Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame


Raymond187

Zeker gewent en heerlijk tevreden. Enige waar ik me aan irriteer is dat hdmi gedoe. Als hij op through staat en ik he bde TV even aan om een muziek folder te zoeken en afspelen en dan kan de TV weer uit. Als je de TV uitdoet dan gaat de Anthem weer schakelen dus ff geluid uit  :-X

Wat weer niet handig is met een vrouw in huis, omdat ze een lamp wilde plaatsen dat ze me front speaker gewoon 30cm naar achter schuift.....kwam gisterenavond thuis en dacht huhhh  :crazy: links en rechts staan niet gelijk.

Beste is dus gewoon speakers kopen die zo groot zijn dat ze ze niet kan verplaatsen  :headbanging:

btw morgen me eerste film avond met me maten. Dat betekend dikke fatsige hamburgers die dikke runder BBQ bij de AH (of zit daar ook paardenvlees in) hambugers maken  :wub: lekker biertje erbij Warsteiner film erin geluid aan  :popcorn: of chips erbij.

Zin aan.

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on February 28, 2013, 08:01:54
Zeker gewent en heerlijk tevreden. Enige waar ik me aan irriteer is dat hdmi gedoe. Als hij op through staat en ik he bde TV even aan om een muziek folder te zoeken en afspelen en dan kan de TV weer uit. Als je de TV uitdoet dan gaat de Anthem weer schakelen dus ff geluid uit  :-X

Heb je HDMI control of CEC aanstaan?

QuoteWat weer niet handig is met een vrouw in huis, omdat ze een lamp wilde plaatsen dat ze me front speaker gewoon 30cm naar achter schuift.....kwam gisterenavond thuis en dacht huhhh  :crazy: links en rechts staan niet gelijk.

Beste is dus gewoon speakers kopen die zo groot zijn dat ze ze niet kan verplaatsen  :headbanging:

Revel F208 ;)

Quotebtw morgen me eerste film avond met me maten. Dat betekend dikke fatsige hamburgers die dikke runder BBQ bij de AH (of zit daar ook paardenvlees in) hambugers maken  :wub: lekker biertje erbij Warsteiner film erin geluid aan  :popcorn: of chips erbij.

Zin aan.

Cool!

Raymond187

QuoteHeb je HDMI control of CEC aanstaan?
Hhmm geen idee daar heb ik niet aan gezeten dus staat nog op default. Zal eens kijken vanavond.

Revel F208 zijn toch te groot in mijn huiskamer? je zei dat de 206 beter zouden zijn ivm de ruimte. Ik ben iig al begonnen voor een dedicated spaarpotje voor nieuwe set speakers  :headbanging:

QuoteCool
Zekers. had gisteren Rise of the guardians BR binnen gehaald. Dus iig een nieuwe film met DTS-HD track. Moet natuurlijk wel me nieuwe speeltje kunnen showen.

maar vanavond eerst de speaker terug zetten. Ik weet de afstanden nog dus rolmaatje erbij en klaar.

frank2

TIP: koop de ushers be10, zijn 95 kg, kunnen zeer moeilijk verplaatst worden, geloof me  ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

hahaha :D

Ik heb 300 euro in me sok zitten kan ik ze bij je ophalen voor die prijs  O0

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on February 28, 2013, 09:55:48
Hhmm geen idee daar heb ik niet aan gezeten dus staat nog op default. Zal eens kijken vanavond.

CEC zou dan uit moeten staan, zowel in de TV als in de Anthem.

QuoteRevel F208 zijn toch te groot in mijn huiskamer? je zei dat de 206 beter zouden zijn ivm de ruimte. Ik ben iig al begonnen voor een dedicated spaarpotje voor nieuwe set speakers  :headbanging:

Het criteria was toch geen speaker kunnen verplaatsen? ;D

QuoteZekers. had gisteren Rise of the guardians BR binnen gehaald. Dus iig een nieuwe film met DTS-HD track. Moet natuurlijk wel me nieuwe speeltje kunnen showen.

maar vanavond eerst de speaker terug zetten. Ik weet de afstanden nog dus rolmaatje erbij en klaar.

Groet,

Bjorn

Former member 78

Je mag de dozen voor dat geld komen halen, dan is het begin er iig :D

Raymond187

Ik heb de Revel F208 zien staan. Die zijn nog prima te verplaatsen  O0

Quote from: ArjanR1 on February 28, 2013, 10:18:28
Je mag de dozen voor dat geld komen halen, dan is het begin er iig :D
1 doos in huis is genoeg  :tongue2:

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on February 28, 2013, 10:29:59
Ik heb de Revel F208 zien staan. Die zijn nog prima te verplaatsen  O0
1 doos in huis is genoeg  :tongue2:

Ik heb ook Wilson Audio sophia staan, 75 kg per stuk of de Sasha... bijna 90 kg per stuk ;)

Raymond187

Volgens mij is de aansturing daarvan al duurder dan mijn hele setup :D

frank2

Gewoon Ushers MD2 kopen en achter kleinere versies, en klaar. Klinkt goed, maar beluister het maar eens. (voor aankoop) Je krijgt mer levendigheid, kracht en diepte.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187


bmateijsen

Quote from: frank2 on February 28, 2013, 11:25:56
Gewoon Ushers MD2 kopen en achter kleinere versies, en klaar. Klinkt goed, maar beluister het maar eens. (voor aankoop) Je krijgt mer levendigheid, kracht en diepte.

Waarom klein achter? Alle kanalen in surround zijn net zo belangrijk!!

Raymond187

Waarom heet het eigen nog surround?

rear is toch gewoon rear? wat achter in het beeld gebeurd dat hoor je alleen achter je. Ik dacht dat surround de vertraging is tussen fronts en rear zoals met DPL.

Als ik de centen heb dan gewoon zelfde speaker achter.

frank2

Quote from: bmateijsen on February 28, 2013, 11:32:21
Waarom klein achter? Alle kanalen in surround zijn net zo belangrijk!!
Klopt, maar md2 achter vind ik persoonlijk overdone, mbt kostenbesparing kun je ook een kleinere versie pakken  of monitor. Draai al jaren zo en heb ook achter geen gebrek aan laag of wat dan ook. (X709 zijn de achterspeakers)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

high-q

Quote from: bmateijsen on February 28, 2013, 10:48:11
Ik heb ook Wilson Audio sophia staan, 75 kg per stuk of de Sasha... bijna 90 kg per stuk ;)

Polaris center en Thor's Hammer sub erbij en je bent klaar met je speakers voor de rest van je leven :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Quote from: Raymond187 on February 28, 2013, 08:01:54




btw morgen me eerste film avond met me maten. Dat betekend dikke fatsige hamburgers die dikke runder BBQ bij de AH (of zit daar ook paardenvlees in) hambugers maken  :wub: lekker biertje erbij Warsteiner film erin geluid aan  :popcorn: of chips erbij.

Zin aan.

Dat klinkt als een heerlijk avondje  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Klopt Ruben. Doen we uiteraard regelmatig. Ene x naar de bios andere x bij iemand thuis.

Krat bier staat al in de tuin :D

Raymond187

bij de weg. Gisteren de Oppo aan gezet CD erin lade dicht en begint te brommen dat ding  :-X WTF??

CD eruit en er weer in en toen was het weer normaal. Vaaggggggggggggggg :nopompom:

frank2

Quote from: Raymond187 on March  1, 2013, 12:31:56
bij de weg. Gisteren de Oppo aan gezet CD erin lade dicht en begint te brommen dat ding  :-X WTF??

CD eruit en er weer in en toen was het weer normaal. Vaaggggggggggggggg :nopompom:

Dat deed mijn Oppo 83 ook af en toe, gewoon opnieuw laden. Heb ook bij BR's wel eens gehad dat hij ging spelen, je hoorde hem enorm hard draaien maar er gebeurde niets.. FF opnieuw openen en dichtdoen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Atmoz


Gefeliciteerd Ray, met dat leuke nieuwe speeltje van je O0 O0

Echt gaaf  :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

@Frank, Dat werkte hier ook, maar is nog steeds vreemd en niet goed.

@Atmoz, thanks man. ben er ook tevree mee  :ph34r:

Zo net een animatie film gekeken WOW :wub:
Blu Ray rip Rise of the Guardians  :worship:
Ik heb thuis nog nooit zo van en film genoten. het verhaal, visuals en vooral audio  :inlove:

Audio spoor is TrueHD, maar wat een mooi surround zeg :popcorn: LFE is perfect mooi subtiel aanwezig (of is dat ARC die nu ze werk goed doet  O0 ) Maar het geluid ik was gewoon in trance zo genoten de hele film door. Ik heb zelfs de aftiteling afgekeken....heb ik nog nooit gedaan :D

En visuals de kleuren zijn altijd erg mooi met animatie van Dreamworks, maar nu is er ook een kleur die niet zo heel vaak gebruikt wordt met daarbij komende geluids effecten  :wub:

Verhaal pure fantasie en ik vind hem origineel  :worship:

Deze wordt zeker aangeschaft op disc en zal nog een aantal keer gekeken worden.

9/10 me hoogste cijfer ooit.

RubenV.

Dan ga ik die film ook maar eens snel kijken. Bedankt voor de tip!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

YW. Ik lees het wel wat jij ervan vond. Wel de juiste file pakken he. Geloof 22GB als BDMW en geen MKV.

Vandaag weer een reactie ontvangen iemand die schijnbaar de Tannoy 638s heeft. Nou ik ben benieuwd met wat voor foto's deze persoon aankomt. Zou het dan 3 x scheepsrecht zijn en wil hij ze verkopen voor een schappelijke prijs? Who knows.

Zou wel erg goed uitkomen, want aankomend weekend heeft vrouwlief een babyshower ergens dus lekker de HELE zaterdag voor mezelf thuis ohhh yeahhhh  :headbanging:
ZO nog even een beroep doen op Bjorn zijn aanbod om een Sub kabel te proberen. gaan we de sub verschuiven en meten en ARCen en schuiven en meten en ARCen. En als ik de rears nou ook heb kan ik dat mooi allemaal in 1 x goed doen.

Het is nu pas zondag, maar alweer rete zin in het aankomende weekend :D