Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

#175
Quote from: frank2 on January 29, 2013, 13:36:10
Met de Johan interlinks zal het hoog "normaal" worden is mijn verwachting.

Maar even wat anders: je kunt veel lezen, maar je moet eigenlijk veel gaan luisteren naar diverse sets, zo krijg je meer feeling over hoe iets moet klinken. Heb je meer referentie. Als de interlink goed uitpakt, dan is jeteveel aan hoog wel weg, maar je moet je eigenlijk afvragen waar komt dat teveel aan hoog vandaan? Je hebt geen audiogroep neem ik aan, en stroom uit het stopcontact en dan nog teveel hoog? of je speakers, of je reciever (wat ik denk) niet je LS snoer, dat is koper, koper geeft nooit teveel hoog.

Ik zou eens een reciever of stereoversterker ergens lenen en die eens aansluiten, ik denk dat je stomverbaasd zult zijn.

Door naar enkele sets te luisteren zul je ook een voorkeur ontwikkelen over hoe jij het geluid vind, sommigen vinden heel warm mooi (sonus faber e.d.) anderen houden van helder (= niet hoog dus) open geluid met een goed basfundament.


Ik heb ook Yamaha gehad ( de A2 ) en ook die vond ik wat scherp in het hoog in combinatie met mijn B&W's..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Quote from: frank2 on January 29, 2013, 13:36:10
Met de Johan interlinks zal het hoog "normaal" worden is mijn verwachting.

Maar even wat anders: je kunt veel lezen, maar je moet eigenlijk veel gaan luisteren naar diverse sets, zo krijg je meer feeling over hoe iets moet klinken. Heb je meer referentie. Als de interlink goed uitpakt, dan is jeteveel aan hoog wel weg, maar je moet je eigenlijk afvragen waar komt dat teveel aan hoog vandaan? Je hebt geen audiogroep neem ik aan, en stroom uit het stopcontact en dan nog teveel hoog? of je speakers, of je reciever (wat ik denk) niet je LS snoer, dat is koper, koper geeft nooit teveel hoog.

Ik zou eens een reciever of stereoversterker ergens lenen en die eens aansluiten, ik denk dat je stomverbaasd zult zijn.

Door naar enkele sets te luisteren zul je ook een voorkeur ontwikkelen over hoe jij het geluid vind, sommigen vinden heel warm mooi (sonus faber e.d.) anderen houden van helder (= niet hoog dus) open geluid met een goed basfundament.
Ik verwacht dat ook met de interlinks dat het TE hoog groten deels geëlimineerd wordt. ik ben er vrij van overtuigd dat de receiver de boos doener is.
Ik wil ook gaan luisteren liefst bij mede mens dan in de winkel ivm gezelligheid en thuis situatie is een betere referentie dan een speciale audio room. En het gevoel van een verkoper die ze ogen in me portemonnee heeft zitten en denkt die knakker zal wel weer niks kopen. Luistert niet fijn.

het lezen stuurt me en beetje in de richting, want er is zo enorm veel aanbod. bv de anthem 700 staat in me top 3 en ik zal bv niet gaan luisteren naar een nieuwe yamaha. Weten jullie zelf ook door een gezin is er minder tijd om om het weekend weg te zijn voor me hobby.

Ik heb idd geen audio groep. Er zit 2 lampen bij aan gesloten op die groep.

Ik heb mijn huidige Tannoy altijd mooi gevonden dus de sound van Tannoy blijft me aanspreken. Alleen moet ik nu zoeken hoe het Te hoog weer weg te krijgen.

Quote from: LittleNinja on January 29, 2013, 13:37:26
En met de andere interlinks wil je testen of het beter wordt?

Ik had namelijk zilveren kabels en die waren ook behoorlijk "in your face".. Dit werd grootendeelds opgelost door koper (solid) te gaan gebruiken ( speakerkabels ).
klopt er zou zeker verschil te horen zijn, maar of het het geluid super maakt.....eerst maar even luisteren.

Hoog is wel mindergeworden nu ik de LF ingang gebruik op de speaker ingang.

frank2

Je bent van harte welkom om hier eens te komen luisteren naar de Anthem 700. Ik kan je dan ook het verschil ongeveer laten horen tussen een audiogroep en een goede stekkerdoos op het standaard wandcontact.
Dat verschil is ook behoorlijk. (naast stroomkabels e.d.)

Maar het kost je inderdaad wel 1 dag. Maar ja het is hobby...  Almelo > Hilversum is 1 uur en een kwartier, dat valt dus wel mee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

hhmmm HTforum reageert erg vreemd en traag. Iets niet goed.

bedankt Frank ik wil ook graag een x langs komen. Daarna ff langs WenW natuurlijk. Ik ben ook erg benieuwd of IK wat hoor qua verschil stroom voorziening.
Ik ben sws wel benieuwd naar Ushers.

Daarom daar zal ik gewoon een dag voor moeten uittrekken en met vrouwlief afspreken.

Nou net door gekregen de auto onderhoudt is €450 is toch alweer een half Kingpin CES240 scherm  :D

LittleNinja

Au..... Vervelend altijd. Of had je rekening gehouden met het dubbele?

Quote from: Raymond187 on January 29, 2013, 15:00:40
Nou net door gekregen de auto onderhoudt is €450 is toch alweer een half Kingpin CES240 scherm  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

neuhh ik had 400 in gedachten. Onderhoudt is belangrijk auto brengt ons naar het werk die er weer voor zorgt dat wij de hypotheek kunnen betalen :)

Ik laat elk jaar een grote beurt doen en sws alle filters inc. brandstof filter en longlife olie. Kost allemaal iets meer, maar auto gaat langer mee.

beter 150e meer betalen voor onderhoudt dan een defecte brandstofpomp.

Hhmmm ik ga over 20 minuten naar huis, maar heb nog geen envelop van Frank ontvangen :( Dan wordt het morgen pas uitproberen  :nopompom:
Jammer want me zoon slaapt bij ze oma dus had ik vanavond mooi de tijd gehad.

Net als pokeren..... nooit geluk :D

frank2

Gisteren per brievenbus post verstuurd naar je bedrijf, is de post al langs geweest?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

#182
nee postnl is nog helemaal niet langs geweest. Komen meestal rond 16:30. Ik ga vandaag alleen eerder weg. Me auto ophalen.

*edit*

Gisteren is postNL helemaal niet langs geweest  :nopompom:


*edit*

Kabels zijn net binnen gekomen  :pompom:

Raymond187

Frank van ICT mail gestuurd. gevraagd of ik daar naar projectors kan kijken. Misschien zaterdag langs. ALS ze klaar zijn met de verbouwing tenminste.

high-q

Goed bezig, weet je ook al welke je graag wilt zien?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frank2

Quote from: Raymond187 on January 29, 2013, 15:24:42
nee postnl is nog helemaal niet langs geweest. Komen meestal rond 16:30. Ik ga vandaag alleen eerder weg. Me auto ophalen.

*edit*

Gisteren is postNL helemaal niet langs geweest  :nopompom:


*edit*

Kabels zijn net binnen gekomen  :pompom:

Mooi Raymond, kun je vanavond gaan luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: high-q on January 30, 2013, 12:28:37
Goed bezig, weet je ook al welke je graag wilt zien?

W9100W, TW8100 en Sony HW50. de JVC hebben ze nu niet staan helaas.

1 ding is duidelijk tenzij ik tegen een Epson 3200 2e hands aan loop dan kan ik nog wel rond de €1500 uitkomen. Maar ik zie het gebeuren dat ik eerder >2K zal moeten uitgeven.

Wat Frank ook al zei. Als je een flut projector koopt dan heb je spijt tijdens de eerste film. en ben ik helemaal mee eens. Beter wat meer uitgegeven, maar eerst goed informeren en kijken.
Een CES240 scherm vind je ook niet snel 2e hands in goeie staat en nieuw is die ook 800e. Maar kan goed zijn dat er een CES210 komt, omdat 240 misschien wel te groot is voor een zit afstand van 4.5M. Dunno.

Quote from: frank2 on January 30, 2013, 12:31:19
Mooi Raymond, kun je vanavond gaan luisteren.
Nou.... denk eerder pas vrijdag  :nopompom: vanavond naar A,dam en morgen naar Almere. maar als ik niet te laat thuis kom dan zeker even snel mini luister sessie.


JCL

Kijk je voor beamers ook 2e hands? Ik zie hier wel eens wat dingen voorbij komen waarvan ik denk: dat is de moeite waard! Afschrijving gaat vlot, maar de techniek staat ook niet stil. Wil je bijvoorbeeld perse 3d hebben? Ik vraag me wel eens af hoe een wat ouder (top) model zich verhoud tot een nieuwe middenklasser.

Schermen zijn ook wel goed 2e hands te kopen lijkt me, als ze nog in perfecte staat zijn. Een scherm slijt immers ook niet echt, toch?

Raymond187

Ik kijk zeker 2e hands. Er staat een Epson 2900 TK, maar die staat in Belgie.

Ik hoef gen 3D, want ik zal dat toch niet gaan kijken. Ik vind 3D afschuwelijk. Maar een projector die 3D aan kan heeft wel mijn voorkeur met het oog op door verkoop ;)

frank2

Quote from: Raymond187 on January 29, 2013, 15:00:40
hhmmm HTforum reageert erg vreemd en traag. Iets niet goed.
Ik ben ook erg benieuwd of IK wat hoor qua verschil stroom voorziening.


Ik heb vandaag een stroomsnoer standaard aan het vibex stekkerblok gehangen ipv. de audiogroep, geloof me maar vast dat hoor je erg goed dat verschil, dat is niet een beetje, maar gewoon groot te noemen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Dus alleen al een stekkerblok aangesloten op een normale WCD levert al beter geluid op?


Zo afspraak staat voor zaterdag bij Annewiek om de projectors te bekieken. Samen met vrouwlief en me zoon. Ook al is hij pas 5 maanden en 1 dag hij is nu al gek op de TV  :headbanging:

frank2

Quote from: Raymond187 on January 30, 2013, 15:59:49
Dus alleen al een stekkerblok aangesloten op een normale WCD levert al beter geluid op?


Dat zal iets uitmaken, ik bedoelde het verschil tussen een HFT kabel met aparte audiogroep of het gewone WCD.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JCL

Quote from: Raymond187 on January 30, 2013, 15:59:49
Dus alleen al een stekkerblok aangesloten op een normale WCD levert al beter geluid op?

Zo afspraak staat voor zaterdag bij Annewiek om de projectors te bekieken. Samen met vrouwlief en me zoon. Ook al is hij pas 5 maanden en 1 dag hij is nu al gek op de TV  :headbanging:

Dat soort dingen zou ik wel in het juiste perspectief plaatsen. Zeker in de fase waar jij nu in zit en het budget wat daarbij gemoeid is, zou ik hier even mee wachten.

Ten eerste omdat je nog veel van componenten wisselt. Je weet nog niet precies wat je wilt en waar je prioriteiten liggen. Ga je toch een apparte HT maken dan maak je misschien ook wel apparte groepen, etc.

Daarnaast: dergelijke blokken/kabels kosten honderden euro's. Je bent zo €1.000 kwijt voor je hele set (blok + nieuwe stroomkabels). Dat is ook het verschil tussen een Anthem MRX300 of MRX700 of een Marantz SR-5007 en een SR-7007. Je kunt je dus afvragen wat prijs/kwaliteit meer op gaat leveren.

frank2

Ik ben het met je eens, voorlopig nog niet aan beginnen al kost het aanmerkelijk minder dan 1000 euro.
Eerder 600 euro schat ik.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

LittleNinja

Raymond.. Wat een enorm flexibel budget heb je... :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Quote from: LittleNinja on January 30, 2013, 18:30:32
Raymond.. Wat een enorm flexibel budget heb je... :o

Misschien komt het ook een beetje omdat ik het idee heb dat die wat zweeft... opzich wel goed dat die alle opties goed bekijkt.

WickedGame

Quote from: frank2 on January 30, 2013, 17:55:07
Ik ben het met je eens, voorlopig nog niet aan beginnen al kost het aanmerkelijk minder dan 1000 euro.
Eerder 600 euro schat ik.

600 euro? Beetje kabels door de pijpjes heen, extra groep aanleggen, WCD's aanpassen en daarop een goed stekkerblok met goede stroomsnoeren tikt toch al wel snel door. Maar het is misschien wat vroeg om die stap al te gaan zetten nu zijn set nog niet compleet is.

Raymond187

Andere groepen ga ik niet maken n de huiskamer.

De HT kamer komt sws alleen niet dit jaar of volgend jaar.op zolder eerst dakkapel en die zijn niet goedkoop amet hardbhoutennkozijnen en ramen van 4kw. Dus daar moet ff apart voor gespaard worden.

Quote from: LittleNinja on January 30, 2013, 18:30:32
Raymond.. Wat een enorm flexibel budget heb je... :o
:D
Heb idd wel wat rek. Maar ik ga voor value 4 €. Stel dat ik met 2e hands spul voor 1000€ tevreden zu zijn en met 2000€ dat het wat mooier is dan ga ik voor het eerste. Alleen ken ik mezelf en lees me history. Me eerste speakers zouden de tanny 609 zijn en kom thuis met 638 die 3x zo duur waren. Zelfde voor de sub  :D

Quote from: WickedGame on January 30, 2013, 21:06:39
Misschien komt het ook een beetje omdat ik het idee heb dat die wat zweeft... opzich wel goed dat die alle opties goed bekijkt.
N  spijker op ze kop.

Daarom maar beginnen met kijk en luister sessies. Ik heb geen haast en hoe langer het duurt hoe meer rek in het budget  :headbanging:

Net een klein halfuurtje de interlinks van Frank aangesloten. Ik hoor weinig verschil. Ze zijn wel ruimer in klank en sprankelend. Ik moet paar CDs luisteren en de receiver op temp.

Iig zin in zaterdag bij ict kijken en info winnen. Daar een projector kopen zal me eerste keus zijn inc. Isf

RubenV.

Wow, een dag niet meegelezen hier en weer een heleboel gemist. Het gaat lekker Raymond  :D
Laat je goed voorlichten en weeg al je opties zorgvuldig af! Maar een deel van de fun zit natuurlijk ook in het uitzoeken, beluisteren enz.  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Bij mij is het wel vaak zo dat als ik een upgrade in m'n hoofd heb die er vrij snel moet komen.. Haha! Lastige eigenschap is dat. :D