Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: JCL on February  9, 2013, 16:26:12
Zolang de Anthem niks met het beeld doet maakt dat ook niet uit. Signaal wordt gewoon doorgegeven dus zou weinig aan veranderen lijkt me. De rede dat er 2 uitgangen op zitten is vooral je nu wel een 3D TV zou hebben maar geen 3D receiver. Ok je wil een beamer en een TV aansluiten en je receiver zou dit niet ondersteunen. In het algemeen scheelt het je gewoon een HDMI kabel en verlies je niks in kwaliteit.

Precies.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Quote from: vik on February  9, 2013, 16:43:55
Dat maakt dus niks uit.

HDMI 1 en 2 scheiden levert 0.0 winst op.

Gewoon HDMI 1 out van je Oppo gebruiken naar de Anthem. Deze op passthrough and good to go.
Zo heb ik hem nu aangesloten.
Reden waarom hdmi 2 van de anthem naar de tv minder mooi beld is, omdat de ingang die de Oppo gpebruikt isf gekalibreerd is  :D

Als ik hem op through zet en druk dan op de ab van de antem op setup dan wordt het beeld 2sec zwart en dan zie ik pas het menu van de receiver. Zet ik hem op auto dan krijg ik meteen het menu te zien en ook de volume. Op through zie ik niet de volume op de tv.

Anthem is opgewarmd dus muziek luistern.

Amused to death:

Nr3. De had ik vaker beluisterd op de vorige receiver. Eerste wat me opviel is dat het geluid nog ruimtelijker is. Lijkt wel of Roger links nast me staat in het begin. En de piano rechts naast me. Vrouwenstem in het midden.

Ik vind het hoog niet irritant aanwezig  :headbanging:

Norah Jones:

de stem komt natuurlijk over. Instrumenten duidelijk hoorbaar als ze zingt.

Stereo klinkt fijn en ruimtelijker. Ik ben nog niet 100% overtuigd.

N eerst eten en straks film kijken  :popcorn:

Btw. Je hebt movie en muziek bass management. Kan je ook voor elk profiel ARC apart instellen?


bmateijsen

Quote from: Raymond187 on February  9, 2013, 18:45:15
Zo heb ik hem nu aangesloten.
Reden waarom hdmi 2 van de anthem naar de tv minder mooi beld is, omdat de ingang die de Oppo gpebruikt isf gekalibreerd is  :D

Als ik hem op through zet en druk dan op de ab van de antem op setup dan wordt het beeld 2sec zwart en dan zie ik pas het menu van de receiver. Zet ik hem op auto dan krijg ik meteen het menu te zien en ook de volume. Op through zie ik niet de volume op de tv.

Through is voor 3D de beste optie, je krijgt dan inderdaad niet het volume te zien, omdat dit in 3D niet gaat... ;)

QuoteAnthem is opgewarmd dus muziek luistern.

Btw. Je hebt movie en muziek bass management. Kan je ook voor elk profiel ARC apart instellen?

Ja en nee... ARC is een room correction systeem, dus die zal een correctie doen voor de ruimte. Wel kan je andere instellingen gebruiken, bijv. voor muziek de fronts op large zetten..

Groet,

Bjorn

vik

Monitor out 1 of 2 van de Anthem moet niks uitmaken, tenminste zo is het bij Marantz en Denon.

Alles wat de Oppo doorstuurt naar het HDMI input kanaal tv , wat Frank ISF heeft gecalibreerd vanaf de Oppo moet hetzelfde zijn.

Enkel als je gaat werken met upscaling van de Anthem en/of gaat rommelen met beeldsettings verpest je de ISF. Alle settings op 0 en passthrough geeft het beste resultaat.


Quote from: Raymond187 on February  9, 2013, 18:45:15
Zo heb ik hem nu aangesloten.
Reden waarom hdmi 2 van de anthem naar de tv minder mooi beld is, omdat de ingang die de Oppo gpebruikt isf gekalibreerd is  :D

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Oohhhhh dus auto is de juiste stand voor mij.

3D .... Ppffff vind ik helemaal niks.

Ok duidelijk. Dus als ik stereo alleen via de front wil horen dan kan ik muziek kiezen en de fronts op large en sub uit.
wel met ARC on.

Met volume richting 20db is de sub te aanwezig.

Merk wel dat de anthem minder vermogen heeft. 30 a 25 db is toch al richting 75% van de volume. De A1 is dat op 40% volume.

Quote from: vik on February  9, 2013, 19:51:32
Monitor out 1 of 2 van de Anthem moet niks uitmaken, tenminste zo is het bij Marantz en Denon.

Alles wat de Oppo doorstuurt naar het HDMI input kanaal tv , wat Frank ISF heeft gecalibreerd vanaf de Oppo moet hetzelfde zijn.

Enkel als je gaat werken met upscaling van de Anthem en/of gaat rommelen met beeldsettings verpest je de ISF. Alle settings op 0 en passthrough geeft het beste resultaat.


Dus het maakt niet uit of ik op de tv hdmi poort 1 of 3 gebruik voor de isf?

Ik verander sws geen beeld settings op de oppo of anthem.

vik


Ik ken je tv niet .

Heeft Frank dat niet uitgelegd? (btw ik ga er automatisch vanuit dat Frank de ISF heeft uitgevoerd.. is dit wel het geval? )

Op de Anthem gewoon passthrough instellen.  HDMI out 1 van de Oppo op een HDMI input Anthem.  Dan HDMI out 1 Anthem (monitor out) naar je scherm.

Is je tv Full HD?




Quote from: Raymond187 on February  9, 2013, 20:05:21
Oohhhhh dus auto is de juiste stand voor mij.

3D .... Ppffff vind ik helemaal niks.

Ok duidelijk. Dus als ik stereo alleen via de front wil horen dan kan ik muziek kiezen en de fronts op large en sub uit.
wel met ARC on.

Met volume richting 20db is de sub te aanwezig.

Merk wel dat de anthem minder vermogen heeft. 30 a 25 db is toch al richting 75% van de volume. De A1 is dat op 40% volume.
Dus het maakt niet uit of ik op de tv hdmi poort 1 of 3 gebruik voor de isf?

Ik verander sws geen beeld settings op de oppo of anthem.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on February  9, 2013, 20:05:21
Oohhhhh dus auto is de juiste stand voor mij.

3D .... Ppffff vind ik helemaal niks.

Ok duidelijk. Dus als ik stereo alleen via de front wil horen dan kan ik muziek kiezen en de fronts op large en sub uit.
wel met ARC on.

Nu is dat zo niet ingeregeld...
Quote
Met volume richting 20db is de sub te aanwezig.

Heeft meer te maken met de plek van de sub.

QuoteMerk wel dat de anthem minder vermogen heeft. 30 a 25 db is toch al richting 75% van de volume. De A1 is dat op 40% volume.

Je hebt het over dB., maar ik denk dat je -25 op de Anthem bedoelt. Dat is een cijfertje en zegt niet zoveel.
Quote
Dus het maakt niet uit of ik op de tv hdmi poort 1 of 3 gebruik voor de isf?
nee, maakt niet uit je moet gewoon het gekalibreerde profiel laden voor die ingang.


Raymond187

Quote from: vik on February  9, 2013, 20:29:39
Ik ken je tv niet .

Heeft Frank dat niet uitgelegd? (btw ik ga er automatisch vanuit dat Frank de ISF heeft uitgevoerd.. is dit wel het geval? )

Op de Anthem gewoon passthrough instellen.  HDMI out 1 van de Oppo op een HDMI input Anthem.  Dan HDMI out 1 Anthem (monitor out) naar je scherm.

Is je tv Full HD?
Tv is een philips 9603 47" en is full hd.
Passtrhough is niks. Als ik het menu wil zien van de anthem dan wordt het beeld zwart ontvang even gen signaal en dan komt het beeld terug met menu. Zwaar irritant.

Nu staat resolutie op auto en werkt het prima.

Quote from: bmateijsen on February  9, 2013, 21:36:34
Nu is dat zo niet ingeregeld...
Heeft meer te maken met de plek van de sub.

Je hebt het over dB., maar ik denk dat je -25 op de Anthem bedoelt. Dat is een cijfertje en zegt niet zoveel.  nee, maakt niet uit je moet gewoon het gekalibreerde profiel laden voor die ingang.


Had voor muziek dat nu wel zo ingesteld.


Net weer film gekeken.

Underworld 3. Deze reeks vind ik sws een van de betere vampire/werewolfs films.

De fronts staan zoals Bjorn deze had geplaatst. Helaas kan ik de rears niet laten staan zoals Bjorn dat heeft aanbevolen vanwege de katten. Ik plaatst ze wel terug als ik film ga kijken, want ze stonden totaal niet goed voorheen.
Ik denk dat het een combi is van rear plaatsing en receiver. Geluid achter is echt beter zo. Klinkt nu alsof er van alles achter je gebeurd ipv alleen links en rechts.
Heb goed genoten van de film en het geluid.

Receiver stond op 30 en was perfect. Ik moest alleen de sub op de anthem op -3db zetten ipv -1 en de center van 0 naar +1 die stond met deze film te zacht.

Op naar de volgende film en muziek sessie.

Hopelijk sneeuwt het genoeg, zodat ik morgen niet op fam. Bezoek hoef  :D

frank2

Opmerking: bij de Anthem gaat het volume door tot +10 DB. Dus 0 is niet het einde.
Je hebt het over het menu, bij passtrough heb je even zwart beeld, klopt, maar je hebt het menu eigenlijk nooit nodig.
Als je bij underworld of een andere film steeds je surround moet bijstellen heb je iets niet goed, want dat hoeft eigenlijk nooit. Wel is het zo dat de ene film meer surround heeft dan de ander, en soms sterker vana chteren komt dan bij een ander, maar ik zou dus NIET steeds de volume levels gaan aanpassen, dan heb je in feite de arc weer ontregeld, als deze zegt fronts op 0 DB en center op +1 DB en die ga je veranderen dan klopt het plaatje niet meer. Maar het kan wel.
Je zou ook op de pc eens de roomgain met +1 db kunnen verhogen en deze inlezen, wil ook wel eens een mooier geluid geven, gewoon persoonlijke voorkeur, en de ARC niet tot 5000 Hz z'n werk laten doen maar tot bijvoorbeeld 1500 hz of 1000 hz.... meestal gaat het gehele geluid opener klinken, sprankelender.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Overigens zou ik niet voor iedere film de dB instellingen aanpassen. Als een film een slechte mix heeft, moet je dat niet compenseren door het niveau te veranderen ;) (op de center bijvoorbeeld).

Voor de subwoofer is het een beetje een smaakkwestie waar je op uit komt, zoals eerder gezegd, sommige mensen houden van iets meer of minder sub geweld ;)

Groet,

Bjorn

Raymond187

Wat kan ik dan beter doen als de stemmen uit de center. Slecht uitkomen met een film? Sfx van de film was prima en volume hoger betekende stemmen beter verstaanbaar, maar sfx te luid.

Heb nog zitten nadenken wat je zei Bjorn over de speakers. Dat als ik bv de Tannoy D700 zou aanschaffen ook de center meteen moet upgraden naar de TD.

misschien beter om nog een set als de fronts kopen en die als rear gebruiken. En pas andere set speakers kopen als dat in 1 x kan.

Staat nu een sacd van miles davis op.  :thumbs-up:

Heb hdmi weer op through gezet.

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on February 10, 2013, 18:32:19
Wat kan ik dan beter doen als de stemmen uit de center. Slecht uitkomen met een film? Sfx van de film was prima en volume hoger betekende stemmen beter verstaanbaar, maar sfx te luid.

Shit happens van tijd tot tijd... kies voor 1 instelling. Maar je mag natuurlijk veranderen per film... (het is uiteindelijk jouw set ;D)

Quote
Heb nog zitten nadenken wat je zei Bjorn over de speakers. Dat als ik bv de Tannoy D700 zou aanschaffen ook de center meteen moet upgraden naar de TD.

misschien beter om nog een set als de fronts kopen en die als rear gebruiken. En pas andere set speakers kopen als dat in 1 x kan.

Staat nu een sacd van miles davis op.  :thumbs-up:

Heb hdmi weer op through gezet.

Ik denk dat er meer is dan alleen Tannoy... als je nieuwe luidsprekers gaat overwegen, dan is alles mogelijk! Ga dan gewoon luisteren en niet alleen in stereo maar ook in surround. Alles is belangrijk!

Groet,

Bjorn

frank2

En neem daar ruim de tijd voor en ga onbevooroordeeld naar diverse speakers luisteren ism de anthem natuurlijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

LuPo

Ik stel alles gewoon af met een dB-meter en ga niet tijdens een film lopen veranderen. Tenzij je het na de film weer terugzet in de uitgangswaarden die je met meten hebt gedaan. Een film kan namelijk slecht opgenomen zijn en daardoor de stemmen niet goed weergeven uit de center, maar anders blijf je bezig.

Former member 78

Het enige wat ik soms aanpas is het level van de sub.
Want bij bepaalde films zit er een mega boost in het laag, en dat wordt dan net teveel.
Of andersom natuurlijk :)

Raymond187

Quote from: bmateijsen on February 10, 2013, 18:35:08
Ik denk dat er meer is dan alleen Tannoy... als je nieuwe luidsprekers gaat overwegen, dan is alles mogelijk! Ga dan gewoon luisteren en niet alleen in stereo maar ook in surround. Alles is belangrijk!

Groet,

Bjorn
Je zei zelf ook al als ik de fronts zou aanpassen dat ik dan ook een andere center erbij moest nemen. De rears zouden later aangepast kunnen worden.
bv de revel performa 3 fronts 2 * 1750 + center 2000? = €5500. Als ik die dit weekend bij je ophaal en thuis kom dan krijg ik als eerste te horen :" Wil je niet meer trouwen  :-X " hahaha :D :D

Ik ga maar eens dedicated sparen voor andere speakers. De Anthem maakt al een hoop beter in de huiskamer  :thumbs-up:

Qua muziek vind ik de Anthem en Tannoy goed klinken en met HT stuk beter. Ik irriteer me wel aan een aantal puntjes en vooral met HDMI.

hem hem nu zo aangesloten.

Anthem op Through
Oppo HDMI out 1 -> Anthem HDMI 1 -> TV.

Als ik muziek wil luisteren via HDD moet de tv aan om naar de bestanden te browsen (wordt tijd voor een App waarmee je kan browsen). Eenmaal gevonden kan de TV uit. Doe ik de TV uit dan gaat de Anthem iets doen waardoor het geluid tijdelijk weg valt. Vind ik erg irritant  >:D

Als ik een film opstart vanaf HDD dan hoor je eerst geluid en dan valt het geluid ook 1 sec weg.

Hebben andere nieuwe receivers daar ook last?

Quote from: frank2 on February 10, 2013, 19:28:50
En neem daar ruim de tijd voor en ga onbevooroordeeld naar diverse speakers luisteren ism de anthem natuurlijk.
Dat ga ik sowieso doen.  Al weet ik wel wat ik zoek in een speaker en zeker wat ik niet zoek.

Quote from: LuPo on February 10, 2013, 22:11:23
Ik stel alles gewoon af met een dB-meter en ga niet tijdens een film lopen veranderen. Tenzij je het na de film weer terugzet in de uitgangswaarden die je met meten hebt gedaan. Een film kan namelijk slecht opgenomen zijn en daardoor de stemmen niet goed weergeven uit de center, maar anders blijf je bezig.
Als ik het niet mooi vind verander ik het wel. Ik ga me niet 2 uur zitten irriteren. Uiteraard zet ik de instelling weer terug gelijk na de film. ga er vanuit dat bij 95% van de films de ARC setting goed staan.

Quote from: ArjanR1 on February 10, 2013, 23:08:59
Het enige wat ik soms aanpas is het level van de sub.
Want bij bepaalde films zit er een mega boost in het laag, en dat wordt dan net teveel.
Of andersom natuurlijk :)
Same here.

Gisteren kreeg ik een aparte vraag van de vrouw. Ze vroeg wat ik van de receiver vond  :notify:

Ik zei dat hij duidelijk beter is dan de vorige met zowel HT als stereo. Alleen dat ik geen vergelijking materiaal hebt met andere receiver bv de marantz sr7007. Ik verwacht dat deze ook beter is dan mijn vorige, omdat de Yamaha toch al 12 jaar oud is.

MAAR zei dat het wel een feit is dat de Anthem geen problemen heeft met moeilijk aan te sturen speakers. En dat met de marantz wel anders is. Ik zei al dat ik ook andere speakers wil en, omdat ik nog niet weet welke kan het zijn dat de Marantz daar gewoon niet mooi bij past en dat ik dan weer een andere receiver zou moeten kopen waar je uiteindelijk ook weer extra geld aan kwijt bent. En als ik een nieuwe receiver koop dan wil ik daar wel >5 jaar mee doen.
Ondanks dat de Anthem 2 x zo duur is zei ze wel dat ik deze moet kopen :D




frank2

Quote from: Raymond187 on February 11, 2013, 09:04:09



Anthem op Through
Oppo HDMI out 1 -> Anthem HDMI 1 -> TV.

Als ik muziek wil luisteren via HDD moet de tv aan om naar de bestanden te browsen (wordt tijd voor een App waarmee je kan browsen). Eenmaal gevonden kan de TV uit. Doe ik de TV uit dan gaat de Anthem iets doen waardoor het geluid tijdelijk weg valt. Vind ik erg irritant  >:D

Als ik een film opstart vanaf HDD dan hoor je eerst geluid en dan valt het geluid ook 1 sec weg.


Mijn br speler is ook zo aangesloten, soms valt als je het kanaal kiest het geluid 1 sec weg, dan lockt de anthem de hdmi, is volkomen normaal.

HDD via usb aangesloten op de anthem rechtstreeks, kun je de tv uitzetten als je het album hebt gevonden en verder spelen, bij mijn pana valt het geluid niet weg, kan philips zijn.  Maar als je op de AB geheel rechtsonder op menu drukt gaat de tv op zwart, al blijft hij wel aan.

Er komt zeker GEEN app. dat heb ik al gevraagd bij Anthem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

larzie

Je hoeft bij de D700's geen TD center te kopen. Ik heb dit wel, maar de originele center bij de D700's is de D750. Dit is overigens ook een geweldige centerspeaker.
De Tannoy D700 + TD center + Anthemcombi kun je binnenkort wel bij mij komen beluisteren. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Quote from: frank2 on February 11, 2013, 09:58:23
Mijn br speler is ook zo aangesloten, soms valt als je het kanaal kiest het geluid 1 sec weg, dan lockt de anthem de hdmi, is volkomen normaal.

HDD via usb aangesloten op de anthem rechtstreeks, kun je de tv uitzetten als je het album hebt gevonden en verder spelen, bij mijn pana valt het geluid niet weg, kan philips zijn.  Maar als je op de AB geheel rechtsonder op menu drukt gaat de tv op zwart, al blijft hij wel aan.

Er komt zeker GEEN app. dat heb ik al gevraagd bij Anthem.
Hhmm is wel een goeie om te proberen. Heb de HDD nog niet aan de Anthem gehangen.
Ik wil gewoon TV uit hebben staan. Onnodig stroom verbruik doe ik niet aan.

Quote from: larzie on February 11, 2013, 10:48:28
Je hoeft bij de D700's geen TD center te kopen. Ik heb dit wel, maar de originele center bij de D700's is de D750. Dit is overigens ook een geweldige centerspeaker.
De Tannoy D700 + TD center + Anthemcombi kun je binnenkort wel bij mij komen beluisteren. :)

ben wel benieuwd hoe dat klinkt. Kijken wanneer en een m&g komt als marc ook mee komt dan wordt er gecarpoelt <-- zal vast geen bestaand woord zijn :D

JCL

Ga je de Anthem nu sowieso kopen? Of wil je wachten tot je nieuwe speakers hebt uitgezocht? Persoonlijk zou ik voor het laatste kiezen, maar het is wel een beetje een kip & het ei probleem.

Koop je nu de receiver dan heb je iig nu veel kwaliteitswinst. Daar ga je sowieso plezier aan beleven vanaf dag 1, immers dat doe je nu al! Bij speakers is juist de match weer heel belangrijk. Straks vind je de speaker van je dromen maar gaat het niet echt lekker op de Anthem. Maar als je nu alleen de mogelijkheden hebt om de speakers te doen, dan zul je er weer niet het maximale uit kunnen halen want je versterker laat dit misschien niet toe. Dan kun je er misschien niet vanaf dag 1 van genieten.

Voordat je de definitieve keuze maakt om de Anthem te kopen, zou mijn advies zijn om ook alvast naar speakers te gaan luisteren. Je weet dan iig wat je wil en of de match goed is. Over het algemeen is de combinatie van versterker en speaker wel de belangrijkste van de hele setup. Natuurlijk zijn bronnen, kabels ook belangrijk maar deze hebben veel minder invloed dan de luidsprekers en de versterker.

Raymond187

@JCL,

Thx for advies.
Ik snap wat je bedoelt speakers uitzoeken die ik wil hebben. En daarop de receiver uitzoeken. wat je zegt kip en ei verhaal. kan andersom net zo natuurlijk.

Er zijn wel meerdere speakers die ik mooi vind klinken in de prijs range van 2K p/st. Ik durf te wedden dat er wel meer dan 1 merk/model bij de Anthem past.

QuoteVoordat je de definitieve keuze maakt om de Anthem te kopen, zou mijn advies zijn om ook alvast naar speakers te gaan luisteren. Je weet dan iig wat je wil en of de match goed is. Over het algemeen is de combinatie van versterker en speaker wel de belangrijkste van de hele setup. Natuurlijk zijn bronnen, kabels ook belangrijk maar deze hebben veel minder invloed dan de luidsprekers en de versterker.

Ik heb in het verleden Revel altijd super gave speakers gevonden alleen waren die voorheen ver buiten mijn budget. Nu de performa 3 F206 is weer niet zo onbetaalbaar  :thumbs-up: en die spelen goed op de Anthem volgens Bjorn. Ik moet sws donderdag om de Anthem terug te brengen naar bb&g dus ga ook even zitten om die aan te horen.

Speakers kan ik dit jaar niet upgraden. Geen geld voor. Ik had eigenlijk geen geld gespaard voor audio spulletjes :D heb in 3 maanden tijd een nieuwe sub, Oppo 103 en kan 2K uitgeven voor een receiver....oke de Anthem is €2299, maar de yamaha verkoop ik wel voor €250.

Raymond187

Zijn er bepaalde instellingen om een usb HDD op de Anthem aan te sluiten? Hij ziet hem niet.

frank2

Nee, alleen media indrukken> usb even wachten en dan geeft hij de inhoud aan, moeten wel wav files zijn.
Als hij 'm niet pakt; een keer aan en uit zetten en nogmaals proberen.
En hopen dat hij alle updates heeft gekregen, 50.25 en de nieuwste multimedia. 1.1.0
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Zou kunnen dat 1.1.0 er nog niet op staat... wij gebruiken in onze home-cinema USB nooit...

Former member 78

Quote from: bmateijsen on February 12, 2013, 09:23:55
Zou kunnen dat 1.1.0 er nog niet op staat... wij gebruiken in onze home-cinema USB nooit...

Heeft dat een reden?
Muziek via de een HDD klinkt namelijk niet onaardig :)