Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Quote from: Raymond187 on April 23, 2013, 10:28:31
LFE heb ik wel gehoord, maar overall vind ik het geluid van de film minder. Niet elke film is geweldig qua audio natuurlijk.

Nee, dat klopt. Maar deze film hoort daar zeker bij, word ook al in reviews als een van de beste BD tracks tot nu toe gezien. Raar dat jij hem als zeer matig ervaart.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raymond187


maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raymond187

42GB, maar dat zegt niks. The Hobbit had veel beter geluid en toen had ik deze opstelling nog niet eens. En vorige week Battle LA gekeken en die had een DTS sound track en daar was het geluid ook al veeel beter.

Ik vond Jack Reacher best leuk.

RalphH

Was het een R5 misschien? Hij is "officieel" namelijk nog niet uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

In de NFO staat wel Source BR zone B. Soundtrack was DTS-HD, maar die indruk had ik totaal niet.

Maakt verder ook niet uit. Ik had laatst een paar animaties gekeken. A bug life en how to train a dragon. En die waren ook DTS en DD en het geluid was een stuk beter  :wub:

RubenV.

Hey Raymond,

Nog steeds lekker aan het tweaken?  :D Wat een mooie hobby hebben we toch!
Als ik binnenkort weer eens tijd heb zal ik je topic weer eens even doorlezen, zo te zien heb ik al weer een aardige lees-achterstand opgebouwd  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Net bij BB&G geweest voor een TE korte luister sessie naar de Revel F206 in stereo. Ik meen aangesloten op Linn.

Ik heb helaas TE weinig tijd gehad om uitgebreid te kunnen luisteren, maar wat ik in die 10 min. heb gehoord,

Hoog:

Erg detailrijk zonder enige overheersing. Dat is ook een wens van mij qua speaker. Gillende speakers ren ik ook gillend voor weg

Mid

mooi strak en duidelijk hoorbaar.

Laag

Diep, strak en onder controle. Heb geen nagalm gemerkt.

Overal = Neutraal 

We hebben Phil Collins, Dark Ambient en paar nnummers van PinkFLoyd geluisterd meen Amused to death.

Als ik mocht van de bazin thuis had ik deze thuis vandaag nog thuis staan  :headbanging:

Dus met een harde plasser in de auto gestapt .... Maar even wachten op goedkeuren van de vrouw :D

RalphH

Klinkt goed, ff doorsparen......voor een andere bazin ;D?

Achja, de WAF, soms zit ie mee, soms zit ie tegen. Zijn ze zo groot dan?

Quote from: Raymond187 on April 26, 2013, 14:48:01
Laag

Diep, strak en onder controle. Heb geen nagalm gemerkt.

Nagalm zit in je ruimte/akoestiek doorgaans, of bedoel je wat anders?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Deze speakers komen eerder door de WAF dan de huidige. Ik mag gewoon geen 8K uit gaan geven aan speakers op het moment  :nopompom:

Andere bazin....hhhmmm bied jij je aan :D :P :D :P

Nagalm bedoel ik eigenlijk mee dat het laag zo gecontroleerd is dat het laag ook direct stopt met en de driver niet ff na flubbert.



RalphH

Quote from: Raymond187 on April 26, 2013, 15:05:02
Andere bazin....hhhmmm bied jij je aan :D :P :D :P

Ik heb geen 8k, dus kan me wel aanbieden, maar schiet je weinig mee op.  ;D
Mentale support voor je hobby heb ik dan weer wel. :clapping:

Quote from: Raymond187 on April 26, 2013, 15:05:02
Nagalm bedoel ik eigenlijk mee dat het laag zo gecontroleerd is dat het laag ook direct stopt met en de driver niet ff na flubbert.

Aaaazo. Strak laag is goeeed :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Quote from: Raymond187 on April 26, 2013, 15:05:02
Deze speakers komen eerder door de WAF dan de huidige. Ik mag gewoon geen 8K uit gaan geven aan speakers op het moment  :nopompom:

Andere bazin....hhhmmm bied jij je aan :D :P :D :P

Nagalm bedoel ik eigenlijk mee dat het laag zo gecontroleerd is dat het laag ook direct stopt met en de driver niet ff na flubbert.

Da's ook grotendeels een gevolg van goede opstelling en akoestiek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Nagalm is zeker opstelling en akoestiek.

Maar Raymond bedoelt volgens mij het naijlen van de driver zelf. Zou wel kunnen zijn dat een ander type speaker een driver heeft die wat sneller dood slaat.

Besef overigens ook wel dat de  ruimtes bij BB&G akoestisch gezien natuurlijk wel een stuk beter zijn dan de gemiddelde woonkamer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Klopt en daarom zou ik ook eerst de speakers thuis willen horen met mijn apparatuur en huiskamer.

Controle over de speaker heeft natuurlijk ook te maken met de aansturen. Ben ook wel benieuwd hou de Anthem de revels aanstuurt zonder EV.

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on April 26, 2013, 15:47:10
Controle over de speaker heeft natuurlijk ook te maken met de aansturen. Ben ook wel benieuwd hou de Anthem de revels aanstuurt zonder EV.

Erg goed... de Revel's zijn namelijk niet moeilijk ;)

Raymond187

Zo vandaag de nieuwe sub kabel kabel van 12m achter de plinten verstopt. Wat een takke werk zo onder de cv friemelen hoge plint eraf schoonmaken kabel goed leggen, zodat hij niet gedraait zit.

Maar hij ligt erachter en is moi weg gewerkt. Ik heb een hekel als ik kabels zie liggen. En om te testen met de demo kabel van bb&g lag hij over de grond. Bbrrrr

Meteen maar eens ARC aangeslingerd en de targets opnieuw ingesteld. Freq afgekapt op 800hz RG op 5.

Ff luisteren  :headbanging:

Fronts ls kabel op HF Terminal aangesloten ipv LF. Hoog is iets meer aanwezig wat helderder. Wel even wennen.

Luister de CD van Norah Jones

Raymond187

Zo nog een keer ARC opnieuw laten inmeten met andere gegevens. En daarna film kijken.

Ben benieuwd.h

Bart_M

Zet room gain eens op 0, dat was voor mij nogal een openbaring.

RalphH

Lekker bezig joh. Hoe is de bubble nou? Nog een controle gedaan met dB meter? Altijd goed om nog eens te doen en dan met een testschijfje (DVE bijv) vanuit het programma/apparaat waarmee je films afspeelt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: Bart_M on May  4, 2013, 19:12:42
Zet room gain eens op 0, dat was voor mij nogal een openbaring.
Op 0 ?
Hoor je dan nog wel wat?

Staat nu weer op default. Ik had hem RG op 4.9 gezet :D

Staat nu weer op 3.94
Max EQ staat op 800
en Ref. level weer op -1

Quote from: RalphH on May  4, 2013, 19:18:23
Lekker bezig joh. Hoe is de bubble nou? Nog een controle gedaan met dB meter? Altijd goed om nog eens te doen en dan met een testschijfje (DVE bijv) vanuit het programma/apparaat waarmee je films afspeelt.
Deze sloeber heeft geen DB meter  :nopompom:

Is dat ergens te downloaden dat testschijfje? Zal eens kieken op spotnet.


RalphH

Quote from: Raymond187 on May  4, 2013, 19:47:21

Deze sloeber heeft geen DB meter  :nopompom:


Snel bestellen, altijd een aanwinst naar mijn idee. Al weet ik niet hoe naukeurig ARC zijn level meting is, wellicht kan iemand hier aangeven of nameten nog wenselijk is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Het zal voor het instellen van de sub denk ik wel helpen. Eerst db meter dan sub gain instellen. En dan mag ARC zijn ding doen.

btw surround vind ik echt stuk beter geworden sinds de sub achter staat en de rears op de standaards en ARC erop los gelaten  :wub:

Kleine man slaapt nog niet dus moet nog even wachten met de film aanzetten.

Deleted member

Haha... jij staat anders ook lekker in de fik, Raymond!  :D
Stereo-fan for life!

Raymond187

Eyy Paco welcome back  :headbanging:

goeie vakantie gehad?

ik blijf branden :D .... ach dat meeten en andere settings gebruiken kost niks en toch kleine verbeteringen.

Bart_M

Quote from: Raymond187 on May  4, 2013, 19:47:21
Op 0 ?
Hoor je dan nog wel wat?

Staat nu weer op default. Ik had hem RG op 4.9 gezet :D

Staat nu weer op 3.94

Probeer het eens, maak film en muziek helemaal gelijk aan elkaar en pak als enige variable de RG.
Ik had eerst ook bijna 4 als room gain, maar 0 is echt veel beter.

Wel ff opnieuw inmeten via db meter (is toch ook app voor op smart phone?).
Ik regel het niet in via een externe disk, maar gewoon vanuit het menu, gaat prima. :)