Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Soundcare.... dat ligt eraan hoe lang je nog met je luidsprekers wilt doen. ;)

Raymond187

Liefst morgen inruilen voor de 206  O0

Mjahh bruiloft de in Thailand... Daar heb je rondom de 208 voor. Dus zal wat langer gaan duren :(

bmateijsen

Trouwen is belangrijker....... toch ? ;D Maar welke versie soundcare heb je nodig? M6/ M8? Zou wel fijn zijn als je ze straks opnieuw kan gebruiken.
Overigens hebben wij ze ook in het assortiment zitten ;)

Raymond187

Ik heb al thuis gezegd dat we ook een jaar kunnen wachten met trouwen, zodat ik nieuwe speakers kon kopen. En dat is geen geintje :D

Die vraag was niet al te best over gekomen  :shaun:


Raymond187

hehehe ...ach kon het proberen :P


Atmoz

Quote from: Raymond187 on June 23, 2013, 11:44:01
Ik heb al thuis gezegd dat we ook een jaar kunnen wachten met trouwen, zodat ik nieuwe speakers kon kopen. En dat is geen geintje :D

Haha topper 8)
Vind ik wel cool zulke dingen :pompom:
Zou graag hebben willen meekijken tijdens dat "gesprek" :angel:

Quote
Die vraag was niet al te best over gekomen  :shaun:

:baaa: ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

2 sets Soundcare spikes bestelt bij bb&g.

Atmoz

Haha, gaat snel bij jou...
:)
Maareh, goed bezig dus!!

Greetz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

 Ging het speaker upgraden maar zo snel  O0


MVG

Quote from: Raymond187 on June 24, 2013, 14:15:56
Ging het speaker upgraden maar zo snel  O0

:clapping:  ik heb hier precies hetzelfde geintje uitgehaald! En toevallig ook om eventueel rondom revel speakers + anthem aan te schaffen.  :D Ik heb destijds zelfs Garmtz per pm gecontacteerd om beamer te laten calibreren + luisteren naar revel set up. Die afspraak is er nog niet van gekomen, enerzijds omdat de beamerlamp achteruit gaat, anderszijds omdat ik voor mijn hoofdrust nog niet naar de revels wil gaan luisteren en de spaarpot dus ook bestemming trouwerij buitenland kent  ;D

Raymond187

hehehe :D

Iig props voor jou dat je Revel ook wil hebben  :worship:

Snap niet dat Revel zo "onbekend" is op dit forum.

Welke wil jij hebben F206 of 208?

MVG

#862
Het liefst de f serie inderdaad, ivm budget zat ik echter te kijken naar de m concerta  serie( komen bij mij toch in een Batcave, dus als ze goed klinken...) maar heb de 206 gehoord en dat vond ik geweldig!

Maar de twijfel is er om gewoon door te bijten voor een flinke tijd en te sparen voor de f serie, gezien in kleine ruimte zou ik denk ik kiezen voor de kleinste (m105?) met de bipolen als surround en de bijpassende center en stands. Een complete set met stands etc kost best een pak geld. Althans daar moet ik flink voor sparen laat ik het zo zeggen.

Raymond187

ahhh de M concerta die ken ik niet. Ik ken alleen de F serie en de studio's.

Als hele set is zeker wel het mooiste en zeker voor je HT homegene sound. Monitoren zouden ook prima kunnen in een niet al te grote ruimte. Je sub vult ze toch aan .. iig het laag B)

Sparen...... wat is dat? hahaha :D

Ik ben nooit een goeie spaarder geweest  :angel: op me geld gaan zitten vind ik zonde.  Mjahh nu wil ik andere speakers kopen en dan moet ik wel sparen  :D

Bjorn raad me de 2 sets van F206 en de C208, omdat ik niet zo'n grote huiskamer heb.

Ach heb geen haast in de zin van ik kan nu geen films kijken. Alleen mis ik wat en met films heb ik daar weinig last van, maar in stereo........ :-X

Ga tegen de tijd wel lekker uitgebreid luistersessies houden.

MVG

Quote from: Raymond187 on June 24, 2013, 15:31:13
ahhh de M concerta die ken ik niet. Ik ken alleen de F serie en de studio's.

Als hele set is zeker wel het mooiste en zeker voor je HT homegene sound. Monitoren zouden ook prima kunnen in een niet al te grote ruimte. Je sub vult ze toch aan .. iig het laag B)

Sparen...... wat is dat? hahaha :D

Ik ben nooit een goeie spaarder geweest  :angel: op me geld gaan zitten vind ik zonde.  Mjahh nu wil ik andere speakers kopen en dan moet ik wel sparen  :D

Bjorn raad me de 2 sets van F206 en de C208, omdat ik niet zo'n grote huiskamer heb.

Ach heb geen haast in de zin van ik kan nu geen films kijken. Alleen mis ik wat en met films heb ik daar weinig last van, maar in stereo........ :-X

Ga tegen de tijd wel lekker uitgebreid luistersessies houden.

Haha we zitten zo te lezen in een identieke situatie  ;) ;D Sparen wat dat is.... :unsure: :angel:  Ook ik zit nooit zo op mijn geld inderdaad. Maar nu inderdaad wel moeten sparen, en het is nooit een slecht idee om wat achter de hand te hebben.

De concerta serie is zeg maar de instapserie van Revel. Qua design is deze serie erg kaal, bijlange niet zo mooi als de Performa serie. Het geld is duidelijk gaan zitten in de gebruikte units zeg maar. Maar puur budget technisch gezien wel erg aantrekkelijk (complete set + stands is net een beetje duurder dan 2 maal een f206) Daarnaast komt het bij mij in een batcave dus het uiterlijk zie je niets van terug. Volgens Garmtz was de concerta m12 boekenplanker icm de center en surrounds uit deze serie voor mijn ruimte erg geschikt! Vooral de center en surrounds hiervan schijnen erg goede speakers te zijn. Zo op het oog is de center uit deze 'goedkope' serie wat krachtiger dan de center uit die bij de m105 past. Maar uiterlijk zegt natuurlijk niets en ik heb geen van beide gehoord. De monitoren zullen bij mij meer dan prima voldoen (ruimte is 2.85 breed bij 3.70 lang)

Ik kwam bij Revel terecht omdat ik gewoon aan het zoeken was naar mooie bipolen, daar dit in mijn ruimte schijnbaar het best zou kunnen werken. Enkele weken later hoorde ik de f206 op een beurs, en man ik was meteen verkocht!  :headbanging: Ik dacht meteen Revel moet er komen! Maar goed, net zoals jij eerst maar eens trouwen, en hopen dat er wat overblijft uit de spaarpot. Het enige wat me nu knaagt is dat ik misschien beter dan niet nog langer kan wachten en voor de performa serie te gaan. Maar daar zullen de mannen van BB&G me tegen die tijd wel in kunnen adviseren. Maar zover is het nog lang niet. Ook ik heb geen haast en kan gewoon film kijken op een voor mij leuk niveau, en muziek luister ik in de woonkamer waar ik gelukkig geen laag tekort kom.

Maar kun je in stereo je sub niet mee laten doen dan? Of vind je je svs daarvoor niet zo geschikt? En komen je huidige speakers dan echt zoveel tekort in het laag? Lijken me toch geen kleine jongens?


Madhouse

Mooie openingspost, je schrijft een heel herkenbaar verhaal :D

Je hebt een mooie set zo opgebouwd door de jaren heen hoor.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raymond187

Quote from: Madhouse on June 24, 2013, 17:33:49
Mooie openingspost, je schrijft een heel herkenbaar verhaal :D

Je hebt een mooie set zo opgebouwd door de jaren heen hoor.
Bedankt. Openingspost is best chaotisch geschreven hehehe, maar vind het wel geinig zo. Niet zo statisch en zakelijk.

QuoteMaar kun je in stereo je sub niet mee laten doen dan? Of vind je je svs daarvoor niet zo geschikt?
Ja hoor de sub kan prima meedoen. Kan met ARC ook 2 profielen configureren, maar ik luister het liefst stereo zonder sub tenzij het een goeie stereo sub is. En ik vind de SVS absoluut geen stereo sub. Als ik hem mee laat spelen dan heel zachtjes gain op 25%.

QuoteEn komen je huidige speakers dan echt zoveel tekort in het laag? Lijken me toch geen kleine jongens?
Ze hebben best laag voor de 6" driver. Zie meeting.

Maar echt mooi laag vind ik het niet. Ik vind het gewoontjes. In principe voor een speaker voor maar 2000 gulden p/st en 15 jaar oud prima :)

Quoteaha we zitten zo te lezen in een identieke situatie    Sparen wat dat is....    Ook ik zit nooit zo op mijn geld inderdaad. Maar nu inderdaad wel moeten sparen, en het is nooit een slecht idee om wat achter de hand te hebben.
hehehee  :sigh: klopt geld achter de hand heb ik altijd wel. Als de droger ofzo stuk gaat auto reparatie, maar echt 30K sparen vind ik zonde. Tenzij je het gaat investeren.

QuoteDe concerta serie is zeg maar de instapserie van Revel. Qua design is deze serie erg kaal, bijlange niet zo mooi als de Performa serie. Het geld is duidelijk gaan zitten in de gebruikte units zeg maar. Maar puur budget technisch gezien wel erg aantrekkelijk (complete set + stands is net een beetje duurder dan 2 maal een f206) Daarnaast komt het bij mij in een batcave dus het uiterlijk zie je niets van terug. Volgens Garmtz was de concerta m12 boekenplanker icm de center en surrounds uit deze serie voor mijn ruimte erg geschikt! Vooral de center en surrounds hiervan schijnen erg goede speakers te zijn. Zo op het oog is de center uit deze 'goedkope' serie wat krachtiger dan de center uit die bij de m105 past. Maar uiterlijk zegt natuurlijk niets en ik heb geen van beide gehoord. De monitoren zullen bij mij meer dan prima voldoen (ruimte is 2.85 breed bij 3.70 lang)
Batcave is sowieso +99999 :D En als het idd geen ruimte is van 60M2 dan moet je gewoon je speakers daarop uitkiezen. En zo'n Concerta set rondom met je sub erbij gaat beter klinken dan gemm. huishouden. En 3500euro is niet niks. Ik verdien dat niet netto p/m.

QuoteMaar goed, net zoals jij eerst maar eens trouwen, en hopen dat er wat overblijft uit de spaarpot
Yup first things first  :pompom:

Ik zet bij het bruiloft feest een maat van me bij de deur dat is een grote negert die geloof ik 3 bij 2 is :D Nobody leaves with a tip....a tip for Ray's HT shizzle  :headbanging: hehehe
En bij de WC is het €2.5 per zeikstraal  O0

En volgende maand verkoop ik me motor dat ~ 1/3 is van de set waarde. Dus schiet het op :P

Atmoz

Quote from: Raymond187 on June 24, 2013, 21:58:38
Ik zet bij het bruiloft feest een maat van me bij de deur dat is een grote negert die geloof ik 3 bij 2 is :D Nobody leaves with a tip....a tip for Ray's HT shizzle  :headbanging: hehehe

Dat klinkt alsof ik in België opstap ga ;D

Quote
En bij de WC is het €2.5 per zeikstraal  O0

En dit klinkt weer alsof in in Nederland opstap ga ::)

Echt zo typisch :baaa:


...over opstap gaan gesproken: had je afgelopen zaterdag (Defqon.1) niet zoiets van "toch stiekem wel heel vet, dit dat...kriebels..."
Zeker als je de aftermovie bekijkt: https://www.youtube.com/watch?v=WDKgjppNsn4
OMG :worship: :pompom:

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MVG

Quote from: Atmoz on June 25, 2013, 12:02:18
Dat klinkt alsof ik in België opstap ga ;D

En dit klinkt weer alsof in in Nederland opstap ga ::)

Echt zo typisch :baaa:


...over opstap gaan gesproken: had je afgelopen zaterdag (Defqon.1) niet zoiets van "toch stiekem wel heel vet, dit dat...kriebels..."
Zeker als je de aftermovie bekijkt: https://www.youtube.com/watch?v=WDKgjppNsn4
OMG :worship: :pompom:

Greetz,

Atmoz

+1!  :clapping:

Dat over defqon...ja het kriebelde ja, vrienden waren er wel....En ik sinds 2010 niet meer bij geweest... Sowieso laatste jaren niet echt meer dus de twijfel is er om weer eens een 'festivalletje' te doen :headbanging:

Atmoz

Quote from: MVG on June 25, 2013, 12:09:32
+1!  :clapping:

Dat over defqon...ja het kriebelde ja, vrienden waren er wel....En ik sinds 2010 niet meer bij geweest... Sowieso laatste jaren niet echt meer dus de twijfel is er om weer eens een 'festivalletje' te doen :headbanging:

Ja heerlijk he 8)
Ik heb gelukkig wel de tickets voor Decibel in the pocket :pompom: :pompom:
(al sinds het bestaan IEDER jaar naartoe geweest) :wub:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Ziet er wel knetter gaaf uit  zo.

Ik ben alleen bij de eerst 5 defqon's geweest. Zaterdag is awakenings fest. Was ik vergeten en nu heb ik andere plannen gemaakt  :-X

Decibel ook erg gaaf Back2school area  :pompom:

MVG

 :pompom:
Quote from: Atmoz on June 25, 2013, 12:33:09
Ja heerlijk he 8)
Ik heb gelukkig wel de tickets voor Decibel in the pocket :pompom: :pompom:
(al sinds het bestaan IEDER jaar naartoe geweest) :wub:

Daar ben ik nog nooit geweest  :blush: Ik was altijd meer van de Q-dance feestjes (beetje fanboy zeg maar) , alleen worden die wel heel erg commercieel de laatste jaren, misschien ook wel een reden dat ik niet meer ga eigenlijk  :-X

Quote from: Raymond187 on June 25, 2013, 12:35:00
Ziet er wel knetter gaaf uit  zo.

Ik ben alleen bij de eerst 5 defqon's geweest. Zaterdag is awakenings fest. Was ik vergeten en nu heb ik andere plannen gemaakt  :-X

Decibel ook erg gaaf Back2school area  :pompom:

Me 2! Alleen de eerste niet geweest, toen was ik nog te jong  ;) Daarna alle keren tot en met 2010. Mijn laatste keer dat ik écht goed gefeest heb was in de arena bij 10 years of q dance. Wel leuk dat jullie ook liefhebbers zijn! Mocht ik een keer ergens heen gaan zal ik zeker even roepen, wie weet is een van jullie er dan ook, kunnen we een M&G houden   :headbanging: :D :headbanging:


WickedGame

Quote from: Raymond187 on June 25, 2013, 12:35:00
Ziet er wel knetter gaaf uit  zo.

Ik ben alleen bij de eerst 5 defqon's geweest. Zaterdag is awakenings fest. Was ik vergeten en nu heb ik andere plannen gemaakt  :-X

Decibel ook erg gaaf Back2school area  :pompom:

Awakenings is steeds sneller uitverkocht, het is dat ik dit weekend niet kon en de groep niet naar Awakenings wilde maar dit jaar naar Vollt. Heb uberhaupt dit jaar een redelijk rustig festival jaar. Met alleen Ultrasonic en Electronic Family als aankomende feestjes.

Meestal kick ik het seizoen altijd af met Emporium, maar zelfs dat dit jaar niet gedaan... :(

Raymond187

Quote from: MVG on June 25, 2013, 12:43:14
:pompom:
Daar ben ik nog nooit geweest  :blush: Ik was altijd meer van de Q-dance feestjes (beetje fanboy zeg maar) , alleen worden die wel heel erg commercieel de laatste jaren, misschien ook wel een reden dat ik niet meer ga eigenlijk  :-X

Me 2! Alleen de eerste niet geweest, toen was ik nog te jong  ;) Daarna alle keren tot en met 2010. Mijn laatste keer dat ik écht goed gefeest heb was in de arena bij 10 years of q dance. Wel leuk dat jullie ook liefhebbers zijn! Mocht ik een keer ergens heen gaan zal ik zeker even roepen, wie weet is een van jullie er dan ook, kunnen we een M&G houden   :headbanging: :D :headbanging:
Klinkt goed :)
Atmoz spreek ik al enkele jaren, maar helaas nog niet ontmoet.....NIet zo gek als hij ~ 5 lichtjaren verderop woont :D

Eerste paar Defqon's waren uber gaaf. Altijd zeer goed vermaakt. Dominator ook altijd goed vermaakt. Awake fest  :worship: baal echt dat ik dit weekend niet kan :(
Me collega uit zuid africa is er en heb hem aangeraden om daar heen te gaan. Kaartjes zat te koop voor de deur.

Quote from: WickedGame on June 25, 2013, 12:46:31
Awakenings is steeds sneller uitverkocht, het is dat ik dit weekend niet kon en de groep niet naar Awakenings wilde maar dit jaar naar Vollt. Heb uberhaupt dit jaar een redelijk rustig festival jaar. Met alleen Ultrasonic en Electronic Family als aankomende feestjes.

Meestal kick ik het seizoen altijd af met Emporium, maar zelfs dat dit jaar niet gedaan... :(
Klopt eerst kon je nog een paar weken van te voren een kaartje kopen dat is nu wel voorbij :|

Raymond187

btw echt top service waar ik de module voor me NAS heb gekocht.

Ik had dus de verkeerde module gekocht *facepalm* f mail wisseling gehad met de webwinkel steeds reactie binnen 1 uur. Aangegeven dat ik de verkeerde had. DDR2 heb ik nodig en die zijn een tientje duurder. Geld overgemaakt gisteren envelop op de bus en krijg nu al een mailtje dat de andere module onderweg is  :worship: