Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  6, 2013, 14:29:15
Meneer is handig met AutoCAD?

Wat voor bedrag moet je aan gaan denken voor een dergelijk project? Bedoel dan voor het houtwerk.

Nee, ik snap er vrij weinig van. Maar voor een bevriend ingenieur heb ik ruim een jaar geleden een workstation naar zijn eisen samengesteld en gebouwd, zodat hij ook thuis kan met Autodesk Inventor, Siemens NX8 enz. (Leuk systeempje trouwens, 24gb intern geheugen, 4 ssd's in raid 0  8)). Hij heeft deze tekeningen voor mij gemaakt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

JCL

Quote from: Raymond187 on March  6, 2013, 13:21:39
@JCL, De stadium is niet 2 x zo groot hoor. De Storm is in de hoogte stuk hoger. In mijn openings post staat een foto met de Stadium naast de SVS.

De Studio III is best flink :D

Ah, ik dacht dat de stadium 2x zo breed was en in de hoogte hetzelfde. Dan zal hij even hoor zijn als de strata. Hoe dan ook, blijft mooi spul :)

RubenV.

Quote from: JCL on March  6, 2013, 17:14:27
Ah, ik dacht dat de stadium 2x zo breed was en in de hoogte hetzelfde. Dan zal hij even hoor zijn als de strata. Hoe dan ook, blijft mooi spul :)

Het blijven inderdaad flinke jongens, die Stadiums  8)

Raymond, wat is het rustig hier?! Lekker aan het genieten van de Anthem?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Overall vind ik de stadium II beter dan de PB12.

Was maar waar Ruben. Ik ben thuis aan het werk en het is nog druk ook. De oppas kon niet dus heb ok de kleine man hier thuis. Gelukkig heb ik daar geen kind aan :D pampertje verschonen en eten geven en hij lacht de hele dag door  :thumbs-up:

Vanavond film kijken. Heb de BR Life of Pi en The Hobbit en nog wat nieuws dus kom het weekend wel door.

Hopelijk is me vrouw op tijd thuis en dan kan ik nog even snel naar Hilversum bb&g om de sub kabel te lenen, zodat ik morgen de sub kan verplaatsen en opnieuw inmeten.

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on March  8, 2013, 15:17:44
Overall vind ik de stadium II beter dan de PB12.

Probeer dan eens een Velodyne SPL-1200 ultra....

QuoteWas maar waar Ruben. Ik ben thuis aan het werk en het is nog druk ook. De oppas kon niet dus heb ok de kleine man hier thuis. Gelukkig heb ik daar geen kind aan :D pampertje verschonen en eten geven en hij lacht de hele dag door  :thumbs-up:

Vanavond film kijken. Heb de BR Life of Pi en The Hobbit en nog wat nieuws dus kom het weekend wel door.

Hopelijk is me vrouw op tijd thuis en dan kan ik nog even snel naar Hilversum bb&g om de sub kabel te lenen, zodat ik morgen de sub kan verplaatsen en opnieuw inmeten.

Ik ben er tot ongeveer 17:15 uur.....

Raymond187

Zou wel willen, maar voorlopig mag ik niks meer kopen :D

Afgelopen 3 maanden Anthem700, PB12 en Oppo 103 gekocht. Ik zou eigenlijk alleen een andere receiver of fronts  kopen :D


RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  8, 2013, 15:17:44
Overall vind ik de stadium II beter dan de PB12.

Was maar waar Ruben. Ik ben thuis aan het werk en het is nog druk ook. De oppas kon niet dus heb ok de kleine man hier thuis. Gelukkig heb ik daar geen kind aan :D pampertje verschonen en eten geven en hij lacht de hele dag door  :thumbs-up:

Vanavond film kijken. Heb de BR Life of Pi en The Hobbit en nog wat nieuws dus kom het weekend wel door.

Hopelijk is me vrouw op tijd thuis en dan kan ik nog even snel naar Hilversum bb&g om de sub kabel te lenen, zodat ik morgen de sub kan verplaatsen en opnieuw inmeten.

Die films heb ik ook binnen, al denk ik dat het voor mij vanavond Get the gringo wordt, en morgen The Hobbit  :popcorn:

Quote from: Raymond187 on March  8, 2013, 15:21:26
Zou wel willen, maar voorlopig mag ik niks meer kopen :D

Afgelopen 3 maanden Anthem700, PB12 en Oppo 103 gekocht. Ik zou eigenlijk alleen een andere receiver of fronts  kopen :D



Dit is begrijpelijk  ;D Het zijn ook niet de minste upgrades in zo'n kort tijdsbestek.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

En hoe vond je Get the Gringo?

Ik ga zo Iron Sky kijken met me zoon. De vrouw is de deur uit dus lekker een lompe mannen film kijken :D

btw die HDMI through op de Anthem is niet zo through als through moet zijn hier.

Als ik de Oppo aansluit via de Anthem en dan op through zet de TV in heb ik minder mooi beeld dan als ik de Oppo rechtstreeks aansluit op de TV.

Zie het meteen als ik begin scherm van de Oppo zie Netflix in het rood. Oppo rechtstreeks is het rood veel mooier en dieper.

Dus mooi weer  HDMI op split en hdmi audio naar de Anthem en hdmi1 vanuit de Oppo naar de TV  :thumbs-up:


RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  9, 2013, 13:29:36
En hoe vond je Get the Gringo?

Ik ga zo Iron Sky kijken met me zoon. De vrouw is de deur uit dus lekker een lompe mannen film kijken :D

btw die HDMI through op de Anthem is niet zo through als through moet zijn hier.

Als ik de Oppo aansluit via de Anthem en dan op through zet de TV in heb ik minder mooi beeld dan als ik de Oppo rechtstreeks aansluit op de TV.

Zie het meteen als ik begin scherm van de Oppo zie Netflix in het rood. Oppo rechtstreeks is het rood veel mooier en dieper.

Dus mooi weer  HDMI op split en hdmi audio naar de Anthem en hdmi1 vanuit de Oppo naar de TV  :thumbs-up:

Ik vond Get the Gringo erg vermakelijk, lekker lompe actie met het nodige geweld. En opzicht ook nog wel een redelijk verhaal. Ik kan 'm je dus wel aanraden.

Jammer van die HDMI through van de Anthem. Zijn er nog meer Anthem-eigenaren die hier last van hebben?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

frank2

Bij de drie bronnen die ik hier heb is geen verschil te bespeuren.... Misschien heb je van de anthem naar de tv een andere (slechtere) hdmi kabel in gebruik. Het mag geen verschil geven, deed het hier ook niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

@Ruben, Get the Gringo had ik vorig jaar al eens gezien.

@Frank, Het is dezelfde HDMI kabel. Ik gebruik de Extron PRO als main HDMI. Ik heb geen HDMI van de Action in huis. En de minst goeie HDMI is die van Oppo zelf en die gebruik ik voor audio vanaf de Oppo.

Verder maakt het me niet uit. Vraag me alleen af of de HDMIboard dan niet 100% is??

Net Iron Sky gekeken en was erg vermakkelijk en lijpe humor hehehe :D

bmateijsen

En je gebruikt bij allebei de ingangen hetzelfde kalibratieprofiel van de TV?

Groet,

Bjorn

Quote from: Raymond187 on March  9, 2013, 13:29:36
En hoe vond je Get the Gringo?

Ik ga zo Iron Sky kijken met me zoon. De vrouw is de deur uit dus lekker een lompe mannen film kijken :D

btw die HDMI through op de Anthem is niet zo through als through moet zijn hier.

Als ik de Oppo aansluit via de Anthem en dan op through zet de TV in heb ik minder mooi beeld dan als ik de Oppo rechtstreeks aansluit op de TV.

Zie het meteen als ik begin scherm van de Oppo zie Netflix in het rood. Oppo rechtstreeks is het rood veel mooier en dieper.

Dus mooi weer  HDMI op split en hdmi audio naar de Anthem en hdmi1 vanuit de Oppo naar de TV  :thumbs-up:



Raymond187


Raymond187

onverwachts een "aanbieding" voor een NAS de QNAP 459 pro inc. 4 * 1.5 TB schijven. Dit weekend uitproberen en kijken of ik het wat vind en ook nodig heb. Wel handig zoveel opslag en dat de PC niet aan hoeft te staan voor downloaden en UnRarren.

LuPo

Quote from: Raymond187 on March 15, 2013, 14:55:12
onverwachts een "aanbieding" voor een NAS de QNAP 459 pro inc. 4 * 1.5 TB schijven. Dit weekend uitproberen en kijken of ik het wat vind en ook nodig heb. Wel handig zoveel opslag en dat de PC niet aan hoeft te staan voor downloaden en UnRarren.

Dat ziet er uit als een zeer mooi apparaat (google is my friend)! Dat lijkt me ook wel handig een nas om te downloaden en alle films op te slaan. :thumbs-up:

Raymond187

is idd een mooie apparaatje. Is wel de eerste NAS voor home use die ik ga gebruiken dus weet er nog niks vanaf dus wordt wel ff knutselen.

Spul van EMC ken ik dan weer wel of een SAN.

Deleted member

Ik heb de 459 zelf ook een jaar of 2 gehad. Is echt een topapparaat!

Als je hulp nodig hebt geef je maar een gil!
Stereo-fan for life!

RalphH

De keuze is gemaakt zie ik. Mooi spul! En ja, een beetje opslag is wel erg lekker inderdaad.
Downloaden is ook een eitje met zo'n ding. Aanzetten en weglopen, pc hoeft niet meer aan te blijven, heerlijk. Ga je ook nog een scheduled backup aanzetten, vind ik ook wel een fijne feature.

Veel plezier ervan!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Snap er nog niks van. Heb hem wel draaien met 2 HDDs m te testen RAID1. Snap dat download station met bittorrent nog niet.  :nopompom:

Deleted member

Moet je ook niet gebruiken. Beter om de nieuwsgroepen in te duiken met SABNZBD. Werkt als een tierelier! Heb je XMSNet? Dan kun je gratis al heel acceptabel downloaden uit nieuwsgroepen.
Stereo-fan for life!

Raymond187

NZB heb ik ooit 1 x gebruikt. Wat een gedoe  :-X server uitzoeken link erin plaatsen  :-X

Ik zit op torrentleech weinig kans dat er een betere torrent of NZB is die zo snel van alles heeft staan.

Ik heb ziggo+ 7.2MB down.
Ik zou wel alleen i-net willen van XMS. Of is TV ook goed en hebben ze genoeg HD kanalen? Ik wil wel animal planet en discovery etc etc in HD.

RalphH

Als je een fatsoenlijke torrent-site hebt, dan werkt het prima hoor, en Torrentleech is zeer fatsoenlijk.
Verder is het instellen van downloadstation niet zo'n probleem toch? "BT" settings instellen en de torrent file in de webinterface slepen.

Nzb's gebruik ik ook overigens hoor. Enkel niet met Sabnzb, deze trekt veel te zwaar aan de cpu vanwege het servertype waar ie op draait. Gebruik zelf nzbget is nu een nieuwe qpkg beschikbaar van een van de laatste versies (v9.1),te vinden op het qnap forum.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ja ik had even niet nagedacht. idd gewoon de torrent file toevoegen en credentials :D

Helaas zo naar een verjaardag dus kan morgen of vanavond pas pielen.

Hopelijk wil hij er niet teveel voor hebben, want ik moet dan nog 3 * 2TB WD RED HDDs kopen. dure hobby ik snap ook niet waarom ik dit allemaal leuk en nodig denk te hebben  :D hahaha


Deleted member

Is de RED compatible? En waarom niet gelijk de 3tb versie? Scheelt een relatief klein beetje geld voor 3tb extra!
Stereo-fan for life!

Raymond187

Die WD red 2 TB zijn al €160 p/st vind het al duur zat. Dat x 3.

Ik wil het liefst wel 5400rpm hdd.