Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shoalinmonk

Anthem hmmmmmm......toch ook maar eens onderzoeken.

Zit namelijk ook met het upgrade virus, op speaker gebied wel eens waar.

Speel je nog met een eind versterker ertussen?

frank2

Quote from: Raymond187 on February  4, 2013, 15:57:57
thanks ik ben ook erg benieuwd.

Beetje jammer dat ik het weekend zelf niet kan klooien vanwege afspraken :( en vrijdag laat thuis ivm werk.

Ach.. ik zie een maandag thuis werk dag aankomen  :popcorn:

Succes ermee, ik ben benieuwd...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: shoalinmonk on February  4, 2013, 16:05:12
Anthem hmmmmmm......toch ook maar eens onderzoeken.

Zit namelijk ook met het upgrade virus, op speaker gebied wel eens waar.

Speel je nog met een eind versterker ertussen?
nee heb geen EV. is ook niet nodig bij mijn speakers.

Quote from: frank2 on February  4, 2013, 16:12:56
Succes ermee, ik ben benieuwd...
bel je wel op als het niet lukt  O0

Vrijdag om 10:30 heb ik bezoek  :headbanging:

shoalinmonk


Raymond187

Thanks

Ach ik maak meer uren waarvoor ik betaald wordt die 2 uurtjes zijn niks vergeleken met de extra uren die ik maak.

LittleNinja

Als een bedrijf de afstelling van jouw set goed kan verrichten is het BB&G wel! Geloof me, dat is dat geld meer dan waard! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Quote from: Raymond187 on February  4, 2013, 16:23:07
Thanks

Ach ik maak meer uren waarvoor ik betaald wordt die 2 uurtjes zijn niks vergeleken met de extra uren die ik maak.

Die uren op het forum bedoel je?  :-X :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

shoalinmonk

Heb net gemaild naar BB&G met de vraag of ze ook XT32 inregelen....

Zal ik dan eindelijk die stap gaan maken?

Raymond187

Quote from: LittleNinja on February  4, 2013, 16:45:47
Als een bedrijf de afstelling van jouw set goed kan verrichten is het BB&G wel! Geloof me, dat is dat geld meer dan waard! 8)
Zal het vrijdag merken.

Quote from: high-q on February  4, 2013, 17:02:35
Die uren op het forum bedoel je?  :-X :D
uuhh welk forum?
:D

Quote from: shoalinmonk on February  4, 2013, 17:15:17
Heb net gemaild naar BB&G met de vraag of ze ook XT32 inregelen....

Zal ik dan eindelijk die stap gaan maken?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130236.0
Via Marcel audessy pro  :thumbs-up:

Raymond187


JCL


Raymond187

Geduld....wat is dat?

:D

Vandaag druk op het werk geweest. Ik dacht laat ik eens onderweg naar huis langs hobohifi gaan om naar de Anthem te luisteren.

Kwam aan om 17:15 vanwege de drukte. Dus 45 min left.

Bij binnenkomst eerst in het rek gekeken en daar stonden de 300 en 500 en geen 700....grrr toch maar even vragen en hij stond in de luisterkamer. Mooi even luisteren natuurlijk. .... Lelijke krenem zijn het zeg.... :headbanging: hahaha

Anyweg. Er was een br van primare aangesloten met instap Elac monitoren en sub.

Meteen gevraagd of de sub uit kan. De Elac klinken uiteraard heel anders dan mijn Tannoy's. Maar goed even luisteren wat hij met het geluid doet.

Cd van norahnjones en een Jazz CD met saxofoon.

Vroeg de beste man ook welke knop op. De ab ik ARC aan/uit kan zetten. Begreep van Frank dat dit mogelijk was. Dienknop kon hij niet vinden alleen arc terug naar default. Oke laat maar nog 30 min. Ff snel luisteren.

Deze elac waren nog niet half zo mooi als die van Paco. Geen laag. Aantal Jazz NRs beluisterd klonk ok. Hoog vond ik niet mooi en mis laag. norahnjones erin haar stem ken ik goed. Opviel hoog niet mooi. Zal wel an de speaker liggen niet mijn sound.

Ab van de anthem in me hand ff settings kijken...wow hoop opties SWEET  :D ff browsen en zie toch ARC on/off staan. Stukje op cd zoeken metnhaar stem. Goed luisteren ieuww lelijk hoog. Met ARC uit. Daarna ARC on ..repeat. Hey?? Again. Dat klinkt in hetbhoog STUK beter. Arc uit ieuww arc aan beter.

Meer hoefde ik niet te horen was ook sluitingstijd. Arc is echt  :D

Precies wat ik zoek in mijn Huidige sound.

Volgens de beste man is de 500 stuk minder in stereo dan de 700 vanwege de ringtravo.

Kn nou helemaal niet wachten poffer.... :plain:

Nu thuis CD  de pulse van pink floyd. Met de nieuwe ls kabels STUK beter zeg.

Waar blijft bjorn  :devil:

bmateijsen

Quote from: shoalinmonk on February  4, 2013, 17:15:17
Heb net gemaild naar BB&G met de vraag of ze ook XT32 inregelen....

Zal ik dan eindelijk die stap gaan maken?

Wij hebben helaas geen mogelijkheid om Audessey Pro te kalibreren. :-/

Deleted member

Quote from: Raymond187 on February  5, 2013, 19:11:36
... Deze elac waren nog niet half zo mooi als die van Paco....

Dank voor het compliment, maar ik ben nu toch wel even benieuwd naar welke Elacjes je gehoord hebt dan? Ik heb afgelopen zaterdag naar de 330s zitten luisteren en die klonken prima hoor!

Zat je in de linker (grote) of rechter (kleine) luisterruimte? In de rechter staat weliswaar minder spul, maar wel het mooiere spul! Daar staan ook de 407s!  :worship:  :clapping: Die zie ik er op een dag ook nog wel van komen... Wat een prachtige luidsprekers zeg...

Enneh... De lol van het krijgen is het einde van de lol van het verwachten! Enjoy!
Stereo-fan for life!

Raymond187

Geen idee welke serie. Prijs was 300€ per stuk. Waren witte. Ik zat in de ruimte met de meer gangbare prijzen.

Voor de duidelijkheid. Met arc vond ik ze nog steeds niet mooi klinken, maar dat het met arc stuk beter was dan zonder....  :headbanging:


Deleted member

Dan was dat waarschijnlijk een wat goedkopere serie. De 330s die ik bedoel starten bij 1500 euro per stuk, exclusief voet,  dus dan kan er wel wat verschil zijn...  :D

Ben wel heel benieuwd naar wat de Anthem doet in je set!
Stereo-fan for life!

Raymond187

Ik ben ook erg benieuwd. Als ik 1 uur lang muziek kan luisteren en nog wel 3 uur langer wil gaan zitten dan is het goed nieuws. Anders verder zoeken  :nopompom:

Vieze sneeuw op de weg. de snelweg A1 richter A,dam en A27 richting Utreg ging prima. Snap de heisa niet de snelweg is sneeuwvrij.

Komen paar drukke dagen voorbij vooral weekend vol geboekt waar ik wel van baal betekend minder tijd voor de Anthem. Misschien maandag eens vrij nemen of halve dag thuis werken en halve dag vrij nemen.

ik moet ook nog speaker stands kopen voor de rear speakers. Ziet er nu zo zwaar kansloos uit. 1 staat er op een verhuisdoos  :wacko:

Zoek dus goedkope stands (50Cm), want als de main worden vervangen gaan de main als rear spelen. 

Raymond187

26 hours and counting  :pompom:

Heb iig nog 2  films liggen om te gaan kijken dus de Anthem zal wel moeten werken dit weekend. Afspraak voor zaterdag al gehalveerd dus ben sws vroeg in de middag al thuis.


frank2

Quote from: Raymond187 on February  6, 2013, 08:52:19
Ik ben ook erg benieuwd. Als ik 1 uur lang muziek kan luisteren en nog wel 3 uur langer wil gaan zitten dan is het goed nieuws. Anders verder zoeken  :nopompom:

Iets anders/beters bestaat niet. (tenzij onbetaalbaar) Je kunt niet verwachten dat 1 apparaat opeens zorgt voor een perfecte sound, dat krijg je pas echt voor elkaar met steeds kleine beetjes, andere interlinks, andere stroomkabel, aparte audiogroep enz..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Ik geloof niet in perfectie, maar wel in een verbetering. En huidige receiver is wel ~10 jaar oud. Er is een hoop verbeterd in 10 jaar tijd en verwacht dat wel te horen.

frank2

Ik verwacht 100% zeker dat jij een zeer duidelijke verbetering gaat horen, heb ik geen twijfel over.
Gisteren was ik bij iemand die een Onkyo 3009 had, 180W opgegeven vermogen aangesloten op monitor audio.
Even spelen met het geluid en ik zat al gauw op -22 DB en het geluid wat ik hoorde was niet hard meer op iets meer dan mijn normale luisternivo en hij begon al te vervormen... vond ik ongelofelijk, dat zal ZEKER niet gebeuren met een anthem, bij -22 DB staat hij al zo hard dat het meer een disco begint te worden....

Kracht, druk genoeg, nee ik ben niet bang dat je 'm niet gaat kopen, ik denk eerder dat je zaterdag al belt doe 'm maar... niet doen dus, eerst eens een paar dagen luisteren, na de eerste euforie ga je immers pas luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Mwoah, ligt ook een beetje aan de opname.
Als ik de DVD van de Eagles er op zet, kan die makkelijk tot -10 zonder dat het echt lomp hard is.
Terwijl het met een andere schijf op -20 al asociaal hard is.

Raymond187

Wat me echt opviel tijdens de korte luister sessie bij Hobo afgelopen dinsdag was dat ik het volume op 30/25db moest zetten om voor mij een fijn luister volume te hebben. Van distortion was zeker geen sprake van, maar was ook geen disco volume. Maar dat zou wel eens door de speakers komen ;)

Als ik mijn receiver volume op 50% zet wat ik VEEL TE hard vind om lekker te luisteren vervormd hij niet hoor. Dat is met een standaard CD in de Oppo met de QED analoog.

Ik heb kleine aanpassingen gedaan aan mijn set.

Natuurlijk betere LS kabels en de speakers op spikes.

Jammer dat ik niet 2 nieuwe receiver kan vergelijken bv de Marantz 7007 en de Anthem of een Denon/Onkyo.

De Marantz sr7007 bij hificorner €918  :blink: €700 in prijs gezakt....it tie zo slecht ofzo???

Quote from: ArjanR1 on February  7, 2013, 10:48:51
Mwoah, ligt ook een beetje aan de opname.
Als ik de DVD van de Eagles er op zet, kan die makkelijk tot -10 zonder dat het echt lomp hard is.
Terwijl het met een andere schijf op -20 al asociaal hard is.
Klopt helemaal. De CD pink floyd The Pulse is een verschil met SACD dark side of the moon.

Vandaag ontvang ik de CD van Norah Jones. €3 maar  :thumbs-up: de SACD is 40e  :crazy:

RubenV.

Zo zo, nog maar een nachtje slapen begrijp  :clapping: Het gaat weer nog steeds  lekker hier  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

 :headbanging:
Nergens voor nodig om langer te wachten als ik eruit ben.

Staat een setje TD12s op MP voor relatief weinig  :D