Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on February 15, 2013, 09:13:48
Is ook een beetje mijn mening inderdaad. Wil niet zeggen dat je met een Anthem slecht af zou zijn. Meen ook nog te hebben gelezen dat het verschil niet als de WOW factor bestempeld werd. Nu blijf ik dat soort dingen gevaarlijk vinden, draai al lang genoeg mee om te merken dat het subtiele verschillen soms zijn tegen hoge bedragen.

En tja als dan producten als holy grail de hemel in worden geprezen worden verwachtingen mogelijkerwijs wel (te) hoog. En kan het alleen maar tegenvallen. Wil niet de Anthem teniet doen, het zal ongetwijfeld een erg goede receiver zijn, maar zoals wel vaker op het forum worden sommige direct bestempeld als de holy grail, en dat gaat er bij mij nogal slecht in. Blijf toch een nuchtere hollander  ;D

Ik denk ook niet dat je met een anthem slecht af bent. Maar als ik hem zichtbaar zou moeten opstellen, dan zou het mijn versterker niet zijn... Maar aangezien deze niet echt zichtbaar is in mijn situatie ook wel weer een kandidaat om naar te luisteren en om mijn Sunfire weg te doen. Daarom ben ik zo benieuwd.

Ik denk dat je wel gelijk hebt Marc dat mijn verwachtingen van de 700 vrij hoog zijn met het geen je allemaal leest op het forum.
En dan niet alleen wat Frank2 heeft vermeld. Het blijft een interessant apparaat... op papier ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LittleNinja

Om die reden vind ik de vergelijkingen met andere machines ( die ik wel ken ) ook veel interessanter. Dus als er vergeleken wordt met een Arcam AVR600 bijvoorbeeld ( al meerdere keren voorbij gekomen op het forum ). De 600 ken ik wel enigszins. Die verslaat volgens de gemoederen de Anthem wel op de stereo weergave, maar wat betreft surround hebben ze een zware dobber aan elkaar. Als ik dan kijk naar de investering, dan is die Anthem toch een mooie propositie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

QuoteHet blijft een interessant apparaat... op papier
Ook in het echie ;)

En bij mij staat hij ook in een houten meubel met deurtje dus je ziet hem niet. Deur gaat wel open als de receiver aangaat ivm warmte. Achterkant heb ik er wel uit gezaagd ook ivm warmte.

avr600 is wel een stukkie duurder. De Arcam 400 is wel dezelfde prijs klasse, maar die heeft geen ARC.

Heeft high Q geen avr600? High Q zijn surround bubble kreeg een boost door de Anthem 700. Stereo zijn dan de details die beter zijn van de avr600. is dat het verschil je in prijs waard. That's the question.

btw Anthem op FB reageert ook snel op vragen. Oppo ook :thumbs-up:

Ik heb geen andere receivers in huis gehad om te testen. Heb ik ook geen zin in en tijd voor. De 7007 is interessant vanwege de lage prijs, maar ik heb wel aardig wat zitten lezen. Blijkbaar leuk apparaat voor dat geld.




LittleNinja

Ik heb geloof ik al een beslissing voorbij zien komen....... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Tja, als je geen zin en tijd hebt om de concurrentie een kans te geven. Heb dat al vaker gezien hier op het forum. Denk dat als je de nieuwe Denon 4520 ( vergelijkbare prijsklasse) een tijdje thuis hebt  je nog wel eens zou kunnen twijfelen. Dat is altijd jammer dat de reguliere dealers geen demo modellen meegeven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

hehehe Dennis  O0

Quote from: Maro on February 15, 2013, 10:20:57
Tja, als je geen zin en tijd hebt om de concurrentie een kans te geven. Heb dat al vaker gezien hier op het forum. Denk dat als je de nieuwe Denon 4520 ( vergelijkbare prijsklasse) een tijdje thuis hebt  je nog wel eens zou kunnen twijfelen. Dat is altijd jammer dat de reguliere dealers geen demo modellen meegeven.

De Denon 4520 kost €2599. Hoeveel 100 euro daarvan betaal je alleen voor het merk naampje?

Daarom zou ik hem ook niet kopen bij een reguliere dealer.

high-q

Quote from: Raymond187 on February 15, 2013, 10:04:29
Heeft high Q geen avr600? High Q zijn surround bubble kreeg een boost door de Anthem 700. Stereo zijn dan de details die beter zijn van de avr600. is dat het verschil je in prijs waard. That's the question.

Heeft geen AVR600, maar zou deze wel willen ;)

De surround bubble werd een flink stuk beter met de MRX700, maar dit wel ten opzichte van mijn huidige SR8002.
Dat was bij de AVR600 ook zo. MRX700 en AVR600 A/B test heb ik nog nooit gedaan, ben ik ook benieuwd naar.

Ik vind wel dat qua muziek de AVR600 meer mijn sound was dan de MRX700. Ik zeg niet beter, maar meer mijn smaak.
Je kunt je daarnaast ook afvragen of je een goede weergave wilt behalen door ARC de boel te laten corrigeren of
dat je in je dedicated ruimte eerst de probleemgebieden aanpakt en dan voor een apparaat gaat zonder EQ.

Welke optie goedkoper is hangt af van je ruimte en je eigen invulling van oplossen van de problemen.
Welke optie beter is hangt meer af van wat je zelf wilt denk ik.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

WickedGame

Quote from: Raymond187 on February 15, 2013, 10:50:16
hehehe Dennis  O0

De Denon 4520 kost €2599. Hoeveel 100 euro daarvan betaal je alleen voor het merk naampje?

Daarom zou ik hem ook niet kopen bij een reguliere dealer.

4520 is best een powerhouse vergis je niet. En hij is met goed zoeken voor 2000,- te vinden. Marge technisch valt Denon wel mee, dus wees niet bang dat je heeeel veel betaalt voor de merknaam. Zeker als die 2000,- is. Zijn keuzes uiteraard, en als ik in jou schoenen sta zou ik het ook even niet weten.

Je bent positief over de Anthem dus dat is top! Lastige blijft het niet onderling kunnen vergelijken. Maakt de keus weer lastiger, al kan je het ook omkeren. Als het je sound is en je bent erg happy met de Anthem zoals die klinkt en je de komende jaren weet niet te willen veranderen omdat dit is wat je zoekt zou ik knopen doorhakken.

Maro

Quote from: Raymond187 on February 15, 2013, 10:50:16
hehehe Dennis  O0

De Denon 4520 kost €2599. Hoeveel 100 euro daarvan betaal je alleen voor het merk naampje?

Daarom zou ik hem ook niet kopen bij een reguliere dealer.

Denk dat dat nog wel meevalt. Een merk als Denon heeft veel grotere omzetten en kan juist daardoor meer leveren voor minder. Produkt is ook meteen af. Als ik zo lees over update zus en update zo om het een en ander aan de praat te krijgen. Maar goed als je niet gaat/ kunt luisteren dan is die ene die je wel hebt gehoord natuurlijk de beste. De Anthem zal best goed zijn maar of het de beste voor het geld is... Heb nog niemand hier een serieus vergelijk zien maken met een andere receiver in deze prijsklasse. ARC vergelijken met zwaar gedateerde ADSY versie's en dan concluderen dat ADSY in zijn algemeenheid onder doet voor ARC van Anthem... 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187


Maro

 :D. Haha, mooi op het verkeerde been. Nou veel plezier er mee natuurlijk. Op naar de speakers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: Raymond187 on February 15, 2013, 15:15:53
Oeps  :pompom:



:D

Met inhoud neem ik aan, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel, mooi ding zo'n Anthem, heb er wel eens van gehoord schijnt aardig goed te zijn heb ik gehoord  ;D

Wel een tijdje laten inspelen al zegt Anthem dat het niet hoeft. Ik begin klinkt het een beetje stroef...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: Maro on February 15, 2013, 15:24:04
:D. Haha, mooi op het verkeerde been. Nou veel plezier er mee natuurlijk. Op naar de speakers.
hehehe :P

Elke ochtend voordat ik naar me werk ging was ik even lekker muziek aan het luisteren. Rest van de dag was ik vrolijk.

Film kijken is een andere beleving geworden en niet alleen vanwege de surround bubble, maar front stage ook beter verdeeld en het minder dat het vanuit 1 hoek komt. Gebeurd meer om me heen.

Dus Marc...dit is zeker mijn sound dus andere proberen had voor mij weinig zin. Iig niet degene in dezelfde of lagere prijsklasse.

Als ik iets mooi vind of echt wil hebben dan vind ik de rest toch al snel minder. Heb ik ook met een auto kopen.

It's mine mine mine

Dit weekend HEEL weekend geen afspraken heerluk  :wub:

Ga zoveel films kijken en muziek luisteren dat die Anthem in 2en brandt :D

Raymond187

Quote from: frank2 on February 15, 2013, 15:30:53
Met inhoud neem ik aan, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel, mooi ding zo'n Anthem, heb er wel eens van gehoord schijnt aardig goed te zijn heb ik gehoord  ;D
Mjahh, maar jij vind Usher ook mooie speakers dus jou geloof ik niet :P

:D hehhee

Quote from: high-q on February 15, 2013, 15:28:35
LOL ... congrats  O0
Merci.

Net ff lunch naar binnen gewerkt. Nu uitpakken en aansluiten  :pompom:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on February 15, 2013, 15:31:34
hehehe :P

Elke ochtend voordat ik naar me werk ging was ik even lekker muziek aan het luisteren. Rest van de dag was ik vrolijk.

Film kijken is een andere beleving geworden en niet alleen vanwege de surround bubble, maar front stage ook beter verdeeld en het minder dat het vanuit 1 hoek komt. Gebeurd meer om me heen.

Dus Marc...dit is zeker mijn sound dus andere proberen had voor mij weinig zin. Iig niet degene in dezelfde of lagere prijsklasse.

Als ik iets mooi vind of echt wil hebben dan vind ik de rest toch al snel minder. Heb ik ook met een auto kopen.

It's mine mine mine

Dit weekend HEEL weekend geen afspraken heerluk  :wub:

Ga zoveel films kijken en muziek luisteren dat die Anthem in 2en brandt :D

:clapping:  :headbanging:  :pompom: Weet ik in iedergeval een adres om de Anthem eens te zien en te beluisteren  :tongue2:

larzie

Quote from: WickedGame on February 15, 2013, 15:37:35
:clapping:  :headbanging:  :pompom: Weet ik in iedergeval een adres om de Anthem eens te zien en te beluisteren  :tongue2:

Dat mag ook gerust een keer bij mij. Alleen dat zal wat verder weg zijn.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Peerless Monster

#368
Quote from: WickedGame on February 15, 2013, 15:37:35
:clapping:  :headbanging:  :pompom: Weet ik in iedergeval een adres om de Anthem eens te zien en te beluisteren  :tongue2:

Zullen we samen gaan 😊?
Neem ik mijn Sunfire mee 😃
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raymond187

Quote from: WickedGame on February 15, 2013, 15:37:35
:clapping:  :headbanging:  :pompom: Weet ik in iedergeval een adres om de Anthem eens te zien en te beluisteren  :tongue2:
Gij zijt welkom is maar 25 minutekes. Lars woont voorbij de horizon in het noorden :D

Quote from: Peerless Monster on February 15, 2013, 17:12:25
Zullen we samen gaan 😊?
Neem ik mijn Sunfire mee 😃
:thumbs-up:

Quote from: larzie on February 15, 2013, 16:11:37
Dat mag ook gerust een keer bij mij. Alleen dat zal wat verder weg zijn.  :D
Ach ....ietsie verder maar. volgens mij 1.5 uur rijden maar valt best mee.....tenzij je op de fiets komt  :coffee:

Net ook maar de Sweex cd005 besteld. Staat oude FW op de receiver.

larzie

Lol  :laugh: voorbij de horizon  :tongue2:
Is inderdaad goed te doen. Naar Thuur en Raplh in Den Bosch is ook gelukt. Je moet alleen wel vroeg vertrekken, want een M&G vliegt altijd voorbij.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

bmateijsen


Raymond187

Quote from: larzie on February 15, 2013, 17:57:01
Lol  :laugh: voorbij de horizon  :tongue2:
Is inderdaad goed te doen. Naar Thuur en Raplh in Den Bosch is ook gelukt. Je moet alleen wel vroeg vertrekken, want een M&G vliegt altijd voorbij.
Komt goed. Kan Marc ze nieuwe bolide inrijden  :D

Quote from: bmateijsen on February 15, 2013, 17:59:32
Nog gefeliciteerd! ;D
Merci beaucoup  :headbanging:

Nieuwe revel performa 3 f206 zien er mooi uit. bjorn en de f208 klinkt mooi.

Zo net film 1 gekeken. The man with the iron fist. Grappige film

Nu 2e film erin.

Adventures of tin tin

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

Ik zag het inderdaad al voorbij komen op FB. 8)

Feli man! Mooie aanschaf. Ik vertrouw eigenlijk ook vrij "blind" op de kwaliteiten van de Anthem. Iedere test die je tegen komt is meer dan lovend. Als single test maar ook in groepsverband komt hij er altijd top uit. Zegt mij al voldoende. In je eigen situatie kunnen luisteren is dan ter controle of het een aanvulling is op jouw set. Of je tevreden bent met het resultaat. Nog tien versterkers testen lijkt me zelfs niet zinvol als je nu al tevredenheid kunt bereiken. Dat is toch ook het doel?

Geen idee of je binnen bereik woont, maar mocht de mogelijkheid ooit voorbij komen, kom ik graag eens naar jouw combi luisteren.

Geniet er van kerel! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"