scene van Monsters inc. dat de kleine meid gaat lachen. Ik zat rechts op de bank en dan is LFE heerlijk aanwezig  :wub:

Scherm - Tja... ik jaloers op een 240CM breed scherm  :wub: :inlove: De kamer is lekker donker. Zo hoor je film te kijken.

Oppo aangesloten om SACD te kunnen afspelen.

SACD Pink floyd DSOTM, Roger waters amused to deat, SACD Miles Davis, rodrigo & y gabriella live in Tokyo  , marillion (live in cadogan hall)


Mid en hoog was helemaal prima. Lekkere Tannoy sound gewoon rustig en geen aanwezig hoog. En met PF en Roger Waters mooi dynamisch en ruimtelijk. En ondanks dat dit de S10 zijn dus stuk groter dan ik thuis heb en beter klinken hoor je gewoon de Tannoy sound en deze blijf ik zelfs na al die jaren nog erg mooi klinken.
Laag was bij sommige nr's voor mij te aanwezig ik zat ~30CM naast de sweetspot.  De S10 geven gewoon vrij veel laag. Sowieso meer dan ik gewent ben thuis dus dat valt dan op ( Ik draai thuis de gain van de sub ook 25% terug).

Halverwege is Denoontje ook aangeschoven die heeft zijn vrouw meegenomen. Zijn vrouw ging bommetjes maken in het zwembad van Ralph :D  Denoontje heeft ook een heerlijke fles La chouffe meegenomen en wat zoutjes. En als je La chouffe mee neemt kan je bij mij niks meer fout doen :D

Het was ook erg leuk om kennis te maken met Denoontje en Ralph zette een DVD op van Rodrigo en Y Gabriela live @ Japan. Dit duo kende ik nog niet, maar daar komt snel verandering in WOW erg gaaf si si muchos gaaf. Daarna Marrilion opgezet. De muziek vind ik mooi, maar moet ff wennen aan de zanger hoor een aparte en als ik zo ze bakkes zie 1 lijn teveel genomen in ze leven _____//  maar goed de muziek waar het om gaat was goed.
   
Master en commander is natuurlijk gaaf om te horen als je ze hoort rennen boven deks. De fronts zijn aardig hoog en als je zit komen ze boven oor hoogte uit als je maar 1.74 bent :D dus dan klinkt helemaal alsof ze boven je lopen.

Verdict:

Gezelligheid en gastvrijheid 10+
Tannoy (Dual concentric) sound altijd een +
LFE dips daar moet aan geknutselt worden. Kan zoveel beter.
Rears draai ze iets in naar elkaar toe. Ben erg benieuwd hoe het dan klinkt. De surround bubble kan ook ruimer klinken.

Jammer dat ik op tijd naar huis moest had graag nog een film willen kijken.

Bedankt Ralph volgende x bij mij thuis en minder zomers.

Raymond187

Quote from: larzie on August  4, 2013, 20:08:30

Ik heb komende vrijdag een feestje in A'dam op een rondvaartboot. Kameraad en 3 dames hebben dat geregeld.  :pompom:
Zal dan eerst naar Rotjeknor rijden met de auto, vervolgens met een andere kameraad met ov naar Utreg, van Utreg naar Mokum Zuid, met de boot beetje over kanalen toeren onder het genot van veel alcoholische versnaperingen en dan waarschijnlijk mochten we niet te veel last hebben van zeebenen  :angel:, nog even op stap in Utreg! Volgende dag weer met ov naar Rotjeknor en dan hopelijk nog wat energie over om weer naar het hoge noorden te rijden.  :D
KLinkt ook als een druk dagje. Goed slapen dag ervoor en eten tussen al het alcohol vrije bier :P

Quote from: denoontje on August  4, 2013, 20:38:00
mbt het trillen van de oppo..

het kan de cd zijn die in onbalans is :
probeer hem anders eens te kopiëren
probeer hem in een ander dvd loopwerp

bitumen (antidreunplaat) kan ook wonderen doen.
Als het onbelans is in de CD zou het dan niet elke x zo moeten zijn? Copieren is wel een idee idd. Ik heb alleen geen software meer om hard copies te maken.

RalphH

#1013
Schaamteloze copy uit mijn eigen topic ;D ;D

Quote from: Raymond187 on August  5, 2013, 10:33:06
Verslagje meetje & greetje mit Ralph *Ik weet niet alles meer. Ik was zaterdag flinks lam en een handvol hersencellen kapot gedronken  :angel: *

Gheghe, je voorspellende gave is bewonderenswaardig ;D

Quote
ik had nog niks gegeten dus ff langs de mac 2 kip wraps en flesje water gehaald.

Gemiste kans, worstelbroodjes en vette bollen lagen koud. Mgoe, zoals gezegd, komt wel een keer goed.

Quote
De biertjes gingen de vriezer in deze horen koud te zijn. Duits Weisbier gehaald hhmmmmmm.

Jongens, die waren lekkel!

Quote
Eerste wat me opviel zijn toch de S10 flinke mofo's zijn dat zeg had ik niet verwacht. Ze ogen waarschijnlijk groter dan de D700, omdat ze vierkant zijn. Even rond gekeken en de HT kamer zag er erg mooi en netjes uit. Petje af Ralph  :thumbs-up:

Yep, huge kun je wel zeggen. Ik ben er eerlijk waar nu pas een beetje aan gewend.
Dank voor het compliment, kan er zelf ook nog steeds van genieten als ik zo naar de ruimte kijk.

Quote
Even de center aansluiten. Ralph zijn DB meter erbij om de center goed af te stellen. Moest 4 DB bij.

Ja, dat viel niet tegen, exact gelijk met mijn fronts.
Goed dat je t zegt trouwens, moet m nog ff terugschroeven, woensdagavond GI JOE!!!!! met de buurmannen. :headbanging:

Quote
Ralph liet me REW even zien en 2 metingen gedaan. Ja die dips..... Leuk project voor Ralph om die van de winter te fixen  :ph34r:

Ohw yeah! In te weergave met subs inderdaad een redelijke bij 70Hz plus de knaller na 80ofzo. Met fronts is het een complete nul tussen 28 en 55 ofzo.

Quote
Misschien zou de center aan de voorkant iets hoger geplaatst moeten worden om het geluidsveld net zo hoog te krijgen als  de fronts die zijn namelijk vrij hoog.

Hij stond initieel een stuk schuiner nog, maar dat was niet veel beter en als je rechtop en iets naar voren gaat zitten, klopt het plaatje wel, zou dus haast suggereren dat de center in een kleinere hoek zou moeten (?).

Quote
rears - Deze staan om de juiste hoogte. Vrij ingedraaid naar de luister plek. Ik ben erg benieuwd hoe de bubble wordt als deze iets meer naar binnen worden gedraaid dus naar elkaar toe. Ik hoor duidelijk of het LA of RA gebeurd en minder om je heen. Klinkt iets te direct.

Hmja, vond m in het midden wel ok, maar zal er eens mee gaan spelen. Wellicht wordt het dan ook op de andere plekken en misschien in het midden nog wat beter

Quote
Subs - Ja die SVS+ is een beste kerel en de BK LA is ook niet onzichtbaar. Op de sweetspot was het laag aanwezig, maar qua druk en LFE viel het me wat tegen, omdat er 2 subs stonden. Ja zegt Ralph dat is de dip ga maar wat opzij zitten. Dus ik 50CM opzij en dacht ahhhh dit is een stuk beter  :headbanging: en elke CM die ik meer naar het midden ging zitten viel het LFE steeds meer weg.

Yup cm's maken verschil. Zaterdag bij Thuur 4 beste basstraps mogen aanschouwen. Nondeju wat een klappers. Als ze nou niet toegelaten worden in de woonkamer aldaar....... ;D

Quote
SACD Pink floyd DSOTM, Roger waters amused to deat, SACD Miles Davis, rodrigo & y gabriella live in Tokyo  , marillion (live in cadogan hall)

Nicenice, files incoming ;)

Quote
Laag was bij sommige nr's voor mij te aanwezig ik zat ~30CM naast de sweetspot.  De S10 geven gewoon vrij veel laag. Sowieso meer dan ik gewent ben thuis dus dat valt dan op ( Ik draai thuis de gain van de sub ook 25% terug).

EQ, EQ en...een Anthem kopen ;D ;D

Quote
Halverwege is Denoontje ook aangeschoven die heeft zijn vrouw meegenomen. Zijn vrouw ging bommetjes maken in het zwembad van Ralph :D  Denoontje heeft ook een heerlijke fles La chouffe meegenomen en wat zoutjes. En als je La chouffe mee neemt kan je bij mij niks meer fout doen :D

Kaboutertjeeeeeees!! :clapping: :clapping: :clapping:

Quote
maar moet ff wennen aan de zanger hoor een aparte en als ik zo ze bakkes zie 1 lijn teveel genomen in ze leven

Betwijfel ik, taai leven links en rechts geloof ik. Maar ik kan me vergissen :smile:

Quote
Master en commander is natuurlijk gaaf om te horen als je ze hoort rennen boven deks. De fronts zijn aardig hoog en als je zit komen ze boven oor hoogte uit als je maar 1.74 bent :D dus dan klinkt helemaal alsof ze boven je lopen.

Dat gestoemp boven je blijft vet, rest van de film...matig.

Quote
Verdict:

Gezelligheid en gastvrijheid 10+
Tannoy (Dual concentric) sound altijd een +
LFE dips daar moet aan geknutselt worden. Kan zoveel beter.
Rears draai ze iets in naar elkaar toe. Ben erg benieuwd hoe het dan klinkt. De surround bubble kan ook ruimer klinken.

Jammer dat ik op tijd naar huis moest had graag nog een film willen kijken.

Bedankt Ralph volgende x bij mij thuis en minder zomers.

w00t!!! ;D

Filmpje nog was leuk geweest, maar dan was het een latertje geworden.


Super geslaagd dagje joh, heb r weer een gezellige gozert in de bekendenkring bij, nu al zin in de return!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Wat valt het altijd op als iemand even niet op het forum is.... Raymond waar hang je uit?  :D

Leuk verslag trouwens :D

RalphH

HTForum sabbatical, goed tegen de upgrade koorts ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

 :headbanging:

I,m back :D

Zat 3 weken in zuid Frankrijk  :inlove:

En gisteravond terug gereden.

Vandaag is mijn kleine grote trots 1 jaar geworden  :pompom:

Nu ff een paar Dl aan gezet. Zijn een aantal fijne BD25's uit  :popcorn:


Maar nu weer het huis verder schoonmaken en de miljoen wasjes draaien  :-X

Deleted member

Heej.. da's toevallig! Vandaag is mijn kleine 10 geworden! Precies dezelfde dag!  :pompom:

Feli Ray! En welkom terug!
Stereo-fan for life!

RubenV.

Gefeliciteerd met de kids heren! Raymond, hoe was je vakantie? Leven als god in Frankrijk?  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RalphH

Welkom terug ook en gefeliciteerd!!!

Vakantie was goed neem ik aan?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Raymond187

Bedankt heren.

Vakantie was weer top.

Technative ook nog gefeli met je zoon.

Deleted member

Tenks! Mannetje is weer verwend. die van jou ook?
Stereo-fan for life!

Raymond187

Verwennen is toch mooi als het kan :)

hier ook weer teveel verwent, maar dat mag op ze 1ste verjaardag. Glijbaan en zandbak voor in de tuin. en zo'n ducati motor met zijwieltjes :D en andere speelgoed van de Fam en vrienden.

zandbak moet ik nog in elkaar zetten. Hebben een hardhouten genomen.  :thumbs-up:

Taartje voor me kleine eindbaas  O0

Atmoz


Mooi man goed bezig!!

Gefeliciteerd met de kleine O0 O0

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5