Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Vraagie cq advies.


Ik heb de hoop opgegeven om rears te vinden. Dus ga ik maar speaker stands kopen. nu zit ik met de ideale hoogte.

De fronts staan 95 CM van de grond.
Als ik rechtop de bank zit dan is oor hoogte ~95Cm van de grond. Als ik onderuit zit/hang 70CM oor hoogte.

Wat is dan de ideale hoogte dat mijn rears moeten hebben? Ik heb 2 keuzes, omdat mijn rears 60CM hoog zijn.

stands van 50 of 60CM hoog?
Wat dan uitkomt op 110cm of 120cm.

Bjorn heeft ze de vorige keer opgesteld, maar ik had geen stands of iets dergelijks dus zijn ze tijdelijk voro het instellen van ARC op de barkruk geplaatst en de andere op de krabpaal ( jajaja I know cheasy  :hehe: ) en zijn ze afgesteld op 115CM.

Nou door deze plaatsing en de Anthem is de surround bubble heulll stuk beter geworden en uiteraard wil ik dit behouden.

Dus... welke stands kan ik dan het beste kopen 50 of 60CM hoog?

Aangezien ik ben begonnen met sparen voor hele nieuwe se speakers wil ik niet teveel geld uitgeven aan de stands dus worden het deze.
NorStone Stylum 1 of 2 zwart  ligt aan de hoogte.

LuPo

Quote from: Raymond187 on April 15, 2013, 16:24:33
Zal hier reageren Lupo.

Met HT is een 13 jaar oude sub wat achterhaald. de PB12 is zeker beter met HT. Niet meer dan dat en niet minder :)

Ah vandaar. ;)

Ik zou die stand pakken waardoor je rears op 110 cm komen. :)

Raymond187

En waarom niet op 120? Wat is er beter om ze op 110 te plaatsen?

RalphH

In de regel wordt geloof ik aangegeven de rears tussen de 20 en 50cm hoger te hangen dan je oren (aan je hoofd hangen ;D).

De 609's staan hier op 110cm (midden van de DC). Dit was vooral vanwege de nogal hoge rugleuning. In normale zitpositie zitten mijn oren op ongeveer 95cm.
Geeft een prima plaatje zo.

Zet ze anders eens op een paar bierkratjes, kun je makkelijk wat varieren.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Heb maar 1 kratje bier :D

Wel een goed idee. Ik heb 2 barkrukken waar ze op kunnen en die zijn in hoogte verstelbaar.

Die van 50CM komen ook nog spikes onder de voet en bovenop wat beide ook ~2cm is. Dan kom ik al op 114cm. Dus die van 50CM zou goed kunnen. Aangezien ze nu op 115cm staan en dat vind ik top klinken.

Ahhh zo zie je maar een simpele vraag stellen is all I need.

RalphH

Gheghe, ik heb nog wel een paar lege  ;D.
Maar ik zie dat je barkrukken hebt, heeft ook iets met bier te maken, dus je redt je wel ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Belangrijkste is dat je een goede stabiele stand besteld, die ook stevig blijft staan.
De luidspreker kan je dan met blu-tack bevestigen. Ik zou overigens een Custom Design stand met inert filler adviseren. (Norstone kunnen wij ook leveren) ;)

Raymond187

Die stylum stands kan je vullen met zand. Neem aan dat ze dan wel stevig staan. En anders beton erin :D

Quote from: RalphH on April 17, 2013, 10:20:43
Gheghe, ik heb nog wel een paar lege  ;D.
Maar ik zie dat je barkrukken hebt, heeft ook iets met bier te maken, dus je redt je wel ;D.
Lege kratten is een slecht teken, want als me maten op bezoek komen en er is geen bier dan hangen ze me op :P

RalphH

Quote from: Raymond187 on April 17, 2013, 12:11:39
Lege kratten is een slecht teken, want als me maten op bezoek komen en er is geen bier dan hangen ze me op :P

LOL
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Speakerstands zijn besteld.

50CM hoog kosten zijn maar 89 pleuro. Zal voorlopig voldoende zijn. Welk zand om ze te vullen is verstandig om te gebruiken?

Nu flinks aan de spaarderij dan kan ik Bjorn straks vrage nvoor een thuis demo van de Revel  :wub:

Of zal ik eerst een nieuwe sub kopen??

:D

ZO'n SPL1200 of 1500. KOst toch iets van 1800 euro ofzo?? Dat is een potje poker winnen zaterdag B)

RalphH

Heb r zelf een zakkie zilverzand in gemikt. Zijn zo dood als een pier nu.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Bouwmarkt, maar ik heb nog een driekwart zak staan, mag je zo hebben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik heb 1 zak hangen :D :D hehehe die mag je niet hebben :P

ahh tof aanbod thanks. Alleen woon je een uur rijden van mijn huis. Geen idee wat zoiets moet kosten bij de bouwmarkt. Heb niet binnen de aankomende weken een  ritje naar Best gepland staan.

15 eurootjes ofzo?


RalphH

Nee joh, zakje kost een euro of 5 geloof ik. Wel even goed laten drogen voordat je het in de stand doet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

oooggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Hoef dus geen krantje wijkje te nemen...scheelt weer :D

ff in de oven ofzo.

Moet eens kijken, want ik denk dat ik de huidige LS kabel ook moet door lussen..... hhmmm denk dat die net een CM of 20 te kort zal zijn om hem ver in de hoek te kunnen plaatsen. Kabels liggen achter een plint. Zal wel fijn zijn als ik een x de tijd hebt om een lange sub kabel te probren dan kan die sub eens beter geplaatst worden.

RalphH

Quote from: Raymond187 on April 17, 2013, 16:10:12
Hoef dus geen krantje wijkje te nemen...scheelt weer :D

Ik nie kunnen kijken in jouw portemonnee nie ;D


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Ah, de pinpas weer gewoon ouwerwets aan een touwke. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Haha leuke humor hier! JIj zit met zo een geldclip bij je pokertoernooi?  :D Had ik ook maar leren pokeren  ;)

Raymond187

hehehe :D altijd fun = +3 en een priem getal.

ppfff ZO'n set van Revel F 206 en 208 center lijkt me wel leuk hoor.

Deze maand een nieuw bed, droger gezins tent (frankrijk vakanties) gekocht...voor dat geld had ik de front stage iig van revel gehad  :crazy:

Het bed slaapt wel onwijs lekker ook dat is wel wat waard natuurlijk :P en de droger die stuk is wordt wel gemist vanwege de 5 wasjes in de week...en dat terwijl de kleine man voor 2 wasjes zorgt.

Zucht....

Raymond187

Zo net even bij Bjorn op visite geweest. Heb een lange sub kabel geleend, zodat ik de sub ergens anders kan plaatsen en een betere meeting doen.

Ook komen morgen de stands binnen dus kan ik alles goed neerzetten, meeten luisteren, verplaatsen, meeten luisteren  :thumbs-up:

Zin aan  :headbanging:


Raymond187

Gaat goed komen. Heb vrouwlief al geïnformeerd en 2 uur gereserveerd voor mezelf :P

Ik hoop dat de sub het best speelt rechts achter de bank. Dan is tie weg uit het zicht. Die SVS vind ik maar lelijke bitches :D :D

RalphH

Veel plezier!
Hoop ook voor je dat ie daar het beste staat, echter weet je het nooit met subs >:(
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer