Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: RalphH on June  3, 2013, 17:52:01
Klinkt het ook beter? Had hier bij mijn oude speakers dat in een aantal gevallen een betere grafiek, toch een minder mooi stereo beeld gaf (ivm speakerplaatsing)
Heb niet echt gelet op het geluid. Me maat vond het wel veel beter dan vorige x. Veel voller zei hij.

Quote from: RalphH on June  3, 2013, 17:58:35
Ohw, veel plezier gewenst vanavond!
Thanks. Was weer een top avond.

Bullit to the head gekeken. ..wat een onzin film, maar perffect voor zo,n avond. Daarna meteen een gouwe ouwe  :wub:
From dusk till dawn  :headbanging:
Zelf na zeker 10x gekeken te hebben blijf ik dit een topper vinden in zijn genre.

Klopt Marco, als ik toch
Quote from: morca on June  3, 2013, 18:04:55
Hahahah willen ze alle op de hotspot zitten dan?
Hier had jij toen niks te klagen


Raymond@ je legt de lat hoog,een F113 word net zo goed  getest als een DD18.
Dus je bent wel op zoek naar veel laagweergave  :D
Quote from: morca on June  3, 2013, 18:04:55
Hahahah willen ze alle op de hotspot zitten dan?
Hier had jij toen niks te klagen


Raymond@ je legt de lat hoog,een F113 word net zo goed  getest als een DD18.
Dus je bent wel op zoek naar veel laagweergave  :D
gekd ga uitgeven dan meteen een sub die ook goed genoeg is als ik toch besluit de zolder te gaan verbouwen of ga verhuizen.
Anders blijf je aan de gang.

Of ik ben eens niet zo ongeduldig en spaar ff door voor nieuwe speakers. Hoef niet percee rondom nieuwe te zijn, maar iig fronts en center.


morca

Quote from: Raymond187 on June  3, 2013, 22:25:24


Klopt Marco, als ik toch geld ga uitgeven dan meteen een sub die ook goed genoeg is als ik toch besluit de zolder te gaan verbouwen of ga verhuizen.
Anders blijf je aan de gang.


Dat is ook mijn idee over een sub kopen  ;)

Raymond187

Hhmmm er staat een Velodyne 12DD te koop voor €1700. Hij is alleen in cherry uitvoering  :-X

RalphH

Financiele tip
Kom eens luisteren wat 2 middensegment subjes kunnen doen ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Wil sowieso langs komen :)

Jij gebruikt gepoort en gesloten voor HT toch?

RalphH

Yup.
Mijn 2 subs zijn er overigens puur voor het compenseren van room-modes. Waar de 1 gaten laat vallen op de luisterplek, vult de ander het aan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

RalphH heeft hier ideeen opgedaan denk ik  ;D
Ray je kan zo een keer komen hoor,laat maar weten als je tijd hebt,ik was je PM vergeten te beantwoorden  :)

Raymond187


Quote from: RalphH on June  6, 2013, 14:53:25
Yup.
Mijn 2 subs zijn er overigens puur voor het compenseren van room-modes. Waar de 1 gaten laat vallen op de luisterplek, vult de ander het aan.
Zou hier ook een goeie optie kunnen zijn.

Maar heb besloten gewoon ff rustig aan en genieten zo. Met de anthem erbij klinkt het hier beter als ooit.

Quote from: morca on June  6, 2013, 17:04:26
RalphH heeft hier ideeen opgedaan denk ik  ;D
Ray je kan zo een keer komen hoor,laat maar weten als je tijd hebt,ik was je PM vergeten te beantwoorden  :)
Je woont iig stuk dichterbij dan de andere.

Ik zou eerst bij Ralphf langs willen gaan met me center en daar even luisteren.

Vandaag mannendag thuis. Vrouwlief is de hele dag weg met d,r vriendinnen  :headbanging:

Dus lekker met de kleine man thuis. Dus lekker dagje audio en films kijken.

Dag goed beginnen dus dark side of the moon sacd staat op  :wub: daarna sacd van miles david.

Film ...denk Die hard voor het geluid.
Cloud atlas daarna denk ik.

En heullll le importantuhhh....lekkahhhh etuhhh vanavond  :headbanging:

RalphH

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 10:40:16

Vandaag mannendag thuis. Vrouwlief is de hele dag weg met d,r vriendinnen

En heullll le importantuhhh....lekkahhhh etuhhh vanavond  :headbanging:

McDonalds? ;D

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 10:40:16
Zou hier ook een goeie optie kunnen zijn.

Maar heb besloten gewoon ff rustig aan en genieten zo. Met de anthem erbij klinkt het hier beter als ooit.

Tussentijds tevreden zijn is ook fijn ;).
Zat zelf vandeweek e.e.a. te luisteren op de S10's, o.a. Casualties of Jazz. Klonk naar mijn idee belachelijk goed, holografisch bijna. Geluid zat helemaal om me heen terwijl t toch echt stereo was. Heb wat met EQ kunnen doen (Electri-Q  op Foobar) en daarmee de specifieke pieken in het laag wat getemperd, weer een verbeteringetje.

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 10:40:16
Ik zou eerst bij Ralphf langs willen gaan met me center en daar even luisteren.

We hebben de tijd. Heb om de 2 weken doordeweeks 1 dag vrij (36uurs werkweek via CAO, heerlijk), dus wellicht is daar een keer iets mee te doen.
Ik heb nog ff zitten zoeken naar 2e-hands centertjes, maar to-taal geen enkele DCC te vinden. Ja, 1 nieuwe in Australie voor de hoofdprijs ;D. En greep net mis op een D750 in Frankrijk, ding was zeeer gunstig geprijst, maar al verkocht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 10:40:16
Ik zou eerst bij Ralphf langs willen gaan met me center en daar even luisteren.

Bereid je maar alvast voor op de dubbele sub opstelling ;)

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 10:40:16
Film ...denk Die hard voor het geluid.
Cloud atlas daarna denk ik.

Dat wordt een leuke sessie, ik zou ze ook in die volgorde bekijken. Kan je na Cloud Atlas gelijk gaan slapen  :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Die Hard is qua geluid erg leuk ja. Film zelf ook, lekker onderuitzakken, verstand op 0 en gaan.
Cloud Atlas vond ik toch ook erg goed. Duurt wel lang, maar blijft boeien.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on June 15, 2013, 10:54:46
McDonalds? ;D


mcDonalds is ook of kan ook erg lekker zijn :)
Maar niet vanavond. Vanavond of Thaais homemade rode curry met peking eend of Surinaamse roti. Beide is voor mij genieten.
Ik moet alleen op tijd eten, want ik heb ook nog een grote  reep chocola en 3 zakken chips  voor bij de film :popcorn:


Quote from: RalphH on June 15, 2013, 10:54:46Tussentijds tevreden zijn is ook fijn ;).
Zat zelf vandeweek e.e.a. te luisteren op de S10's, o.a. Casualties of Jazz. Klonk naar mijn idee belachelijk goed, holografisch bijna. Geluid zat helemaal om me heen terwijl t toch echt stereo was. Heb wat met EQ kunnen doen (Electri-Q  op Foobar) en daarmee de specifieke pieken in het laag wat getemperd, weer een verbeteringetje.
Nou ik ben iig benieuwd hoe dat klinkt. En als je wat veranderd hoe dat de klank beinvloed.

Quote from: RalphH on June 15, 2013, 10:54:46
We hebben de tijd. Heb om de 2 weken doordeweeks 1 dag vrij (36uurs werkweek via CAO, heerlijk), dus wellicht is daar een keer iets mee te doen.
Ik heb nog ff zitten zoeken naar 2e-hands centertjes, maar to-taal geen enkele DCC te vinden. Ja, 1 nieuwe in Australie voor de hoofdprijs ;D. En greep net mis op een D750 in Frankrijk, ding was zeeer gunstig geprijst, maar al verkocht.
Dat is zeker relax 36 urige werkweek. Welke dag ben je dan vrij?

Er stond niet lang geleden een DCC voor 350e op MP. Eerst die van mij eens aanhoren kijken of je die wel mooi vind klinken in je set. Er is namelijk ook een center van de saturn reeks.

QuoteBereid je maar alvast voor op de dubbele sub opstelling
ik had in de auto 2 subs gepoort en gesloten van 400RMS p/st op 1KW versterker. Dat was behoorlijk wat druk  :wacko:

QuoteDat wordt een leuke sessie, ik zou ze ook in die volgorde bekijken. Kan je na Cloud Atlas gelijk gaan slapen
Net gekeken idd het LFE in deze film is ruimschoots aanwezig  :blush:

Verhaal....? noujah daar is de film niet voor bedoelt.

Ik heb een nieuwe PC voor me schoonvader geconfigureerd en zou gisteren afgeleverd worden. Zijn ze niet geweest pvd... nou komen ze vandaag. Die ff fixen en morgen meenemen.
Zal die wel van opkijken.

Intel MOBO - DH77KC
CPU - i3-3240
Uiteraard SSD Crucial M500

Lekker vlot Peeceetjuh voor standaard thuis gebruik. I-net en af en toe office. Vandaar dat ik geen i5 heb genomen.


RalphH

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 15:45:34
Maar niet vanavond. Vanavond of Thaais homemade rode curry met peking eend of Surinaamse roti. Beide is voor mij genieten.

Whow, home made, jij bent goed bezig!

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 15:45:34
Dat is zeker relax 36 urige werkweek. Welke dag ben je dan vrij?

Yep.
Per maand 1x op woensdag en dan 2 weken later op vrijdag. Beide lekker, de ene breekt de week, de ander verlengt het weekend.
Vind het vooral fijn omdat ik op deze dagen dingen kan plannen die moeten en te plannen zijn. Vakantiedagen blijven dan doorgaans ook echt vakantiedagen.

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 15:45:34
Er stond niet lang geleden een DCC voor 350e op MP. Eerst die van mij eens aanhoren kijken of je die wel mooi vind klinken in je set. Er is namelijk ook een center van de saturn reeks.

Dat is een redelijke prijs. De S8C heb ik ook zitten zoeken, maar ook nog niet gevonden op china en US na.

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 15:45:34
ik had in de auto 2 subs gepoort en gesloten van 400RMS p/st op 1KW versterker. Dat was behoorlijk wat druk  :wacko:

Dat zal wel geblazen heben inderdaad. :headbanging:

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 15:45:34
Net gekeken idd het LFE in deze film is ruimschoots aanwezig  :blush:

Pwoh, en niet zo'n beetje. Bevat ook de meest overdone, belachelijke, ...maar vette actiescene die ik me kan herinneren in een film. Moscow highway wordt hier even helemaal in de poeier gedraaid, zet je dus maar schrap en draai m vol open!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on June 15, 2013, 10:54:46
Zat zelf vandeweek e.e.a. te luisteren op de S10's, o.a. Casualties of Jazz. Klonk naar mijn idee belachelijk goed, holografisch bijna. Geluid zat helemaal om me heen terwijl t toch echt stereo was. Heb wat met EQ kunnen doen (Electri-Q  op Foobar) en daarmee de specifieke pieken in het laag wat getemperd, weer een verbeteringetje.

Naar aanleiding van dit stukje deze cd ook eens opgezocht, neergeladen en beluisterd. Klinkt super goed! Vooral dat laatste nummer (Iron Man) heb ik afgelopen weekend al wat vaker op gezet. Echt een topper qua opname. Als je nog meer van dit soort tips hebt, graag  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

ff geheel off topic :)

Maar dit moet ik ff kwijt ben 2 heppie

Je kan een gezamenlijke droom hebben en daar samen over hebben is natuurlijk altijd leuk, MAAR wat nou als je samen de droom kan realiseren?

Thailand is onze meest favoriete bestemming. En we willen trouwen.

E=MC2    O0

Sinds gisteren weten we dat we het financieel kunnen bekostigen  :pompom:

Dus we gaan beginnen met voorbereiden.

Trouwen doen we op een eiland aan de Andaman zee. Waarschijnlijk op 2 verschillende eilanden Koh Lanta trouwen eten enzo. Daarna met de speedbooot naar Koh phi phi om te feesten op het strand  :headbanging:
Het wordt uiteraard een originele Thaaise bruiloft. Verblijf zal 3 a 4 weken zijn.

Onze ouders en me schoonzus en partner zullen erbij zijn.

En nee wij zijn zelf niet Thaais.

Vandaar dat de aanschaf van een nieuwe speakerset wat langer op zich gaat laten wachten. Om maar ff on topic te blijven.

RalphH

 :pompom: :pompom:PROFICIAAAAAT :pompom: :pompom:

Een mooie droom om te verwezelijken!

Wanneer staat het te gebeuren?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Gefeliciteerd! Ziet er zo te lezen ontzettend gaaf uit. Heerlijk ook dat je het gelijk kunt combineren met
je vakantie/honeymoon 8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Thanks.

Q1 2014.

Mooiste tijd om daar heen te gaan is vanaf nov. tot eind maart zo'n beetje. Anders wordt het TE warm en regen monsoen komt er dan aan.

morca

#818
Hey gaaf man!!! goed bezig.
Van harte beide .
Mijn collega had zijn vriendin ook al verrast met een aanzoek op vakantie..en ze zei ja  ;D


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RubenV.

Gefeliciteerd Raymond! Dat lijkt me wel echt een top locatie voor zo'n mooie gebeurtenis!  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

MVG

Super proficiat man!  :pompom: wat leuk dat je ook een exotische locatie hebt uitgekozen! Echt heel erg gaaf!  :clapping:

Dan gaan we mekaar niet veel schelen, wij in mei in sri lanka! Echt heel gaaf!

Raymond187

Quote from: morca on June 17, 2013, 17:19:10
Hey gaaf man!!! goed bezig.
Van harte beide .
Mijn collega had zijn vriendin ook al verrast met een aanzoek op vakantie..en ze zei ja  ;D
Thanks :)
Ik had had op 11 nov. al gevraagd. Haar 30e verjaardag.

Quote from: Maro on June 17, 2013, 17:35:40
:pompom:  Gefeliciteerd man... O0
Merci

Quote from: RubenV. on June 17, 2013, 18:45:40
Gefeliciteerd Raymond! Dat lijkt me wel echt een top locatie voor zo'n mooie gebeurtenis!  8)

Is het ook zeker. Ik ben pas 2 x in Thailand geweest en me vriendin 3 x, maar dat waren wel de 2 de meeste gave vakanties. En voor onze zoon er was waren we wel 5 x p'j op vakantie dus ben wel wat gewent.

Quote from: MVG on June 17, 2013, 19:51:02
Super proficiat man!  :pompom: wat leuk dat je ook een exotische locatie hebt uitgekozen! Echt heel erg gaaf!  :clapping:

Dan gaan we mekaar niet veel schelen, wij in mei in sri lanka! Echt heel gaaf!
Dank :)

Sri Lanka is idd niet veel verder. Moet wel lekker warm zijn daar medio mei. Insmeren met olijfolie  :P

Exotisch zeker. Heerlijk weer heerlijk relax SUPER lekker eten  :wub:

Bedoeling is een dergelijk strand. Deze foto heb ik paar jaar terug gemaakt.


Waar we gaan feesten is een strand verderop.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on June 17, 2013, 14:21:05
ff geheel off topic :)

Maar dit moet ik ff kwijt ben 2 heppie

Je kan een gezamenlijke droom hebben en daar samen over hebben is natuurlijk altijd leuk, MAAR wat nou als je samen de droom kan realiseren?

Thailand is onze meest favoriete bestemming. En we willen trouwen.

E=MC2    O0

Sinds gisteren weten we dat we het financieel kunnen bekostigen  :pompom:

Dus we gaan beginnen met voorbereiden.

Trouwen doen we op een eiland aan de Andaman zee. Waarschijnlijk op 2 verschillende eilanden Koh Lanta trouwen eten enzo. Daarna met de speedbooot naar Koh phi phi om te feesten op het strand  :headbanging:
Het wordt uiteraard een originele Thaaise bruiloft. Verblijf zal 3 a 4 weken zijn.

Onze ouders en me schoonzus en partner zullen erbij zijn.

En nee wij zijn zelf niet Thaais.

Vandaar dat de aanschaf van een nieuwe speakerset wat langer op zich gaat laten wachten. Om maar ff on topic te blijven.

:pompom: Van harte kerel! mooie droom en zeer mooie locatie :)

Dit is een goede reden om te wachten op een speakerset ;)

Raymond187

Thx Marc, Klopt is het wachten waard.