Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March 18, 2013, 16:10:26
Ze willen juist dat je ze betaald natuurlijk daarom zeikte ze altijd zo over dat seeden. Ik vind het niet erg om te betalen zolang het geen absurde prijzen zijn net als BR schijfjes van 25e  :sly:

100e per jaar geloof ik. of 75e. Geen idee. Download is altijd maximaal. Op de PC was dat max 7.2MB en via de NAS 7.4MB

Dan ben je er kwa snelheid toch ook weer iets op vooruit gegaan  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Deleted member

Goed bezig Raymond! Eerst de Anthem en nu de Qnap.  :clapping:

Sickbeard heeft volgens mij trouwens iets te doen met series. Ik weet niet of je die gebruikt, maar hij kan automatisch de episodes ordenen, subtitels vinden en covers downloaden enzo.

Schijnt wel goed te werken, maar ik heb het nooit gebruikt. Net als torrents trouwens; ik heb altijd nieuwsgroepen gebruikt. Daar zit alle functionaliteit in die je aangeeft: unzippen, parren, subfolders per categorie (blurays in de bluray folder, muziek in de audio folder, enz).
Stereo-fan for life!

Raymond187

Quote from: RalphH on March 18, 2013, 16:14:09
Amazon heeft geregeld aanbiedingen ;).
Laatst weer een stapeltje aangeschaft, je moet wel af en toe wat teruggeven aan de markt hè ;)
Koop al jarennnnnn bij amazon.co.uk. En kocht altijd de 3 voor 2 BRs. 25e voor een film...geld groeit niet op me zak :D

Quote from: LuPo on March 18, 2013, 16:22:28
Als je geregeld op sites als http://www.hotukdeals.com kijkt dan is er inderdaad genoeg voor leuke prijzen te vinden. Je moet films in ieder geval niet kopen als ze net uit zijn want dan betaal je je scheel. ;)
Hhmm eens kijken, want die site ken ik niet.

Quote from: RubenV. on March 18, 2013, 16:53:37
Dan ben je er kwa snelheid toch ook weer iets op vooruit gegaan  :D
hahaha tenminste nog een beetje waar voor me centen :P

Quote from: technative on March 18, 2013, 22:44:14
Goed bezig Raymond! Eerst de Anthem en nu de Qnap.  :clapping:

Sickbeard heeft volgens mij trouwens iets te doen met series. Ik weet niet of je die gebruikt, maar hij kan automatisch de episodes ordenen, subtitels vinden en covers downloaden enzo.

Schijnt wel goed te werken, maar ik heb het nooit gebruikt. Net als torrents trouwens; ik heb altijd nieuwsgroepen gebruikt. Daar zit alle functionaliteit in die je aangeeft: unzippen, parren, subfolders per categorie (blurays in de bluray folder, muziek in de audio folder, enz).
yeahh thanks. De Oppo en SVS sub niet vergeten. Laatste 3 maanden de economie wat geholpen :P

Hhmmm Ik heb nooit nieuwsgroepen gebruikt. Alleen laatst een keer om die Ht super disc te downloaden van dit forum.

Welke App kan ik daarvoor het beste gebruiken? is daar ergens een tuturial van? Klinkt namelijk wel erg handig.

Raymond187

Zo dit weekend thuis knutselen. Netwerkje, maar gaan aanleggen. De Oppo moet natuurlijk bekabeld zijn. Ik heb via WiFi geprobeerd om een film te kijken. Een HD serie kijken gaat prima, maar een film kijken gaat niet. Maar geeft niks de NAS kom in de meterkast in de gang ( ook lekker koel). Moet 2 plankjes maken, zodat ik de modem en router op elkaar kwijt kan en de NAS zo plaatsen, zodat hij zijn warmte goed kwijt kan. Ik had al een gat geboord in de vloer voor de COAX en door dat zelfde gat past ook wel een CAT5. De kabel heb ik net getest en een Blu Ray rip speelt hij af zonder enkel probleem. Dus ik ga ook geen GB netwerk aanleggen ik gebruik me huidige router met 100MB hub. Ik copier toch niks mer van PC -> laptop aangezien alles op de NAS staat.

Naar de de kleine kamer waar de PC staat had ik al een RJ-45 liggen die kamer heeft een loze leiding  :thumbs-up: De slaapkamer heeft ook een loze leiding, maar daar zit al een COAX doorheen en past niks meer bij....sux!! Op de slaapkamer heb ik een Eminent 7080EM staan voor het kijken van series. Dus daar heb ik toch netwerk nodig. Ik ga daar wel die http://tweakers.net/pricewatch/328801/devolo-dlan-500-av-wireless+-starter-kit/specificaties/ voor gebruiken. Geen idee hoe ik anders netwerk krijg in de slaapkamer.

Alles netjes en veilig weg werken in de meterkast mooi op maat zagen. Nou ben daar wel even zoet mee. Hoef maar 1 kabel te krimpen dat scheelt. Vind ik zo'n takke werk dat gefriemel.

Hhmmm moet alleen de kruipruimte in ....

Quote from: technative on March 17, 2013, 13:51:33

Voordeel van een managed switch is dan wel dat je er leuke dingen mee kunt doen zoals Vlans inrichten, port trunking, enz.

Succes!
Managed switch zou ik sowieso nemen. Apare VLANs voor downloaden, streamen en VoIP. Had al gekeken op tweakers prijs valt mee.

RalphH

Quote from: Raymond187 on March 19, 2013, 19:00:02
Hhmmm moet alleen de kruipruimte in ....

Altijd fijn, doe je de spinnetjes de groeten? ;D
Succes met klussen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Kruipruimte is 1M hoog en ik ben niet zo groot dus dat scheelt :D

En ik ga eerst de kruipruimte in als Ripley ( Van Aliens) met een vlammenwerper :devil:

thx komt goed.

Raymond187

Zo eerste spullekes zijn besteld. CAT6 paar RJ-45 stekkertjes en ene nieuwe krimptang, want de ander is een x uitgeleend  :devil:


RalphH

Quote from: Raymond187 on March 19, 2013, 19:14:30
En ik ga eerst de kruipruimte in als Ripley ( Van Aliens) met een vlammenwerper :devil:

VET!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Fuk.... ben gisteren ziek naar huis gegaan. Maar had in de ochtend netwerk spullekes gekocht en die worden vandaag op me werk afgeleverd :D


LuPo

Quote from: Raymond187 on March 21, 2013, 10:36:50
Fuk.... ben gisteren ziek naar huis gegaan. Maar had in de ochtend netwerk spullekes gekocht en die worden vandaag op me werk afgeleverd :D

Now you're screwed.. :P
Ga je toch weer naar je werk vandaag.. :D

Raymond187

Zo alles draait en is netjes in de meterkast weggewerkt.

Kruipruimte was wel weer gezellig  :wacko: Ik had al en gat in de vloer voor de coax en die was groot genoeg om de CAT5e er doorheen te halen was alleen wat friemelen.

De NAS vrij staat op een plank en de achterkant heeft genoeg ruimte zodat hij zijn warmte kwijt kan. 50CM eronder nog een plank met de modem en router.

Ik moet alleen nog Zo'n devolo setje kopen om netwerk in de slaapkamer te krijgen. Ik zal dan een extra stopcontact moeten maken en die op dezelfde groep als de slaapkamer plaatsen voor een optimale verbinding.

Deleted member

Eh... wil je die rotzooi echt op je lichtnet hebben? Is een grote bron van storing!!!
Stereo-fan for life!

Raymond187

Nee liever niet, maar ik heb weinig keus. Hoe krijg ik anders netwerk in de slaapkamer?

Deleted member

Draadloos, of een gaatje in vloer / plafond lijkt me een betere optie...
Stereo-fan for life!

high-q

Kan je de coax niet vanaf beneden terug trekken en daarna vanaf boven met een trekveer de coax en de lan tegelijkertijd door dezelfde buis heen trekken? Bij mij pasten ze door dezelfde buis, maar alleen als ik ze tegelijkertijd trok.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Draadloos gaat amper hier. De muren zijn te dik of teveel bewapening. Of een repeater ertussen.

HHmmm coax en CAT5 er tegelijk door heen halen is een optie. Dan moet ik alleen een unshielded CAT5 pakken anders gaat het zeker niet.

Raymond187

Zo ben heppie. Ik was een CD kwijt en gisteren terug gevonden :D
M. Jackson History dubbel CD. MJ blijft king of pop  :worship:

CD is ook prima kwaliteit.

CD staat natuurlijk nu aan en me zoon vind het ook top.

Martijnst1990

Quote from: Raymond187 on March 27, 2013, 19:00:58
Zo ben heppie. Ik was een CD kwijt en gisteren terug gevonden :D
M. Jackson History dubbel CD. MJ blijft king of pop  :worship:

CD is ook prima kwaliteit.

CD staat natuurlijk nu aan en me zoon vind het ook top.
Zeker een prima cd, zowel qua muziek als kwaliteit inderdaad, heb hem hier ook :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Zo nu heerlijk film kijken.
Django.
De vrouw vind dit niks aan dus ga lekker alleen kijken. Film kijken doe ik sowieso het liefst alleen. zak chips of snaai werk glaasje vloeistof geluid aan en geen gekakel aan je hoofd tijdens de film.

little big joy's of life  :wub:

LuPo

Toppie Raymond, dat heb je weer goed voor elkaar en een heerlijke film vond ik die Django! Kill Bill vind ik ook wel te pruimen. Maar bijv. Pulp Fiction en Reservoir Dogs vind ik niet veel aan.. Persoonlijke smaak denk ik want ze scoren wel hoog op de filmsites. ;)

Raymond187

Yeah, zeker goed voor elkaar. Had ff goed genoten van de film. OP zich vond ik de film niet uber, maar zeker genoten.

Pulp fiction zeker een van mijn favo films.

btw Die NAS werkt echt super. kan er alles tegelijk mee doen. downloaden, unrarren en streamen tegelijk. een eitje  :thumbs-up:

Enige ik heb heb nu de HDDs in JBOD. De HDDs die ik heb zijn wel compatible met deze NAS alleen niet in RAID.

Zijn WD green EARS 1.5TB. Misschien deze 4 verkopen en WD REDs erin, want zo heb ik nog geen "backup". Onsite is voor mij nooit een echte backup ;)


Deleted member

#546
Is een beetje een vreemd verhaal. Toen ik dat NAS net had gekocht, was de EADS absoluut NIET compatible en werd iedere 459-gebruiker geadviseerd om vooral de AERS te kopen. Nu zie ik idd dat ze beiden niet aanbevolen worden. Als het iets voor je betekent: Ik heb de 459 3 jaar zonder problemen gebruikt met de EARS.

Zie ook de opmerking van QNAP bij de EARS:

"Opmerking5 (WD Green & Seagate Green)
Deze harde schijven werden initieel door QNAP getest en goed bevonden, maar omwille van verscheidene meldingen van onstabiliteit wordt het gebruik van deze schijven niet aangeraden. "


Met andere woorden: Volgens QNAP werken ze prima, maar er zijn gebruikers die problemen hadden. Gewoon testen dus!
Stereo-fan for life!

Raymond187

Thx Paco,

Dat is idd precies hetzelfde wat ik gelezen had. Eerst OK gekregen van QNAP zelf en later niet meer vanwege verschillende meldingen. MAAR kan het ook zo zijn dat deze HDDs en fabrikage fout hebben waardoor er velen zijn gesneuveld??

2 van de 4 HDDs hadden al een C5 melding na een test met HDtune. Ik heb daarna een low level format gedaan en de HDDs werden weer goed gevonden door HDtune. Bad sectors zullen wel aan het eind geplaatst zijn.

Mjahh als ik nu RAID5 instel ben ik al mijn huidige data kwijt toch?

LuPo

Ik heb ook een NAS'je besteld net. Een Netgear Readynas Duo V2. Gewoon om eens te proberen of het was is naast mijn filmcollectie op blu-ray. Torrents kan ik er ook mee downloaden en nzb ook. Eerst maar eens met wat torrents aan de slag. ;)

Deleted member

Data is weg als je nu een raid set gaat configureren. Dat klopt inderdaad, maar daar is wel een oplossing voor hoor. Je kunt de data eerst op externe schijven zetten, de raidset aanmaken en dan weer terug kopieren. Als je ruimte nodig hebt en niet al te prive-data hebt kun je die ook wel tijdelijk bij mij stallen; ik heb ruimte zat!
Stereo-fan for life!