Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

hehehe

me maatjes gaan nu al los. Vrijgezellen feest wordt vast helemaal LIJP :D

Wordt een lang weekendje Berlijn, Barca of misschien London.

:pompom:

Daarna 1 week hoofdpijn ...gniffel  O0

Raymond187

Zo net 3 * 3TB WD REDs hardeschijven gekocht. morgen in huis. Dan in RAID5.

Die 1.5TB schijven zijn te krap en heb geen zin om steeds data va nde HDDs af te halen. De 4e schijf koop ik later wel. 3 van die schijven is toch al 380 euro.


Loondijke

Verstandige aanschaf! Kost een paar centen maar dan heb je ook gewoon topschijven. Mijn broer heeft ze ook al een hele tijd draaien en nog geen problemen gehad in een 24/7 NAS.

Veel plezier ermee!
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

high-q

Quote from: Raymond187 on June 19, 2013, 16:22:30
Zo net 3 * 3TB WD REDs hardeschijven gekocht. morgen in huis. Dan in RAID5.

Die 1.5TB schijven zijn te krap en heb geen zin om steeds data va nde HDDs af te halen. De 4e schijf koop ik later wel. 3 van die schijven is toch al 380 euro.

Netjes!! :headbanging:

Staat voor mij ook nog in de planning voor later. Ik doe het nu met een mix aan hdd's van
verschillende merken en met verschillende capaciteit. Totaal ongeveer 12TB.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Thanks.

Ik heb/had 4 * 1.5TB in JBOD. in de NAS...nahh daar heb ik die QNAP 459 pro niet voor gekocht.

9 TB hou ik ~4.5TB aan over in RAID5??

QuoteStaat voor mij ook nog in de planning voor later. Ik doe het nu met een mix aan hdd's van
verschillende merken en met verschillende capaciteit. Totaal ongeveer 12TB.
in RAID?

high-q

Geen RAID en als ik dat toch zou dan, dan wordt het RAID 0 ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

RAID 0 is prima voor films. RAID 5 wil ik gebruiken om de foto's en films op te zetten. Onsite is nooit een ideale backup natuurlijk, maar stuk beter dan op je PC op een single HDD.

Gisteren ff HDD uit de NAS gehaald en even de NAS open gemaakt. De 459 pro heeft 1 GB RAM. En volgens QNAP is deze niet uitbreidbaar  :nopompom: Ik denk toch ff onder de kap kijken. Kan niet kan ik niet zomaar accepteren :P Er zit idd maar 1 geheugen bank in met uiteraard 1GB module. hhmm Vreemd genoeg kon ik de module er zo uit halen. Vaak zit het dan vast gelijmd. Ik ga vanavond ff me laptop ontleden ...Ja heb een Dell 6410 en daar zit het onder het toetsenbord voorheen 2 schroefkes onderop en klaar. Ach...5 min. langer bezig. Is het proberen waard. Dus zou de NAS tot max 2 GB kunnen upgraden. SODIMM kost 2 tientjes.

Geen idee of er ook QNAP eigenaren zijn die dit lezen. Ik was van de week wat aan het downloaden ( ja de boef dat ik ben  :angel: ) en tegelijkertijd aan het streamen DTS-HD. Ik had de HDDs dus in JBOD en heb nog ene oude router dus 100MB.
DL en streamen ging prima, maar toen de NAS begon met uitpakken stotterde het beeld.

Ik weet dat de QNAP ts-459 pro qua HW makkelijk moeten kunnen DL, streamen en uitpakken tegelijk.

Wat zou de bottleneck kunnen zijn?

De HDD die erin zaten waren WD green 5400 rpm in JBOD. Uiteraard in RAID 5 kunnen er meerdere handelingen tegelijkertijd gedaan worden. Ik denk zelf dat dit de bottleneck was.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on June 20, 2013, 08:25:43
RAID 0 is prima voor films. RAID 5 wil ik gebruiken om de foto's en films op te zetten. Onsite is nooit een ideale backup natuurlijk, maar stuk beter dan op je PC op een single HDD.

Gisteren ff HDD uit de NAS gehaald en even de NAS open gemaakt. De 459 pro heeft 1 GB RAM. En volgens QNAP is deze niet uitbreidbaar  :nopompom: Ik denk toch ff onder de kap kijken. Kan niet kan ik niet zomaar accepteren :P Er zit idd maar 1 geheugen bank in met uiteraard 1GB module. hhmm Vreemd genoeg kon ik de module er zo uit halen. Vaak zit het dan vast gelijmd. Ik ga vanavond ff me laptop ontleden ...Ja heb een Dell 6410 en daar zit het onder het toetsenbord voorheen 2 schroefkes onderop en klaar. Ach...5 min. langer bezig. Is het proberen waard. Dus zou de NAS tot max 2 GB kunnen upgraden. SODIMM kost 2 tientjes.

Geen idee of er ook QNAP eigenaren zijn die dit lezen. Ik was van de week wat aan het downloaden ( ja de boef dat ik ben  :angel: ) en tegelijkertijd aan het streamen DTS-HD. Ik had de HDDs dus in JBOD en heb nog ene oude router dus 100MB.
DL en streamen ging prima, maar toen de NAS begon met uitpakken stotterde het beeld.

Ik weet dat de QNAP ts-459 pro qua HW makkelijk moeten kunnen DL, streamen en uitpakken tegelijk.

Wat zou de bottleneck kunnen zijn?

De HDD die erin zaten waren WD green 5400 rpm in JBOD. Uiteraard in RAID 5 kunnen er meerdere handelingen tegelijkertijd gedaan worden. Ik denk zelf dat dit de bottleneck was.

JBOD met 5400rpm is een bottleneck misschien, maar weet niet of het kan maar prioriteren van processen in de NAS. Uitpakken zou ik altijd als lowest prio hanteren, streamen en DL gaan voor. En iets tussen wat een fabrikant noemt "kan makkelijk" is ook maar met een korrel zout te nemen.

Andere bottleneck is misschien wel je mem.

Raymond187

MEM heb ik nog niet boven de 768 mb zien komen, maar ik heb op dat moment ook niet gekeken.

Zijn gebruikers ervaringen dat het makkelijk kan. DL, streamen en uitpakken. Alleen hadden die 1GB netwerk connectie en RAID5 met 4 HDDs.

Vanavond ff pielen de schijven zijn al onderweg.


Raymond187

PPfff de vorige hardeschijven staan al zeker een maand TK op MP en tweakers. Geen reacties. EN dan binnen 2 dagen zijn ze weg en kom ik zelfs te kort :D

Maar ach... andere blij en ik ook blij. Zijn prima HDDs voor in je PC.


Raymond187

Maandag worden de laatste HDDs opgehaald. Allemaal weg komt goed uit.

De 3 WD REDs HDDs zijn vandaag binnen gekomen en zitten al in de NAS om te synchroniseren. Dat duurt wel >10 uur.  Van de 3 * 3TB in RAID 5 hou ik 5.5TB over. Heb nog 1 slot over voor een 4e HDD. Nahh dan voorlopig genoeg. Anders kan ik nog via USB extra HDD toevoegen.

Morgen komt het extra geheugen binnen voor de NAS  :pompom:


high-q

Heb je al een lijstje gemaakt van materiaal waarmee je de nas wil gaan vullen?
Waarschijnlijk content met HD-audio ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Atmoz

Quote from: Raymond187 on June 20, 2013, 21:44:46
Maandag worden de laatste HDDs opgehaald. Allemaal weg komt goed uit.

De 3 WD REDs HDDs zijn vandaag binnen gekomen en zitten al in de NAS om te synchroniseren. Dat duurt wel >10 uur.  Van de 3 * 3TB in RAID 5 hou ik 5.5TB over. Heb nog 1 slot over voor een 4e HDD. Nahh dan voorlopig genoeg. Anders kan ik nog via USB extra HDD toevoegen.

Morgen komt het extra geheugen binnen voor de NAS  :pompom:

Daar kun je wel wat op kwijt :headbanging:
Fijn spul zo'n Qnap ;)

Succes met volzetten!!

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Quote from: high-q on June 21, 2013, 14:49:00
Heb je al een lijstje gemaakt van materiaal waarmee je de nas wil gaan vullen?
Waarschijnlijk content met HD-audio ;)
Dat sowieso. Ik moest alles naar me PC copieren. Paar uurtjes staat alles er weer op. Kan mooi tijdens het slapen gaan.

Belangrijkste zijn wel de foto's en filmpjes van me zoon. Dat is de reden voor RAID5 ;)

Quote from: Atmoz on June 21, 2013, 14:55:57
Daar kun je wel wat op kwijt :headbanging:
Fijn spul zo'n Qnap ;)

Succes met volzetten!!

Grtz,

Atmoz

eyy ATmozmans :D
Thanks. En klopt is een mooie NAS die had ik voor een prikkie kunnen kopen van een collega.

4 * 1.5 TB HDDs en de TS-459 pro voor 300 pleuro  :pompom:
Die HDDs heb ik nu verkocht voor 140e.

Atmoz

#839
Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 15:15:08
Belangrijkste zijn wel de foto's en filmpjes van me zoon. Dat is de reden voor RAID5 ;)

Verstandig! Dat is inderdaad belangrijke 'data' !!

Quote
eyy ATmozmans :D
Thanks. En klopt is een mooie NAS die had ik voor een prikkie kunnen kopen van een collega.

4 * 1.5 TB HDDs en de TS-459 pro voor 300 pleuro  :pompom:
Die HDDs heb ik nu verkocht voor 140e.

Haha, dat zijn dé dealtjes he ;)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Facepalm.... and again FACEPALM  :shaun:

Heb de verkeerde module besteld voor de NAS Er gaat DDR2 in en ik heb DDR3 besteld  :-X

Atmoz


Oeh, minder man!
Is het "gewoon" geheugen net zoals in PC's?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Laptop geheugen.

Ik heb me laptop al open gehad en daar zit ook DDR3 in.

STOM van me. normaal controleer ik alles, maar ging er blind van uit dat deze past  :shaun:

RalphH

Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 19:59:40
Laptop geheugen.

Ik heb me laptop al open gehad en daar zit ook DDR3 in.

STOM van me. normaal controleer ik alles, maar ging er blind van uit dat deze past  :shaun:

Da's balen zeg! Terugbrengen die hap. Moet je m opnieuw configureren na uitbreiding of hoeft dat niet?

Wel fijn al die opslag, heerlijk zo'n NAS! Heb zelf enkel geen raid draaien, puur losse schijven met voor de belangrijke data een scheduled backup jobje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Hoop niet dat ik hem opnieuw moet configgen. Lijtk me niet.

Heb net BR saga star wars en godfather gecopieerd.

high-q

Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 15:15:08
Dat sowieso. Ik moest alles naar me PC copieren. Paar uurtjes staat alles er weer op. Kan mooi tijdens het slapen gaan.
Belangrijkste zijn wel de foto's en filmpjes van me zoon. Dat is de reden voor RAID5 ;)

Overzetten kan je idd mooi doen voordat je gaat pitten.

Dat is inderdaad wel belangrijke data. Als het puur voor muziek en film zou zijn
dan toch liever Raid 0. Mocht daar wat mee gebeuren, kan je weer lekker opnieuw
beginnen met je collectie  ;D

Bummer trouwens van dat geheugen. Ik had dat laatst met een CPU koeler waarvan ik
blind van uit was gegaan dat die in mn htpc case zou passen. Duurt het ff iets langer ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Atmoz

#846
Het lijkt me inderdaad niet nodig om opnieuw te configureren bij een geheugenuitbreiding.
Ik zou het in ieder geval niet op prijs stellen als dat wel zo was ;) (c.q. uit 't raam ermee :devil:)

Heb trouwens net even gekeken... zag nog ergens (nieuw) DDR2 laptopgeheugen liggen.
Moet ik je dat toesturen? Kun je zo hebben.

Grt,
Atmoz

[edit]

fail...het is dus maar een 1GB latje...
Excuus!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Quote from: high-q on June 21, 2013, 21:26:04
Overzetten kan je idd mooi doen voordat je gaat pitten.

Dat is inderdaad wel belangrijke data. Als het puur voor muziek en film zou zijn
dan toch liever Raid 0. Mocht daar wat mee gebeuren, kan je weer lekker opnieuw
beginnen met je collectie  ;D

Bummer trouwens van dat geheugen. Ik had dat laatst met een CPU koeler waarvan ik
blind van uit was gegaan dat die in mn htpc case zou passen. Duurt het ff iets langer ;)
Gisteravond helaas nog niet de rest kunnen copieren. 1 van de HDDs die maandag opgehaald wordt wilde ik even testen met HD tune. En hij gaf dat hij 7 bad sectors heeft. Wat dat oplost is een low format en dat duurt wel 10 uur. En daarna gaf HD tune status ok. en read/write speeds zijn zoals ze horen te zijn.

Ik heb niet zo'n grote collectie, want de meeste films zijn te matig om nog een x te kijken.

hahaha ja die koelers kunnen flink zijn :D

Quote from: Atmoz on June 21, 2013, 21:47:31
Het lijkt me inderdaad niet nodig om opnieuw te configureren bij een geheugenuitbreiding.
Ik zou het in ieder geval niet op prijs stellen als dat wel zo was ;) (c.q. uit 't raam ermee :devil:)

Heb trouwens net even gekeken... zag nog ergens (nieuw) DDR2 laptopgeheugen liggen.
Moet ik je dat toesturen? Kun je zo hebben.

Grt,
Atmoz

[edit]

fail...het is dus maar een 1GB latje...
Excuus!
Zal idd niet nodig zijn.....en zeekr NIET als je de verkeerde module hebt WHAWHAHWHAH _O-

No worries bedankt voor je aanbod highly appriciated  :thumbs-up:

Atmoz


Had je nog naar die link gekeken wat ik je stuurde?
Of is het niet de moeite waard om dit soort spul via Ebay te kopen?
Of kun je sowieso niet zo lang (Hong Kong -> boot -> NL) erop wachten? :devil: :devil: :devil:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Nee had de link niet gekeken. geen tijd gehad vandaag. We zijn net terug van een dagje Duitsland.

Ik kan het geheugen terug sturen en een andere ontvangen. KOst maar 2 tientjes ofzo. ga daar niet moeilijk voor doen ;)

btw wat zou gij doen?

Ik heb nog een oude (4.5 jaar oud) Netgear router WND3300 is dus met een 100MB switch. Nu wil ik 1GB netwerk verbinding hebben. Een 1GB switch managed kost 40e van netgear. De nieuwe router WND4300 is kleine 90e.

Wat zou gij kopen?

Zit ook nog te twijfelen om die soundcare spikes te kopen  :ph34r:  .... Ik heb nu de standaard spikes eronder en om de vloer te beschermen stuivers  mmeehhhhh meehhhh :shaun:
En nog zo'n powerline shizzle voor op de slaapkamer.