Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz


:worship:

Goed bezig Ray!! Ik lees hier allemaal dingen die mij ERG aanspreken.
Moet veel vaker in dit topic komen kijken. Helaas niet altijd tijd voor, maar ik ga het proberen.
Sjiek waarmee je allemaal bezig bent :) kunt beter hier je tijd door brengen dan op PF zou ik bijna zeggen...

Succes met al die keuzes!!

Groetjes,
Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

PF zit ik sowieso niet of amper nog :)

Zo vandaag wezen PMen met Bjorn van bb&g. Ze hebben de 700 op voorraad en komen hem thuis instellen. gevraagd of ik hem vandaag kan komen ophalen :D

high-q

Zo, dat doe je snel. Alvast gefeliciteerd met je aankoop! Ik kan je onderbouwing niet helemaal volgen,
maar je haalt hoe dan ook een mooi apparaat in huis ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

WickedGame

Quote from: Raymond187 on February  4, 2013, 09:33:54
PF zit ik sowieso niet of amper nog :)

Zo vandaag wezen PMen met Bjorn van bb&g. Ze hebben de 700 op voorraad en komen hem thuis instellen. gevraagd of ik hem vandaag kan komen ophalen :D

Euh.... moet ik nou plots bij jou gaan M&G als je die Anthem hebt  :tongue2:

Mooie ontwikkeling! :)

Raymond187

Quote from: high-q on February  4, 2013, 09:51:14
Zo, dat doe je snel. Alvast gefeliciteerd met je aankoop! Ik kan je onderbouwing niet helemaal volgen,
maar je haalt hoe dan ook een mooi apparaat in huis ;D

Audio is belangrijker voor mij dan beeld.

projector+toebehoren kost ~€4500. Dan heb ik alleen beeld aangepakt thuis.
Anthem en 65"TV is net zo duur. dan heb ik audio EN beeld verbeterd (beeld alleen in mindere mate dan een projector).

Vrouw had aandacht nodig gisteren dus kon me verslag niet goed nalezen.

Quote from: WickedGame on February  4, 2013, 09:55:01
Euh.... moet ik nou plots bij jou gaan M&G als je die Anthem hebt  :tongue2:

Mooie ontwikkeling! :)

nou niks moet Marc, maar je bent van harte welkom  :thumbs-up:

Former member 78

Als je aan de Anthem gaat, vergeet interlinks!
Koop een deftige blu ray speler en gebruik die als schijfjes vreter.

De interlink van Frank heb ik ook (niet meer in gebruik) en laat geen laag achterwege.

De Anthem heeft ook bij mij een piek van ruim 10db weggehaald bij mijn front. Dat kan dat ding
echt goed, en stuur er toch een behoorlijk deftige set Ushers mee aan :) Nu ik met 4 subs speel, heb
ik wel alles op 60hz gezet. Maar zelfs met alles op fullrange had die er geen moeite mee :)

Alle cd's rippen in wav, en een HDD in de Anthem proppen, klaar ben je!

Atmoz


Hij heeft een deftige Bluray speler ;)

Tenminste, ik neem aan dat hij de Oppo nog heeft O0

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Ik heb inderdaad de Oppo 103 als BR speler.

HDD in de Anthem??  :blink: wist niet dat dat mogelijk was. Alleen WAV en geen FLAC dus.

De marantz sr7007 is nu 918 euro maar ook een koopje  :hehe:

nahhhh Anthem is toch wel de baas over de marantz :D

WickedGame

Quote from: Raymond187 on February  4, 2013, 10:43:29
Ik heb inderdaad de Oppo 103 als BR speler.

HDD in de Anthem??  :blink: wist niet dat dat mogelijk was. Alleen WAV en geen FLAC dus.

De marantz sr7007 is nu 918 euro maar ook een koopje  :hehe:

nahhhh Anthem is toch wel de baas over de marantz :D

Blijft een aanname he ;)

Qua looks blijft Marantz mooier ;) technisch op papier zou het niet zoveel mogen uitmaken. Maar praktijk technisch moet nog worden beoordeeld. Nadeel blijf ik vinden dat alles hier zo de hemel in word geprezen, dat je door de predikers haast de nuchtere mensen niet meer ziet :D

frank2

HDD rechtstreeks via usb in de anthem, goede usb kabel kopen zie mijn review en dat klinkt beter of zeker gelijk aan de Oppo....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

#235
Quote from: WickedGame on February  4, 2013, 10:45:47
Blijft een aanname he ;)

Qua looks blijft Marantz mooier ;) technisch op papier zou het niet zoveel mogen uitmaken. Maar praktijk technisch moet nog worden beoordeeld. Nadeel blijf ik vinden dat alles hier zo de hemel in word geprezen, dat je door de predikers haast de nuchtere mensen niet meer ziet :D
klopt daarom uitproberen  :thumbs-up:

Looks is de Anthem ugly betty  :crazy: maar goed komt in de kast met deurtje.

Als er geen WOW effect is dan gaat hij terug naar de winkel en probeer ik de 7007 uit. Scheelt ruim de helft.

Quote from: frank2 on February  4, 2013, 10:51:29
HDD rechtstreeks via usb in de anthem, goede usb kabel kopen zie mijn review en dat klinkt beter of zeker gelijk aan de Oppo....
heb ik idd gelezen. Eerst maar eens de receiver in huis.

Dit weekend zit vol geboekt. Maat helpen met klussen in huis en zondag naar Best in Brabant.

Als ik hem wel heb voor het weekend dan zal ik maandag vrij moeten nemen  O0

Martijnst1990

Dat gaat hard hier :D Ben benieuwd hoe de Anthem je zal bevallen, lees er erg veel goeds over. Dat ARC zou het goed moeten doen, maar voor het uiterlijk hoef je hem inderdaad niet te kopen.. (ik snap dat je een component nooit voor alleen looks moet kopen, maar het speelt vaak wel mee) :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

nouwwwwwwww ik vind looks wel belangrijk. De marantz vind ik ook niet mooi.

Dit wel



Maar ben niet van plan om weer een yamaha te kopen

frank2

Quote from: Raymond187 on February  4, 2013, 10:56:25

Als er geen WOW effect is dan gaat hij terug naar de winkel en probeer ik de 7007 uit. Scheelt ruim de helft.
heb ik idd gelezen. Eerst maar eens de receiver in huis.


De Marantz is zeker anders kwa geluid. Wat  laidback, de Anthem is muzikaler en zal je dus meer in de muziekbelevenis trekken. Maar ondervind het zelf, dat is altijd het beste.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fct1983


LittleNinja

#240
Ik heb even een paar dagen je topic niet gelezen en kijk wat er allemaal gebeurd.. :crazy:

Begrijp ik het nou goed dat je helemaal niet voor projectie zal gaan? Ik snap trouwens wel dat je die witte behuizing van zo'n scherm niet in je woonkamer wil hebben. Dat wilde wij ook niet, vandaar de koof die er omheen zit. ;)

( Oude foto's! Met oude kleuren en materialen.. )





Gaaf die Anthem... Zou ik ook graag willen in de toekomst. 8)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frank2

De anthem wordt duurder, zo'n 200 euro. Als de nieuwe zending bij de importeur is zal de prijs 2390 worden. In duitsland kost hij al 2690 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

LittleNinja

Is er ook iets aan gewijzigd, of dat niet...?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

#243
Quote from: frank2 on February  4, 2013, 12:15:59
De Marantz is zeker anders kwa geluid. Wat  laidback, de Anthem is muzikaler en zal je dus meer in de muziekbelevenis trekken. Maar ondervind het zelf, dat is altijd het beste.

En laat stereo nou iets zijn wat beter moet.

HT vind ik zelfs mijn huidige receiver erg goed,

Quote from: fct1983 on February  4, 2013, 12:22:03
en Onkyo?
Nog nooit gehoord Intergra en Denon idem.

Quote from: LittleNinja on February  4, 2013, 12:22:51
Ik heb even een paar dagen je topic niet gelezen en kijk wat er allemaal gebeurd.. :crazy:

Begrijp ik het nou goed dat je helemaal niet voor projectie zal gaan? Ik snap trouwens wel dat je die witte behuizing van zo'n scherm niet in je woonkamer wil hebben. Dat wilde wij ook niet, vandaar de koof die er omheen zit. ;)

Gaaf die Anthem... Zou ik ook graag willen in de toekomst. 8)

ja Dennis je loopt achter :P
las net je e-mail hehehe.

Ziet er mooi uit zo die koof.

Uiteraard heb ik het daar ook over gehad thuis, maar ook geen optie. Ik ben er sowieso al uit en sta achter me beslissing. Nou alleen nog ff de juiste receiver in huis. gelukkig valt de Anthem 700 in me budget of eigenlijk net iets erover, maar goed loop ik wel een krantenwijkje :P

Quote from: frank2 on February  4, 2013, 12:29:52
De anthem wordt duurder, zo'n 200 euro. Als de nieuwe zending bij de importeur is zal de prijs 2390 worden. In duitsland kost hij al 2690 euro.

Ik heb net al iemand aan de telefoon gehad. Levert hem kosteloos thuis af voor €2199. Alleen thuis testen 1 week en bij ontevreden terug is iets wat ze liever niet doen ivm slechte ervaringen in het verleden. Ik ga geen receiver kopen zonder thuis eerst getest te hebben.

Na de lovende reacties van de 700 verwacht ik met stereo en HT een WOW effect.
Quote from: LittleNinja on February  4, 2013, 12:33:43
Is er ook iets aan gewijzigd, of dat niet...?
Zal wel vraag en aanbod verhaal zijn

frank2

#244
Quote from: LittleNinja on February  4, 2013, 12:33:43
Is er ook iets aan gewijzigd, of dat niet...?
Nee, voor zover ik weet niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: Raymond187 on February  4, 2013, 12:35:45

Na de lovende reacties van de 700 verwacht ik met stereo en HT een WOW effect.

Er spelen natuurlijk meer dingen mee, een goede reciever zal/kan misschien niet alle problemen oplossen. Of het een WOW effect geeft, ik hoop van niet, anders staat hij zeer snel te koop, iets wat een wow effect geeft gaat meestal na 2 a 5 weken al vervelen, nee hij moet beter zijn, muziek beter doorgeven maar geen wow effect hebben. Ik verwacht dat je dat zult horen.
De denon die ongeveer hetzelfde kost type weet ik niet, zal vooral anders zijn. Vlgs snowmaster die dat uitgezocht heeft en die ook denkt aan een anthem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

 :pompom:

Receiver geregeld.  :pompom:

Hopelijk vrijdag thuis afgeleverd en ingesteld. Dan mag ik een week proberen en testen. bevalt hij niet genoeg dan centjes terug. bevalt hij wel dan met de Demo terug naar de winkel en krijg ik een nieuwe uit doos mee met de ingelade profiel.

ohhh yeahhh  O0

Ik koop hem bij bb&g doen niet aan korting, maar de service is  :thumbs-up: is ook wat waard vind ik.

@#*)&@*(^%#&!&)#^&(!@#)!&#

4 dgn wachten

@*^#(*@^#(@^_#&

O0

Martijnst1990

Jij hebt er zin in :D Ben heel benieuwd naar je ervaringen, nu alleen nog 4 dagen wachten inderdaad :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Deleted member

Quote from: Raymond187 on February  4, 2013, 15:26:53
:pompom:

Receiver geregeld.  :pompom


Zo... het kan hard gaan! Enjoy Raymond! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn!
Stereo-fan for life!

Raymond187

thanks ik ben ook erg benieuwd.

Beetje jammer dat ik het weekend zelf niet kan klooien vanwege afspraken :( en vrijdag laat thuis ivm werk.

Ach.. ik zie een maandag thuis werk dag aankomen  :popcorn: