Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

#625
Laatste meting met de sub LA dwars op de muur. Dichter naar de zijmuur kan niet vanwege rear en CV.





Ik kan geen plek vinden in huis waar de sub beter staat. Iig niet waar ik hem kwijt kan.

Iemand nog tips?

bmateijsen

Zie mrx topic.

1 andere optie is bank 30-50 cm naar voren plaatsen, of voor de test metingen 50 cm naar voren plaatsen ;).

Raymond187

Net een film afgekeken
How to train a dragon. een DD sound track, maar klonk erg goed. Surround is beter op de stands en met de nieuwe settings  :headbanging:

Laag is beter merk dat het freq. bereik beter is geworden. Een scene van de HSDD br de monsters inc. klinkt zo veeeel beter, maar die THX intro vond ik de lage tonen minder dan voorheen. Misschien nog btje tweaken :)

Komt morgen wel moet ook nog even wat nieuwe foto's maken.

RalphH

Top dat de bubble nu beter is.
Succes met tweakytweaky van de rest ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Lekker aan het tweaken hier! Leuk om te lezen dat je daar mee bezig bent. Scheelt enorm als je een beetje met je speakers en sub kunt schuiven. De sessie met RalphH heeft mij destijds wel in laten zien wat voor verschil de plaatsing van de sub doet.

Happy Tweakings! ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Ben voorlopig uit getweakt :)

3 films gekeken het weekend en was heerlijk genieten  :wub:

Of alleen nog de sub wat aanpassen. Ik zit nu 2M dichter bij de sub en merk dat hij soms ook achter me staat en dat wil ik niet. Zover ik weet of altijd had is dat als de sub mee ging doen dat ik niet kon horen of voelen waar hij staat en nu soms wel.

Verder geloof ik niet dat ik het beter ga krijgen tot ik andere speakers in huis heb.

Me mind staat vast ik ben al aan het sparen voor andere speakers. Uiteraard geen idee welke, maar de Revel F206 (Fronts& rears) en D208 center worden staan in de lijst om te proberen.

Uiteraard ga ik uitgebreid luisteren naar meerdere speakers. Nieuw of 2ehands maakt me niet uit zolang ze maar niet ouder dan 5 jaar zijn.

Eerst maar eens flinks gaan sparen ideaal is wel alles in 1 keer kopen uit dezelfde lijn en niet alleen frontstage of alleen main.

Hopelijk heeft me verloofde niet TE grote eisen voor het trouwfeest dan blijft er meer over voor speakerts :D

frank2

Afgezien van je sub klinken de nieuwe metingen ook beter voor jou? Hoor je een verschil?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Fronts ietsie meer hoog. Moet ook niet meer worden. Ik hou niet van TE aanwezig hoog.
Rears zeker beter zo vooral op de nieuwe speaker stands. Nu staan ze beide even hoog en iets gedraait. UIteraard meegenomen in de nieuwe meetingen. Surround ben ik helemaal heppie mee  :pompom:

Center vind ik nog steeds zacht overkomen. Tijdens films zijn de stemmen zachter dan overig geluids effecten of stemmen uit andere speakers. Ik ben geneigd om de DB van de center + 1 of 2 te  zetten.

Zou het kunnen dat de Anthem de center iets zachter zet, omdat het hoog van de center meer aanwezig is dan de rest van de speakers? Dat hij het op die manier wat wil dempen.


Former member 78

Dan zet jij de center toch een tikkie harder ;)
Maar ik lees niks over de sub, die moet het nu toch echt beter doen, gezien de meting.

Raymond187

Quote from: ArjanR1 on April 22, 2013, 13:48:15
Dan zet jij de center toch een tikkie harder ;)
Maar ik lees niks over de sub, die moet het nu toch echt beter doen, gezien de meting.
Jawel 2 post terug ;)

"Of alleen nog de sub wat aanpassen. Ik zit nu 2M dichter bij de sub en merk dat hij soms ook achter me staat en dat wil ik niet. Zover ik weet of altijd had is dat als de sub mee ging doen dat ik niet kon horen of voelen waar hij staat en nu soms wel."

Bereik in freq. is zeker beter geworden. Waar eerst de dip zat en weinig opmerkte is nu wel aanwezig  :thumbs-up:

Als ik de center harder zet dan is ARC toch niet meer 100%??

Former member 78

Ik heb de center ook een +1 gegeven.
Het ARC hoeft ook niet 100& te zijn zoals de Anthem het er voor jou in zet.

Dat is juist het mooie, dat je zelf kleine verschillen kunt aanpassen.

Raymond187

Dat is waar :) Vorige meeting had ik hem ook 1 DB hoger gezet.

Ben echt wel blij met deze metingen en uitkomst.

Moet alleen even de sub kabel lengte opmeten en doorgeven aan Bjorn. 2 uurtjes klussen in huis. Ik heb wel speciale plinten in huis voor kabels. Alleen bij de tuindeur zitten geen plinten alleen een plak plintje en daar lopen al 2 kabels. Dus even kijken of deze ertussen past.

RalphH

Heb je alle speakers al eens nagemeten met een dB meter?

Hoe heb je ARC ingemeten, op 1 of meerdere plekken? In geval van het laatste is het eindresultaat een gemiddelde om het op alle plekken zo goed mogelijk te laten klinken. Je "ideale" luisterplek hoeft dan via ARC niet ideaal afgesteld te zijn bedoel ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frank2

Klopt, ik gebruik 2 standen, surround (movie) en puur stereo (music) en er zit een duidelijk verschil in de metingen. Dus als jij de center iets luider wilt, gewoon doen, de ARC is niet heilig, maar een (goed) hulpmiddel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on April 22, 2013, 14:19:52
Jawel 2 post terug ;)

"Of alleen nog de sub wat aanpassen. Ik zit nu 2M dichter bij de sub en merk dat hij soms ook achter me staat en dat wil ik niet. Zover ik weet of altijd had is dat als de sub mee ging doen dat ik niet kon horen of voelen waar hij staat en nu soms wel."

Delay aanpassen... want die zal dan gewoon niet kloppen ;)

QuoteBereik in freq. is zeker beter geworden. Waar eerst de dip zat en weinig opmerkte is nu wel aanwezig  :thumbs-up:

Als ik de center harder zet dan is ARC toch niet meer 100%??

Nee hoor Arc is volume onafhankelijk.... Dus je kan altijd levels aanpassen.

Raymond187

Quote from: RalphH on April 22, 2013, 18:33:16
Heb je alle speakers al eens nagemeten met een dB meter?

Hoe heb je ARC ingemeten, op 1 of meerdere plekken? In geval van het laatste is het eindresultaat een gemiddelde om het op alle plekken zo goed mogelijk te laten klinken. Je "ideale" luisterplek hoeft dan via ARC niet ideaal afgesteld te zijn bedoel ik.
DB meter heb ik niet.

ARC is ingemeten op 5 lokaties op de bank waar we zelf zitten. Eigenlijk 3 verschillende plekken op de bank de overige 2 zijn 50cm naast de "Sweetspot".

Quote from: frank2 on April 22, 2013, 18:39:56
Klopt, ik gebruik 2 standen, surround (movie) en puur stereo (music) en er zit een duidelijk verschil in de metingen. Dus als jij de center iets luider wilt, gewoon doen, de ARC is niet heilig, maar een (goed) hulpmiddel.
QuoteNee hoor Arc is volume onafhankelijk.... Dus je kan altijd levels aanpassen.
Ik kan me herinneren dat beide hebben gezegd dat ik de DBs niet moest aanpassen. Ik had tijdens het testen van de ARC hetzelfde prob.

Gisteren de BR Jack Reacher gekeken en had de center 2 db xtra in de + gezet. Maar ik vond het geluid van deze BR zeer matig.

QuoteDelay aanpassen... want die zal dan gewoon niet kloppen
Sub delay?

bmateijsen

Delay van een luidspreker aanpassen, kan je door de afstand aan te passen in de A/V receiver... Vwb de dB meter, had het gezegd, dan had je er 1 mee kunnen nemen! Of download even een app op je iphone, die is best ok.

Groet,

Bjorn

Raymond187

iPhone??? waz dah?

Ben een knoeier dus ik heb Android kan ik zelf mooi rooten en andere ROM om zetten ;)

ahh wist niet dat je die ook had. Denk voor het tweak gedeelte de DB meter laatste puntjes op de i kunnen zijn.

Ik heb al met een rolmaat alle afstanden opnieuw gemeten. Als  ik de afstand verder zet van de sub dan reageert hij sneller?

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on April 23, 2013, 09:01:31
iPhone??? waz dah?

Ben een knoeier dus ik heb Android kan ik zelf mooi rooten en andere ROM om zetten ;)

He bah... ;D.

Quoteahh wist niet dat je die ook had. Denk voor het tweak gedeelte de DB meter laatste puntjes op de i kunnen zijn.

Ik heb al met een rolmaat alle afstanden opnieuw gemeten. Als  ik de afstand verder zet van de sub dan reageert hij sneller?

Correct... Afstand en graden phase is hetzelfde..... Dus verkort of verleng je de afstand in de processor, dan verander je ook de phase.

Groet,

Bjorn

maximus79

Quote from: Raymond187 on April 23, 2013, 08:34:57
Gisteren de BR Jack Reacher gekeken en had de center 2 db xtra in de + gezet. Maar ik vond het geluid van deze BR zeer matig.
Sub delay?

Toevallig had ik deze ook gekeken op Blu-ray met de 700 en ik vond de track juist heel goed! Vooral bij die sniperrifle schoten in het begin..... :clapping: Alleen bij vecht scenes wat minder , maar dat kwam omdat ze gekozen hadden voor realistische klappen en niet van die Hollywood klappen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Raymond187

Quote from: bmateijsen on April 23, 2013, 09:21:13
He bah... ;D.

Correct... Afstand en graden phase is hetzelfde..... Dus verkort of verleng je de afstand in de processor, dan verander je ook de phase.

Groet,

Bjorn
Andere ROMs zijn zoveel beter dan de default ROMs :)

Ok ik kan dan ook met de fase uitproberen.

btw ik heb nog niks gevonden of gelezen wat het kan zijn dat als ik de Anthem gebruik om HDMI door te sturen vanaf de Oppo. Dat de kleuren minder diep zijn ook al staat HDMI op Through.

Quote from: maximus79 on April 23, 2013, 09:22:47
Toevallig had ik deze ook gekeken op Blu-ray met de 700 en ik vond de track juist heel goed! Vooral bij die sniperrifle schoten in het begin..... :clapping: Alleen bij vecht scenes wat minder , maar dat kwam omdat ze gekozen hadden voor realistische klappen en niet van die Hollywood klappen.
LFE heb ik wel gehoord, maar overall vind ik het geluid van de film minder. Niet elke film is geweldig qua audio natuurlijk.

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on April 23, 2013, 10:28:31

btw ik heb nog niks gevonden of gelezen wat het kan zijn dat als ik de Anthem gebruik om HDMI door te sturen vanaf de Oppo. Dat de kleuren minder diep zijn ook al staat HDMI op Through.

En je weet 100% zeker dat je hem vergelijkt met hetzelfde gekalibreerde profiel in de TV?


Raymond187

Quote from: bmateijsen on April 23, 2013, 10:38:05
En je weet 100% zeker dat je hem vergelijkt met hetzelfde gekalibreerde profiel in de TV?
Kan niet anders

Haal de HDMI uit de Anthem en prik hem in de Oppo.

Ik ga van het weekend nog eens wat proberen.

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on April 23, 2013, 11:02:22
Kan niet anders

Haal de HDMI uit de Anthem en prik hem in de Oppo.

Ik ga van het weekend nog eens wat proberen.

Kan wel anders... want soms is het aan een bepaalde resolutie gekoppeld.
Dus laad het profiel echt... (vaak gewoon een geheugen wat je moet selecteren)

Raymond187

Als we TV kijken dan is het beeld ook mooier dan voor de kalibratie. En die zit uiteraard op een andere HDMI ingang.