Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  3, 2013, 15:28:28
YW. Ik lees het wel wat jij ervan vond. Wel de juiste file pakken he. Geloof 22GB als BDMW en geen MKV.

Vandaag weer een reactie ontvangen iemand die schijnbaar de Tannoy 638s heeft. Nou ik ben benieuwd met wat voor foto's deze persoon aankomt. Zou het dan 3 x scheepsrecht zijn en wil hij ze verkopen voor een schappelijke prijs? Who knows.

Zou wel erg goed uitkomen, want aankomend weekend heeft vrouwlief een babyshower ergens dus lekker de HELE zaterdag voor mezelf thuis ohhh yeahhhh  :headbanging:
ZO nog even een beroep doen op Bjorn zijn aanbod om een Sub kabel te proberen. gaan we de sub verschuiven en meten en ARCen en schuiven en meten en ARCen. En als ik de rears nou ook heb kan ik dat mooi allemaal in 1 x goed doen.

Het is nu pas zondag, maar alweer rete zin in het aankomende weekend :D

Ik kijk uitsluitend blu ray discs of complete blu ray downloads die van exact dezelfde kwaliteit zijn als het fysieke schijfje  8)

Hopelijk is het nu een keer prijs voor je mbt. de Tannoy's. 3 Maal is scheepsrecht  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

....moedeloos word ik ervan. Weer een persoon die niet weet wat voor speakers hij in huis heeft (facepalm)
Ik vraag duidelijk om Tannoy profile 638 en heeft hij een foto van zijn speaker met serial # en serie 636 en dan nog .... :-X

Hij heeft dus de Tannoy 636 en die hoef ik niet weer verder zoeken dus.

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  4, 2013, 09:22:11
....moedeloos word ik ervan. Weer een persoon die niet weet wat voor speakers hij in huis heeft (facepalm)
Ik vraag duidelijk om Tannoy profile 638 en heeft hij een foto van zijn speaker met serial # en serie 636 en dan nog .... :-X

Hij heeft dus de Tannoy 636 en die hoef ik niet weer verder zoeken dus.

Balen zeg. Apart dat je steeds verkopers treft die niet weten wat ze eigenlijk verkopen  :-X Dat motiveert ook niet echt om verder te zoeken...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Pallenmans

mm opzoek naar een set 638 .......... die heb ik staan 

jaja ik weet het ze zijn in gebruik  ;D ;D ;

maar als je bod goed is ........ je weet maar nooit
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

Raymond187

De D300 stan voor 400 a 500€ te koop. De 638 is voor mij niet meer waard dan 350€

RubenV.

D300 in surround is dat geen idee? Hiervan staan er genoeg te koop en worden ook vaak aangeboden. Of vind je die niet mooi?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

D300 is qua klank niet hetzelfde als de 638 ik wil juist dat de rears en fronts hetzelfde bij elkaar liggen qua klank. De 609 Mk II die ik nu achter heb staan doen het ook wel goed met de fronts, maar kan beter.


RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  5, 2013, 08:35:32
D300 is qua klank niet hetzelfde als de 638 ik wil juist dat de rears en fronts hetzelfde bij elkaar liggen qua klank. De 609 Mk II die ik nu achter heb staan doen het ook wel goed met de fronts, maar kan beter.

Ik doelde eigenlijk meer op D300/500's rondom. Alles hetzelfde rondom is zeker het mooiste.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

ahhh IC. Ik wil niet teveel geld uitgeven. En de 638 zijn niet meer waard dan 350e.

Ik ga sparen voor een hele nieuwe speaker setup. OF als de opstelling van 4 x 638 goed bevalt dan koop ik eerder een andere sub.

RubenV.

Bevalt je SVS niet? Twee dezelfde subs lijkt mij ook wel gaaf, 5.2  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

De PB12 is een leuke sub voor dat geld. Ik wil een GOEIE sub  O0
hehehe

Alleen beginnen die zo'n beetje bij 2K. Velodyne 1200 Ultra bv. Ook mooi compact. de PB12 is een lelijkerd. Dus ik hoop dat hij geen dip van 10DB meer heeft als hij achter de bank staat.

JCL

Quote from: Raymond187 on March  5, 2013, 12:03:53
De PB12 is een leuke sub voor dat geld. Ik wil een GOEIE sub  O0
hehehe

Alleen beginnen die zo'n beetje bij 2K. Velodyne 1200 Ultra bv. Ook mooi compact. de PB12 is een lelijkerd. Dus ik hoop dat hij geen dip van 10DB meer heeft als hij achter de bank staat.

De REL die je had was zo slecht nog niet ;) Wordt denk ik goed zoeken om daar een mooie opvolger voor te vinden.

Raymond187

Heb ook nooit gezegd dat de REL stadium slecht was. Deze PB12 is echt wel beter met HT. veel meer slam/impact dus meer beleving  :thumbs-up:


JCL

Quote from: Raymond187 on March  5, 2013, 12:12:13
Heb ook nooit gezegd dat de REL stadium slecht was. Deze PB12 is echt wel beter met HT. veel meer slam/impact dus meer beleving  :thumbs-up:

Ahhh nee, zo bedoelde ik het nog niet eens. Het is meer dat die REL echt een zeer, zeer behoorlijke sub is! Die is zo goed dat je niet makkelijk een betere vindt. Met name met muziek vind ik de REL's altijd erg mooi uit die serie (ben zelf inmiddels ook toe aan mijn 2e :))

Raymond187

Met stereo vind ik de Stadium II 10 x beter dan de PB12.

maar goed nieuw is de PB12 maar €800 en de stadium had ik nieuw FL4000-, betaald.

Stentor III 2e hands voor een mooie prijs zie ik ook wel zitten, maar zodra ik weer paar centen hebt ga ik pas weer rond kijken. Als ik dat nu ga doen dan ken ik mezelf en kan ik niet wachten en heb ik weer wat nieuws in huis :D

RubenV.

Geheel toevallig ben ik voor mijn Strata II ook langzaam aan wel toe aan een vervanger. Met name bij HT zou ik wel iets meer slam willen  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187


RubenV.

Ik wil iets voor HT dat je broekspijpen kan laten wapperen, en laag dat echt diep gaat. Ik voel er alleen weinig voor om +2500 euro uit te geven aan een sub. Ik zie, wellicht let ik er onbewust meer op, een hoop forumleden met DIY-subs die er niet alleen prima uitzien, maar ook goed presteren. Ik sluit dan ook niet uit dat ik ook nog een keer aan zo'n sub project begin. Voor sublaag bij muziek heb ik minder te klagen, al mag het laag in het algemeen wel een stukje strakker. Maar daar wordt aan gewerkt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

DIY is zeker goed te doen. Als ik zo lees op het forum dan heb je voor 1K DIY al zeker wat leuks.

ik heb 1 linker hand en dan wordt mooi afwerken wat minder mooi van zeg maar  :D

2e handse Velodyne 1200 Ultra ook niks voor jou dan?

En een Velodyne 12DD heb je ook wel voor ~1800 euries

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  5, 2013, 13:53:20
DIY is zeker goed te doen. Als ik zo lees op het forum dan heb je voor 1K DIY al zeker wat leuks.

ik heb 1 linker hand en dan wordt mooi afwerken wat minder mooi van zeg maar  :D

2e handse Velodyne 1200 Ultra ook niks voor jou dan?

En een Velodyne 12DD heb je ook wel voor ~1800 euries

Zoiets had ik inderdaad voor ogen. Ik heb zelf twee linkerhanden, en tijdens mijn Orion DIY ben ik erachter gekomen dat ik het mooi afwerken wel kan vergeten. Voor mijn nieuwe project heb ik het houtwerk ditmaal uitbesteed aan een professional.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

JCL

Het mooie aan subs is dat ze technisch niet geweldig veel veranderen. De EQ's kunnen mooi zijn, maar die zitten ook wel in je receiver (in jou geval de arc). Het slijten valt vaak ook wel mee (even goed de rubbers checken) dus kun je perfect 2e hands kopen. Afschrijving is vaak schrikbarend, dus waarom zou je dat zelf doen :D

Mijn storm III heeft me 500 euro gekost (werd nog aan huis gebracht ook door forum genoot :worship: :thumbs-up: ) terwijl die nieuw rond de €1800 kost! Ben nog altijd erg blij mee, de stadium is nog 2x zo groot, dat moet echt een beest zijn!

Raymond187

Quote from: RubenV. on March  5, 2013, 15:32:07
Zoiets had ik inderdaad voor ogen. Ik heb zelf twee linkerhanden, en tijdens mijn Orion DIY ben ik erachter gekomen dat ik het mooi afwerken wel kan vergeten. Voor mijn nieuwe project heb ik het houtwerk ditmaal uitbesteed aan een professional.
Heb je een vaste prijs afgesproken voor het houtwerk of betaal je per uur een x bedrag?

@JCL, De stadium is niet 2 x zo groot hoor. De Storm is in de hoogte stuk hoger. In mijn openings post staat een foto met de Stadium naast de SVS.

De Studio III is best flink :D

RubenV.

Quote from: Raymond187 on March  6, 2013, 13:21:39
Heb je een vaste prijs afgesproken voor het houtwerk of betaal je per uur een x bedrag?


Nee, ik laat aan de hand van de werktekeningen eerst een begroting/offerte maken. Bij toeval kwam ik gisteren nog een site tegen van een Duitse onderneming welke ook het houtwerk aanbiedt. Als ik dat eerder had gezien had ik het waarschijnlijk gewoon daar besteld. Maar ik heb nu al best wel wat tijd in de tekeningen gestopt, en dan is het bij een meubelmaker laten maken waarschijnlijk goedkoper.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Meneer is handig met AutoCAD?

Wat voor bedrag moet je aan gaan denken voor een dergelijk project? Bedoel dan voor het houtwerk.