Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Eh... Ik weet niet waar jij die prijzen vandaan haalt, maar de Red 3Tb zijn 130 euro per stuk...

Check hier maar:

http://tweakers.net/pricewatch/315368/western-digital-red-wd30efrx-3tb.html

Volgens mij heb ik je heel blij gemaakt, of...
Stereo-fan for life!

Raymond187

Oww :D

Ik heb alleen ff snel gekeken naar SATA2 ik zag de 3TB al niet staan.

Mooi dan wordt het idd 3TB in RAID5.

Downloaden via BT gaat prima. Hij kan toch ook meteen uitpakken en de RAR bestanden automatisch weggooien??

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Quote from: RalphH on March 17, 2013, 01:17:45
tweakers.net pricewatch is your best friend ;D

Haha die gebruik ik ook altijd. Soms icm kieskeurig. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frank2

Waarom niet gewoon een Hard Disk rechtstreeks via usb ingang aan de versterker koppelen, kost 90 euro en klaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Ik kijk altijd op tweakers idd. Maar had de filter aangezet op SATA2 ;)

Quote from: frank2 on March 17, 2013, 06:56:08
Waarom niet gewoon een Hard Disk rechtstreeks via usb ingang aan de versterker koppelen, kost 90 euro en klaar.
Omdat ik dan geen backup heb.

Alle foto's/filmpjes wil ik niet kwijt en met RAID5 heb je minder kans dat je alles kwijt raakt. Foto's en films ga ik denk ik ook wel laten backupen bij Crashplan.

fuk ... aantal jaar geleden had ik een nieuwe router gekocht de Netgear wndr3300.  Kom ik er nu achter dat de LAN maar 100Mbps is  :-X

Deleted member

Een gigabit routertje kost niet zo veel meer tegenwoordig hoor. Beetje afhankelijk van het aantal poorten dat je wilt, en of 'ie manageable moet zijn.

Een unmanaged 8 poorts gigabit switch kost je 50 euries. Als 'ie managed moet zijn ben je ongeveer het dubbele kwijt.

Voordeel van een managed switch is dan wel dat je er leuke dingen mee kunt doen zoals Vlans inrichten, port trunking, enz.

Succes!
Stereo-fan for life!

frank2

Quote from: Raymond187 on March 17, 2013, 09:52:11
Ik kijk altijd op tweakers idd. Maar had de filter aangezet op SATA2 ;)
Omdat ik dan geen backup heb.

Alle foto's/filmpjes wil ik niet kwijt en met RAID5 heb je minder kans dat je alles kwijt raakt. Foto's en films ga ik denk ik ook wel laten backupen bij Crashplan.

fuk ... aantal jaar geleden had ik een nieuwe router gekocht de Netgear wndr3300.  Kom ik er nu achter dat de LAN maar 100Mbps is  :-X

Ik heb mijn backup op mijn computer staan, maar je kunt ook een extra harde schijf kopen, ben je voor 180 euro klaar. (+ een goede usb kabel, want daar zit ook verschil in)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Als mijn HDD van de Anthem zal crashen, ga ik naar Frank2 en gebruik zijn backup ;D

Raymond187

Ik mag de NAS die QNAP 459 pro inc. 4 * 1.5TB HDDs kopen voor €300.

Volgens mij is dat geen geld voor deze NAS. Ik neem hem over van mijn collega.

Denk dat ik weinig keus heb en de NAS wel moet overnemen voor dat geld :D

Quote from: frank2 on March 18, 2013, 09:15:23
Ik heb mijn backup op mijn computer staan, maar je kunt ook een extra harde schijf kopen, ben je voor 180 euro klaar. (+ een goede usb kabel, want daar zit ook verschil in)
Hoe heb je de backup geregeld dan OP je PC? En is dat wel een backup?

frank2

Quote from: Raymond187 on March 18, 2013, 13:46:18

Hoe heb je de backup geregeld dan OP je PC? En is dat wel een backup?

Alle muziek wat op de HDD staat heb ik als backup ook op mijn oude pc staan die af en toe gebruikt wordt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RalphH

Quote from: Raymond187 on March 18, 2013, 13:46:18
Ik mag de NAS die QNAP 459 pro inc. 4 * 1.5TB HDDs kopen voor €300.

Kost nie duur voor da geld  ;D.


Je kunt ook een scheduled backup (rrtr voor qnap als ik me niet vergis) doen van de belangrijkste dingen. Even afweging maken met een RAID5 set. Dat kost je altijd 1 schijf aan redundancy.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: frank2 on March 18, 2013, 13:50:53
Alle muziek wat op de HDD staat heb ik als backup ook op mijn oude pc staan die af en toe gebruikt wordt.

Hoe synchroniseer je beide bronnen? Of komt er niks bij en af op je HDD?

Quote from: RalphH on March 18, 2013, 14:00:08
Kost nie duur voor da geld  ;D.


Je kunt ook een scheduled backup (rrtr voor qnap als ik me niet vergis) doen van de belangrijkste dingen. Even afweging maken met een RAID5 set. Dat kost je altijd 1 schijf aan redundancy.
Zeker geen geld.  Apparaat is amper 2 jaar jong.

Zag idd een App voor backup. Nog niet naar gekeken.

Kan ik eigenlijk ook andere applicaties op dat apparaat installeren??
Download station werkt niet zoals ik zou willen. Kan niet eens een sub folder van de default directories kiezen als download folder.




frank2

Quote from: Raymond187 on March 18, 2013, 14:22:54
Hoe synchroniseer je beide bronnen? Of komt er niks bij en af op je HDD?
Zeker geen geld.  Apparaat is amper 2 jaar jong.

Zag idd een App voor backup. Nog niet naar gekeken.

Kan ik eigenlijk ook andere applicaties op dat apparaat installeren??
Download station werkt niet zoals ik zou willen. Kan niet eens een sub folder van de default directories kiezen als download folder.

Als ik een nieuwe cd of download heb zet ik die eerst op de PC en daarna op de HDD. (deze zet 'm zelf wel op alfabetische volgorde)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RalphH

Genoeg applicaties die je kunt installeren via qpkg.
Ik doe overigens nagenoeg niets met de standaard folders, heb zelf nieuwe aangemaakt en maak op mijn pc, drive-mappings aan.

De HDD in mijn pc gebruik ik enkel voor het OS en install van programma's. Alle data staat op mijn NAS.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: frank2 on March 18, 2013, 14:33:02
Als ik een nieuwe cd of download heb zet ik die eerst op de PC en daarna op de HDD. (deze zet 'm zelf wel op alfabetische volgorde)
Ahh ok. Heb je iig niet 2 verschillende bronnen :D

Quote from: RalphH on March 18, 2013, 14:33:57
Genoeg applicaties die je kunt installeren via qpkg.
Ik doe overigens nagenoeg niets met de standaard folders, heb zelf nieuwe aangemaakt en maak op mijn pc, drive-mappings aan.

De HDD in mijn pc gebruik ik enkel voor het OS en install van programma's. Alle data staat op mijn NAS.
Ahhh wist ik niet eens  :hehe:

Welke raad je aan voor BT downloads?

Wil per download een locatie kunnen opgegeven.
Dat hij automatisch alles uitpakt
En dat hij mijn login credentials onthoudt

Kan dat? Of is daar een App voor?

RalphH

Zou ik moeten zoeken, gebruik niet zo vaak torrents meer.
Kan Sickbeard dit niet?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Nahpets

Quote from: RalphH on March 18, 2013, 15:18:44
Zou ik moeten zoeken, gebruik niet zo vaak torrents meer.

Volledig offftopic:
Houdt er wel rekening mee dat (sommige zaken) downloaden in NL wel mag, maar torrents in ieder geval niet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

Quote from: RalphH on March 18, 2013, 15:18:44
Zou ik moeten zoeken, gebruik niet zo vaak torrents meer.
Kan Sickbeard dit niet?
ik ga ff kijken. Zie net pas hoe ik Apps kan installen. Sommige via scripts :D

Quote from: Nahpets on March 18, 2013, 15:39:38
Volledig offftopic:
Houdt er wel rekening mee dat (sommige zaken) downloaden in NL wel mag, maar torrents in ieder geval niet.

torrents mag ook hoor zolang je maar niet upload. En Ik upload niks. Betaal net als Usenet x bedrag per jaar en hoef dan niet te uploaden ;)

RalphH

Downloaden via torrent mag wel, je mag 't enkel niet uploaden. Dwz, uploaden in zijn algemeenheid mag niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Nahpets

Quote from: Raymond187 on March 18, 2013, 15:43:37
torrents mag ook hoor zolang je maar niet upload. En Ik upload niks. Betaal net als Usenet x bedrag per jaar en hoef dan niet te uploaden ;)

Cool, wist niet dat die optie er ook was. Vroegah gingen ze helemaal anal als je niet minsten 1:1 deelde.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

Ze willen juist dat je ze betaald natuurlijk daarom zeikte ze altijd zo over dat seeden. Ik vind het niet erg om te betalen zolang het geen absurde prijzen zijn net als BR schijfjes van 25e  :sly:

100e per jaar geloof ik. of 75e. Geen idee. Download is altijd maximaal. Op de PC was dat max 7.2MB en via de NAS 7.4MB

RalphH

Quote from: Raymond187 on March 18, 2013, 16:10:26
BR schijfjes van 25e  :sly:

Amazon heeft geregeld aanbiedingen ;).
Laatst weer een stapeltje aangeschaft, je moet wel af en toe wat teruggeven aan de markt hè ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Quote from: RalphH on March 18, 2013, 16:14:09
Amazon heeft geregeld aanbiedingen ;).
Laatst weer een stapeltje aangeschaft, je moet wel af en toe wat teruggeven aan de markt hè ;)

Als je geregeld op sites als http://www.hotukdeals.com kijkt dan is er inderdaad genoeg voor leuke prijzen te vinden. Je moet films in ieder geval niet kopen als ze net uit zijn want dan betaal je je scheel. ;)