Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Nou links achter zou ook prima gaan. Heb daar plek. Rechts voor staat nog de box van de kleine man. Die moet ook binnenkort weg hoop ik en dan kan de katten krabpaal van 1.7M hoog ook uit de hoek dan heb ik ruimte voor eventuele 2 ideaale plaasten.

@Bjorn, De SVS staat natuurlijk op DSP van de  receiver gebruiken. Moet de fase gewoon op 0 blijven op de sub?

RalphH

Vlak ook een plekje langs de muur (tussen fronts en luisterplek)links of rechts niet uit als mogelijk plaatsje. WAF is daar wat minder natuurlijk ;D.

Zet het ding op een plankje met een paar wieltjes (bouwmarkt icm schroevendraaier) en rol m de kamer door.

Initieel beginnen met dsp/fase op 0 en zonder fronts (crossover even op 200 zetten ofzo). Als je dan de plek met de beste fronts gevonden hebt, ga je met fase/dsp aan de gang.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on April 19, 2013, 13:12:49
Nou links achter zou ook prima gaan. Heb daar plek. Rechts voor staat nog de box van de kleine man. Die moet ook binnenkort weg hoop ik en dan kan de katten krabpaal van 1.7M hoog ook uit de hoek dan heb ik ruimte voor eventuele 2 ideaale plaasten.

@Bjorn, De SVS staat natuurlijk op DSP van de  receiver gebruiken. Moet de fase gewoon op 0 blijven op de sub?

Fase en afstand tot de luisteraar moet je aanpassen als de plek van de subwoofer veranderd. Na het verplaatsen, eerst meten met meetlat en daarna luisteren of de fase correct is. Je kan op de subwoofer deze op '0' laten staan en evt. dmv veranderen van de afstand in de a/v receiver aanpassen.

Raymond187

Quote from: RalphH on April 19, 2013, 13:17:58
Vlak ook een plekje langs de muur (tussen fronts en luisterplek)links of rechts niet uit als mogelijk plaatsje. WAF is daar wat minder natuurlijk ;D.

Zet het ding op een plankje met een paar wieltjes (bouwmarkt icm schroevendraaier) en rol m de kamer door.

Initieel beginnen met dsp/fase op 0 en zonder fronts (crossover even op 200 zetten ofzo). Als je dan de plek met de beste fronts gevonden hebt, ga je met fase/dsp aan de gang.
Plankje?? wieltjes?? Ralf toch hahaha ik heb maar een PB12 hoor die weegt maar 30 kilo ;)

Tussen de fronts zal moeilijk gaan daar staat een meubelkast in de weg.

Quote from: bmateijsen on April 19, 2013, 13:37:05
Fase en afstand tot de luisteraar moet je aanpassen als de plek van de subwoofer veranderd. Na het verplaatsen, eerst meten met meetlat en daarna luisteren of de fase correct is. Je kan op de subwoofer deze op '0' laten staan en evt. dmv veranderen van de afstand in de a/v receiver aanpassen.
Ok dat gebeurd na het inregelen van ARC. Meten, uitrekenen uploaden en daarna de afstand instellen.

Ben benieuwd. Beetje irritant dat ik morgen pa de stands heb. Zou haast eerder naar huis gaan om te beginnen  :angel:

RalphH

Quote from: Raymond187 on April 19, 2013, 14:01:42
Plankje?? wieltjes?? Ralf toch hahaha ik heb maar een PB12 hoor die weegt maar 30 kilo ;)

30kg in 't vierkant blijft een lastig ding vind ik. Maar idd, de BK versleep ik ook door m op te pakken, de SVS maar niet.

Quote from: Raymond187 on April 19, 2013, 14:01:42
Ok dat gebeurd na het inregelen van ARC. Meten, uitrekenen uploaden en daarna de afstand instellen.

ARC zet je uit hè tijdens het slepen. Eerst het ding zonder EQ op de beste plaats zetten, daarna pas fase en andere "software" aanpassingen gaan doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote30kg in 't vierkant blijft een lastig ding vind ik.
Zit toch een gat in?? Daar doe je je ... in en dan wandel je vrolijk naar de andere kant van de kamer :D :D

jahhhhhhhhhhhhhhh tis vrijdag middag dan mag ik weer los  O0

Ga eerst de sub plaatsen waar ik hem het liefst zou willen hebben staan. Daarna meeten etc etc. TENZIJ de meeting boven de grone lijn uitkomt dan laat ik hem staan anders links proberen. dip van 10db moet beter en kan ook wel beter.


RalphH

Quote from: Raymond187 on April 19, 2013, 14:16:48
Zit toch een gat in?? Daar doe je je ... in en dan wandel je vrolijk naar de andere kant van de kamer :D :D

Sterker nog, 3 gaten in de SVS, het gewicht werkt enkel wat tegen. ;D

Qua meten, een meter naar links of rechts kan verschil maken. Dus flink schuiven. :clapping:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on April 19, 2013, 14:19:36
Sterker nog, 3 gaten in de SVS, het gewicht werkt enkel wat tegen. ;D

Tja... is wel handig om de vrouw wat spannends wil aantrekken....... moie blauwe overal met motorolie vlekken erop en haar laat praten over auto's of high end stekkerdozen en LS-kabels gevuld met vloeibare diamaneten voor ideale geleiding :D

RalphH

Ik mis het verband met de SVS maar dat ligt vast aan mij.

Erop inhakend, dergelijke dingen boeien d'r niet echt. ;D Ze doet wel altijd lief meebetalen aan nieuwe HT dingetjes, da's dan wel weer toppie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

jij zei dat het gewicht wat tegen werkte als je de SVS optilt met den swans.

Daarom reageerde ik met

Quote from: Raymond187 on April 19, 2013, 14:28:43
Tja... is wel handig om de vrouw wat spannends wil aantrekken....... moie blauwe overal met motorolie vlekken erop en haar laat praten over auto's of high end stekkerdozen en LS-kabels gevuld met vloeibare diamaneten voor ideale geleiding :D

Zulke praat zou dan zorgen voor een ideale bloeds omloop zeg maar waardoor het gewicht niet meer uitmaakt

:angel:

Veel slapper ouwehoeruhh gaat me niet lukken hoor :P :D :P

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Jazeker......ik heb de verkeerde stands besteld...stupididiote aarrrgggg. Ik dacht dat de speakers 60cm waren, maar ze zijn 50  :D
Dus morgenochtend omruilen.

Hoe bedoel je DOM. Dan had ik nu alles kunnen meeten....zucht

Heb nu net de sub verplaatst LA en de gain staat op 60% ipv 40% zoals voorheen.

Eerste meeting loopt nu

Raymond187

#613
Ok de sub staat STUk beter  :headbanging:

De meeting scheelt veel, maar hij komt nog niet helemaal boven de groenelijn met de meeting ARc corrigeerd hem wel tot de groene lijn  :D

Dit was met de sub LA. Aangezien ik goed bezig ben en de meeting over schreven heb overnieuw begonnen met de sub RA.

Na 2 meetingen zie ik wel dat de Tannoys bij 1800hz een dip hebben van 3 tot 7 db. De rechter het meest. Rond de 2000hz gaat ze weer omhoog.

Heb ook al een meeting gedaan om de fronts te testen. De mic. Op 1.5m van de fronts op 5punten. Zele resultaat. Dus gewoon een speaker issue. Het is ook bij de fronts als de rears.

Zal straks de results laatsen

Btw de mic. Toch recht omhoog plaatsen voor de meeting?

RalphH

Mooi dat het resultaat beter is. Let wel op dat je laag niet veel laat boosten door ARC.

Dips op hogere frequenties zijn er gewoon, moet je ook niet willen corrigeren, haal je het karakter uit je speakers.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik laat ARC default staan op -1. Bjorn had me uitgelegd hoe je sound kan veranderen.

Fronts op 60 en de rest op 80.
EQ op 1000hz
room gain default.

Sub LA heeft een iets langere dip dan RA. En RA heeft mijn voorkeur.

Dit is met sub rechts achter. Ziet er een stuk beter uit zo.



Oude meeting met Sub LV.


RalphH

De metingen verschillen van elkaar, dus niet helemaal goed te beoordelen, maar in de oude situatie lijkt de sub verder door te lopen onder de 20 hz. Er hoeft ook minder gecorrigeerd te worden.

Nagalm zou interessant zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

APart nu ik de settings heb ge upload naar de receiver staat bij lev. calibration alle speakers op +8db en de sub op -9db ??

Raymond187

Quote from: RalphH on April 19, 2013, 21:46:21
De metingen verschillen van elkaar, dus niet helemaal goed te beoordelen, maar in de oude situatie lijkt de sub verder door te lopen onder de 20 hz. Er hoeft ook minder gecorrigeerd te worden.

Nagalm zou interessant zijn.
Hoe bedoel je? De meeting begint vanaf 20hz en meet niet lager. bij de oude meeting is wer een dip tussen de 50 en 100hz dus daar mis ik een aantal DBs.

Met de nieuwe meeting is dat veel minder en ARC trekt dat zelfs rechts tot de groene lijn.

RalphH

Dip is er inderdaad in de eerste meting, maar de sub begint in je huidige opstelling al bij 40Hz af te vallen, in de eerste is dat bij 25 lijkt het.
Is een beetje een compromis, op ene plek een dip, de andere plek wat minder ver doorlopen. Denk inderdaad wel dat een vlakkere response (de huidige situatie dus) uiteindelijk wel wat lekkerder luistert.
Had zelf een beetje een vergelijkbare resultaten situatie en koos toen ook voor de vlakere response en meer laag tussen 40 en 70Hz. Uiteindelijk een 2e sub erbij gezet om het sublaag aan te vullen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik kan morgen pas een film gaan kijken.... Maar ik moet sowieso opnieuw meeten morgen vanwege de speaker stands :-X

Wilde even zien hoe de sub reageert achterin. Nog steeds niet ideaal, maar iig beter qua laag en uit het zicht. Me vrouw zei al liever helemaal weg :D
Ik zei nou kan 1 kopen die kleiner is. SPL 1200/1500 ultra :D

Maar trapte ze niet in  :nopompom:

RalphH

In type sub zit de winst nu niet. Is vooral de ruimte en plaats van de sub daarin.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on April 19, 2013, 14:11:05
30kg in 't vierkant blijft een lastig ding vind ik. Maar idd, de BK versleep ik ook door m op te pakken, de SVS maar niet.

ARC zet je uit hè tijdens het slepen. Eerst het ding zonder EQ op de beste plaats zetten, daarna pas fase en andere "software" aanpassingen gaan doen.

gewoon sub op luisterplek zetten en zelf eerst kruipen;-)

En voor verslepen van dat blok beton heb je toch forumgenoten......


bmateijsen

Quote from: denoontje on April 20, 2013, 11:35:43
gewoon sub op luisterplek zetten en zelf eerst kruipen;-)

En voor verslepen van dat blok beton heb je toch forumgenoten......



Ik vind de subwoofer op de luisterplek een optie die ik eigenlijk zelf niet gebruik...

Raymond187

Wer meting aan het doen. sub RV. Heb de baby box even verplaatst om te kijken wat hij dan doet.

De dip is korter. Met de sub langs de muur. En dwars op de muur. Haaks op de muur is beter.

Nu nieuwe totale meting met de rears op hun stands. En de sub LA dwars op de muur.