Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: LuPo on March 28, 2013, 11:11:05
Ik heb ook een NAS'je besteld net. Een Netgear Readynas Duo V2. Gewoon om eens te proberen of het was is naast mijn filmcollectie op blu-ray. Torrents kan ik er ook mee downloaden en nzb ook. Eerst maar eens met wat torrents aan de slag. ;)
Heel goed. Ik ben er erg blij mee. Het was even uitvogelen hoe het werkt, want ik gebruik ook torrents. Met Transmission pakt hij ook de RAR bestanden automatisch uit  :thumbs-up:
Ga je RAID1 gebruiken voor de 2 schijven of gewoon JBOD?

Quote from: technative on March 28, 2013, 11:12:21
Data is weg als je nu een raid set gaat configureren. Dat klopt inderdaad, maar daar is wel een oplossing voor hoor. Je kunt de data eerst op externe schijven zetten, de raidset aanmaken en dan weer terug kopieren. Als je ruimte nodig hebt en niet al te prive-data hebt kun je die ook wel tijdelijk bij mij stallen; ik heb ruimte zat!
Bedankt voor je aanbod. Ik was eigenlijk net begonnen met de HDDs vol te zetten dus er staat nog niet veel op. Ik ga nu alles naar een Externe HDD zetten en dan RAID5 gebruiken voor 4 schijven.

LuPo

Er zit maar 1 schijf bij van 1TB. Dus ik weet niet wat ik wel en niet kan qua RAID. Moet alles nog gaan lezen. Voor 120 euro echter een koopje dus gelijk aangeschaft. :D

Raymond187

RAID is vanaf 2 HDDs.

RAID5 moet je minimaal 3 HDDs hebben en dat gaat sowieso niet met die NAS.

Je kan RAID1 gebruiken als je 2 HDDs hebt. Dat is mirror dus verlies je wel 1 HDD qua ruimte, maar als er 1 stuk gaat heb je nog wel je data.

Raymond187

Hhmm heb nu  JBOD verwijderd en hij is bezig met RAID5. Dat initialiseren gaat lang duren zie ik  :eh: 1% duurt 14 minuten :D

LuPo

Quote from: Raymond187 on March 28, 2013, 12:31:24
RAID is vanaf 2 HDDs.

RAID5 moet je minimaal 3 HDDs hebben en dat gaat sowieso niet met die NAS.

Je kan RAID1 gebruiken als je 2 HDDs hebt. Dat is mirror dus verlies je wel 1 HDD qua ruimte, maar als er 1 stuk gaat heb je nog wel je data.

Thanks voor de info! Ik ga morgen lekker inlezen wat ik met de NAS allemaal kan. Dan besluit ik wel wat ik er mee doe. :P

RubenV.

Hey Raymond,

Je hebt het inmiddels al lekker uitgevogeld zo te lezen  :D Is het nog allemaal gelukt met de Oppo?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Hi Ruben,

ja is al gelukt met de Oppo. Wat je al zei klopte precies. de BDMV folder in een AVCHD folder plaatsen en voila. Wel een extra handeling waar ik niet van hou....Tja ben een ITer he wil alles geautomatiseerd hebben  O0

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 29, 2013, 08:56:08
Hi Ruben,

ja is al gelukt met de Oppo. Wat je al zei klopte precies. de BDMV folder in een AVCHD folder plaatsen en voila. Wel een extra handeling waar ik niet van hou....Tja ben een ITer he wil alles geautomatiseerd hebben  O0

Misschien kan je daar nog een scriptje voor schrijven?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on March 29, 2013, 08:56:08
Hi Ruben,

ja is al gelukt met de Oppo. Wat je al zei klopte precies. de BDMV folder in een AVCHD folder plaatsen en voila. Wel een extra handeling waar ik niet van hou....Tja ben een ITer he wil alles geautomatiseerd hebben  O0

Ben hier wel benieuwd naar... hoe doe je dit? ;D

Raymond187

Quote from: bmateijsen on March 29, 2013, 14:04:33
Ben hier wel benieuwd naar... hoe doe je dit? ;D
parent folder is bv the Hobbit. Daarin heb je 2 folders genaamd BDMV en nog 1. Waar deze 2 folders staan maak je de folder aan AVCHD en dan plaats je de 2 folders in deze folder.

Dan krjig je deze folder structuur
the Hobbit
--AVCHD
----BDMV

Quote from: RubenV. on March 29, 2013, 13:09:04
Misschien kan je daar nog een scriptje voor schrijven?
Heb ik al aan zitten denken idd, want met Transmission moet je zo'n Linux config file even aanpassen, zodat hij ook alles uitpakt. Alleen maakt hij een nieuwe folder met daarin het uitgepakte bestand. Hij moet het uitgepakte bestand gewoon in de root folder gooien en de RAR bestanden verwijderen.

Raymond187

Ben je Druk bezig op je NAS en alles terug kopieren vanaf je PC en USB HDD.

Ben je klaar na 300GB verwijder ik de dubbele bestanden..... Ik had cut/paste gedaan en heb per ongeluk alles verwijderd van de NAS.

Zucht.... al mijn films foetsie  :-X

big ass facepalm with cactus in my hand

@*#)@$_^@$(^#(_&*$@

Deleted member

Pff... Da's niet best... Als je wilt kun je ff langskomen met een schijf; ik heb nog plenty klaarstaan. Heb je in ieder geval weer iets om te kijken.

Je hebt m'n nummer, dus bel maar als je interesse hebt...
Stereo-fan for life!

Raymond187

oohh maar ze staan alweer te downen hoor :D

Enige ik pak een aantal via NZB en de andere via torrents.

Heb star trek voyager box eindelijk gevonden DS9 had ik al. 7 seizoenen duurt wel ff. ook Star Wars blu ray box. Die zijn nog bezig de rest heb ik alweer binnen  O0


Deleted member

Mooi. Duurt wel ff voordat je klaar bent, zo te horen.

Succes!
Stereo-fan for life!

Martijnst1990

Dat is wel zuur zeg! Gelukkig komen ze langzaamaan weer binnen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Zo zit knettervol met sushi  :headbanging:

Vrouwlief heeft ons mannen uitgenodigd bij Shabu shabu. Prima voer voor dat geld en natuurlijk lekker warme sake  :wub: :wub: :wub:

De kleine man krijgt nu ze laatste voeding en dan heerlijk op de babjk lichten uit Oppo aan, Anthem aan Tievie aan en lekker chillen met wta snabbel en wat te drinken erbij  :popcorn:

movie mofo timeeeeeeeeeeeeeeeee :D

Deleted member

Je hebt er zin in he!  :D Enjoy man! Wat ga je kijken?
Stereo-fan for life!

Raymond187

ja tijd geleden steeds geen tijd en er is verder niks nieuws uit :(

Denk a bugs life kijken.

clockwork

Na al die Sushi zou ik meer zin hebben in Finding Nemo of Jaws  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raymond187

Had genoeg Nemo gezien voor 1 avond :D

Heb nu de hele ochtend in de keuken gestaan ppfff ben er moe van.

We hebben weer lekker staan koken dus vanavond knetter lekker eten. Daar kan geen sushi tegen op.

Thaise rode curry gemaakt dat kost het meeste tijd en een lamme arm door gebruik van de vijzel. 1 hele peking eend lycee, courgette, cherry tomaten verse horapa bladen en kaffer limoen bladen en nog wat vers spul :D

EN als bijgerecht

Sparerips die de hele dag in Thaaise marinade liggen te badderen en daarbij horende thaais sausje......is pittig en niet voor de milde eter :D hehehe.

Straks eerst naar me beste maat die is vannacht papa geworden van een dochter. Dus nemen we eten voor ze mee dan hoeven ze zelf niet te koken  :thumbs-up:

Deleted member

Je lijkt wel een bourgondier!  :D
Stereo-fan for life!

Raymond187

hehehe

Tja...hou van lekker eten en dit voer is knetter lekker B)

Net de winter velgen van de auto eraf en zomerbandje eronder. Straks ff naar de pomp banden op spanning.

high-q

Wanneer is de M&G bij jou?  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187


Raymond187

Quote from: LuPo on April 15, 2013, 15:34:12
Waarom heb je die REL dan weggedaan? :blink:

Zal hier reageren Lupo.

Met HT is een 13 jaar oude sub wat achterhaald. de PB12 is zeker beter met HT. Niet meer dan dat en niet minder :)