Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Een emc 8000 mic raad ik wel aan ipv een radioshack db meter.
Ik lees nu op het HTS forum dat die radioshack beter alleen gebruikt worden voor db meting,ivm afwijkingen.

RalphH

Het verschil bij mij met de radioshack en de emc, was dat bij de emc het volume harder door komt in het sublaag. Grafiek was verder hetzelfde eigenlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

The sound level meter was not designed for frequency response measurements, and the calibration file is only accurate up to about 3 kHz. I'm going to hazard a guess that the noise is coming from the meter itself. Aside from that – yes, the dips and peaks in response are typical.

Read more: http://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/67392-first-measurement.html#ixzz2T4OzMsaH


Maar misschien heeft ie wel een ander probleem,valt me wel op dat 1 vd harde kern leden de db meter niet geschikt vind.

bmateijsen

Ik zie eigenlijk niet wat een REW meting bij Raymond zou toevoegen op dit moment....


bmateijsen

Quote from: morca on May 12, 2013, 18:24:27
Nameten of ie echt helemaal goed staat,ARC werkt goed weet ik.
Persoonlijk meet ik het altijd liever even na,en pas eventueel wat aan.

Wat zou je aan willen passen? ARC heeft geen handmatige correctie,


bmateijsen

Quote from: morca on May 12, 2013, 18:44:56
Als Raymond geen dsp op/voor zijn sub heeft,weinig  ;)

Zeg maar gerust geen... de DSP die gebruikt wordt is ARC en die zit in de MRX700...

Er wordt wat mij betreft te vaak iets snel geroepen en dat terwijl in dit geval Raymond echt niets heeft eraan.

Raymond187


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: RalphH on May 12, 2013, 19:18:12
En ARC nameten met een dB meter ;)

dB meter vind ik een accessoire die eigenlijk niemand mag missen, als ze zelf aan de slag gaan met hun setup ;)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

ref. niveau is 80db voor elke speakers. En op ARC alles op 0DB zetten.


RalphH

Voor 80db thuis moet je al vlug je speakerlevels gaan boosten in je amp (zou tenminste bij mijn set wel zo zijn), weet niet of je dat moet willen, kan Bjorn wellicht wat van zeggen.

Heb hier alles ingesteld met linker speaker op 0dB en van daaraf de rest bijgesteld. Die 75 of 80 dB is naar mijn idee helemaal niet zo interessant, als elke speaker met roze ruis maar hetzelfde volume weergeeft. Het gaat om je surroundbubble en niet om op referentieniveau te draaien als de volumeknop van je receiver op 0 staat.

Klik op die dBmeter bestelknop Ray ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: bmateijsen on May 12, 2013, 19:00:32
Zeg maar gerust geen... de DSP die gebruikt wordt is ARC en die zit in de MRX700...

Er wordt wat mij betreft te vaak iets snel geroepen en dat terwijl in dit geval Raymond echt niets heeft eraan.
Oh,dus nameten of ARC zijn werk goed doet heeft geen nut,das weer kort door de bocht wat mij betreft  ;)
Ik wist idd niet dat ARC de optie 'miste' om manual bij te stellen na een REW meting,dank voor de info weer wat geleerd vandaag.

Ik weet van 1 forumlid die zijn ARC regeling wel iets bijregeld met ze losse DSP tussen de sub,maar dat was idd niet veel en heeft Raymond idd in dit geval niks aan.

Raymond187

Quote from: RalphH on May 12, 2013, 20:52:07
Voor 80db thuis moet je al vlug je speakerlevels gaan boosten in je amp (zou tenminste bij mijn set wel zo zijn), weet niet of je dat moet willen, kan Bjorn wellicht wat van zeggen.

Heb hier alles ingesteld met linker speaker op 0dB en van daaraf de rest bijgesteld. Die 75 of 80 dB is naar mijn idee helemaal niet zo interessant, als elke speaker met roze ruis maar hetzelfde volume weergeeft. Het gaat om je surroundbubble en niet om op referentieniveau te draaien als de volumeknop van je receiver op 0 staat.

Klik op die dBmeter bestelknop Ray ;D
Kan je mooi laten zien hoe dat werkt als ik op visite kom met de center :)

Komt daarna wel dat nameten. Het is nu al een stuk mooier met de Anthem en de laatste metingen in instellingen.

ik heb idd geen losse DSP voor de sub. Dat doet de Anthem, wnat de DSP op de sub is niks waard.


yorkie13

De DSP op de subtopper bestaat uit limiters die zo zijn ingesteld dat je de gebruikte Peerless
xxls12 wooter niet over zijn grenzen helpt.

Dat werkt prima, maar je kan er zelf niets aan instellen.

Raymond187

Als de driver gaat zweven dan wordt de sub uitgeschakeld?

RalphH

Quote from: Raymond187 on May 13, 2013, 08:24:59
Kan je mooi laten zien hoe dat werkt als ik op visite kom met de center :)

Ik ben r klaar voor ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Klopt Ralph, maar lijkt me sowieso leuk om langs te komen bij een ander forum lid.

Verjaardagen, de kleine man een vrouw druk met werk.... sinds ik papa ben is mijn vrije tijd 3/4 ingekort  :blush:


Tip van de week  O0

Kijk zo begin je de laatste werkdag van de week.

Wakker worden de kleine man uit bed halen die gewoon 99% van de ochtenden uber vrolijk is  :wub: even knuffelen en spelen in bed.

Daarna naar beneden Oppo aan & Anthem aan SACD Dark side of the moon uit de la. Die erin   :wub:

Lekker ontbijten met vrouw en kleine man.

Zo heb je dubbel zin in de laatste werkdag van de week.

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Ben ook aan het inlezen voor een eventuele andere sub.

Gaan we knutselen of een premium merk sub kopen??

Ben er nog lang niet uit, maar er is genoeg leesvoer en Morca heeft al aardig wat info gegeven via PM  :thumbs-up:

Enige waar ik me "druk" over maak is de afwerking. Er MOET een grill voor vanwege de katten  :crazy: en afwerking qua looks moet ook mooi zijn. fineer afwerking bv.

JL is erg interessant, omdat deze in kleine gesloten kisten optimaal spelen. Alleen 2 x 13W7+de juiste aansturing is wat prijzig voor een eerste DIY.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May 31, 2013, 09:04:14
Ben ook aan het inlezen voor een eventuele andere sub.

Gaan we knutselen of een premium merk sub kopen??

Ben er nog lang niet uit, maar er is genoeg leesvoer en Morca heeft al aardig wat info gegeven via PM  :thumbs-up:

Enige waar ik me "druk" over maak is de afwerking. Er MOET een grill voor vanwege de katten  :crazy: en afwerking qua looks moet ook mooi zijn. fineer afwerking bv.

JL is erg interessant, omdat deze in kleine gesloten kisten optimaal spelen. Alleen 2 x 13W7+de juiste aansturing is wat prijzig voor een eerste DIY.

Als je een frontfire maakt heb je idd een grill nodig, en downfire uiteraard niet. Dus misschien een ontwerp met een downfire maken?