Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Heb ook 2 katten, die doen niks aan de woofers.

Waar ben je naar op zoek, en wat verwacht je van de sub?
Heb je al plekken waar die eventueel kan staan? En wil je 1 of meerdere subs bouwen?
De 13w7 is een erg mooie woofer, maar denk dat er voor dat geld wel meer moois te koop is.

Keuzes keuzes... :)

Raymond187

Wij hebben 4 (grote) katten. Liever zeker voor het onzekere nemen EN ik vind het mooier staan.

LA is na meetingen met ARC de beste plek in onze huiskamer. RV heb ik nog niet kunnen testen ivm de baby box die er nog staat,

Ik wil sub die wel mooi mee speelt in stereo en ook 5.1. Gecontroleerd, strak en aanwezig (tijdens films)  :angel:

Quote from: WickedGame on May 31, 2013, 09:14:06
Als je een frontfire maakt heb je idd een grill nodig, en downfire uiteraard niet. Dus misschien een ontwerp met een downfire maken?
DF is idd een optie. Alleen is DF wat moeilijker te plaatsen.

Ik heb 2 hoeken die al afvallen. LV en RA. Liefst hou ik de sub(s) (2 drivers 1 kist) LA. Vanwege de meetingen.

Former member 78

Waarom is een DF moeilijker te plaatsen?

Hoe groot is jouw kamer?
Mocht deze lekker aan de maat zijn, dan weet ik niet of 2 13'' woofers het trekken.
Neem aan dat je een gesloten kist wil bouwen?

Raymond187

Gesloten idd.

Kamer is 30M2 en 2.7m hoog. Helaas niet afgesloten. 1 opening van 1.5M naar de open trap en naar de keuken die ook ~5.5x4.5

Heb ik hier meerdere malen gelezen dat DF minder makkelijk te plaatsen is.

Waarom zijn de meeste sub FF dan?

Hiervoor had ik een REL Stadium en die is DF en was prima.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May 31, 2013, 10:02:11
Gesloten idd.

Kamer is 30M2 en 2.7m hoog. Helaas niet afgesloten. 1 opening van 1.5M naar de open trap en naar de keuken die ook ~5.5x4.5

Heb ik hier meerdere malen gelezen dat DF minder makkelijk te plaatsen is.

Waarom zijn de meeste sub FF dan?

Hiervoor had ik een REL Stadium en die is DF en was prima.

Heb zelf ook een stadium III en die vult mijn ruimte van 45m2 ruim voldoende. Dus vandaar dat ik de DF optie van plaatsing niet geheel snap. Het zou kunnen hoor, ben niet zo in to plaatsing van woofers. Al heb ik zelf nog wel als droom om een Velodyne DD15+ te bezitten (damn you Philip! haha)

Former member 78

Wees blij dat je nog wat te wensen hebt, stel je kunt niks meer upgraden...
Das ook saai :D

WickedGame

Quote from: ArjanR1 on May 31, 2013, 10:31:23
Wees blij dat je nog wat te wensen hebt, stel je kunt niks meer upgraden...
Das ook saai :D

Dat zal je metname op HT gebied blijven houden als er steeds nieuwe ontwikkelingen plaats vinden op beeld en surround technieken. De stereo hoek valt weinig te wensen, en veranderd ook niet dusdanig om enige upgrades te wensen. Maar op HT heb ik voldoende wensen, maar ja prioriteiten stellen :D

Raymond187


WickedGame



morca

Quote from: Raymond187 on May 31, 2013, 09:04:14


JL is erg interessant, omdat deze in kleine gesloten kisten optimaal spelen. Alleen 2 x 13W7+de juiste aansturing is wat prijzig voor een eerste DIY.
Moet wel heel gek zijn als dat nog niet overkill is voor je :D

Raymond187

Overkill in subs kan niet. Onderkill huis wel :D

Morgen komen ene paar maten film kijken.

Bullet to the head.

Pizza erbij en een potje bier  :thumbs-up:

Het zal toch een 0% verhaal film zijn met veel kapowwww kaboemmmm!! zoeffff pieww piewww klaBAM!!  :popcorn:

Deleted member

Stereo-fan for life!


JCL

Voor een nieuwe sub kun je ook prima 2e hands kijken. Innovatie en slijtage zijn een heel stuk minder als bij sommige andere hifi producten (voor versterkers bijvoorbeeld) terwijl de afschrijving minstens zo stevig is. Pak je kans zou ik dus zeggen! Het aanbod is ook prima :)

yorkie13

op marktplaats staat een velodyne spl1500R, hij wil er minimaal 1000 euro voor hebben.


Raymond187

Quote from: RA SUBS on June  2, 2013, 15:25:03
op marktplaats staat een velodyne spl1500R, hij wil er minimaal 1000 euro voor hebben.
is die veel beter dan de PB12

yorkie13

denk het wel, was nieuw 1899 euro, maar kan wel al 5 jaar oud zijn.

Raymond187

Heb een bod gedaan en paar vrage. Gesteld.
Ben wel geïnteresseerd.

Deleted member

Stereo-fan for life!

Raymond187

Hahaha ik blijf branden  :D

Sub is uit 2007 dus ruim 6 jaar. €1000 is veel te duur.  €850 haal ik hem wel op.

Raymond187

Sub gaat niet door. Hij wil min €1000 voor hebben.  Is het voor mij niet waard 6 jaar oude sub.


RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Raymond187