Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

50.25 staat er wel op. 1.0 staat er op en niet 1.1.0.

maakt verder niet uit was even benieuwd.


Raymond187


frank2

Quote from: Raymond187 on February 12, 2013, 10:27:02
50.25 staat er wel op. 1.0 staat er op en niet 1.1.0.

maakt verder niet uit was even benieuwd.

Maakt wel uit, 1.0 had meer issues met usb die naderhand verholpen zijn. Dus 1.1.0 downloaden en uploaden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Dit is de Demo model hier ga ik niks aan veranderen is niet van mij ;)

Bedoelde meer dat het niet uitmaakte, omdat ik het apparaat donderdag moet terug brengen.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Ik heb nog steeds een twijfel of ik de Anthem die 2300 wel waard vind ondanks dat ik hem goed vind. Wat zou bv het verschil zijn met bv de Integra 9.9 of 8.9 die 1/3 van de prijs zijn (markt sectie).

Ben ook al de hele week s'avonds laat thuis dus ook niet verder kunnen testen  :nopompom:

Deleted member

En zo zijn er nog wel meer alternatieven. Op een gegeven moment moet je toch die knoop doorhakken.

Een ding is zeker: Zeg nooit JA om de verkoper te plezieren; zeg alleen JA als je zelf zeker weet dat het wat is.

Ik wens je wijsheid!
Stereo-fan for life!

JCL

Quote from: Raymond187 on February 13, 2013, 13:19:50
Ik heb nog steeds een twijfel of ik de Anthem die 2300 wel waard vind ondanks dat ik hem goed vind. Wat zou bv het verschil zijn met bv de Integra 9.9 of 8.9 die 1/3 van de prijs zijn (markt sectie).

Ben ook al de hele week s'avonds laat thuis dus ook niet verder kunnen testen  :nopompom:

Ik zou geen beslissing nemen voordat je speakers kiest. De keuze voor het merk heeft nog best veel invloed op het geluid. Ik weet nog dat mijn broer vroeger een Sony ES versterker had (toen dat nog echt kwaliteit was) op een paar B&W DM602's. Toen die versterker stuk ging kreeg hij tijdelijk (tijdens reparatie) een Onkyo. Was een vergelijkbare receiver, maar damn wat klonk dat anders! Veel minder sprankelend hoog, veel zwaarder geluid (meer nadruk op het laag) en doordat hij wat minder power had werd het laag ook minder strak.

Mijn oom had toen DM603 en draaie ook met Onkyo. Iets zwaarder model (zijn ook vloerstaanders ipv boekplanken) en was er helemaal dol mee. Kwestie van smaak en match dus. Is Anthem jou match? Je weet het pas als je de speakers vindt. Of je moet zeggen, ik blijf hoe dan ook bij tannoy. Maar de Integra die nu in de markt staat is ook een prachtige receiver die prijs/kwalitatief natuurlijk beter is. Dat is ook geen eerlijke vergelijking omdat die 2e hands is.

Raymond187

Quote from: technative on February 13, 2013, 13:22:49
En zo zijn er nog wel meer alternatieven. Op een gegeven moment moet je toch die knoop doorhakken.

Een ding is zeker: Zeg nooit JA om de verkoper te plezieren; zeg alleen JA als je zelf zeker weet dat het wat is.

Ik wens je wijsheid!
Hi Paco,

Ja zeggen om een ander te plezieren doe ik alleen als het een mooie vrouw is :D

Bjorn geeft mij het gevoel dat hij hem alleen aan mij wil verkopen als ik er 100% achter sta. Hij is gelukkig niet zo'n MM of BCC verkoper  :thumbs-up:

@JCL, Anders speakers komen er pas over 2 jaar of zo. Ik wil dan het liefst een hele set in 1 keer kopen en niet alleen de fronts of alleen de rears. Ga er vanuit dat het een uitgaven van ~€7K zal zijn. k vind de Tannoy D700 erg mooi, maar dan zal de center ook meteen aangepast moeten worden en ik heb begrepen dat de TD center beter integreert dan de D750 (Die moeilijk te vinden is).

Andere kant lijkt het me ook wel eens tijd voor een hele andere sound de D700 is ook alweer 12 jaar oud.

De Anthem zal naar mijn verwachting stuk beter integreren dan bv de marantz 7007. ARC is gewoon top.

Vanavond nog even goed gaan zitten en luisteren.




high-q

Quote from: technative on February 13, 2013, 13:22:49
En zo zijn er nog wel meer alternatieven. Op een gegeven moment moet je toch die knoop doorhakken.

Knoop doorhakken hoeft toch ook niet meteen? Ik ben zelf ook al dik twee jaar bezig en weet al wat ik wil. Loop hierbij tegen hetzelfde als Raymond aan: Is de upgrade het geld dat je ervoor betaald waard? Persoonlijk vind ik alles wat op audiogebied boven de 1000eu komt duur. Maar dat is natuurlijk aan een ieder om dat voor zichzelf te bepalen.

Quote from: Raymond187 on February 13, 2013, 14:36:55
k vind de Tannoy D700 erg mooi, maar dan zal de center ook meteen aangepast moeten worden en ik heb begrepen dat de TD center beter integreert dan de D750 (Die moeilijk te vinden is).

Andere kant lijkt het me ook wel eens tijd voor een hele andere sound de D700 is ook alweer 12 jaar oud.

Ik vind de D750 qua sound veel beter bij de andere Definitions passen. De TDC springt er als center te veel uit vanwege het klankverschil imho.
Andere sound heeft toch niet direct iets te maken met leeftijd?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Zo ben net thuis. Straks de kleine in bed doen en dan filmpje opzetten. Hopelijk donder ik niet in slaap  O0

Heb Halo en Tintin en man with the iron fist. Of ga Tron weer kijken die heeft iig mooie beelden en sfx.

Quote from: high-q on February 13, 2013, 16:16:54

Ik vind de D750 qua sound veel beter bij de andere Definitions passen. De TDC springt er als center te veel uit vanwege het klankverschil imho.
Andere sound heeft toch niet direct iets te maken met leeftijd?

Klopt, maar iets nieuws is ook wel leuk. Misschien hoor ik de combi nog bij Lars thuis

*edit*

Gisteren eerste uur van Tron Legacy gekeken. Sound is echt top. En nee ik heb niet de DBs aangepast :P

Ik hoef morgen pas der eceiver terug te brengen wat goed uitkomt. vanavond ben ik eindelijk lekker thuis na het werk. Zo rond 17:00 thuis. Heerlijk.

Ga ik even een CD opzetten en daarna Tron afkijken en als het meezit nog een film  :popcorn:

Raymond187

Oohhhh als het mee zit krijg ik bonje thuis :D

Ik heb op MP een set dezelfde Tannoy gezien of bijna de dezelfde Tannoy's die ik als fronts heb. Tannoy 637. Heb daar een bod op gedaan hoor wel of hij daarop in gaat.
Deze zullen dan als rear gaan spelen. Aangezien ik verwacht niet binnen 2 jaar de speakers te gaan upgraden dan is een 4G sound wel leuk natuurlijk.

:D

Alleen hoe krijg ik floorstanders 20 a 30 CM hoger? Deze speakers zijn maar 82CM hoog  :hehe:

high-q

Quote from: Raymond187 on February 14, 2013, 08:58:55
Alleen hoe krijg ik floorstanders 20 a 30 CM hoger? Deze speakers zijn maar 82CM hoog  :hehe:

Je zou ze op stands kunnen zetten. Heb ik met mijn TD8 rears (voorheen 637) ook gedaan.
Ze staan op Atacama SL-200's, 20cm hoog. Deze stands heb je in verschillende maten/hoogtes.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

mooi ik zie SL400 staan voor 120e vanuit de UK. Dan komen ze op een hoogte van 120CM te staan. Zo staan de rears nu ook door Bjorn opgesteld.

Raymond187

Zo lekker op tijd thuis. Dus CD opstaan en straks Tron afkijken.

Laatste avond dat de Anthem zich mag bewijzen  O0

larzie

Quote from: Raymond187 on February 14, 2013, 17:32:46
Zo lekker op tijd thuis. Dus CD opstaan en straks Tron afkijken.

Laatste avond dat de Anthem zich mag bewijzen  O0

Heeft hij zich nog niet voldoende bewezen dan?  :D
Binnenkort maar even wat datums prikken. In maart heb ik maar 1 wedstrijd op een vrijdag dus dan moet er dan vast wel wat te plannen zijn.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Wat voor wedstrijd?

komt goed  :thumbs-up:

Nee hij heeft nog geen genoeg tijd gehad om zich te bewijzen. Hele week laat thuis.

Ik dacht vandaag eerste avond lekker thuis.....krijg ik een melding dat onze productie server down is...aaarggggg dus eerst dan even fixen dan film kijken. Scheelt ondertussen stat een mooi CDtje op

SACD Miles Davis - kind of Blue

larzie

Quote from: Raymond187 on February 14, 2013, 18:53:09
Wat voor wedstrijd?

komt goed  :thumbs-up:

Nee hij heeft nog geen genoeg tijd gehad om zich te bewijzen. Hele week laat thuis.

Ik dacht vandaag eerste avond lekker thuis.....krijg ik een melding dat onze productie server down is...aaarggggg dus eerst dan even fixen dan film kijken. Scheelt ondertussen stat een mooi CDtje op

SACD Miles Davis - kind of Blue

Basketbalwedstrijd. Hoorde wel op de training dat ik de 16e wel moet basketballen op een zaterdag. Dat is dus de enige zaterdag dat ik niet kan in maart.

Als je Miles Davis leuk vindt is John Coltrane - A love supreme misschien ook wel wat voor je. Mooie opname. Je hoort echt de plaatsing van de instrumenten.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Ik zal eens kijken naar die John Coltrane.

Basketbal....ahaa dus je bent iig niet 1.5M  O0

Ppffff wat een pech gisteravond zeg. Server was pas om 21:45 up and running  :-X maar goed dat ik me wederhelft afgelopen dinsdag mee uit eten heb genomen.

Anthem vanochtend weer netjes ingepakt en straks bij de mannen van bb&g afgeven.

Peerless Monster

#344
Quote from: Raymond187 on February 15, 2013, 08:49:14
Anthem vanochtend weer netjes ingepakt en straks bij de mannen van bb&g afgeven.

Het wordt hem niet?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on February 15, 2013, 08:56:11
Het wordt hem niet?

Sounds like it!

Of hij twijfelt nog teveel omdat hij ook nog niet de speakers heeft die hij eigenlijk wil. Beetje lastige keus blijft het dan.

Peerless Monster

Quote from: WickedGame on February 15, 2013, 09:01:43
Sounds like it!

Of hij twijfelt nog teveel omdat hij ook nog niet de speakers heeft die hij eigenlijk wil. Beetje lastige keus blijft het dan.

Ik had het inderdaad ergens gelezen. Als je je speakers niet op orde hebt, kan je geen keuze maken in versterking...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on February 15, 2013, 09:06:57
Ik had het inderdaad ergens gelezen. Als je je speakers niet op orde hebt, kan je geen keuze maken in versterking...

Is ook een beetje mijn mening inderdaad. Wil niet zeggen dat je met een Anthem slecht af zou zijn. Meen ook nog te hebben gelezen dat het verschil niet als de WOW factor bestempeld werd. Nu blijf ik dat soort dingen gevaarlijk vinden, draai al lang genoeg mee om te merken dat het subtiele verschillen soms zijn tegen hoge bedragen.

En tja als dan producten als holy grail de hemel in worden geprezen worden verwachtingen mogelijkerwijs wel (te) hoog. En kan het alleen maar tegenvallen. Wil niet de Anthem teniet doen, het zal ongetwijfeld een erg goede receiver zijn, maar zoals wel vaker op het forum worden sommige direct bestempeld als de holy grail, en dat gaat er bij mij nogal slecht in. Blijf toch een nuchtere hollander  ;D

Raymond187

Quote from: Peerless Monster on February 15, 2013, 08:56:11
Het wordt hem niet?
Demo moet je sws teruggegeven of je hem wilt of niet.

Anthem mrx 700 is naar mijn mening wel een VET apparaat hoor. Ik heb niet zoveel kunnen testen door tijd gebrek, maar wat ik heb gehoord is rete strak  :wub:

Ik heb nog niet zo genoten van HT en stereo sound thuis. Gisteren wel 2 uur muziek geluisterd. 1 film (Tron) tussen het werk door gekeken.

WOW factor zal ik alleen krijgen als ik voor het eerst een totale nieuwe set zou horen spelen in een dedicated ruimte  O0

Ik werk vandaag een halve dag dus ben rond 13:00 bij Bjorn. Heb nog even de tijd om te denken :P

of ben ik er al uit  :headbanging:

LittleNinja

#349
Sowieso was dit een demo Anthem, dus deze moest sowieso terug naar BB&G. Zegt dus niet dat de Anthem niet meer in de wishlist staat. Daarnaast heeft hij nog met niets vergeleken, behalve de huidige versterker.

[EDIT]

Je bent me net voor... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"